Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Ondrej Horváth

Česi ponúknu šťavnatý steak, Slováci mastný chlieb s cibuľou

18.05.2008 | fuzik

Takéto menu sa bude podávať na EXPO 2010 v čínskom Šanghaji

  • Tlačiť
  • 0

Pár vtipných úrivkov na pobavenie.

Prvý je z materiálu Ministerstva Hospodárstva SR "Štátna politika cestovného ruchu Slovenskej republiky":

Nová stratégia rozvoja cestovného ruchu Slovenska na roky 2007 - 2013 definuje strategický cieľ - zvyšovať jeho konkurencieschopnosť pri lepšom využívaní potenciálu, so zámerom vyrovnávania regionálnych disparít a tvorby nových pracovných príležitostí. Pre naplnenie tohto cieľa definuje päť špecifických cieľov rozvoja cestovného ruchu SR:

1. posilnenie postavenia odvetvia cestovného ruchu v národnom hospodárstve,
2. zvýšenie atraktívnosti Slovenska ako dovolenkového cieľa,
3. zvýšenie objemu pobytového cestovného ruchu,
4. zlepšenie štruktúry zahraničných návštevníkov Slovenska skvalitňovaním poskytovaných služieb,
5. podpora tvorby nových pracovných príležitostí najmä v regiónoch s významným potenciálom pre cestovný ruch

Druhý citát z toho istého dokumentu:

"Cestovný ruch je nástrojom podpory zvyšovania konkurencieschopnosti, štrukturálnych zmien hospodárstva a trvalo udržateľného rozvoja so zámerom zvýšenia podielu devízových príjmov z aktívneho zahraničného cestovného ruchu na HDP zo súčasných 2,7 % na 4 % v roku 2013 a zvýšenie počtu prenocovaní."

Pri konštatovaní, že z roku 2006 na 2007 bol rast podielu z 2,6 na 2,7% by sa patrilo asi zvýšiť obrátky, aby sa dosiahol takýto "ambiciózny" plán.

Na www.archiweb.cz som včera našiel zaujímavý článok. Česká expozícia na EXPO 2010 v čínskom Šanghaji bude na rozlohe cca 2000m2, celkové investície sa plánujú na 520 miliónov Kč -cca 670 mil. Sk!!!

A teraz pointa. Ministerstvo hospodárstva minulý rok v septembri pompézne oznámilo, že Slovensko sa na EXPO 2010 zúčastní! (v roku 2005 sa Slovensko na EXPO v Japonsku neunúvalo prezentovať). Vyčlenené prostriedky z rozpočtu? 90 miliónov Sk pri predpokladanej rozlohe pavilónu cca 1000m2. Investícia do marketingu krajiny je teda 13% z toho, čo sa rozhodli dať na zviditeľnenie Česi.

Ešte nejaké ambiciózne plány pán Jahnátek?

    > Hlasuj za tento článok na Hlasuj za tento článok na vybrali.sme.sk
  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)

Ondrej Horváth

Ondrej Horváth
  • Počet článkov: 11
  • Priemerná čítanosť: 3939
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Som architekt a baví ma to. Okrem Slovenska som si skúsil túto profesiu aj v USA a Írsku. Na mojom blogu nájdete niečo o architektúre, dizajne, kultúre, realitách, spoločnosti a vzájomných súvislostiach. Tak ako to vidím ja.

Ondrej Horváth

Ondrej Horváth
  • Počet článkov: 11
  • Priemerná čítanosť: 3939
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Som architekt a baví ma to. Okrem Slovenska som si skúsil túto profesiu aj v USA a Írsku. Na mojom blogu nájdete niečo o architektúre, dizajne, kultúre, realitách, spoločnosti a vzájomných súvislostiach. Tak ako to vidím ja.

Kalendár sa načítava...