Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Študenti musia robiť viac chýb

13.12.2011 | minerva

Diskusia (2 reakcie)

17.12.2011 | cyrilsebo

Ako učiteľ nepoznám oslobodzujúcejšie (aj keď veľmi ťažké) slovo, ako keď sa študentom priznám, že ,,Neviem", alebo že som urobil chybu. Je to však viac o osobnom postoji, ľudských zdrojoch, než o správne nastavených systémoch. Tie radikálnu a rýchlu zmenu neprinesú.

19.12.2011 | Minerva

Ďakujem veľmi pekne za komentár. Áno, súhlasím, že aj osobný postoj zahráva kľúčovú úlohu. Dôležité ale je, že ak sme predstaviteľom napríklad štátu, môžeme myslieť strategicky a plánovane rozširovať potenciálny priestor, v rámci ktorého budú otvorené príležitosti. Rozšírenie toho priestoru bude znamenať, že tí, ktorí “chcú”, tí, ktorí majú “ten správny osobný postoj” už teraz, budú mať viac možností. Zároveň pevne verím, že ak nastavíme náš vzdelávací systém tak, že bude vychovávať kritické myslenie a proaktivitu, môžeme byť príjemne prekvapení tým, koľko potenciálu sa skrýva v študentoch. Osobný postoj je kľúčový – aj ten sa však dá podporovať a budovať.

Minerva

Minerva
  • Počet článkov: 6
  • Priemerná čítanosť: 2437
  • Priemerná diskutovanosť: 10
  • RSS blogu

O blogu

Nechceme, aby Slovensko bolo len montážnou halou Európy. Na tomto blogu budeme písať o témach súvisiacich s rozvojom vedomostnej ekonomiky, zlepšovaním vzdelávacieho systému a podporou inovatívneho podnikania. Bloguje tím Splnomocnenca vlády SR pre vedomostnú ekonomiku pracujúci na stratégií Minerva 2.0 a naši partneri z vedeckej a podnikateľskej komunity.