Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Omyly debát o prezidentskej kampani

22.01.2014 | Pavol Baboš

Diskusia (17 reakcií)

23.01.2014 | libertarian

"Okrem iného pripomína, že aj z voliča SaS sa môže stať volič KDH, či z voliča SDKÚ volič Smeru"

- nuž, toto považujem skôr za výnimku, než za pravidlo. Takže to fakticky nemá veľkú argumentačnú silu. Ale celkom to vylúčené nie je - a teda to čosi hovorí o tom, čo sú slováci zač. A teda z toho vyplíva, že si ani nič lepšie nezaslúžia - než čo si zvolia. Teda - zaslúžia si aj toho fica. Tak im treba.
A fakt by som strašne rád vedel, čo tak ludí fascinuje na tom, kto bude prezident ! Smer (fico) to tu má pevne v rukách, a je celkom jedno, z akej funkcie nás tu bude j****.
Od politológov by som hlavne čakal vysvetlenie, odkiaľ sa v slovákoch berie ten masochizmus. Pan Baboš - neviete ?

23.01.2014 | Motylx

Celý film vrátane hudby Hansa Zimmera sa nesie v duchu smútku, no aj pasivity, apatie, rezignácie, neschopnosti protiviť sa zlu a bojovať proti nemu. Napokon, aj po novembri '89 sme sa mohli presvedčiť, že v reálnom živote zlo víťazí práve preto, lebo väčšina slušných ľudí sa mu nevie postaviť na odpor. Táto neschopnosť vyvoláva nepokoj, motivuje nás dopozerať 134-minútový film až do konca. Slobodu nestačí mať. Treba si ju neustále obhajovať, lebo inak o ňu prídeme a staneme sa otrokmi vlastnej slabosti, povrchnosti, zbabelosti.

Nie, to nie je film o Slovensku, to je uryvok z recenzie k filmu 12 rokov otrokom.
;)

Pasivita, apatia, rezignacia, neschopnost postaviť sa zlu, zbabelost, zbavovanie sa zodpovednosti, teda aj slobody, potreba vodcu.
Takú príležitosť vždy niekto rád využije.
Vodca a jeho nasledovatelia sa spoluutvaraju.
Naša takzvana elita je presným zrkadlom spoločnosti.
Máš pravdu.
Slováci si plne zasluzia všetko, čo majú.

23.01.2014 | slimak79

Tieto volby su prezidentske - dvojkolove a nie parlamentne. V tyzdni mate clanok od Hanusa,kde rozoberal ako volili ludia v jednotlivych mestach v 2009 v prezidentskych volbach a opacne v 2010 parlamentnych volbach.
Suhlasim, ze ludia volia rozne strany - priklad ja som dosial v 5 volbach len raz dal hlas tej istej strane - ktoru som uz v minulosti volil.
Ucast neucast volicov je tiez podstatna - aj ked nemenia stranu,ale ci je ochotni sa zucastnit volby.

No a ficovolici - rozhoduju ci chcu mat Fica prezidentom ,ci premierom. Fico by im mal povedat, kto bude potencialny premier. Druhe Ficove video je o tom aka je strana Smer super stabilna a lavicova ... - teda sa svojich volicov snazi presvedcit, ze fakcit budu nadalej aj bez neho - len ci mu to uveria.
Ak nie tak nepridu k urnam - alebo ti co ho chcu mat za premiera daju hlas protikandidatovi.

Tazko povedat kto bude prezidentom ja by som kurzy stanovil asi takto Fico 3, Knazko 4, Kiska 4,Prochazka 5, ostatni 500

23.01.2014 | grgo

Celkom som sa zabavil na týchto dvoch vetách:

"Suhlasim, ze ludia volia rozne strany..."

"No a ficovolici..."

Celkovo diskusia ukazuje trochu zanedbanú výuku porozumenia čítanému textu.

23.01.2014 | Motylx

Ty bi si zase rád niečo vymodeloval z neznámych čísel a nesprávnych predpokladov, že?
A podstata ti ako vždy uniká.
;)
Hlavne, že si si opat odgrgol.
:)

23.01.2014 | slimak79

Ako suhlasim, ze som to nenaformuloval nastastnejsie.
Mam kamarata - pozname sa kratko 1,5 roka - ale hrame spolu tenis a potom si zajdeme na pivko - vzdy mal take socialisticke reci - nazory a naposledy - ked povedal, ze v roku 2012 volil SDKU a posledne Kotlebu ma dostal. Ja by som od odhadoval na inteligentneho smerackeho volica - ktory mozno ich aj niekedy volil a lala.
Teda ta prva cast co si nerozumel - to je ze jednotlivi ludia v roznych volbach volia casto rozne strany,politikov a pod. Co je aj logicke na Slovensku - kto tu je vlastne spokojny dlhodobo s nejakym politikom,ci politickym subjektom. Tak maximalne ti politici. Ale aj oni uz povymienali po 3-4 strany a teda volili tiez inac.


No ficovolici - byvali Smer volici - vlastne oni aj dnes su ficovolici - len sa musia rozhodnut ci ho chcu ako premiera ci prezidenta.

23.01.2014 | grgo

Pointa článku - ako som to čítal ja - je v tom že neexistuje vyhranená skupina "ficovoličov" či "pravicových voličov". Medzi voľbami existuje obrovský presun voličov nielen medzi stranami ale aj medzi týmito súperiacimy politickými blokmi a to dokonca do takej miery že napríklad viavoličov odišlo zo SaS do Smeru ako do iných strán pravicového bloku s výnimkou OĽaNO

Skrytou pointou je niečo čo som intuitívne cítil už nejakú dobu - že urážanie a znevažovanie "ficovoličov", apod. - robí stranám opozície medvediu službu. Ak niekto volil SMER povedzme v roku 2006, prečo by mal svoje sympatie presunúť do strany kde ho kvôlit tomu nadávajú do tupovoličov apod.?

No a na záver by som zmienil len zaujímavú paralelu s výrokom prezidentského kandidáta v USA, Mitta Romneyho, o 47% amerických voličov ktorí sú beznádejne závislý od vlády a ktorých tým pádom nemôže a ani nechce osloviť. Rovnako sa táto interná občianska vojna proti skupine nepriateľských voličov odzrladlila v nedávnom škandále republikánskeho guvernéra New Jersey Chrisa Christieho ktorý mal vydať príkaz na uzavretie mosta ktorý slúžil komunite ktorá väčšinovo volila Demokratov.

Mám taký pocit že táto konfrontačná komunikácia založená na vyvolávaní strachu a na posilňovaní výnimočnosti a odlišnosti radikálneho a lojálneho jadra pravicového voličstva je podobne zažratá aj na Slovensku. Myslím si že je to veľká chyba a možno práve články ako tieto od pána Baboša by mohli komunkačným "mágom" slovenskej opozície mohli trochu pootvoriť oči skôr než sa príliš zatvrdnú vo svojej zadubenosti tak ako to vo verejnom harakiri predviedla SaS.

23.01.2014 | slimak79

Ale ja som nechcel kritizovat clanok,ja som ho doplnal.

Ja neviem preco tupovolici volia stranu co sa zasadila pr. o mytny system - kde vlastne sprivatizovali dialnice(vlastne oni si sprivatizovali len vyber myta, o dialnice sa moze nadalej starat stat) - navyse uz aj 2000 km ciest 1 a 2 triedy - stat ma na vyberie menej - 100 milionov rocne sa vyvezie do zahranicia. A mytne vydaje su vyssie o 300-400%?

Na cesty nemaju -su rozbite - statika budou pri nich je ovela viac zatazena. Ja neviem - podla mna su to tupovolici a pre mna za mna nech si volia co chcu.

Motivy su rozne. Pr. vela Smer volicov Fica nebude podla mna volit - lebo nebudu chciet aby Smer ovladol uz uplne vsetko. Verim tomu ze minimalne tisice Smer volicov bud kvoli tomu nepride k volbam alebo budu volit protikandidata.

23.01.2014 | Motylx

Skrytou pointou článku OMYLY DEBAT O PREZIDENTSKEJ KAMPANI je niečo, čo intuitivne pociťujete všetci.
A to, že ste všetci tupovolici.
:)

23.01.2014 | Motylx

Prezident reprezentuje a zabezpecuje riadny chod ustavnych inštitúcií, má kopu formálnych pravomoci, povinnosti.
Reprezentuje prezident?
Zabezpečil?
Môže preniesť svoje pravomoci, povinnosti?
Nereprezentuje.
Nezabezpecil.
Môže a aj to všetci robia.
Saskaren.

23.01.2014 | Motylx

Prezident je zbytočný.
Komický. ( Doplňte si sami obľúbené vyroky.)
Tragicky. ( Defraudant alebo zadlzovac alebo komunista alebo sniper. )
Prezitok. ( Vymyslená funkcia, aby bolo koho poslať na vyjednavanie s kráľmi, keďže predsedovia vlád bývali ich namestnikmi.)
Zbytočný. ( Systém bŕzd a protivah...vláda, parlament, súdy a prezident. Kto má pocit, že nejaké brzdy a protivahy existujú? Heh. Všetko je to jedna banda, rutiaci sa parny valec bez bŕzd.)
Ešte raz zbytočný. ( Žiadna zodpovednosť a žiadna možnosť voči nemu zodpovednosť vyvodit. Tak načo je? )
Články, diskusie, prepocty také, či onake, vestenie z kávy, z gule len dávajú zdanie legitimnosti tejto ubohej fraske, parodii na demokraciu, tragikomickym figúrkam, parazitom, ktorým prepoziciavame ten zdanlivo honosny názov...prezident.

23.01.2014 | xantipa

RE: 23.01.2014 | Motylx

Prene tak, ako hovoríš : "Prezident je zbytočný."

Zbytočný, ako aj celá kamufláž zvaná "voľby", a ako aj tento blog a táranice
jeho autora !!!

Ale čo už narobíš, sme jednoducho blbci, ktorí volia a ktorí diskutujú tam, kde by sa mali na to vy.....
a
čušia tam, kde by sa mali ozvať.

Ozaj Motýl, prečo nenapíšeš aj ty nejaký blog ? Podľa tvojich príspevkov súdiac,
mal by si čo povedať !
Tú istú
otázku si kladiem aj sama sebe. Prečo len komentujeme dristy iných
a
nehodíme aktívne do placu to, čo nám vŕta v hlave ?


24.01.2014 | Motylx

Mnohé z toho, čo by som chcel povedať už napísali iní.
Lepšie, odbornejsie, kultivovanejsie.
Napr. na mises.cz.
Chce to činy, nie slová.
Je to beh na dlhé trate. Musí stupnut význam miest, obcí, aj ich moc, aby sa mohli zbaviť parazitov na tej najvyssej ( statnej ) úrovni. Decentralizacia, secesia, samosprava...a to by mohol byť začiatok. Aj to je ešte dnes utopia.Nehovoriac o skutočne slobodnej spoločnosti. Spoločnosti Súkromného prava.
Postupne by sme sa zbavili prehnitej strechy, ktorej hovoríme štát. Potom múrov, aby sme mohli začať od zakladov.
Strecha: štát. Ponuka sa paralela s mafianskymi štruktúrami nazyvanymi v rusku rovnako. Strecha.
Pozri definíciu politickych strán a porovnaj s definíciou organizovaneho zlocinu. Heh.
Smutnosmiesne trápne a zbytočné figúrky typu prezident sluzia len na draho zaplatené pobavenie.

24.01.2014 | Motylx

Kazimir je vo vojnovom stave s podnikatelmi, zivnostnikmi...

http://ekonomika.sm...

Paska je vo vojnovom stave s novinármi...

http://www.sme.sk/c...

Možno budeme preberat zákony z ruska, podobne ako ukrajina...
A fico má 40% podporu.
Liberterian má pravdu.
Slováci si zasluzia čo majú.

23.01.2014 | pkx

Aby sa vyvratilo tvrdenie o dvoch blokoch bolo by dobre kvantifikovat tie sipky - a teda kolko % ludi v tom prieskume zmenilo blok. Aj keby to bolo 10%, tak to podla mna skor potvrdzuje existenciu dvoch blokov ako ich neexistenciu.

24.01.2014 | Pavol Baboš

Celkovo blok zmenilo 27% volicov, pisem to v texte. (zo skupiny takych, ktori sa zucastnili oboch volieb. Ak by sa zaratala volatilita aj u ludi, ktori sa jednych volieb nezucastnili a druhych ano, co sa neda kvoli charakteru dat, bola by "nestabilita vyssia).

24.01.2014 | LindaK

Lesterland? Yes, we are:-)
(OK! small Lesterland)
http://www.youtube....

Pavol Baboš

Pavol Baboš
  • Počet článkov: 16
  • Priemerná čítanosť: 3167
  • Priemerná diskutovanosť: 19
  • RSS blogu

O blogu

Študoval som politológiu, ekonómiu a politickú žurnalistiku. Pracoval som ako novinár vo viacerých médiách, najdlhšie v Pravde, absolvoval som viaceré študijné pobyty v pobaltí, žurnalistickú stáž v Radio Free Europe vo Washingtone a analytickú stáž v European Trade Union Institute v Bruseli. Momentálne pracujem ako odborný asistent na katedre politológie FiF UK a na Prognostickom ústave SAV.