Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Reálne možnosti výstavby diaľnic

05.04.2013 | Milín Kaňuščák

Diskusia (24 reakcií)

05.04.2013 | Roman Kanala

Je len dobre, že sa ozval človek, ktorý do toho trochu vidí. Palčák je šašo a politický pritakávač. Ja len upresním, že kapacita stavebníctva nie je 1 mld EUR ročne, ale že toto je stavebná kapacita stavebníctva. Kapacita absorbovať financie nie je zhora ohraničená vôbec. PPPribina sa stavala za trojnásobok rozumnej ceny a mnohé úseky ešte drahšie. Branisko, piliere pri Sverepci, obchvat Žarnovice, R1 od Kráľovej po Nitru, to sú všetko veľké debakle.
 
Najhoršie je, že rozumné riešenia nemajú ani len projektovú prípravu. Rozumné riešenie spojenia Bratislava - Košice by bolo cez Šahy, Slovenské Ďarmoty a Sorošku. Tadiaľ by mala viesť diaľnica - direttissima a vedľa nej trasa TGV s projektovou rýchlosťou 400 km/h. Namiesto toho sa s vyššími nákladmi patlá niečo na Žilinu.

05.04.2013 | Niless

Dovolim si nesuhlasit.
Dialnica BA-KE Vami navrhovanou trasou je vhodna pokial sa neberu do uvahy obce na trase dialnice a teren. Potom ano trasa dialnice by bola vhodna juhom Slovenska, otazne by bolo jej vyuzitie kedze by isla paralelne s madarskou M1 a M3 do Miskolca.
D1 tak ako je trasovana vytvara prepojenie Polska s Madarskom a co je najviac dolezite je vedena uzemim kde je velky pocet obyvatelstva, rozvinuty priemysel, atd. Na juhu nie je v podstate nic.
Vytazenost juznej trasy podla vlastnych skusenosti je tak do Rimavskej Soboty, nasledne do KE je to bieda, samozrejme urcite cast premavky "stiahla" D1 ale opakujem dolna trasa je vhodna pre prepojenie BA-KE ale dialnica D1 poskytuje vyssiu pridanu hodnotu aj na uzemi medzi spominanymi mestami.

05.04.2013 | Roman Kanala

To je čudná argumentácia, lebo každá diaľnica východ-západ je paralelná s inými diaľnicami v tom istom smere. Diaľnica pod Tatrami je paralelná s poľskými diaľnicami. Maďarská diaľnica je určite zaujímavá pre Košičanov a Michalovčanov, ale nie pre ostatných, lebo medzi Komárnom a Egerom sú cezhraničné cesty veľmi zlé. Podobne aj podtatranská diaľnica má nulový význam pre Lučenec a Rožňavu.
 
Diaľnica juhom krajiny by mala zaujímavé vlastnosti, že stavebné náklady by tam boli malé, že by tam nebolo stúpania a klesania (výhoda pre kamióny), a že by tam nebola odbočka každých 5 km ako na Zeleneč. Asi preto sa v plánoch uvažuje všetky tieto priaznivé body zrušiť vedením trasy tzv. R7 o trochu severnejšie na Plachtince, Krtíš a Pôtor. Čím drahšie, tým lepšie.
 
No a trasa TGV Bratislava - Košice by konečne prepojila obe mestá za hodinu. Už by bolo možné do práce dochádzať hoci aj každý deň. Náklady by boli nižšie, než na rekonštrukciu cez Žilinu s rektifikáciami spústy tunelov. Čokoľvek pozitívne sa plánovačmi dôsledne ignoruje.

07.04.2013 | martin33

To, ze je dialnica a zeleznica vedena severom ma hlavne strategicky vyznam. Pocas 1. slovenskeho statu Madarsko okupovalo juh Slovenska a Bratislava ostala spojena so zvyskom SR len jednou, uzkou cestou cez Racu (a preto sa postavila dnesna "stara cesta" na Senec).
Teren v juznej casti SR je sice vhodny na vystavbu, ale absolutne nevhodny na obranu a ak by bola hlavna spojnica vedena Slovenskom na tomto uzemi hrozilo by, ze bude tato spojnica velmi rychlo znefunkcnena.
Dnes sme sice spolu s Madarskom v EU a NATO, ale historia nas uci, ze to co je dnes, nemusi byt aj zajtra. Strategia "dufaj v to najlepsie ale priprav sa na to najhorsie" je v tomto pripade vcelku pochopitelna.

05.04.2013 | Lubo Palčák

Podla vás to funguje tak,že postavme dialnicu tam,kde je to najlacnejšie a potom tam presunme priemysel a intenzity.My nepotrebujeme spojiť hocijako Bratislavu s Košicami, ale "obslúžiť uzemie dialnicou" od Bratislavy po Košice. Ostatné k vám nižšie....
L.P.

05.04.2013 | slimak79

Mna dialnice nezaujimaju. Lebo ja k dialnici mam 100 km. Pan Palcak - nie som vas sympatizant, priklad aj vas prispevok. zijem na Gemeri. Ale co ma trapi, kupujem auto. Prvy krat. Tie diery. Je 5.4.2013 auto mi pride o mesiac. Budu tie diery o mesiac? Viem ze vy za to nieste asi zodpovedny. Ale ja si zodpovedneho najdem,ak sa mi nieco stane. Ja to nechcem, opravia sa tie diery? Na to cakam odpoved. Inak sa cudujem ze .. ak je mozne to co vidime. Mna trapia diery. Inak naposledy do kosic som siel v januari a neboli,ale ak budem mat auto budem jazdit. O mesiac. Doporucujem to do vtedy opravit. Sledujem to len ako chodec - ale ako vodic situaciu nebudem tolerovat,ak sa mi nieco stane. aj sa cudujem, ze to tak daleko doslo. Ze to ludia toleruju. Hm. Povedzte aj premierovi ,ze treba vyclenit kapacity a prostriedky. Ja to nepovazujem za normalne a sa s tym nezmierim nikdy,tak pracujte. Nasadte aj kobru ak treba.

05.04.2013 | Lubo Palčák

s tými dierami mate pravdu. Počas dlhých rokov sme to nechali dospiet až do toho stavu. A tu je nespokojnost vodičov opravnená. Podla mna hlavné dovody tohoto stavu sú: dlhodobo sme davali do oprav malo penazi(cca len 50 %), kamiony nam jazdia po cestach nižšej kategorie,lebo nemame dialnice,resp. sa vyhybaju mýtu,mnohokrát opravy sa odflakuju z roznych dovodov. A ked k tomu príde taka zima ako táto,tak výsledok sa dostavil.Ja len dúfam,že facka,ktorú sme toho roku dostali zobudí všetkých kompetentných,niektoré náznaky uz vidno.A z toho si nič nerobte,že nie ste moj sympatizant,ja vám držím palce,aby ste do žiadnej diery nevbehli.....

06.04.2013 | slimak79

Z toho ze nie som vas sympatizant si nic nerobte. Ja vam drzim palce zaplatajte tie dieri kvalitne(potom mi bude jedno v akej ste diere). O mesiac zacnem jazdit. Berie myto 100 milionov rocne prec z penazi ktore mohli byt na cesty. Ano berie.

Počas dlhých rokov sme to nechali dospiet až do toho stavu.

Nie my,nie ja ,ja na to dosah nemam. Vy ste za to zodpovedny(inak skutocne a posledneho cloveka zodpovedneho za to si ani nechcem predstavit,ale niekto to je, neviem ako sa citi - ako by konal - odstupenie nie - mna by ani jeho harakiri neuspokojilo),alebo zodpovedneho si najdem(hladat budem podla zakona). Ale za reakciu dakujem.

06.04.2013 | slimak79

Ale len poznamka - neviem aky ste kvalitny - ale ste tam vzdy.

Počas dlhých rokov sme to nechali dospiet až do toho stavu.

nerozumiem, ja som nenechaval dospiet nic k tymto dieram. Ja platim a chcem cesty bey dier? Vy si neuvedomujete aky ste ko.kot? Neschopny?

06.04.2013 | Roman Kanala

Pán Palčák nerozhoduje o plátaní dier, to má v kompetencii ministerstvo, SSC, kraj a samospráva. Pán Palčák ale má dosť vplyvu na to, aby mohol pošuškať do uška ministrovi Harley Davidson, že eurofondy by sa možno dali presmerovať aj na komplexnú údržbu ciest.

06.04.2013 | Roman Kanala

Päť takýchto strojov do každého kraja a výtlky po zime by sa dali opraviť behom mesiaca.
http://www.bystrico...

06.04.2013 | Lubo Palčák

važ p slimak,podla tohoto prispevku vidím,že od velkej noci ste nestihol ešte vytriezviet,ale nebojte,klud,to príde. Len mala poznámka výskumny ustav dopravný,ktorej som šéfom, je 100 %-tná súkromná,ešte raz "súkromná" firma,ale neviem či to chápete.Takže vaše myšlienkové pochody sú uplne scestné,ale vám to asi tažko vysvetlím,a už mi je aj jedno,či do nejakej diery vbehnete.....

08.04.2013 | slimak79

Z casti mate pravdu(o velkej noci) a sa ospravedlnujem.
Hm, ustavny vyskum dopravny je sukromny? Neviem, to vas platia sukromne firmy? A za co? a k comu sa v telke vyjadrujete? nedavate posudky co by priklad dialnice mali stat a mate to o 100 vyssie ako ponuky. Ja sa nevyznam. videl som vas v telke a len na to mam nazor. Tu sa vyjadrujete k dialniciam. A pritom ani zakladnu infrastrukturu nemame - ci mame na tej uz nekvalifikovatelnej urovni.

Len tolko. Mna nezaujimate,ale najblizsie sa pozriem ak bude pre mna potreba, aby som bol v obraze aj na tu vasu firmu.

05.04.2013 | Pavol Čižmárik

Vobec by som nepodcenoval Ficovu garnituru v tom, ci dokaze minut 8 mld. EUR na dialnice. Pretoze minat vedia, otazka je, co by sme za tych 8 mld. dostali my, co platime dane. Pretoze ak nejaka skupina chce urobit obchod svojho zivota na dialniciach, takmer ziadnu ulohu nehra ani trasovanie, ani koridory...co dokonale ukazala pekelne predrazena Pribina.

05.04.2013 | Dubacik

Takže Milín už iba stručne. Tých 130 km diaľnic odovzdaných do roku 2016 je teoreticky naozaj reálnych a za tým si stojím. Dnes je vo výstavbe cca 70 km a v procese súťaženia cca 85 km. Niektoré časti budú dokončené po roku 2016, ale 130 km je reálnych. V súčasnosti prebieha príprava návrhu Operačného programu doprava a zároveň je maximálna snaha vyčerpať prostriedky zo súčasného operačného programu. V súvislosti s tým sa analyzujú úseky, ktoré by mohli byť v nasledujúcej dobe pripravené do výstavby. Ide o zostávajúce úseky D1, časti D3, R2, R4, D4, R7 a dokončenie D1 Bratislava – Trnava. Ak bude vôľa a snaha a bude zvládnutý najmä proces verejného obstarávania, je reálne mať rozostavených 310 km. Čo sa týka tých 8 mld. Eur, ide o predpokladané investície do celej dopravnej infraštruktúry, teda všetky cesty, železnice, terminály kombinovanej dopravy atď. Tu sa p. Kaňuščákovi ospravedlňujem. Nedopatrením sa v článku uvádzalo, že ide iba o cestnú infraštruktúru, ale zo všetkých oficiálnych vyjadrení a aj z médií vyplývalo, že ide o celú dopravnú infraštruktúru a ja osobne si myslím, že to dobre vieš. Na cestnú infraštruktúru sa predpokladá v rokoch 2012 – 2016 z toho použiť 4,3 mld. Eur. Áno, dnes vychádza, že ročná kapacita stavebného sektoru na Slovensku v diaľniciach je cca 1,2 mld. Eur a myslím, že tieto objemy pri súčasnej kríze, stavebné kapacity môžu zvládnuť. Podstata je ale v tom, že tvrdím,že 8 mld. Eur do celej dopravnej infraštruktúry do konca roku 2016 je možné reálne vyskladať. Ide o zatiaľ nevyčerpané zdroje zo starého OPD (cca 2,0 mld. Eur), plánované zdroje z nového OPD (cca 1,6 mld. Eur), štátny rozpočet (cca 2,8 mld. Eur), vlastné zdroje NDS a SSC a súkromné zdroje. To, koľko sa v skutočnosti preinvestuje, záleží hlavne od vysúťažených cien a prípravy.
Takže len toľko k tej realite. Čo sa týka využitia PPP projektov, tu tej kritike opozície nerozumiem už vôbec. Veď ministerstvo verejne hovorí, že táto forma bude použitá len ako doplnková, a do úvahy zatiaľ prichádzajú, napr. D4, R7, teda presne to isté, čo chcela predchádzajúca garnitúra. Samozrejme to by ale výstavba diaľnic nesmela byť tak spolitizovaná.
V reakcii sa tiež píše, že dodnes sa na Slovensku priemerne ročne postavilo 10 km. Ja len dúfam, že sa s tým nechceme zmieriť. Skôr opačne, tlačme na kompetentných, aby to bolo oveľa viac. Ale tu si ale naozaj nesmieme závidieť, ktorá vláda to urobí. Tejto budeme robiť odpočet v roku 2016.A na záver ešte reakcia na toho p. Romana Kanalu, presne o tom to je ,vaše politické presvedčenie(a ja vám ho neberém)vám nedovoluje vobec pripustiť,že by sme sa už konečne mali pohnuť dalej. Tarajte si čo chcete,ja som nemal problém podporiť ani Fígela,lebo tiež mal ambíciu stavať ale nech rozpravajú zelení,modrí,červení čo chcú,politicky sa všetci v duchu modlia,aby tomu druhému sa to nahodou nepodarilo. A vlastne mate pravdu,zabijme každú ambiciu uz nazačiatku,stavajme tu dialnice do r.3000 a píšme si kto je vačší blbec.Podla mna je uplne normálne,ze odpočet sa robí na konci a potom povedzme ,že sa to podarilo na 50,60 percent a nadávajme. Milin,dnes by som uz nedal nazov článku "nezávidme si dialnice", ale "Nezaslužime si dialnice", lebo sa furt len všetci politicky handrkuju,aby náhodou neutiekli niekomu polit. body. Amen
Ľubomír Palčák

05.04.2013 | Roman Kanala

Pár inžinier, to chce kľud. Vidíte, že sa viete aj podpísať, ak chcete.
 
Počas dlhých rokov od Vás čítam diaľnice, diaľnice, diaľnice. Namiesto aby ste sa situovali ako nezávislý odborník, ste jasný, čitateľný lobista za diaľnice a za Žilinu. Ja tam nežijem, len si ďaleko v kúte píšem svoje rovnice a občas si niečo o Zlodejsku prečítam v novinách. Poznám Vás len z novín a vidíte, aký mám na Vás názor.
 
Áno, podporili ste aj Fígeľa, ak chcel stavať. Zabudli ste dodať, ak chcel stavať na trase Žilina - Humenné. Od odborníka na dopravu by som čakal niečo iné. Máte tam v krajine niekoho, kto by doprave naozaj rozumel? Ak tam je, tak sa bojí ozvať. Alebo ak sa ozve, tak je cenzurovaný. Problémom krajiny nie sú čiastkové regionálne problémiky, ale globálna priepustnosť cestnej siete. Vidíte, aj tu vo Vašom texte spomínate dokončenie D1 Bratislava - Trnava tak, že by si človek mohol aj myslieť, že ten nezmysel postaviť ešte vedľa sfušovanej 3+3 paralelné pruhy aj Vy podporujete. Za tú cenu by sa dala postaviť cesta 2+2 Senec - Sereď, ktorá by bola naozaj užitočná, pridala bezpečnosť, flexibilitu pre obchádzku pri uzávierke D1 a zvýšila priepustnosť aj na Žilinu odčerpaním časti kapacít. To určite viete, lebo ste určite už stretli niekoho, kto sa zaoberá statickými modelmi dopravného zaťaženia. Ak ste sa niekedy zaoberali dynamikou zápch, tak musíte vedieť, že zápchy urobí posledných +10% áut, alebo aj menej, ak traja-piati predbiehajú za každú cenu. Netreba investovať na ceste Bratislava - Trnava, tam postačí pár kamier a automatických laserových radarov.
 
Ešte jeden bod - na multikritériové rozhodovanie existujú dobre vyvinuté a zabehané metódy, ktoré patria pod značku operačný výskum. Pri konečnom počte alternatív je to pomerne jednoduché a ak si vezmeme len tri alebo päť alternatív, je to ešte jednoduchšie. To nie je o tom, koľko km sa ročne postaví, ale hlavne kde sa postavia: Soroška, Donovaly prinesú najväčší úžitok.
 
Kedysi bol nedostatok prostriedkov, dnes je opačný problém, ako ich preinvestovať. Ak chcete rýchlo preinvestovať veľa peňazí, tak treba stavať hlavne tunely. Hlavne treba stavať na úsekoch, ktoré nie sú kontroverzné z pohľadu Bruselu. Ak chcete urobiť niečo pre celkovú priepustnosť cestnej siete, treba opraviť bodové závady a stavať nové trasy a nie D1 Bratislava - Trnava. Čím ďalej budete stavať od Bratislavy, tým ľahšie Brusel uvoľní peniaze. Soroška, Ďurďošík, Dargov, Prešov. Ak položíte na stôl projekt TGV Bratislava - Šahy - Košice, tak aj to by mohlo prejsť. Tak a máte pár rád zadarmo. Čo s nimi urobíte, je na Vás.

05.04.2013 | Lubo Palčák

p.Kanala,ja vam váš nazor neberiem a ked čítam vaše názory,tak je mi jasné,že so mnou nesuhlasite. Ja sa celkom priznávam k tomu čo píšete,že som lobista za dialnice a za to,že hlavna dialnica D1 má ist cez žilinu(a to,že teraz žijem v Žiline s tým nemá nič spoločné). Chvalabohu na tej D1 sa uz u nas zhodli aj všetci politici a odborníci,až na pár výkrikov. Ak tomu dobre rozumiem,tak žijete kdesi za hranicami. Asi vám ušlo,že ludia vsade na Slovensku maju veľky dopit po dialniciach,že spisuju petície a že sú hrozne naštvaný,že to u nas tak pomaly ide. My musíme najprv vybudovať aspon základnu siet D a RC a potom možeme hladať roznymi metodami zlepšovanie priepustnosti a hlavne aj bezpečnosti.A čo sa týka dokončenia tej D1Blava-Trnava,asi vám ušlo,že je to stale len stavenisko a stavba je zatial len provizorna,čiže žiadne paralerné pruhy.A hrozne vela by sa dalo ešte písať,ale ked čítam vaše názory, my asi tažko najdeme spoločnu reč.Aj tak vám prajem všetko dobré.......

06.04.2013 | Roman Kanala

Ak si najmete nejakého konzultanta na dopravné problémy, tak Vám dá odpoveď, že priepustnosť cestnej siete sa dá zlepšiť nezávisle na dobudovaní základnej siete D a RC. Napríklad trojpruhové riešenie pod Strečnom je lacné, rýchle a efektívne. Za pár drobných a v priebehu pár mesiacov motoristi dostali veľké zlepšenie. Aj bez drahého tunela Višňové rieši dopravný problém okamžite. Na celej trase Zvolen - Lučenec - Košice je len niekoľko málo bodových závad, ktoré ak sa odstránia, tak sa cestovanie stane rýchlejším a bezpečnejším. Miesta so 40 km/h pri Pincinej, Bátke, na Soroške. Paradoxne výstavba obchvatu Figy zhoršila situáciu v bezpečnosti, lebo tam stavbári narobili tobogány, vodiči predbiehajú veľkou rýchlosťou bez rozhľadu a čelné zrážky sú fatálne. Ale aspoň už nezabíjajú deti pri prejazde dedinami. Medzi Šaľou a Kolárovom dodnes nie je ani jeden most cez Váh. Medzi Ubľou a Uličom je dodnes len lesná cesta.
 
Je prečo byť naštvaný na výstavbu diaľnic. Prečo už dávno nie je tunel Soroška? Prečo sa nepoužíva tzv. Žltá kniha FIDIC, teda Design and Build, nech si stavebná firma sama zvolí technológie? Prečo sa trasovanie a priority vo výstavbe tak zmršili? Prečo je taký nedostatok projektov? Prečo sa systematicky brzdia všetky projekty na juhu? Možno je to tak, možno nie, ale prvé, čo človeka napadne: lebo stavební lobisti, lebo Žilina. Pán Kanuščák je čitateľný a hneď skraja napísal, za koho kope. Vy však jasne kopete za stavbárov. Ako je možné, že sa stráca čas s nejakými hlúposťami okolo Kraľovian, Višňového a pri Skalitom, keď iné úseky by neboli kontroverzné a Brusel by ich bez mihnutia oka preplatil? Z eurofondov sa ťažšie stavajú hlúposti a aj sa horšie kradne. Tieto hlúposti sa dajú postaviť neskôr, tak prečo ich tlačiť dopredu a potom čakať na Brusel. Na iných projektoch by nebolo treba čakať a prešli by ako list do schránky.
 
Teraz sa už nedá povedať, že diaľnice nie sú, lebo nie sú peniaze. Diaľnice nie sú, lebo nie je odbornosť, pripravenosť stavieb, lebo tu niekto dlhodobo a systematicky sabotuje projekty, ktoré nejdú na Žilinu.

06.04.2013 | mf043

hm, takže žltý FIDIC sa na Slovensku vôbec na výstavbu diaľnic nepužíva ?
hlúposti okolo Kráľovian a Višňového len brzdia rozvoj siete na juhu ?
máte vôbec predstavu aké sú súčasné a výhľadové intenzity dopravy na trase D1 na Považí v porovnaní s južnou trasou R2 napríklad v úseku s tunelom Soroška ?
a zo všetkého úplne najjednoduchšie je postaviť diaľnicu a TGV z BA do KE ako "direttissimu".....

jeden z veľkých problémov tejto spoločnosti je absolútna neúcta k odbornosti iných a schopnosť každého rozprávať do vecí, ktorým ale zúfalo nerozumie.

06.04.2013 | Roman Kanala

Ďalší anonymný hrdina viem nepoviem. Žltý FIDIC začal používať Fígeľ. Fígeľ tiež stopol hlúposti a dodatky a PPP. Ak Višňové Žilina potrebuje pre svoje intenzity, tak nech si Višňové zaplatí Žilina. Žilina roky blokovala výstavbu diaľnic, lebo najprv Žilina. Teraz kvôli žilinizmom hrozí, že prepadnú eurofondy, lebo žilinizmy nechce financovať ani EÚ. Roky celá krajina trpela kvôli Žiline. Hrozí, že to tak aj ostane.
 
Teraz sú peniaze na projekty, ale nebudú večne. EÚ sa rozširuje, kríza škrtí výdavky. Prepadnuté peniaze sa nestratia, lebo sa vrátia do všeobecného rozpočtu EÚ. Ale na Zlodejsku budú staré, rozbité cesty počas desaťročí, lebo vo chvíli, keď sa dalo stavať za eurofondy, do Bruselu sa posielali projekty, ktoré boli kontroverzné. Ak nebude mať Žilina, tak nemá nikto, všakáno.

06.04.2013 | Lubo Palčák

mate pravdu,Figeľ začal používať žltý FIDIC, hlavne z dovodu,že tiež chcel zrychlit vystavbu a priprava nebola dostatočná a samozrejme očakaval sa aj tlak na ceny.Tiež ale mal prioritu D1 cez Žilinu,lebo tu sa v nazore hrozne mýlite.A co sa týka tých PPP projektov,prvada je taká,ze ano zrušil prvy aj tretí balík. Pri prvom(dubná skala-prešov) sa ukazalo,že to bolo dobré rozhodnutie.Ale pri tretom(hrič.podhradie-dubna skala)verte,že bol rozhodnutý,že ho pustí,ked sa mu podarilo vyrokovat cca 30% zlavu. Na vtedajšiu koaličnu radu isiel s tým,ze tretí balik sa schvali. Dovodom,že to tak nebolo nebol Figel ale SAS-ka a odpor hlavne Kolára,ktorý to robil hlavne z lobistických dovodov a nie ako ochranca slov.republiky.Viete,ono nie vždy všetko je čierno-biele.My teraz rokukejeme casto s JASPERS-om (zastupca EK) a musím vám povedat,ze vo vela veciach mate riadne skreslené informácie. Apropo aj pri tom trojpruhu pod Strečnom s vami nesuhlasim,že je to dobre riešenie.....ale to je vec pohladu a názoru....

05.04.2013 | mf043

Milý autor článku & niektorí diskutujúci ... problém nie je v tom, že by politici nechceli stavať diaľnice, problém je v tom že to nevedia (prostredníctvom príslušných štátnych organizácií) zorganizovať tak, aby bolo výsledkom viac než tých 10 km ročne. A to platí tak pre garnitúru p. Vážneho so zúfalým pokusom o PPP ako aj pre garnitúru p. Figeľa. Ak sa za tejto vlády podarí postaviť či už tých 50% alebo hoci len 30% z plánovaného rozsahu diaľnic a RC a to za vynaloženia zmysluplných nákladov, budem rád tlieskať - aspoň niečo naozaj užitočné tu po nej zostane.

07.04.2013 | libertarian

Celý problém výstavby dialnic je v inom. Cielom je vymyslieť a zrealizovať taký model výstavby, pri ktorom sa preinvestujú VŠETKY dostupné peniaze, a pritom nebude vôbec dôležité, či sa postaví čo len jediný meter dialnic.

07.04.2013 | romainromain

v porovnaní s tempom a efektivitou výstavby diaľnic napríklad v Chorvátsku je celý slovenský politicko-mediálny humbug na tému diaĺnice len vírením teplého vzduchu. A stav, do akého sa za roky absencie riadnej systematickej údržby dostalo cca 70% slovenskej cestnej siete nemožno nazvať ináč ako alarmujúci - á propos - je len verným obrazom aktuáneho stavu verejných financií v tejto našej krásne skorumpovanej červenej džamahírii.

Milín Kaňuščák

Milín Kaňuščák
  • Počet článkov: 11
  • Priemerná čítanosť: 3026
  • Priemerná diskutovanosť: 11
  • RSS blogu

O blogu

Som majiteľom a konateľom spoločnosti, ktorá sa venuje investičnej príprave, výstavbe, projektovému manžentu a stavebnému dozoru KAMI PROFIT s.r.o. 



V súčastnosti som tiež expertom KDH pre oblasť podnikania. 



V minulosti r. 2010 - 2012 som pracoval ako Generálny riaditeľ sekcie pozemných komunikácií, cestnej dopravy a PPP projektov na Ministerstve Dopravy Výstavby a Regionálneho Rozvoja. Pod mojím vedením bol dokončený PPP projekt rýchlostnej cesty R1 - Pribina. 

www.najomnebyty.sk