Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Milín Kaňuščák

Kto zaplatí tieto škody?

09.04.2013 | Milín Kaňuščák

Pri míňaní štátneho rozpočtu a nečerpaní EU fondov je minister Počiatek mimoriadne úspešný

  • Tlačiť
  • 4

Podľa dnešných informácií z médií, rozhodol Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) nanovo prehodnotiť tender na úpravu trate medzi Zlatovcami a Trenčianskou Teplou. Štátne Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré spadajú pod ministerstvo dopravy, však už podpísali zmluvu s konzorciom vedeným firmou TSS Grade. Na úseku už aj prebiehajú práce. Spoločnosť TSS Grade ponúkla v tendri druhú najlacnejšiu cenu vo výške 245 miliónov eur.

Uvedené  naozaj môžu občania SR  žiaľbohu zaplatiť až 3x.

1x Zo štátneho rozpočtu dodávateľovi, lebo EU (Operačný program doprava)  to pre pochybenie v obstarávaní žiaľ nepreplatí

2x Ako ušlý zisk SKANSKEJ zato, že štátny investor ŽSR pochybil v obstarávaní

3x Ako stratené a nevyčerpané prostriedky z EU fondov (OPD - Operačný program doprava), lebo 2015 už končí programové obdobie a náhradné riešenie žiaľ nie je známe

Akú a kto má zodpovednosť za uvedené škody?

Čo sa týka úspešnosti míňania štátneho rozpočtu a hlavne nečerpania EU fondov OPD je pán minister Počiatek žiaľ mimoriadne úspešný :

Po nástupe zrušil prebiehajúce súťaže na Elimináciu bezpečnostných parametrov t.j. komplexné opravy ciest I. triedy v Trenčianskom a Žilinskom kraji v celkovej dĺžke 138 km. Vraj preto, lebo si neboli istý, či to EU bude financovať. Po roku sa tento proces rozbieha odznova, avšak stratili sme rok. Kto zaplatí poškodené pneumatiky? Kto zaplatí škody zato, že nečerpáme vyčlenené finančné prostriedky a nevytvárame pracovné miesta?

Na jeseň 2012 bolo zrušené aj verejné obstarávanie na Bratislavskú filiálku ( Nová moderná železničná stanica na Trnavskom mýte - projekt je súčasťou plánovaného prepojenia železničných koridorov TEN-T 4, 5 a 17 v Bratislave) za ponuky stavebných firiem boli pre štát mimoriadne výhodné a boli otvárané 06/2012. Náhradným projektom mal byť nákup trolejbusov. Ale aj tento tender 03/2013 zrušil úrad pre verejné obstarávanie . Dopravný podnik znova pripravuje nové obstarávanie na dodávku trolejbusov, aby sa ponuky zúčastnilo viacej uchádzačov ako jeden.  Ak by pán minister nechal štátneho investora ŽSR podpísať zmluvu o dielo, tak prácu by mali slovenský stavbári už takmer rok. (Koľko rodín mohlo mať príjem?)  Teraz zase pripravujeme len obstarávanie pre výrobcov trolejbusov za hranicami Slovenska, lebo na Slovensku sa žiaľ nevyrábajú a tak prácu nedostanú naši pracujúci.  Čo na tom, že nečerpáme fondy? Čo na tom, že zvyšujeme platobný deficit Importom? Čo na tom, že nevytvárame pracovné miesta na Slovensku? Kto zaplatí tieto škody?

Od nástupu pána ministra Počiatka nebol (okrem 1 km obchvatu Žiaru nad Hronom v plnom profile a 4,75 km v polovičnom profile ) uzavretý žiadny ďalší diaľničný tender ani podpísaná žiadna zmluva o dielo s dodávateľom na výstavbu diaľnice alebo rýchlostnej cesty. Pritom plány sú viac ako ambiciózne. Ako chceme vyčerpať Operačný program doprava a hlavne kedy chceme dať prácu stavebným firmám? Kto zaplatí tieto škody?

Chceme skutočne dávať ľudom prácu na Slovensku?

 

  • Tlačiť
  • 4

Milín Kaňuščák

Milín Kaňuščák
  • Počet článkov: 11
  • Priemerná čítanosť: 3026
  • Priemerná diskutovanosť: 11
  • RSS blogu

O blogu

Som majiteľom a konateľom spoločnosti, ktorá sa venuje investičnej príprave, výstavbe, projektovému manžentu a stavebnému dozoru KAMI PROFIT s.r.o. 



V súčastnosti som tiež expertom KDH pre oblasť podnikania. 



V minulosti r. 2010 - 2012 som pracoval ako Generálny riaditeľ sekcie pozemných komunikácií, cestnej dopravy a PPP projektov na Ministerstve Dopravy Výstavby a Regionálneho Rozvoja. Pod mojím vedením bol dokončený PPP projekt rýchlostnej cesty R1 - Pribina. 

Milín Kaňuščák

Milín Kaňuščák
  • Počet článkov: 11
  • Priemerná čítanosť: 3026
  • Priemerná diskutovanosť: 11
  • RSS blogu

O blogu

Som majiteľom a konateľom spoločnosti, ktorá sa venuje investičnej príprave, výstavbe, projektovému manžentu a stavebnému dozoru KAMI PROFIT s.r.o. 



V súčastnosti som tiež expertom KDH pre oblasť podnikania. 



V minulosti r. 2010 - 2012 som pracoval ako Generálny riaditeľ sekcie pozemných komunikácií, cestnej dopravy a PPP projektov na Ministerstve Dopravy Výstavby a Regionálneho Rozvoja. Pod mojím vedením bol dokončený PPP projekt rýchlostnej cesty R1 - Pribina. 

Kalendár sa načítava...

Moje rubriky

www.najomnebyty.sk