Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Priorita vo výstavbe diaľnic tunel Višňové obeťou nezodpovednosti

06.11.2019 | Milín Kaňuščák

Diskusia (34 reakcií)

07.11.2019 | pir

to tu uz nikto nic negarantuje?

07.11.2019 | chr

Predpokladám , že teraz úderka z hranolpartaje pracuje na zakrytí všetkých tunelovodov , z ktorých tiekli peniaze do ich vreciek. A keďže to trvá tak dlho , tak to je dôkaz , že toho bolo veľa. Zlodejsko je zlodejsko.

07.11.2019 | milo.milo

Také jednoduché to nebolo, Taliani s Remerom chceli okolo 100 miliónov eur navyše oproti zmluve a štát im to nechcel dať. Hoci je dosť možné, že nakoniec tak či tak toľko zaplatí novému dodávateľovi, a cesta bude o 4 roky neskôr. Asi by bolo bývalo lepšie sa dohodnúť.

07.11.2019 | Milín Kaňuščák

No bude žiaľ niekoľko násobne viac ako 100 mil. EUR a podstatne neskôr.

07.11.2019 | Roman Kanala

Obchvat Žiliny treba postaviť cez Ožďany, Bátku a Sorošku. Až to bude, bude to za 10 miliónov na kilometer. Potom sa môžu dokončovať žilinské fantazmagórie za 40-50 miliónov na kilometer.

Žiaľ, všetky doterajšie vlády strkali peniaze do bezodnej čiernej diery zvanej Žilina, ktorá všetko pohltí a výsledok nula.

07.11.2019 | ivansk

Na tvoje Ožďany, Bátku a Sorošku kadí pes, už sa s tým zmier, lebo ti praskne žilka.

07.11.2019 | Roman Kanala

Zatiaľ to vyzerá tak, že pes kadí na Lietavskú Lúčku.

07.11.2019 | NasLinux

Asi ano, vsak minister dopravy urobil vsetko preto, aby presunul vsetky zdroje na tie spravne miesta ...
Kolkoze sa to stavia teraz usekov na juhu?
Urcite ide o tie najviac dopravou vytazene miesta na celom Slovensku ...

07.11.2019 | salamoon

no urcite viac vytazene ako na D1 od Tatier na vychod v case jej vystavby...R1+vychodna R2 je tiez medzinarodny koridor a najlogickejsi spoj vychod-zapad.. ak by bola dostavana, tak sa tam vrati cast dopravy z D1 aj z dialnice cez Madarsko..

07.11.2019 | NasLinux

Kazdy, kto sa trochu venoval optimalizacii pri pohlade na mapu potvrdi, ze idealne prepojenie Slovenska je v podstate elipsa. Cize D1, R1 ... v strede kopce a hory. Uz pred 50 rokmi sa podla tohto zacalo aj stavat - najskor prepojili vytazene useky "dvojmesta" - KE - PO, BA - TT, ZV - BB ...

Nik nespochybnuje, ze raz sa ta "elipsa" snad dokonci, ale logicky by sa postupovalo podla priorit:
- je usek dolezity
- je usek vytazeny
- existuje alternativna cesta

A zial, ci chceme, ci nie, jedinymi takymito usekmi su aktualne ZA - MT a hned druhym ZA - CA, kedze su to na Slovensku jedine useky, kde neexistuje ani alternativna cesta, 25 km sa obchadza min 100 km.

To, ze KE - BA pojdu cez LC je mozne, ale ovela viac ich ide KE - Praha a Praha - Vysoke Tatry.

A ked sa zacala stavat D1, tak v BA nebol ziadny problem s parkovanim a pocet aut bol 1/20 sucasneho stavu. Aktualne ide "vrchom" medzi ZA - MT 5 - 10x viac aut ako "juhom" LC- ZV. To je realita.

07.11.2019 | Roman Kanala

Ak by Švajčiari uvažovali takto idiotsky, nikdy by nebola cesta cez Gotthardský priesmyk, ale cesty i železnice by obchádzali krajinu po obvode, lebo bližšie naokolo.

Optimalizácii a doprave sa venujem dobrých 30 rokov. Ideálne prepojenie pre Zlodejsko je kríž s centrom vo Zvolene. Sever - juh Šahy - Ružomberok, východ - západ Bratislava - Košice. Na rozdiel od anonymných kuvikov mám meno a priezvisko a mám o tom aj nejaké publikácie.

Fašisti do toho vmontovali Žilinu, lebo fašisti sú v Žiline. To je však silne suboptimálna konfigurácia z hľadiska dopravy. Z hľadiska financií, návratnosti, hodnoty za peniaze ide o kataklyzmu.

07.11.2019 | Roman Kanala

Vianočný darček Švajčiarov Európe: nový gothardský tunel
Nahradí starý tunel z roku 1882, ušetrí pol hodiny času. Od roku 2020 hodinu času.
27.12.2016
https://blog.etrend...

07.11.2019 | NasLinux

No vidis, ten pod Strecnom usetri aj niekolko hodin casu a za neporovnatelne mensie naklady.

07.11.2019 | NasLinux

Ja viem, ze je to zbytocne vysvetlovat cloveku, co ho stale strasi fasista z Roznavskeho namestia.

Ale.
Co asi take by sa prevazalo z Ruzomberka do Siah?
Ako by ten "kriz" spojil aspon 10 najvacsich miest v republike?
A ten tunel co by musel byt popod nase najrozsiahlejsie Nizke Tatry by schoval do vrecka aj tie Svajciarske tunely. Kopec pri Strecne by pri nom bola len taka babovka z piesku ...

Pochopia konecne tie zjednodusene synapsy, ze ZA - MT je samo osebe dvojmesto? S vyssim poctom obyvatelov ako ma BB - ZV ktore su prepojene 4 cestami a aj rychlostnou cestou a ZA - MT jednou prastarou a klukatou?

Ina hodnota za peniaze ...

07.11.2019 | Roman Kanala

Inak povedané, opičiak o probléme vie trt a dva orechy, ale ide vyvreskovať. Švajčiarske tunely sú jedinečné svojou dĺžkou a geologickou náročnosťou. Žilina a Martin nie sú dvojmesto, lebo sú oddelené prírodnými prekážkami. Dvojmesto sú Košice a Prešov, alebo Altsohl a Neusohl, čiže Zvolen a B. Bystrica.

Zo Ziliny a Martina sa dvojmesto snažia urobiť fašisti. Za veľké náklady, na ktoré sa im musí povinne poskladať celá republika. A potom chcú urobiť dvojmestie aj zo Žiliny a Katovíc, lebo majú veľké oči a chcú novú drahú hračku za peniaze ostatných.

07.11.2019 | NasLinux

Kanala, Kanala, kedy sa konecne naucit citat s porozumenim?

Pisu, ze v Strecne su niekolkokrat do tyzdna niekolkohodinove kolony. Je take nieco v Batke ci Soroske?
Uz si prepocital kolko sa spali km kubickych nafty zbytocne? To mnozstvo CO2 a vplyv na klimu? Mnozstvo neproduktivnych hodin? A ludskych zivotov?

Ktosi uz napisal, ze pokial budu existovat taki ako Vareha, Vadala a Kanala, tak tomu kraju nepomoze ani celorocny statny rozpocet.

07.11.2019 | Roman Kanala

Ak sú pri Strečne kolóny, je to fajn, lebo tam majú byť kolóny. Kto nechce stáť v kolóne pod Strečnom, nech ide do stáť v kolóne inam.

https://blog.etrend...

07.11.2019 | NasLinux

Kanala, Kanala, mal si pocuvnut lekarov a nemiesat Domestos s Kofolou. Ako sa asi tak maju z Martina dostat do Ostravy, z Ruzomberka do Trencina a z Prahy do Tatier? Cez Budapest? Vies vobec citat z mapy?

07.11.2019 | Roman Kanala

Idiot. Netykáme si, spolu sme husi nepásli.

Na statické rovnováhy dopravných tokov treba origin-destination matrix, treba parametrizovať topológiu cestnej siete a treba mať spôsob, ako vstupné dáta premeniť na maticu MPS, ktorú je možné poslať na komerčný optimizér. Potom sa rozvhnú matematické výsledky naspäť na jednotlivé úseky.

A tak sa dajú robiť scenáre, čo by sa stalo, keby sa jedna cesta zrušila, alebo keby sa kapacita jednej cesty znásobila, alebo keby sa vytvorila nová cesta.

Na stochastické rovnováhy tiež existujú metódy. V podstate sú podobné statickým deterministickým rovnováham až na stochastický člen. Statické rovnováhy predpokladajú jeden jediný point in time.

Najzložitejšie výpočty sú pri dynamických rovnováhach, prípadne stochastických dynamických modeloch. Tie sa už nerobia pre celú krajinu, ale pre rannú dopravnú špičku v meste, lebo sú to veľmi náročné výpočty.

Na Zlodejsku sa pokiaľ viem takýto dopravný model vôbec po prvý raz použil na Prešov v roku 2019. Na Švajčiarsku po švajčiarsky sa s tým robí od 90-tych rokov.

Tranzit je dôležitejší, ako miestna doprava medzi Martinom a Žilinou, lebo tá sa dá riešiť aj viacpruhovou miestnou komunikáciou. To nemusí byť normovaná diaľnica. Práve na tranzite sa dá najlepšie zarobiť na mýte. Zneužívanie diaľnice na miestnu dopravu je napríklad na Prístavnom moste v Bratislave a diaľnica v intraviláne je dokonca vyňatá zo spoplatnených úsekov. Brátislaváci si ani len tú známku nemusia kupovať.

08.11.2019 | NasLinux

Idiotov netreba hladat, ozvu sa sami.

My ta uz pozname, nemusis sa predstavovat. A kedze si determinovany stochasticky aj statisticky potvrdenou diagnozou, dane tu tiez neplatis, ziadnu rodinu si tiez nedokazal zalozit a uzivit, tak sa len cudujem, ci redakcia je odkazana na takehoto zbytocneho trolla.

Postav sa pod Strecnom a kazdemu Ukrajincovi ukazuj spravnu cestu cez Budapest. Lebo ked stoja 3 hodiny v kolone nechapu, ze toto je dlhsia cesta do Nemecka. Ale bud ozbrojeny, tvoj vtip nemusia pochopit.

09.11.2019 | IvanPe

Mily Linux, na to netreba mat ani specialne vzdelanie, aby bolo jasne, ze cesty su nevyhnutnou podmienkou obchodu, medzi ludmi. Darmo postavite cestu ked nemate dostatok ludi aby tam mohol niekto pracovat ci aspon minat peniaze. A naopak ak nepostavite cestu do nejakeho regionu tak ten region bude chudobni a ludia sa postupne vystahuju.
Takze ak Kanala argumentuje mentalnou zaostalostou politikov, ktori o takej hluposti rozhodli, namiesto ekonomov, potom by ste mali dobre pocuvat a ucit sa, aby Vam ta zaostalost neostala do konca vasich dni.
Mozno ti vadi ze ta nazval fasistom, a mozno to nie je presne a dost neuplne, ale ak dokazes obhajovat jasne nezmysli a vlastnu hlupost vydavat za nazor, potom sa sam radis k Mazurekovi a spol.

09.11.2019 | NasLinux

Mily Ivan, uz zakladna myslienka je hlupost. Cesta nie je nevyhnutna podmienka obchodu. A uz vobec nie v digitalnej dobe. Nevyhnutna podmienka je mat tovar / sluzbu vhodnu na vymenu a ucastnikov, ktori sa vymeny chcu zucastnit. Cesta sa "najde" - je to uz len jednym zo sposobov komunikacie a realizacie samotnej vymeny a vybuduje sa nasledne, ked ju uz treba. Ak region ma vyborne podmienky pre zivot, tak tam ludia ziju. Ak nema alebo ich strati, tak odidu bez ohladu na to, ci nejaka dialnica ide okolo. Prikladov v historii aj vo svete su kvanta.

A odporucam zvazit aj sposob argumentacie pre nutnost vystavby rychlych ciest - bud argumentujeme pritiahnutim tranzitu (ako Kanala) - ale v tom pripade musime uznat, ze na tranzit su hlavne vhodne lode a vlaky. Tranzit (povedzme dlzka trasy nad 300 km) bude aj najblizsich min. 30 rokov severom ovela vyssi aj po dobudovani juznej trasy. Autotranzit ale spravidla zivotnu uroven okolitych sidiel znizuje, nie zvysuje, pokial nie su koncovymi bodmi. Staci kuknut do Chorvatska.

Alebo (IvanPE) ze rychla cesta je nutna pre rozvoj. V tom pripade odporucam zahranicne studie, ktore ukazuju neuspesne priklady z Talianska, Spanielska ... kde ani drahe dialnice krizom krazom nielen mestam, ale celym regionom rozvoj nepriniesli. Lebo cestu ma vyznam stavat len tam, kde bude na nejaku vymenu a rozvoj dovod a predpoklady. Ci myslis, ze ked postavis 8 prudovu dialnicu medzi KE a LC, zrazu sa do RV pristahuje 50 000 ludi? Lebo tam existujuca populacia je na tom ovela horsie, ako bola pred 30 rokmi. Alebo Banska Stianica - myslis, ze bude este niekedy tak vyznamnym mestom, ako bola napr. pred 300 rokmi, ked zasobovala celu Europu Au a Ag? A to vtedy boli horsie cesty ako tam idu dnes.

Cize chybujuci vyssi pocet ciest rozvoj napr. LC, RS, RV ... urcite nebrzdi. Ved priepustnost je dostacujuca (hustota km ciest, aj na pocet obyvatelov, aj na plochu) a rychlost z 90 na 130 km/hod pri vzdialenosti 100 km nehra rolu. Na druhej strane existujuca infrastruktura napr. pre ZA - MT, ZA - CA, MT - Dolny kubin ... je v sucasnosti uz extremne nedostatocna. Lebo aj napriek tomu, ze tych 25 km casto trva prejst cez 3 hodiny, je to jedina ZMYSLUPLNA alternativa pre presun tovaru a ludi medzi MT - ZA, Praha - Poprad, Ukrajina - Nemecko ... Na Slovensku je vela miest vacsich aj mensich, kde je rychla cesta este ovela dalej ako od napr. LC a RV a pritom maju lepsi rozvoj - napr. Turcianske Teplice, Dolny Kubin, Prievidza ...

Namiesto prazdnych kecov o nutnosti sa ucit a pocuvat aby niekto neostal zaostaly, odporucam aspon parkrat rocne vystrcit nos z domu a po Slovensku sa prejst, aby ste pochopili, o com vobec pisem. Ostatne - aj posledne materialy "hodnota za peniaze" vyslovene neodporucaju dobudovanie ziadnych juznych ciest, ale sustredit sa na klucove veci. Ked niekomu tecie strecha, nezacne stavat v zahrade bazen. Ked su pravidelne zapchy a havarie na konkretnych par usekoch, tak zacnem riesit ich priepustnost a bezpecnost.
Pravda, politika SMK a spol. nepusti, aj velkost tabul bola dolezitejsia priorita ...

Kanala vsetkych, ktori s nim nesuhlasia, nazve zilinsky fasista, dunco, idiot ... Ty zase Mazurek, mozno kotlebovec, komunista ... Toto nie je diskusia ani argumentacia.

Skus mi vyvratit - podla teba - "konkretne nezmysly a hluposti":
- severnou trasou ide viac aut ako juznou
- medzi ZA - MT, MT - Dolny Kubin, ZA - CA ... existuje len jedina a extremne pretazena cesta. Najdi iny takyto usek v SR.
- najvacsie zapchy a pocet nehod na Slovensku je z okolia Ziliny (region BA teraz neuvazujeme, okrem ineho sa tam dialnica rozsiruje a existuje niekolko alternativnych ciest)
- ZA kraj ma najmenej ciest v SR - z pohladu na pocet obyvatelov, aj ako hustotu na plochu
- ZA kraj po 89 roku vybudoval najmenej km rychlych ciest
- do Ziliny nejde najviac financii v SR

Toto je realita, staci si trochu otvorit oci.

10.11.2019 | Roman Kanala

Idiot. Žiadne fakty, všetko vycucané z prsta. Svoje inzitné názory vydáva za realitu a oháňa sa číslami, faktmi, prácami o ktorých si myslí, že existujú, ale nevie ich citovať. Keď je láska k Žiline čistá, na faktoch nezáleží.

Na tranzit sú vhodné lode a vlaky - medzi Bratislavou a Košicami? Idiot. Úbohý idiot. Na tranzit netreba už nič. Tranzit už nebude. Tranzit pôjde cez Maďarsko a Poľsko. Zlodejsku ušli všetky vlaky. Lebo Žilina mala veľké oči.

10.11.2019 | NasLinux

Kanala, clovek by cakal, ze pracovat s netom vies. No ale ked ani to ti nejde, trochu pomoze:

- 1. Severnou trasou ide viac aut ako juznou, scitanie 2015:

https://www.ssc.sk/...

Počet áut Kysucke Nove Mesto - usek c. 90 292 - pocet aut 19 308, z toho nakladne 4 170
Pocet aut Strecno - usek c. 90118 - pocet aut 26 831, z toho nakladne 6 910
Pocet aut Soroska - usek c. 00578 - pocet aut 5 387, z toho nakladne 1 200

Rozdiely nasobne, "tranzit" medzi KE a RV tvoria hlavne medzimestke autobusy.

2. Medzi ZA - MT, MT - Dolny Kubin a ZA - CA existuje len jedina a naviac extremne vytazena cesta

Kuk mapa, ak jej nerozumies, popros osetrovatela:
https://www.cdb.sk/...

3. Najvacsie zapchy a pocet nehod je v okoli ZA, statistika rok 2018

napr. https://www.minv.sk.....pdf

Smrtelne - ZA okres - 13, Presov - 11, Nitra - 11
Medzi ZA - MT a ZA - CA, MT - LM su (okrem BA, BA - TT) najcastejsie zapchy, kukni Waze, pocuvaj dopravne spravy, najdi si na nete. Logicky to vyplyva aj z poctu vozidiel a moznosti alternativnych ciest.

4. Za kraj ma najmenej ciest z pohladu hustoty ... pohladaj ostatne sam., stav k 1.1.2019

https://www.cdb.sk/...
https://www.cdb.sk/...
https://www.cdb.sk/...

Za kraj - spolu 2 054 km ciest, 691 000 obyv, 6 800 km2, tj. 2,7 km / 1000 obyv, alebo 0,29 km / km2
BB kraj - spolu 3 209 km ciest, 650 000 obyv, 9 450 km2, tj. 4,9 km / 1000 obyv, alebo 0,34 km / km2
KE kraj - spolu 2 381 km ciest, 799 000 obyv, 6750 km2, tj. 3,0 km / obyv, alebo 0,35 km / km2

5. Za kraj po 89 vybudoval najmenej km dialnic a rychlostnych ciest
napr. https://sk.wikipedi...

Za kraj ma spolu 120 km dialnic a rychl. ciest, z toho pred 89 mal vyse 21 km v okoli LM pred 1980 rokom. Za 30 rokov sa vybudovalo necelych 100 km dialnic a rychlych ciest.

BB kraj ma spolu 128 km, pred 1989 mal spolu cca 18 km medzi BB a ZV, tj. za 30 rokov sa vybudovalo cca 110 km dialnic a rychlostnych ciest.

6. Do ZA nejde najviac financii v SR
Ani do dialnic, ani do polnohospodarstva, ani dotacie do priemyslu, ani z EU fondov. Podklady - na niekolko stran.

7. Tranzit je pre zeleznicu a lode - studuj, hovorime o vyznamnom objeme, nie o nabytok z Ikei pre Kanalu z Roznavy

Kamionmi moze ist vo vacsom rozsahu max. o vnutrostatny tranzit, ako vidiet z predchadzajuceho prehladu z KE do BA cez RV toho tranzitu nebude ani za zmienku. Kedysi bol vyznamnejsi tranzit zo ZSSR do CSR tiez po zeleznici, dnes su zaujimavejsie objemy uz iba potrubim.

Ale pre potesenie - do Ciny smeruje vyvoz dreva vo velkom - aj z CR aj zo SR - po zeleznici. Drevo sa tazi hlavne na severe ....

Dalsi tranzit je z/do PL a CR a suvisi s automotive - ten ide kamionmi a - dychaj zhlboka - hlavne severom ...
O turistike asi nema ani zmysel hovorit, do Roznavy kvoli sovinizmu a analfabetizmu zabludia iba zufalci.

---
Neverim sice, ze tieto FAKTY a CISLA vobec pochopis, o kontexte ani nehovorim ... Mimochodom, v ktorom prispevku bolo viac faktov? :-)





10.11.2019 | Roman Kanala

Idiot.

1. Z uvedených čísel nijak nevyplýva predkladaný záver. Oponovať sa dá jednoducho, napríklad takto:
D1 pri Levoči, úsek 07430, 10401
R1 Veľkom Záluží pri Nitre, úsek 80329, 28785
To je dvoj- až trojnásobok na hlavnom ťahu Bratislava - Zvolen - Košice. Stačí vhodne vybrať úseky a narobiť závery čo sa babe snilo. Takou metódou argumentuje len vymetený idiot.

2. K Soroške nie je adekvátna alternatívna trasa. Dá sa cez Drnavu a Bôrku, ale v Zádielskej doline je zákaz vjazdu a autobus by tadiaľ ani neprešiel. Alebo cez Silicu a Silickú Jablonicu je cesta, kadiaľ prejde traktor alebo offroad, ale nie Avia. Adekvátna obchádzka je len cez Maďarsko.

3. Najväčší počet smrteľných nehôd je v Žiline preto, lebo fašisti sú dobytok a jazdia ako dobytok. Niektorí nadrúľaní ani Slota, iní fašisti jazdia ako dobytok aj triezvi. Mám z toho mnoho osobných zážitkov, ale nebudem z nich robiť uletené štatistiky.

4. Žilinský kraj má najmenej ciest, lebo tam líšky dávajú dobrú noc. Je tam len pár osídlených dolín, inak len lazy s poľnými cestami. Žilina sa preferuje od rozbitia republiky a nástupu fašizmu v 1992.

5. Idiot. Čo sa týka diaľnic a rýchlostných ciest, tých je najmenej vof Košicoch. A za Košicami už nič.

6. Do Žiliny nielenže ide veľa a najviac prostriedkov, počas desaťročí tam idú takmer VŠETKY prostriedky na infraštrukturálne investície. Kde treba 150 m mosta, Dopravoprojekt nakreslí 500 metrov. Pod Košicami na Kechnec sa stavalo za 5 miliónov na kilometer v plnom profile. Nad Hričovom za 50 a ešte sa šturmovalo, čo je klasická metóda navýšenia ceny. Aj železnica sa rekonštruuje len na Žilinu a to takým spôsobom, aby to bola rekonštrukcia zbytočná. Medzi 120 a 160 km/h nie je veľký rozdiel. Rozdiel by bol, keby sa rekonštruovalo na dvojnásobok, teda 200 až 250. A letisko sa tiež v Žiline rekonštruovalo, aby Slota mohol na stíhačku. Linka tam nelieta ani jedna.

7. Tranzit je tranzit nezávisle na modálnom výbere. Cestný tranzit východ - západ odjakživa jazdí cez Zvolen. Idiot. Ja nie som z Rožňavy, žijem v Ženeve a s témou to nemá nič spoločné. Intenzity na obchvate Ženevy sú vyše 100 tisíc áut denne, preto treba stavať na južnom ťahu.

Opičiak sa naučil čítať. To je fajn. Ale nerozumie tomu, čo si prečítal. Do debaty, ktorú vydáva za odbornú, zaťahuje osobné veci a s informáciami pracuje, ako obvykle. Idiot. Vraj ploché nohy, ktoré nevie uživiť. Neoverené povesti.

10.11.2019 | NasLinux

Kanala, keby si bol z trochu civilizovanejsieho prostredia, vedel by si sa spravat aj na diskusii. Ale necakam u teba ani slusnost, ani rozum ...

1. Ty sam argumentujes, ze tunel Strecno je potrebne nahradit tunelom Soroska. Z toho "tranzitu" co ide z KE na zapad a nie je ani 1/5 z toho popod Strecnom ... Matiku ZS si uz mal?

Ty sam si hovoril, ze za Popradom je mensia intenzita ako pred KE. Vidis, ani z tych dat co si uviedol (Levoca vs Soroska) to vobec nevyplyva, ale cca 5 000 (Soroska) a 10 000 (Levoca) hovori o niecom uplne inom.

Trafik za Nitrou, co je ani nie 100 km pred BA je porovnatelny s trafikom za Martinom, co je vyse 200 km. A este tam nie su trafiky z PL, CA, ZA, TN ... A to nehovorim, ze Nitra uz rychlu cestu ma, Strecno nie.

2. Soroske pre to "mnozstvo" aut ta cesta je viac ako dostatocna. Keb budes chciet polievat zahradu 10 litrami, staci ti krhlicka, ked 10 m3, potrebujes riadnu ruru. A predsa si sam dokazal najst min. 3 rozne cesty ani nie s dvojnasobkom km ako sa dostat z RV do KE. Z MT do ZA je "alternativa" min. 5 nasobok km. Chapes tomu?

3. Uroven argumentacie ala Kanala. Plne faktov a cisiel ...

4. Si v ZA evidentne nebol, inak by si o liskach nehovoril a uz vobec nie v porovnani s RV ... Ale kazda osidlena dolina ma NASOBNE viac obyvatelov, ako cele RV. Cisla ti nebudem davat, aj tak im neporozumies.

5. V KE je nizina pretkana krizom krazom cestami. Do PO a na hranice s HU je to len par km a rychle cesty su tam v podstate hotove, resp. bude sa po nich chodit urcite skor ako cez tunel Strecno. Na Ukrajinu sa cesta dobuduje, ked tam vznikne ten tranzit ...

6. Same hluposti, ale aspon jednu aby si vedel pochopit, ako taras:
Napr. Vrtizer - Hricovske Podhradie - cca 13 km stal ani nie 5,7 mld SK = 14,5 miliona € / km - cize nie 50 mil € / km
https://cestovanie....
Keby do ZA isli vsetky investicie za posledne 3 desatrocia, tak neexistuje ani R1, ani KE, PO ... a ani tych 8 novych usekov na juhu. Ale uz davno je ZA - MT, MT - Dolny Kubin a ZA - CA.
Kukni cenu za km pri PO, aj Soroske a porovnaj so Strecnom. Ak si to vobec schopny ...
Slota uz neoxiduje pomaly dve desatrocia, zeleznica sa mohla cela stavat na vyse 250 km/hod ...

7. Ten tranzit vidno v RV - cely vychod sa stahuje a dosahuje AZ 5 000 vozidiel denne. Skus sa kuknut ako vyzera tranzit v piatok alebo nedelu pod Strecnom ... Alebo aj hociktory iny den.
Ked je v Zeneve 100 000 aut, tak treba stavat dialnicu medzi RV a LC ... Brilantna uvaha, hodna ... Kanalu.

Diagnozu pisanim nezmenis. Pomozu lieciky, len dodrzuj odporucania osetrovatelov. Inak pomoze uz iba exorcista.

10.11.2019 | Roman Kanala

Tunel Strečno je drahý, Soroška lacná. Tak treba Sorošku. Čo je na tom ťažké pochopiť? Soroška je pre cestovanie BA-KE dôležitejšia, ako nejaké Višňové, ktoré je pre Žilinu.

Soroška je horšia cesta, ako kedysi Branisko. Pri Levoči je normovaná diaľnica na rovine. Treba porovnávať rovinu s rovinou. Keď je na južnom ťahu 3x vyššia intenzita, ako na severnom a 10x nižšie náklady, tak treba dostavať hlavný ťah a nie nejaké Višňové pre radosť dedinčanom okolo cesty.

Žilina je kopcovitý terén. Do Česka na skok, takisto do Poľska. Tam sa nevyplatí nič stavať, lebo tranzit východ-západ je cez Poľsko a tranzit sever-juh je aj tak cez Moravu. Tak čo.

Ako hovorím, ja nie som z Rožňavy, ale zo Ženevy. v Ženeve je na obchvate 100 tisíc, v Lausanne 100 tisíc a v Zurichu 140. Preto treba Sorošku.

10.11.2019 | NasLinux

Popieras realitu:

Tunel Soroska - trasa cca 14 km, tunel cca 4,3 km, naklady predpoklad 920 mil € / 65 mil za km
Tunel Strecno - trasa 13,5 km, tunel cca 7,5 km, naklady 410 mil € / 30 mil za km, aktualne pozastaveny

https://www.asb.sk/...
https://spravy.prav...
https://ww-w.ndsas....

Takze:
1. Nie je pravda, ze Soroska je lacnejsia ako Strecno
2. NIe je pravda, ze ak je nieco lacnejsie, je to aj automaticky vyhodnejsie - kolobezka je lacnejsia ako auto, tak sa voz na kolobezke. Tu je potrebne porovnavat porovnatelne a to je fakt, ze pod Strecnom trci v zapchach denne min. 70 000 ludi a tunel skrati cestu o hodiny. Soroska v zapche netrci nik a cestu skrati o 5 minut.
3. Tranzit aut nad 1 500:

ZA - Svrcinovec - 11 500, Liesek - 5 700, Makov - 5 300, Oravska Polhora - 4 000, Novot - 2 500, , Bobrov - 1 900, Sucha Hora - 1 700, Klokocov - 1 700 = cca 35 000 aut / den

KE - Kechnec - 7 000, Kralovsky Chlmec - 3 500, Zdana - 1 600, Borsa - 1 800, z UKrainy do Sobranie - 1 700 = 16 000 aut / den

Toto hovori o tranzite a priorite nieco uplne ine ako ty ... Mimochodom, su to stare data, za rok 2019 budu uplne ine a ovela viac v rozpore s tvojou predstavou. Ersek totiz nechce zverejnit data z mytnych bran a vie preco.

https://www.ssc.sk/...
https://www.ssc.sk/...


10.11.2019 | Roman Kanala

Soroška je na úseku Rožňava - Jablonov s dĺžkou 14.1 km a predpokladanou cenou 237 mio EUR, čo dáva merné náklady 16.8 mio/km. Idiot svoj zdroj neuviedol. Ja som našiel tri zdroje uvádzajúce 237 namiesto 920 miliónov, všetko tlač ako Pravda Kali & Bejby a pod.
https://spravy.prav...
https://www.asb.sk/...

Náklady na Višňové je ťažké určiť, ale zatiaľ bolo preinvestovaných 165 miliónov a staviteľovi bolo uznaných ďalších 24.8 miliónov, čo dáva zatiaľ pri 40% dokončenosti asi 190 miliónov. Extrapolácia zo 40 na 100% dáva 475 miliónov.

"Náklady na výstavbu celého úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná skala odhaduje NDS do 540 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty a jeho sprejazdnenie v roku 2023. Na brífingu pri tuneli Višňové o tom informoval generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin."
https://finweb.hnon...

Pri dĺžke úseku 13.5 km sú merné náklady 540/13,5 asi 40 miliónov na kilometer.

Idiot sa sekol pri oboch výpočtoch. Pri oboch sa sekol tak, že strelil nezdokumentované číslo od brucha. Ale možno pri tuneli Strečno idiot hovorí ešte o inom tuneli, nie o Višňovom.

Zatiaľ však stále platí, že 17 miliónov je menej, ako 40. Ak vezmeme len merné náklady na dokončenie oboch stavieb, sú rovnaké.

Idiot neustále hovorí o tom, že treba stavať pri Žiline, lebo som odkiaľsi z Rožňavy, kde je na ceste nejakých 6 tisíc áut. Nie som z Rožňavy, som zo Ženevy, kde denne prejde vyše 100 tisíc áut denne na obchvate. Pretože sa pri rozhodovaní idiot striktne riadi intenzitami v mieste bydliska diskutéra, 100 tisíc je viac, ako 20 či 30. Preto treba namiesto Višňového stavať Sorošku. Tá už normálne mala stáť 30 rokov hotová, ale fašisti zo Žiliny si to zariadili tak, že peniaze vždy šli len na ich drahé hračky.

11.11.2019 | NasLinux

Kanal, Kanala. Ty dokazes popriet nielen fyziku, matematiku, ale aj vlastny rozum.

Hore v odkaze odo mna mas presne odhadovanu cenu za Sorosku - 920 mil. €.
Cena 240 mil. € je LEN za jednu ruru LEN cca 4 km dlheho tunela. Ale nejako sa do neho predsa treba dostat, nie? Cize zvysnych 10 km sa budes teleportovat?

Cely usek "Soroska" je dlhsi ako usek "Visnove". Stavia sa neskor, v porovnatelnom terene. Tak asi LOGICKY bude aj cena min. rovnaka, v realite skor o 50% vyssia.

Ale naviac co nesedi je fakt, ze Soroska je pre cca 2 000 aut "tranzit z Ukrajiny" a 3 000 aut "tranzit" z celeho vychodu co sa vali na Bratislavu cez RV. Akurat, ze len taky prechod cez Makov ma vacsi tranzit a v ovela horsom terene ...

Ale ludia zo severu namiesto kecov pracuju a platia dane. Ti z RV vedia popierat realitu a cakaju s natrcenymi dlanami ako za socializmu.

S viacnasobne postihnutym uboziakom nema zmysel viest dalsiu logicku diskusiu.

11.11.2019 | Roman Kanala

Stále sme sa nedozvedeli, kam idiot chodí po údaj 920 miliónov na 14.1 km pri Soroške.

4 km jednorúrového tunela nemôže stáť viac, ako dve rúry 7 km Višňnové, ktoré budú za 500 miliónov. Plus tunely Ovčiarsko a Žilina. Plus križovatka Lietavská Lúčka, ktorá v tom nie je zahrnutá. Plus Korbeľka, kde sa ešte robia papiere a tiež bude stáť pol miliardy. Plus nedorobok Čebrať.

Ale to idiotovi nebráni neomalene ziapať.

Soroška je jedinou prírodnou prekážkou na celom hlavnom ťahu Bratislava - Košice. Preto tak vadí Žiline.

12.11.2019 | Roman Kanala

Aha, konečne som našiel, kam idiot chodí na tých 920 miliónov:

"„Následne v treťom a štvrtom štvrťroku to bude skapacitnenie diaľnice D1 Bratislava – Triblavina, zároveň úsek rýchlostnej cesty R2 Košické Oľšany – Košice, Šaca a taktiež úsek Rožňava – Jablonov nad Turňou so známym tunelom Soroška,“ avizoval investičný riaditeľ NDS Ladislav Dudáš na Stretnutí lídrov slovenského stavebníctva 2018 v Bratislave. Plánované súťaže majú podľa jeho slov predpokladané stavebné náklady vo výške 920 miliónov eur.
https://spravy.prav...

Tak si to zhrňme. 920 miliónov je balík, na ktorý sa tešia stavbári a má ísť na premenu diaľnice D1 na dedinskú aglomeračnú komunikáciu v periurbánnej zóne Bratislavy, na oba podúseky obchvatu Košíc od Olšian po Šacu, a na Sorošku.

Rozvrieskaný opičiak nám tu predviedol, čo preň znamená "čítať s porozumením", a predviedol, čo znamená "diagnóza: Žilina".

07.11.2019 | torrio

Mam rad tohto autora.. za kritiku Talianov a vystavby Visnoveho daval ,,ban,, vo FB skupine Visnove....

11.11.2019 | Roman Kanala

Zaujímavý blog. Marosz je oľano a je zo Žiliny. Preto jeho duševný obzor končí v Kysuckom Novom Meste pri fabrike Schaeffler. Ale s predraženými mrežami na portáloch Višňové má pravdu.

Dorabovať a zmiznúť... Tunel v tuneli Višňové
7.11.2019 o 18:19 | (upravené 11.11.2019 o 8:39)
Ján Marosz
https://janmarosz.b...

Milín Kaňuščák

Milín Kaňuščák
  • Počet článkov: 11
  • Priemerná čítanosť: 3010
  • Priemerná diskutovanosť: 11
  • RSS blogu

O blogu

Som majiteľom a konateľom spoločnosti, ktorá sa venuje investičnej príprave, výstavbe, projektovému manžentu a stavebnému dozoru KAMI PROFIT s.r.o. 



V súčastnosti som tiež expertom KDH pre oblasť podnikania. 



V minulosti r. 2010 - 2012 som pracoval ako Generálny riaditeľ sekcie pozemných komunikácií, cestnej dopravy a PPP projektov na Ministerstve Dopravy Výstavby a Regionálneho Rozvoja. Pod mojím vedením bol dokončený PPP projekt rýchlostnej cesty R1 - Pribina. 

www.najomnebyty.sk