Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Na obzore nový diaľničný PPP tender

04.01.2015 | Milín Kaňuščák

Diskusia (10 reakcií)

05.01.2015 | Pavol Čižmárik

Cit: "Po jeho prečítaní som nadobudol presvedčenie, že SMER je nepoučiteľný. A nechce sa mi ani veriť, že tú nevýhodnosť nevidí a nevie to sám sebakriticky zhodnotiť."

Nuž, kto sa na to pozerá prizmou "občan - politická strana zastupujúca jeho záujmy", ten môže zostať v tejto, trochu naivnej, pozícii.

Kto precitol a vidí, že smer je len koglomerátom záujmov snažiacich sa dojiť štát akokoľvek, kedykoľvek a hlavne čo najviac, tak chápe, že čokoľvek iné, než popisujete, by bolo vyhlásením vojny a definitívnym koncom SMERu. Takúto príležitosť napojiť sa na tridsať rokov na štátny cecok, ako sa už podarilo pri zlodejskom PPP na R1, sa už nemusí tak skoro opakovať. To nie je jednorazovka ala CT alebo privatizacia SE.

Toto sú situácie, kedy človek dá za pravdu tým, čo tvrdia, že chápu, prečo sa museli udiať 50te roky, keď komunisti prebrali moc.

07.01.2015 | Brano L.

Dobrý deň, nepochopil som vašu poslednú vetu. Mohli by ste ju rozviesť viac?

09.01.2015 | libertarian

Brano L. :
Ja ju rozvediem podľa svojho chápania :
Komunisti v 50-rokoch pochopili, že tento divný národ nedokáže v rámci slobodného štátu zabrániť rozkrádaniu štátneho - spoločného - majetku,. A preto všetok majetok sustredili v rukách štátu, a to s ústavným zákazom akéhokoľvek budúceho vlastníctva výrobných prostriedkov, ciest, .....a pod.
Je to podobné, ako keď ********* súdne odoberú svojprávnosť a nakladanie s vlastným majetkom. V jeho záujme.
-.-.-.-.
Ked vidím, ako tento (mladý a stále mladší) národ za babku odovzdáva spoločný majetok do rúk politických spriaznencov, tak by mal byť vyhlásený za ne-svojprávny. Ja som obhájca absolutnej slobody - ale slobodu nemožno ponechať ********.

05.01.2015 | libertarian

"Nuž, kto sa na to pozerá prizmou "občan - politická strana zastupujúca jeho záujmy", ten môže zostať v tejto, trochu naivnej, pozícii."

- nuž, väčšina občanov potrebuje (ako drogu) ten pocit, že politické strany tam hore bdejú a chránia ich pokojný spánok a šťastný život. Politické strany dávajú voličom tento pocit, a voliči im za odmenu dávaju možnosť brať zo spoločného toľko koľko unesú.
Radosť vládnuť tomuto národu.
Predpokladať, že takto naivne to chápe aj pan bloger, to by bola urážka jeho inteligencie. Pán bývalý generálny riaditeľ na ministerstve dobre vie, ako to tam chodí.

09.01.2015 | HromBlesk

Tu mám jasno. Tento projekt nech postavia iba na báze: štát dá pozemky, trasovanie, investor postaví za svoje , na svoje riziko a vyberá samostatné poplatky ako privátna dialnica.Ziadna garancia štátu. Region BA by to v pohode zvládol. Cize cisto sukormná dialnica. PO 30 rokoch výberu poplatkov prechádza do vlastníctva štátu.

10.01.2015 | Roman Kanala

Našiel som nasledovnú stránku. Server vyzerá dosť zanedbane, spomína sa tam ešte krpatá Dzurinda, krpatá, krpatá, ale úvahy sú stále aktuálne:
http://blizsienaoko...

12.01.2015 | Roman Kanala

O zlodejine okolo novej bratislavskej nemocnice. Zlodejina sa volá, ako inak, PPP:

http://video.tyzden...

14.01.2015 | Milín Kaňuščák

http://www.teraz.sk/...

14.01.2015 | Milín Kaňuščák

dobré rozhodnutie :-)

17.01.2015 | Roman Kanala

Pre bratislavský obchvat je výhodné PPP, ukazuje štúdia

Štúdia uskutočniteľnosti obchvatu Bratislavy (úsekov D4 a R7) podľa ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD) ukazuje, že najvýhodnejšie je stavať cestu cez verejno-súkromné partnerstvo (PPP). „Najbližších sedem rokov nebude mať štát dosť peňazí, ani európskych, aby túto výstavbu realizoval,“ myslí si J. Počiatek. Podľa štúdie, ktorú v piatok ministerstvo zverejnilo, by projekt mal vyjsť na 1,3 miliardy eur. Slovensko by koncesionárovi platilo asi 150 miliónov eur ročne, za tridsať rokov by teda išlo o 4,5 miliardy eur. Opozičné KDH považuje tento PPP projekt za dvojnásobne predražený oproti cenám, za ktoré dnes stavia kilometer diaľnice štát. O návrhu by mala vláda rokovať na budúci týždeň, keď PPP odsúhlasí, J. Počiatek rozbehne výber partnera.

http://www.etrend.s...

Inak povedané, robia si čo chcú, odsúhlasia čo chcú a aj keby fúriky z neba padali, PPP bude. Akási "verejná diskusia" je len zastierací manéver. To ich akože "PPP" je len operatívny leasing zameraný na zvyšovanie finančných nákladov.

Milín Kaňuščák

Milín Kaňuščák
  • Počet článkov: 11
  • Priemerná čítanosť: 3026
  • Priemerná diskutovanosť: 11
  • RSS blogu

O blogu

Som majiteľom a konateľom spoločnosti, ktorá sa venuje investičnej príprave, výstavbe, projektovému manžentu a stavebnému dozoru KAMI PROFIT s.r.o. 



V súčastnosti som tiež expertom KDH pre oblasť podnikania. 



V minulosti r. 2010 - 2012 som pracoval ako Generálny riaditeľ sekcie pozemných komunikácií, cestnej dopravy a PPP projektov na Ministerstve Dopravy Výstavby a Regionálneho Rozvoja. Pod mojím vedením bol dokončený PPP projekt rýchlostnej cesty R1 - Pribina. 

www.najomnebyty.sk