Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Agorafóbický hacker kláti softvérových gigantov

22.06.2011 | Mirec D

Diskusia (13 reakcií)

22.06.2011 | Jozef Hvorecký

Pán Driensky,
Prečo sa domnievate, že človek tohto typu nemôže byť nebezpečný?
Počítačom zo zanedbanej obývačky sa dá spôsobiť rovnaká škoda ako z prepychovej kancelárie. Dôležité je len to, či je v miestnosti dostatočne výkonný počítač napojený na internet, a či na nimi sedí používateľ s adekvátnymi vedomosťami a zlým úmyslom.
Blogom ste ma nepresvedčili, že ide o dobromyseľného naivného hlupáčika. Máte doplňujúce argumenty?

22.06.2011 | Miroslav Driensky

...zaujima ma nazor dalsich ludi, kedze ja som svoj uz v clanku vyjadril. Suhlasim, ze v buducnosti moze byt takyto clovek nebezpecny, ale to moze byt kazdy. Podla toho, ako sa skupina LulzSec doteraz sprava (a z toho vlastne vychadzam) si nemyslim, ze ich primarnym cielom je obohatit sa alebo niekomu ublizit. A hlavne je velka diera medzi takymto clovekom a niekym, kto ma sklony napriklad k fyzickemu nasiliu. 10 rokov basy sa mi zda neadekvatne - skor domace vazenie a odstrihnut od internetu.

-m-

22.06.2011 | Jozef Hvorecký

Prečo - v budúcnosti? Je dokázané, že v minulosti nič zlé ešte neurobil? V blogu píšete iba "asi nie". Sám fakt, že sympatizuje s hackerskými extrémistami už niečo naznačuje.

Vaša argumentácia mi pripomína tú od Eichmanna: Veď ja osobne som nikomu neublížil! To, že dôsledky jeho konania viedli k smrti 6 miliónov kedincov ho zjavne netrápilo.

V Česku chcel minister školstva menovať za svojho námestníka človeka, ktorý sa pasívne zúčastňoval na neonacistických zhromaždeniach a na svojom blogu mal pár "ostrejších" výrokov. Mali ste vidieť to peklo, ktoré sa rozpútalo. Podobne dotyčný hacker vyjadril svoj postoj tým, že ponúkol hackerskej skupine svoj priestor. Možno nie je zrelý na trestoprávne odsúdenie - ale na morálne určite.

Najväčšie svinstvá sa kedysi robili od zeleného stolu. Dnes na ňom ešte stojí počítač. Sám som informatik. Preto nemám nič proti počítačom, iba proti istému typu jedincov za nimi.

22.06.2011 | Miroslav Driensky

Nerozumiem, preco sa bavime o neonacistickom extremizme...ved to je nieco uplne ine. Ale svojim sposobom ste mi na moju otazku odpovedali, kedze ho do tejto skupiny zaradujete. Sam pisete, ze som Vas nepresvedcil o jeho nevine takze otazka znie, preco ste presvedceny o jeho vine??

22.06.2011 | Jozef Hvorecký

Použil som analógiu, lebo obidve skupiny považujem za extrémistické - a vysvetlil som, prečo ho považujem za MORÁLNE vinného. (Poskytnutie priestoru extrémistom na vlastnom počítači).
Použijem preto radšej inú analógiu. Keby ste svoj byt poskytli na nelegálny hazard, ale sám by ste z toho nemali žiaden zisk - ani z prenájmu, ani by ste nehrali - je všetko v poriadku?
Možno som z príliš starej generácie, ale pre mňa sú aj morálne hodnoty hodnotami.
Na jeho trestnoprávnu zodpovednosť nemám žiaden názor.

23.06.2011 | emc4

Smiešnu kategóriu morálnej viny odporúčam používať pre politické účely.
Čo sa týka zápožičky bytu ... veľmi toporné prirovnanie, to by sme tam mohli dať aj požičanie bytu kamarátovi aby si mohol odskočiť na nemaželský sex, prípadne neveru.
Patrím už tiež do staršej, ale nie starej generácie ale prieniky cez otvorenú sieť ako inetrnet považujem výhradne za chybu napadnutého. A ak uniknú pri tom dáta, tak by mal pykať ten kto ich nezabezpečil.
Samozrejme ak niekto vynesia dáta z firmy, to je niečo iné. Ochranu údajov pred prienikom zvonku - opakuje zvonku - považujem za vynikajúcu výzvu. Pripojením dát na internet predsa dávam otvorený súhlas s touto hrou.

26.06.2011 | Mike0088

Pred 19 rokmi (krátko po nežnej revolúcií) som bol v Monaku.
Ráno som išiel okolo auta (kabriolet), ktoré stálo na parkovisku a na zadnom sedadle bola kabela. Poobede som sa vracal späť a čuduj sa svete, auto so stiahnutou strechou a kabelou na zadnom sedadle tam stálo neporušene ďalej.
Podľa tvojej logiky si majiteľ auta ZASLÚŽI, aby mu kabela zmizla... Prípadne, mali mu zobrať priamo auto! Či...?

Nie tak dávno sa na dedinách ľudia nezamykali a bráničky nemali ani zámky.
Podľa tvojej logiky je v takomto prípade úplne normálne, ak niekto vojde do dvora a vezme si kura... Či...?

27.06.2011 | emc4

Zasa niekto chápe niečo zle.

Ak niekto bude mať forografiu tvojej kabelky, tak je to tvoja chyba ale ani žiadna ujma.
Ak tio niekto prehádže papiere aby bolo vidieť že v nej bol ale nič neodcudzí tak to nie je ujma.
Preboha prečo si hacking ľudia spájajú len s majetkovou ujmou?
Naozaj neschopnosť firiem ochrániť svoje a cudzie data sa musí skrývať za nesociálnym správaním hackerov.
Skutočne je ľudstvo v Sieti také obmedzené?

23.06.2011 | Jozef Hvorecký

Tým, že idem do obchodného domu dávam súhlas zlodejom na moje okradnutie?

23.06.2011 | Miroslav Driensky

...preco stale dalsie a dalsie prirovnania? Mam taky pocit, ze to vsetko beriete prilis doslovne. Skuste sa nad to trochu povzniest a zamysliet sa len nad podstatou veci...mozno si este raz precitat ten posledny odstavec. Kazdopadne netvrdim, ze sa vo vsetkom mylite, svoje opodstatnenie to ma. Ale "emc4" to velmi dobre vysvetlil.

23.06.2011 | emc4

Asi ďalšie nevhodné prirovnanie.
Myslím že keď pôjde do obchodného domu a niketo si opíše čislo mojich topánok tak to asi nebude vážna ujma.
Ale vážnejšie:
Pokiaľ sa bude pri zodpovednosti za zneužitie dát hrať - zlodej zlý, okradnutý dobrý - nedospejeme k skutočnému zabazpečeniu. Podľa mňa ak firme ujdú údaje o mne, ktoré používala cez internet tak je to jej a len jej zodpovednosť a niekoho neznámeho. Práve tá hra na neznámeho páchateľa je pre ňu spása, lebo skutočnú zodpovednosť za nezaistené údaje je len na nej. Však nech to nerobí keď to nevie.
Ak by sa takto upravila zodpovednosť určite by to pomohlo zodpovednému správaniu. Veď teraz sú dáta na internete ako pohodneý papier. Ak ho zdvihnem a prečítam si včerjšie správy akú škodu urobím pôvodnému majiteľovi? Alebo vydavateľstvu že som si nekúpil nový kus?
Hackeri obohacujú internetovú komunitu o nové pohľady a prístupy k "Sieti" a bola by ich škoda. Ja by som rozhodne kriminalizoval iba ak by svoje "vyčíňanie" bolo preukázateľne použité na zisk. Poškodenie "dobrého mena SONY" napríklad by som odmietol s tým, že užívateľia by mali SONY žalovať za to ako chabo chránila ich údaje, ktoré vlastne ani na prevádzku ich kônt nepotrebovala (načo ich mala v nete kompletné?).
Táto hra útok-obrana bude dúfam dlho pokračovať. Aj keď riešim obranu, najlepšie sa naučím ako vyvarovať chýb analýzou cudzích útokov a skúšaním vlastných.

23.06.2011 | Jozef Hvorecký

Neviem si predstaviť sieť, ktorá bude zabezpečená proti VŠETKÝM prienikom. Hackeri budú VŽDY pred tými, ktorí sieť chránia. Presne tak, ako autori vírusov pred autormi antivírusových programov. jednoducho všetko sa vopred vedieť nedá.
Existujú predsa aj "bieli hackeri". Ich činnosť považujem za chvályhodnú.
Keď nefunguje morálka, musí prísť trest. Domnievam sa, že odpojiť dotyčného od internetu a nechať ho v jeho vlastnej izbe by úplne stačilo.

23.06.2011 | Miroslav Driensky

No ale ved to som navrhoval uz v prvej reakcii na Vas prispevok: "...skor domace vazenie a odstrihnut od internetu". To namiesto tych 10 rokov vo vazeni. Som rad, ze sme sa v tomto nakoniec zhodli :)

-m-

Miroslav Driensky

Miroslav Driensky
  • Počet článkov: 15
  • Priemerná čítanosť: 1929
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Reportér TRENDU.