Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Google a Apple začínajú liezť na nervy

04.05.2011 | Mirec D

Diskusia (8 reakcií)

04.05.2011 | xmarduk

Sú veci, v ktorých si štáty chcú udržať monopol a medzi ne určite patrí aj zber a uchovávanie informácii nielen o svojich občanoch.

05.05.2011 | alex.botev

tento blogpost je akosi dosť povrchný, vyznie ako búrka v pohári vody.
v iPhone sa to uchováva preto, aby keď sa používateľ pohybuje po rovnakých miestach opakovane, nemusel telefón znova žiadať servere Apple o určenie polohy na základe rozmiestnenia veží. žiadna služba však nemá prístup k online údajom. Apple tieto informácie nezbiera. áno, ukladá sa to do počítača pri zálohovaní, rovnako však sa ukladajú aj SMS-ky, volané čísla a pod. užívateľ si sám môže aj vybrať, či si chce svoje zálohy šifrovať alebo nie. a prístup k tým lokalizáciám má potom len ten, kto má prístup k počítaču.

a skôr by som nedôveroval aplikáciam tretích strán, ktoré vám tie dáta vytiahnu, ako pikošku vám ukážu, kde ste sa hýbali a vedľajší efekt bude, že tie lokality zhromaždia na svojom serveri :)

05.05.2011 | Miroslav Driensky

...súhlasím, sám používam Android a nesnažím sa tieto operačné systémy nijak degradovať. Len myslím, že je dobré zamyslieť sa nad tým, čoho sú tieto služby schopné. Ako si ich už používatelia spravujú a komu povoľujú prístup k nim je ich súkromná vec.

-m.d.-

05.05.2011 | grgo

Táto debata má svoje opodstatnenie, aj keď ja to vnímam v trochu inom svetle. V angličtine je na to veľmi pekné slovo, "equity", čo by sa dalo voľne preložiť ako spravodlivý podiel na zdrojoch či majetku. Toto je omnoho širší koncept ako obyčajný majetok, alebo podieľ na majetku. Equity má totiž za cieľ nielen určenie majetkových práv, ale má aj za cieľ férovosť a dlhodobú udržateľnosť tohto rozdelenia. Takže napríklad manažér akciovej spoločnosti, ktorý rozvíja "shareholder equity" nejde iba doslovne po stanovených krátkodobých cieľoch (npr. krátkodobé zvýšenie ceny akcií) aby dosiahlol vyšší koncoročný bonus, ale snaží sa budovať dlhodobú hodnotu firmy, zaoberá sa možnými rizikami a dlhodobým rozvojom.

Ako to súvisí s témou blogu? Súvisi to s tým, že firmy majú celosvetovo trend predlžovať "value chain", pričom mnohokrát úmyseľne zahmlievajú bod v ktorom extrahujú zisk. Vezmime si najrozšírenejší príklad - inštalácia nejakého vyhľadávacieho toolbaru do prehliadača. Firma zákazníkovi ponúka nejakú viditeľnú výhodu (napríklad preklad webu z iného jazyka jedným klikom) a to zdanlivo zadarmo. Zákazníkovi však explicitne nehovorí, že okrem toho bude zhromažďovať jeho search querries a správanie sa na internete, že mu cez autocomplete bude podhadzovať komernčné weby alebo že dokonca bude predávať jeho osobné údaje iným firmám.

Takéto správanie sa je podľa v rozpore s prirodzenou etikou a v konečnom dôsledku zvyšuje nedôveru účastníkov na trhu, vyvoláva menšiu ochotu participovať na výmene a znižuje tak pridanú hodnotu celého trhového segmentu.

05.05.2011 | alex.botev

a ako sa toto, čo opisuješ týka toho, že nejaký OS v telefóne ukladá offline záznamy o polohe telefónu? :)

k tvojmu hlavnému argumentu: nechcem obhajovať Google, ale principiálne - podnikateľ sa snaží uspokojiť zákazníka, lebo len tak dlhodobo dosiahne návratnosť vložených peňazí. ja mám pocit, že indexovaním vyhľadávania na anonymnej báze je to stále len štatistika podobná prieskumom verejnej mienky. nielen pri Google ale aj napr. v Amazone je celkom užitočné mať nákupné odporúčania

toto si isto uvedomujú napr. aj vo facebooku, kde majú kvantá výsostne osobných údajov, ale nemôžu zahltiť užívateľov masovou reklamou, ani predávať osobné údaje, lebo by si pod sebou podpílili konár.

ja mám celkom silnú vieru v trh a slobodný systém. na rozdiel od zriadenia v reguliach štátu :)
si len zober, že pár týždňov po ohlasoch s lokalizáciou pri iPhonoch priniesol Apple aktualizáciu systému, kde to rieši. uchovávanie trhového podielu ide skrátka ruka v ruke so službou zákazníkom.

06.05.2011 | grgo

Súvisí to tak, že hlavne technologické firmy si od zákazníka extrahujú hodnotu bez toho aby o tom vedel. Hovorte si čo chcete o tom ako tu máme "búrku v pohári", ale som si istý že ak by sa Applu toto veľmi ľahko prepieklo, mali by sme v ďalšom iOS funkciu posielania polohy do centrály. A znamenalo by to ďalší signál pre ostatné firmy, že si môžu robiť čo chcú.

05.05.2011 | sona08

"Veď to vie, možno si Usáma bin Ládin chcel len zahrať Angry Birds a netušil, že aj zapnutý mobil bez sim karty sa mu môže stať osudným."

Samozrejme, je skvele, ze na zaklade pristroja IT je mozne vystopovat cloveka (nepriatela) a dat ho popravit :/ Ste vobec uvazoval, ked ste to pisal?

Beriem to ako nemiestny zart.

06.05.2011 | Miroslav Driensky

Vazena sona08,
moj prispevok sa tyka LOKALIZACIE v mobilnych telefonoch a za jeden (a mozno jediny) z kladov povazujem moznost vystopovat potencialne nebezpecnych ludi. Myslim si, ze kazdy pochopil, ze ide o ironicke prirovnanie - ale stale sa bavime LEN O LOKALIZACII. O poprave bin Ladina a pozadi vojenskych akcii USA nic neviem (vy mozno ano) tak Vas poprosim, aby ste ma s tymito udalostami ani nespajali.
Dakujem

-m.d.-

Miroslav Driensky

Miroslav Driensky
  • Počet článkov: 15
  • Priemerná čítanosť: 1929
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Reportér TRENDU.