Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Akosi sme zabudli na Gorilu...

18.11.2012 | Ondrej Sukeľ

Diskusia (32 reakcií)

19.11.2012 | Niless

Ako nezainteresovany clovek, ktory temu liekovej politiky sleduje len tak okrajovo poviem, ze v mnohom mate mozno pravdu, ale je unavne pre spolocnost pocuvat denno-denne "kolko zla urobili tamti ci henti..." Cely clanok je o tom co a ako sa urobilo zle, kto, kde, ako klamal ci zavadzal. Ale ludia chcu pocut ako to riesit, ako system sprehladnit, zjednodusit a hlavne ako to nastavit aby peniaze, ktore sa davaju do jednej spolocnej kasy si nevytahovali kadejaky ludia ci skupinky pochybnej povesti. V zdravotnictve konkurencia nic neriesi, urcite nie na urovni zdravotnych poistovni.

19.11.2012 | Ondrej Sukeľ

Mám tu aj také články. A určite také ešte budú. Ale bohužiaľ, vzhľadom k tomu, že takí ľudia, akých popisujem v článku, dnes chcú riadiť a ovládať zdravotníctvo, je potrebné poukázať na ich charakterovú výbavu a konzistentnosť.

19.11.2012 | Niless

HPI, Penta, Dovera, Ja a Ty...tam nikto nepredpoklada ze im ide o dobro ludi. Je to zbytocne, v zdravotnictve vytvaraju pridanu hodnotu lekari, lekarnici, zdravotne sestry...musia jednotne predkladat svoju alternativu na riesenie. Samozrejme s politikmi mozte sa dostat k rokovaciemu stolu iba strajkom, kedze su "ICH" predlzenou rukou. A treba pamatat, ak sa nerobi nastavenie systemu v prospech ludi, tak skor ci neskor to cele zvlci a konar sa "zlomi". Ak to nebude fungovat Vy vsetci, ktori pracujete kazdy den budete prvy na rane nespokojnym ludom.

19.11.2012 | pavelo

Koho "pridana hodnota" je predrazeny nakup do nemocnice? Priklady mozno hadzat lopatami.
Z toho mozte tazko obvinovat "HPI, Penta, Dovera, Ja a Ty".

19.11.2012 | Niless

No riaditelova "pridana hodnota". Otazka znie preco si riaditel v sukromnej nemocnici nedovoli to co riaditel v statnej ci krajskej? Lebo by letel? Ci nesie zodpovednost? Pokial ludia sami nebudu kontrolovat a dozadovat sa vysvetlenia a naleziteho trestu ak ich niekto poskodi, bude jedno kto to vlastni, ci funguje nejaky trh.

19.11.2012 | Motylx

Nie, nie je to jedno, kto to vlastni.
Nie, nie je to jedno, ci funguje nejaky trh.
Kto su ti poskodeni a kto im da pravomoc kontrolovat riaditela statnej institucie napojeneho na politicko-mafianske kartely?
Aka ucinna bude taka kontrola to vieme posudit uz dnes.
Paskoviny.

19.11.2012 | Niless

Predstavte si ze by sa mohli obcania registrovat pre zrebovanie do kontrolnych organov samospravy na tyzden ci mesiac a sucasne by bola trestna zodpovednost za zneuzitie funkcie ci plytvanie verejnych zdrojov...odnatie slobody nie podmienecne tresty dosadenych ludi skor presvedci. Stale su v mestach ci obciach ludia, ktori nemaju pokrivenu chrbtovu kost a urcite by chceli mat dosah na kontrolu. V prvom rade ak sa nezmenia sudy, menit cokolvek ine je zbytocne.

19.11.2012 | Motylx

Urcite by sme sa vedeli nazorovo stretnut.
K tej zodpovednosti a sudom...skoda, ze trend je opacny, vid moj prispevok nizsie.

19.11.2012 | labudik

Nie urobme to takto.
Všetky nemocnice predáme súkromníkovi- tomu , kto na to má, teda PENTE. Tá sice kúpi lacno- nepredzažene prístroje do svojej nemocncie, ale aj tak zvyšok z efektivity- zisk si nechá- to už bude OK, ty ako slováčik aj tak z neho neuvidíš nič....a pokračujme dalej, štát je zlý vlastník vo všetkom, teda sprivatizujme všetko, kde je korupcia a kde sa kradne a teda všetko čo robí výkony vo verejnom záujme/ nielen nemocnice/- teda súdy, prokuratúru, políciu, hasičov...atď a kde sa kradne najviac??? Treba hlavne sprivatizovať politikov!! Vládu--rovno ju predajme PENTE/ kauza gorila podľa tejto logiky bola vlastne dobrá vec!!!/
--čo na tom, že tí fin. žraloci budú efektívnejší, zisk si aj tak nechajú a hlúpy slováčik z neho aj tak neuvidí nič.
...A čo tak zavieť hmotnú a trestnoprávnu zodpovednosť za vedenie podnikov u štátnych menežérov??
Paškoviny už nechcem počúvať, tie neznášam- ja milujem gorilu, že?

19.11.2012 | Motylx

Preco len pente?
Preco neotvorit trh aj inym hracom?
Nikto z celej europy, z celeho sveta, by neprejavil zaujem zucastnit sa?
V nemecku funguju stovky poistovni, vo svajciarsku tiez...
Preco to tam neovlada penta?
Jedna poistovna, jeden poskytovatel, jedna pekaren, jeden pivovar, jedna strana.
To je cesta.
Miluj si koho chces.
A co tak zaviest hmotnu a trestno pravnu...
Sef vlady...Fico.
Sef parlamentu...Paska.
Sef GP...Trnka.
Sef najvyssieho sudu a zaroven sudnej rady...Harabin.
Prezident...Gasparovic.
Radsej nezavadzaj.
Paskoviny.

19.11.2012 | Motylx

Uspesnost obcanov pri domahani sa nahrady skody od statu je 1,7%...
http://www.pluska.s...

19.11.2012 | labudik

-Hlavne by som chcel poďakovať autorovi blogu za kvalitný blog a hlavne by sme sa mali baviť konkrétne o tamojších jeho tvrdeniach.
.........................................
-A reakcia na teba?: S tebou sa baviť, to je ako so slepým--stále melieš nejaké paškoviny, ale to, že aj teba a celú slovač okradla PENTA o miliardy korún to ti nevadí a nikdy ti nevadilo,to nikdy nespomínaš, to že oni majú najviac nemocníc, lekární, doteraz laboratórii cez ktoré si cez výhodné zmluvy vybrali a vyberajú zo zdravot. odvodov si zisk, to ti nevadí
Si zaslepení, opakuješ Fico,PAška Trnka- a ked si zoberieš kto za koľko miliard privatizoval a o kolko pritom slovákov okradol- tak títo sa modrej gorile zdaleka menôžu rovnať, ani Mečiar nie!
Opakuješ drísty, že Nemecko, švajčiarsko--ale tí dávajú iné peniaze do zdravotníctva, my sa im nemôžeme rovnať...to chceš rovno zopakovať že amerika?, že tamojšie najviac súkromné zdravotníctvo je tvoj vzor a ideál? - citácia: ty by si otvoril zdravotníctvo aj pre iných hráčov?! Tieto tvoje zvrátené reči a ideály som schopný ti vyvrátiť kedykolvek,
ale s tebou sa nedá,skončíš pri plytkých rečiach typu "daj si sprchu" a pod,vid tu , no čo už.
http://blog.etrend....

19.11.2012 | Motylx

Daj si este jednu.

20.11.2012 | pkx

Uplny suhlas :) Tiez sa prihovaram, aby poslanci zacali nacuvat len konzistentnym demagogom bez zrkadla a bez chrbtovej kosti :)

20.11.2012 | Motylx

http://tvnoviny.sk/s...,

http://tvnoviny.sk/...,

Co je statne, je dobre, najlepsi je statny monopol. Hehe.
Paskoviny.

20.11.2012 | labudik

To tvrdí aj tvoje milované SDKú a preto všetko treba logicky predať, sprivatizovať, napríklad takto:
http://aktualne.atl...
.....stále ti nedochádza, že existujú výkony vo verejnom záujme, ktoré musí zabezpečovať stát a štát musí mať na ne dosah a tie nemožno privatizovať----treba zaviesť hmotnú a trestnopravnu zodpovednosť menežérov štátnych podnikov, inštitúcii a podobne
P.S: aj v západnej európe sa kradne a majú napr. len štátnu jednu zdravotnú poisťovnu. To ako vysvetlíš, že by tam počuvali paškoviny?

20.11.2012 | Motylx

Pre poriadok: nemilujem pentu, ameriku, ani sdku.

Vyssie som dal link, akym smerom sa ubera hmotna a trestnopravna zodpovednost u nas, staci kliknut a precitat.

V zap. eutope su rozne zdravotne systemy...nemecko, svajciarsko : stovky zdr. poistovni, rakusko : osem a dalej snad nemusim vypisovat...ano, su aj krajiny, kde je jedna.

Stat nemusi zabezpecovat vobec nic. Ale to ty nikdy nepochopis.
Aspon si utri tu jedovatu slinu a opatrne sa pokus pohnut svojim vlastnym rozumom.

20.11.2012 | sona08

no ano, ale tieto poistovne su neziskove vo vacsine pripadov a sukromne komercen poistovne su vacsinou len priplatkove pripadne su pre bohatsiu skupinu obyvatelstva. Ak porovnavame, pozrime sa na detaily.

Suhlasim, ze jedna zdr. poistovna, navyse stana je podla mna hlupost. Ale takisto je hlupost mat len komercne poistovne fungujuce na principe zisku z povinnych platieb. V ziadnej krajine, kde mate pluralitu a povinne odvody nemate poistny system zalozeny na ziskovosti.

20.11.2012 | Motylx

A co v tom brani kompetentnym? Pozriet sa na detaily, vybrat to najlepsie a zaviest to?
Zeby osobne zaujmy?
Najlepsie sa vyvolenym lovi v mutnych vodach statneho monopolu.
A prave tam to cele speje.

20.11.2012 | Motylx

No a ked to spojime s nepostihnutelnostou statnych uradnikov, tak skutocne nechapem, ze poniektori este potrebuju nieco dovysvetlovat.
???

20.11.2012 | sona08

to osobne zaraza aj mna. Ficovmu kabinetu nik nebrani upravit legislativu tak, aby neziskovost poistovni nebola protiustavna, respektive nastavit system tak, aby tie poistovne, ktore zacnu vznikat, boli neziskove (lebo osbne by som bola za rozpredanie poistneho kmenu VsZP). Mal pokracovat tam, kde skoncil. Proti neziskovosti, ak by bola zavedena ustavnym sposobom by nemohli totiz tak lahko ist ani tzv. 'gorilie' strany, aby nevyzerali ako idioti. Takto sa Slovac prizera ako sa zase nekoncepcne ruca system, len preto, aby ked sa zmeni vlada, za zase nekoncepcne vratil naspat a nas to vsetko stalo 100vky mil. eur. A vsetko to stoji a pada na tom, ze u nas ludia nie su schopni kriticky mysliet a budu volit mensie zla (nech uz to re kazdeho znamena cokolvek) donekonecna.

A kvasej otazke - ano, osobne zaujmy brania uz 20 rokov tomu, aby sa veci riesili systematicky. Pretoze bez ohladu na to, ci je pri moci 'lavica' alebo 'pravica' veci sa daju riesit ku prospechu obcanov, aj ked pohlady na tieto riesenia mozu byt rozne. Avsak ak sa budu osobne zaujmy nadradovat poctivej praci v prospech ludi, tak sa spravne riesenie nikdy nenajde. Mne je z toho uprimne do placu ked pozorujem jak su ludia tupi a jak nam tito tupi ludia vladnu. A nehovorim len o politikoch, alebo konkretnych stranach. To je aj dovod, preco na Slovensku nezijem. Lebo tu nie je demokracia, ale IDIOKRACIA.

21.11.2012 | trotter

Systém jednej poisťovne má oproti konkurencii jednu obrovskú výhodu: ako monopsón vie veľmi účinne držať náklady na zdravotníctvo na uzde. Príklad: Kanada a ich Medicare. Ale mám taký pocit, že to vôbec nie je ten dôvod, pre ktorý to Fico robí.

22.11.2012 | Motylx

To je dobry vtip.
Aj monopolny pivovar, pekaren, automobilka by zabezpecili lepsie ceny ako konkurencia?
Kde sa ludia preboha beriete?
Naco by to asi tak robili, ked im nema kto konkurovat, t.j. prebrat klientov?
Statny monopol navyse trpi dalsimi specifickymi chorobami, ktore vsetci velmi dobre pozname.

Vsade by sa zisla konkurencia,sutaz:
http://rebrova.blog...

22.11.2012 | trotter

Nielen, že neviete rozmýšľať, vy neviete ani čítať. Nebavíme sa o monopole, ale o monopsóne. http://en.wikipedia...

28.11.2012 | Motylx

Ano, zle som precital, sry.
Kto vsak nevidi mozne dosledky monopsonu si ty.
Si dodavatel...kto ta prinuti dodavat Slovensku za pre teba neprijatelne ceny?
Nakupcom je stat, ten si tam na rozhodujuce pozicie dosadi vybranych ludi a pokracovat asi nemusim.
Ja ta urazat nebudem, vysvedcenie si vystavujes sam.

20.11.2012 | labudik

Akým smerom sa uberá zodpovednosť? Nedávaj len linky ale formuluj vlastné tvrdenie. Nemám vedomosť o tom, že by sa v tejto veci niečo zmenilo-teda by to sa niekam uberalo!
..
Ano sú aj krajiny, kde jedna--ak nemáš nič proti týmto krajinám, tak aký máš problém? že sa kradne? A ked máš súkromnú zdrav. poisťovnu, ktorá má zisk a si ho zoberie- to nie je krádež?- takist o tieto peniaze neostanú občanom z ich zdravot. odvodov. Aked máš PENTU,
ktorá vlastní nemocncie,polikliniky a podobne, ktoré nadštandartne platí zo svojej poisťovne
a tento neoprávnený zisk týchto zdravot. zariadení si vyťahuje z našich daní-zdravot. odovodov- to nie je rovnako krádež?
....
"štát nemusí zabezpečovať vôbec nič" kde si nechal rozum..... čo súdy prokuratúra, polícia atď??????.Aj tie by si privatizoval? Si chorý? Ak štát nezabezpečuje nič, ale fin. skupiny si cez ovládanie politikov zabezpečujú zisk sami sebe -tak to je výsledok toho tvojho myslenia

21.11.2012 | Motylx

Ze ty si si nedal tu sprchu?

21.11.2012 | labudik

Miesto tých drístov o sprche by si mohol DôSLEDNE argumentovať, ale to ty nevieš.

21.11.2012 | Motylx

Co si to povedal?
Dristy?
Konecne to vyskusaj a uvidis.
Ze dristy.

28.11.2012 | Motylx

http://ekonomika.sme...

20.11.2012 | Aeneas

Dobrý blog.... konecne niekto napísal nahlas kto sú tí "nestranný" "odborníci" a "analytici"... ktorí vsetko vedia vsade boli, len su absolutne neschopny tarajkovia, ktory nikdy nemuseli nic urobit,pod nic sa realne podpisat ani vytvorit, iba paratizovat na systeme. Autor ma moje uznanie, len tak dalej.

21.11.2012 | gejza77

stačí jednoducho znárodniť Pentu, obesiť zodpovedných a zdravotníctvo by sa vyliečilo pomerne rýchlo

Ondrej Sukeľ

Ondrej Sukeľ
  • Počet článkov: 24
  • Priemerná čítanosť: 4295
  • Priemerná diskutovanosť: 13
  • RSS blogu

O blogu

Farmaceut, Prezident Slovenskej lekárnickej komory.