Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Miroslav Driensky

Škoda nového loga Škody

12.02.2011 | Mirec D

Už o dva mesiace predstaví automobilka svoj emblém budúcnosti

  • Tlačiť
  • 4

Keď sa v novembrovom vydaní odborového listu Škodovácký odborář objavila po prvýkrát informácia o tom, že mladoboleslavská automobilka Škoda Auto navrhuje nové logo, zavalila ma vlna zvedavosti. Nanešťastie som už v tom čase zistil, že si na ten zázrak ešte zopár mesiacov počkám. Nové logo by malo byť totiž oficiálne odhalené v rámci dvadsiateho výročia vstupu automobilky do partnerstva s nemeckým koncernom Volkswagen. Tento dátum pripadá na 16. apríl tohto roku.

Zhruba tri mesiace som svoju zvedavosť držal na uzde. No keď som si nedávno spomenul na svoju prvú “embéčku“ 120, zvedavosť sa opäť vrátila.

Logo mladoboleslavskej automobilky je jej pýchou a veľkou súčasťou histórie. Ak niekto mení niečo tak zásadné a v povedomí ľudí tak zrejmé, musí si byť istý, že výsledný efekt bude stáť za to. Od roku 1923, kedy dostalo súčasné logo škodoviek svoje prvé kontúry, nastalo niekoľko menších zmien a úprav, no nikdy nie zásadných. Vývoj, štruktúra, historické a grafické pozadie loga, ako aj celkový význam jednotlivých vizuálnych prvkov, sumarizuje napríklad aj jedna zo štúdii, ktorú je možné nájsť na internetových stránkach grafického časopisu Font.

Kedysi nevýrazná československá fabrika v Mladej Boleslavi dnes patrí svojim know-how k špičkovým výrobcom osobných motorových vozidiel. Nasvedčuje tomu aj fakt, že “škodovka“ porazila v porovnávacích testoch aj svoju sesterskú značku Volkswagen. Nemecký magazín Auto Bild totiž vyhlásil Škodu Superb za víťaza testov, pričom naznačil, že tento model konkuruje nielen nemeckým Passatom, ale aj luxusnejšej značke Audi. V decembri minulého roku navyše britská televízna stanica Channel 5 vyhlásila Škodu Superb Combi za najlepšie rodinné vozidlo roku. Stalo sa tak v televíznom programe s názvom Fifth Gear, ktorý u Superbu vyzdvihol najmä veľký priestor, dobrý výkon, zaujímavú cenu, ale aj úspornosť a mieru pohodlia.

Návrh novej podoby loga, ktorý zverejnil český spravodajský portál iHNed.cz už tri dni po vydaní odborového listu, podľa môjho názoru za veľa nestojí. Preto stále dúfam, že sa v apríli dočkám zaujímavejšieho konceptu.

skoda_ihned

Zdroj: iHNed.cz

O niečo efektnejšie sa mi zdá byť strieborné prevedenie okrídleného šípu, ktoré sa dokonca už v minulosti objavilo na čelnej maske modelu Škoda Yeti. Ak by sa automobilka ešte pohrala s týmto konceptom, výsledok by mohol byť zaujímavý. Na obrázku je možné porovnať súčasné logo automobilky (naľavo) so strieborným, redizajnovaným prevedením.

skoda_font

Zdroj: Font

Český výrobca motorových vozidiel koketoval s úpravou loga už dávnejšie. V rokoch 2001 až 2005 vypracovali študenti Vysokej školy umeleckopriemyslovej (VŠUP) v Prahe grafické návrhy nového dizajnu tejto značky. Projekt mala na svedomí samotná automobilka, ktorá o túto štúdiu požiadala. Za najzaujímavejšie návrhy, ktoré zverejnil časopis Font, považujem vízie Michala Kopeckého a Kristíny Fišerovej. Aj keď by som ani jedno logo z týchto dvoch nechcel vidieť na mojej "oktávke", páči sa mi riskantná snaha o úplne iný pohľad na túto značku. Okrem toho väčšinou platí, že v jednoduchosti je krása.

skoda_kopecky skoda_fiserova

Zdroj: Font

Fakt, že dizajn nového loga Škody vzbudzuje veľký záujem najmä u milovníkov tejto značky,  potvrdzujú aj snahy viacerých amatérov o vlastné návrhy. Do redakcie českého časopisu napríklad zavítala aj trochu vtipná podoba zeleného okrídleného šípu, ktorý popravde vyzerá trochu ako dikobraz. Jeden z čitateľov túto podobu zobral doslovne a zo znaku vytvoril niečo medzi ňuchajúcim dikobrazom a usmievavým ježkom.

skoda_font2

Zdroj: Font

Do oficiálneho odhalenia nového loga ostávajú ešte zhruba dva mesiace. Dovtedy sa tešme, čím sa asi tak moderný dizajn pochváli. Najväčším prekvapením by okrem nového emblému bol aj nový model vozidla, ktoré si tento znak prisvojí. Mohlo by to byť vozidlo s názvom A-entry, ktorého sériovú výrobu Škoda avizovala už dávnejšie. Tento liftback, ktorý by mal nadviazať na úspech modelu Octavia Tour, má byť zaujímavý najmä kvôli svojej nízkej cene.

skoda_aentryskoda_aentry2

Koncept Škoda A-entry

Zdroj: AutoDesign&Styling

 

  • Tlačiť
  • 4

Miroslav Driensky

Miroslav Driensky
  • Počet článkov: 15
  • Priemerná čítanosť: 1929
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Reportér TRENDU.

Miroslav Driensky

Miroslav Driensky
  • Počet článkov: 15
  • Priemerná čítanosť: 1929
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Reportér TRENDU.

Kalendár sa načítava...