Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Miroslav Driensky

Čo by bolo, keby...

18.05.2011 | Mirec D

Najzaujímavejšie alternatívne logá technologických a softvérových firiem

  • Tlačiť
  • 0

Vo svete korporátneho biznisu sa toho niekedy veľa nasľubuje, no málo splní. Najmä odvetvie technológií a informačných systémov je charakteristické svojou dynamickosťou, keďže konkurencia nikdy nespí. Aj to dáva mnohým priestor na špekulácie ohľadom budúceho vývoja a smerovania jednotlivých firiem. Tie v snahe získať nad rivalmi výhodu využívajú okrem iného aj fúzie a akvizície ako prostriedok na posilnenie svojho trhového postavenia.

Mnohí vedia, že dôležitými prvkami v povedomí zákazníkov sú značka firmy a jej logo, ktoré sa spájajú aj s jej históriou. Ich vnímanie spadá pod samostatnú kategóriu, ktorej sa hlbšie venuje marketing. Aj preto je kupovanie a spájanie firiem za účelom prosperujúcejšieho biznisu často riskantná vec, najmä ak je zo strany klientov zle pochopená. No na druhej strane sa nájdu aj takí, ktorí zjednoteným spoločnostiam priam fandia, prípadne takí, ktorí považujú ich rozhodnutie za faux pas.

Rozhodol som sa ponúknuť prehľad najkontroverznejších a zároveň najzaujímavejších konceptov firemných značiek, ktoré sú grafickou montážou a so skutočnosťou nemajú a pravdepodobne ani nikdy nebudú mať nič spoločné. No ako každý správny konšpirátor, aj ja si kladiem otázku: Čo by bolo, keby?

Microsoft + Skype

Veľkú vlnu diskusií rozprúdil len minulý týždeň softvérový gigant Microsoft, ktorý zaplatil za komunikačnú službu Skype 8,5 miliardy dolárov. Obchod prekvapil viacerých analytikov, ktorí sa zhodujú na tom, že Skype by sa dal kúpiť aj lacnejšie. Najnovší obchod Microsoftu bol oficiálne uzatvorený 10. mája 2011. Služba, ktorú Microsoft získal, by sa mala integrovať napríklad aj do hracej konzoly Xbox.

microskype-microsoft-skype-1305030506

Microsoft_Skype_purchase-300x142

Microsoft-Skype

skype-microsoft-up

Microsoft + Yahoo

V roku 2008 plánoval Microsoft získať Yahoo za 48 miliárd dolárov, no k obchodu nakoniec nikdy nedošlo.

microsoft-yahoo

microhoo

Microsoft + Nokia

Spoločnosti oznámili oficiálne partnerstvo na poli mobilných zariadení 11. februára 2011. Microsoft bude fínskemu výrobcovi mobilných telefónov dodávať operačný systém Windows Mobile 7. Podľa niektorých zdrojov zvažuje generálny riaditeľ Microsoftu Steve Ballmer odkúpiť od Nokie celú jej divíziu mobilných telefónov.

imagesFacebook + Skype

Skutočnosť je taká, že nie všetky obchody a investičné zámery sa napriek dostatočnému kapitálu na ich realizáciu podarí dotiahnuť do úspešného konca. Naposledy sa o tom presvedčili internetové spoločnosti Google a Facebook, ktoré tiež zvažovali vytvoriť partnerstvo s internetovým komunikačným softvérom Skype. Ten im na poslednú chvíľu vyfúkol Microsoft.

Podľa viacerých analytikov dával obchod Facebooku a Skype najväčší zmysel, keďže prepojením týchto dvoch komunikačných služieb by získali najmä zákazníci. Možno aj to bol jeden z dôvodov, prečo Microsoft zaplatil za Skype sumu prevyšujúcu akékoľvek očakávania trhu. Jednoducho si nemohol dovoliť, aby túto firmu získal Facebook.

facebook-skype-logosskype_facebookGoogle + Skype

Prepojenie firiem Google a Skype nikdy nenadobudlo reálne črty, no Google už v minulosti niekoľkokrát presvedčil, že nakupovať dokáže. Päť najlepších a päť najhorších obchodov tohto internetového obra zverejnil portál iHNed.cz na svojich stránkach minulý mesiac.

logogoogleimgphp

Facebook + Apple

V októbri minulého roku sa Peter Kafka z technologického portálu All Things Digital pohrával s myšlienkou, že by spoločnosť Apple kúpila sociálnu sieť Facebook. Reagoval tak na slová zakladateľa a generálneho riaditeľa spoločnosti Apple Steva Jobsa, ktorý tvrdil, že spoločnosť má niekoľko unikátnych strategických možností, ako expandovať. P. Kafka považoval za unikátnu možnosť obchod s Facebookom, keďže Steve Jobs a Mark Zuckerberg sa v tom čase stretli na spoločnom obede. Firma Apple mala vtedy k dispozícii voľný kapitál vo výške 51 miliárd dolárov.

O predaji najväčšej internetovej sociálnej siete na svete nemôže byť v týchto dňoch ani len reč. Facebook nielen že raketovo rastie, jeho súčasná hodnota sa navyše odhaduje na 50 až 80 miliárd dolárov. Investori sa už nevedia dočkať primárnej emisie akcií, ktorá by sa v prípade Facebooku mala konať už na budúci rok.

facebook-apple

apple-to-buy-the-facebook-1

200x200-preview

Microsoft + Apple

Myšlienky o prepojení najväčších a najprogresívnejších spoločností z rovnakého odvetvia vytvárajú mnohé otázky o tom, ako by mohli firmy spoločne posunúť vpred súčasné bariéry produktov a služieb. Pravdepodobne najabsurdnejším obchodom by bolo spojenie odvekých rivalov, spoločností Microsoft a Apple. Na neuverenie by bolo aj to, ak by sa Apple rozhodol podvoliť napríklad Googlu, o čom sa v minulosti diskutovalo.

Apple-Microsoft-300x300Apple-Microsoft111

Google + Apple

Apple a Google patria medzi dve najhodnotnejšie značky na svete. Apple má podľa newyorskej analytickej spoločnosti Millward Brown Group hodnotu 153 miliárd dolárov, predbehla aj Google s hodnotou značky cez 111 miliárd dolárov. So spojením dvoch najsilnejších technologických firiem na svete by museli súhlasiť okrem iných aj protimonopolné úrady. Získať ich povolenie je niekedy veľký problém aj pri firmách menšieho charakteru.

googyhoo

Skype + eBay

Napokon jedna akvizícia, ktorá sa skutočne odohrala ešte v roku 2005. Vtedy získal spoločnosť Skype internetový aukčný dom eBay, ktorý ale nikdy nebol schopný profitovať z potenciálu tejto komunikačnej služby. Tá mu mala pomôcť prepojiť účastníkov aukcie v reálnom čase, eBay za ňu zaplatil 2,6 miliardy dolárov. Myšlienka sa bohužiaľ nikdy neujala.

ebayLogo

 

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)

Miroslav Driensky

Miroslav Driensky
  • Počet článkov: 15
  • Priemerná čítanosť: 1929
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Reportér TRENDU.

Miroslav Driensky

Miroslav Driensky
  • Počet článkov: 15
  • Priemerná čítanosť: 1929
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Reportér TRENDU.

Kalendár sa načítava...