Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zákonník práce 2013: Pätnásť najhorších opatrení

31.10.2012 | Jozef Mihál

Diskusia (26 reakcií)

31.10.2012 | J. R. Ewing

Humorista Mihál mal možnosť meniť Zákonník práce a dokázať pravdivosť svojich myšlienok, že on vie ako na to. Vylepšil (alebo sprznil) ho a výsledky sa dostavili. Nezamestnanosť mu utešene vzrástla. A teraz tento mudrc zase vie, čo sa stane. Tak ako Mihál, ako vysvetlíš tie nárasty nezamestnanosti počas svojho bačovania v ministerskom kresle? Neklameš ty trošíčku, keď tu vypisuješ tieto svoje vycucaniny z prsta?

01.11.2012 | Roman Kanala

Aha, čečva, červená čvarga tu má vyslaných provokatérov. K veci nedokáže vysúkať nič, len oštekať autora.
 
Mne tam mnoho vecí pripadá ako víťazné barbarské kvičanie nad mŕtvolou zdravého rozumu. Načo bolo napríklad dobré zrušiť dobrovoľné nadčasy? Pomôže to niekomu? Prečo obmedzovať ľudí, ktorí chcú pracovať? Na Francúzsku po francúzsky sa zaviedla povinná zákonná lenivosť a z priemyselnej krajiny sa pomaly dostávajú na úroveň Brazílie. PSA zatvára prevádzky a ide vyrábať Péžoty v Rüsselsheime u Opla. Cena práce na Francúzsku po francúzsky za 10 rokov stúpla o 14% (35 hodín, merci Madame Aubry), na Nemecku po nemecky nestúpla.
 
Prečo zakázať študentom pracovať len preto, že majú viac, ako 26 rokov? Doktorát sa robí v tridsiatke. Prečo oslabovať zmluvnú slobodu jednotlivca? Prečo zavádzať povinnú prítomnosť odborov, parazitov, čo bojujú proti pracujúcim?

01.11.2012 | J. R. Ewing

Neplač zúrivý šmolko. Za vlády tvojho idolu nezamestnanosť stúpala. Ak tomu nerozumieš, tak pribúdalo tých, čo prácu nemali. Napriek "perfektným" zmenám, ktoré urobil. Daj si dole červený závoj, cez ktorý sa kukáš na svet, alebo konečne vstúp do KSČ. Zjavne ti to stále chodí po rozume.

01.11.2012 | manutara

pan Ewing, kedy nadobudol platnost zakonnik prace z dielne ministra mihala??

zakonnik prace z dielne ktoreho ministra platil dovtedy, cize takmer tri stvrtiny casu co bol ministrom mihal??

02.11.2012 | J. R. Ewing

Však pokojne začni hľadať od okamihu, ako novelu vydal. Až do dnešných dní platila mihalovčina a jej zázračné účinky sa nedostavovali. Nezamestnanosť dole nešla.

02.11.2012 | manutara

`` Za vlády tvojho idolu nezamestnanosť stúpala. Ak tomu nerozumieš, tak pribúdalo tých, čo prácu nemali.''

``Však pokojne začni hľadať od okamihu, ako novelu vydal. Až do dnešných dní platila mihalovčina a jej zázračné účinky sa nedostavovali.'' -> ``Nezamestnanosť dole nešla.''

miesanie hrusiek s jablkami nevedie k rozumnej diskusii...

01.11.2012 | Roman Kanala

Aha, čečva, červená čvarga. Zavádza nové pravidlá logiky. Aj keby bol minister Mihál autorom všetkého zlého od ukrižovania Krista, nič to nemení na fakte, že ficonovela Zákonníka práce je škodlivá pre ekonomiku a pre krajinu. A ak to Mihál dnes konštatuje, bude mať pravdu nezávisle na tom, že sa stará mama nevedela korčuľovať.

02.11.2012 | J. R. Ewing

Rozplačeš sa hneď, alebo až po tom? Faktom je len stúpajúca nezamestnanosť, ktorá počas opatrení tvojho idolu rástla. Zvyšok tvojho príspevku je len výplodom tvojej osobnej animozity.

05.11.2012 | zubi

Pane, vy ste úplný idiot :D

03.11.2012 | TesarKubo

Neboj sa klaun, az tieto harakiri vstupia do platnosti, nezamestnanost poleti raketovym tempom.
Uz len 2 mesiace, aby sa tvoja zabednena klava otvorila.

01.11.2012 | Oskarka

Aké dobrovoľné nadčasy? Tie už dávno zrušili zamestnávatelia! Na Slovensku si zamestnanec nemôže len tak zostať dlhšie v práci, pretože má ženu na MD alebo hypotéku. Presčasy sa robia len vtedy, keď je veľa práce a potrebuje to zamestnávateľ!

01.11.2012 | Roman Kanala

Tak to je správne. Je na zamestnávateľovi a zamestnancovi, aby sa na takých veciach dohodli. Do tej dohody nemá čo strkať nos štát, odbory alebo ktokoľvek iný. Štát má zasiahnuť len pri konflikte a nebabrať normálny chod vecí, lebo štát spravidla veci dobabre. Ako práve teraz.

02.11.2012 | Stan321

zabudol si jedno, ešte tam bolo SDKU, KDH, HID,... a Mihál bol jeden z málo čo podniká a vie ako to chodí.

toto sociálne opatrenie ma donúti od 1.1.2013 prepustiť 5 dohodárov, resp. ja ich neprepustím, ale to čo teraz budú musieť platiť štátu sa im neoplatí robiť, lebo na úrade práce dostanú viac a budú sedieť doma,alebo robiť niekde inde na čierno

31.10.2012 | eExcel

Je mi na vracanie z toho ako tu mudruje, ako sa tvari ze "oni su zli, my dobri".
Spolieha sa na to, ze sme zabudli na to, co navystrajal ako minister.

p. Mihal, zvysovanie dani a odvodov, posilnovanie prav zamestnancov je agendou lavice.

Vy ste boli vo vlade akoze pravica a dokonca liberali. Ale jedine co ste robili ako zmyslov zbaveni je zvysovanie dani a odovodov.

Co myslite tym ze "bude lepsie"? Ze sa k moci dostane pravica a urobi "reformy", ktore nebudu znova nicim inym, ako dalsim zvysovanim dani a odovodov? A to za stat ktory ma kvalitu za ktoru by sa okamzite mali znizit dane a odovody o 90 perc. bodov?

Chapem, ze ste zufali.
Tak si pozritie v com vsetkom je slovensko na 130 mieste zo 140 krajin. Su to vsetko zakladne veci, ktore nestoja nic, len odvahu.
Tomu sa venujte namiesto robenia blbcov z ludi, ktori presne vedia, ako ste vo vlade nerobili nic ine, ako zvysovali zataz obyvatelstva.
Uz je cas - po 20 rokoch prestat s organizovanym tunelovanim statu, a zacat robit nieco, aby mali ludia aspon trocha pocit, ze stat nie je uplne zbytocny - nez vam to prerastie cez hlavu.

01.11.2012 | Tralala2

niektori "praviciari" su myslenim este stale v divokych rokoch pociatku kapitalizmu

oni sice nevedia vyzit z 500 eur/denne ,ale pre menej uspesnych musi stacit aj 500 eur mesacne (aj menej)a neobmedzene prescasy a ziadna pracovnopravna ochrana na vecne casy

01.11.2012 | Martyn

Ten prvý bod o tom, ako súbeh odstupného a lehoty po DVOCH!! rokoch zamestnania ovplyvní tvorbu nových pracovných miest mi nejak nejde do hlavy, keďže firmy sa môžu zbaviť zamestnancov do dvoch rokov úplne zadarmo. Môže to jedine zhoršiť fluktuáciu práve na tejto hranici ale určite nie ovplyvniť tvorbu nových miest. Buď si myslíš o podnikateľoch, že sú hlupáci a nevedia si to zariadiť lacnejšie alebo, a to je viac pravdepodobné, si o nás myslíš, že sme takí blbí aby sme volili pravicového tlčhubu čo si už môže rovno podať ruku s Ficom.

02.11.2012 | jatomozem

Tieto kecy o Zákonníku práce sú už fakt smiešne. Jedine čo rozhoduje o zamestnanosti v SR je vývoj a kúpyschopnosť obyvateľov v Nemecku. Ak tam to prdne, tak nám nepomôže ani zavedenie feudalizmu v pracovnom práve :)

Otázka stojí inak, nebyť toho, že je u nás emigrácia za prácou taká aká je, tak tu máme... tak 25-30% nezamestnanosť. A ja sa pýtam, ako je to možné, keď tak či tak (aj po úpravách SMERU) máme asi najliberálnejší ZP v civilizovanej Európe? Kde asi udělali súdruhovia modro-červeno-zelení chybu? Hm...

Ale celá táto skupinka SaS je .. srandistická. Na jednej strane precede furt čosi tára o akomsi boji za suverenitu Slovenska, na druhej strane mr. Mihál presadzuje zákonník práce a politiku, ktorá robí zo zamstnancov, obyvateľo Slovenska otrokov nadnárodných spolčoností.

02.11.2012 | franks

Ja som tak šťastný, že tu vládne Robert Fico. Nezamestnanosť bude nulová, rómsky problém vyriešený, slovenské euro kryté zlatom, limuzína BMW pri každom dome robotníkov a podnikateľské svine budú jazdiť na bicykloch a tak ďalej. Našťastie ako hovorím,Róbert Fico,hviezdička naša päťcípa červená jasná, kladivom vymláti podnikateľov a kosákom im hlavičky zotne, aby sme sa my robotníci mali konečne dobre. A bude ako nebolo, tak sa budeme mať, Oni budú makať na nás robotníkov a my im určíme, koľko si zarobia, vydžubanci podnikateľský.

02.11.2012 | Stan321

problém je, že máloktorí z politikov reálne podnikal!
Keby tomu tak bolo nikdy takýto ZP nevznikne a dávno by bol napísaný úplne nový, ktorý by mal len 1/10 toho dnešného!

03.11.2012 | števo76

Keby sa akože minister práce Mihál postaral o to aby ľudia zárabali priemerne 2000eur, tak by ľudia nemuseli robiť nadčasy. Mihál bol manažér podnikatelov.

03.11.2012 | torbjorn1

dajte si túto múdrosť zarámovať.

Mimochodom, ekonóm ecenený medzinárodnými cenami na otázku čo by spravil aby štát prosperoval, mal nízku nezamestnanosť a zvyšujúcu úroveň odpovedal: zrušte odbory, zrušte obmedzenia práce, znížte dane, zrušte akékoľvek obmedzenia a predpisy v zákonníku práce..výsledkom bude lepšie prostredie ktoré bude vytvárať viac pracovných miest . Fico robí presný opak, v čase ked potrebujeme ako soľ nové pracovné miesta zvyšuje dane, zvyšuje odvody, odborárskym bossom za podporu vo volbách dáva neúmerné výhody ,znižuje konkurencieschopnosť SR oproti susedným štátom a navyše zadlžuje rozpočet.Kam to povedie je jasné.

03.11.2012 | milanll

Mozes uviest aj meno toho ,,ekonoma'', oceneho ,,medzinarodnymi cenami''?

Inac, ked zrusis odbory, zrusis obmedzenia prace, znizis dane, zrusis akekolvek obmedzenia a predpisy v zakonniku, ako vysledok dostanes rozvojovu Afriku.
Chces tento stav dosiahnut aj na Slovensku?

Moj nazor je, ze ty, ako typicky zastupca a zaroven ostatni poniektori postsocialisticki ,,praviciari'', by ste konecne mali zdvihnut svoje zadky z tej vychodoeuropskej izolacie a ist sa pozriet do vyspeleho sveta - na akom zaklade a pravidlach funguje tento.
A zaroven, na akych pravidlach dosiahol dnesnu uroven.
Ak budes mat potom to stastie, ze sa ti podari prekrocit svoj vlastny tien a prekonat tu svoju vychodoeuropsku tvrdohlavost, predsudky, nespravne vysvetlene pojmy a skatulky, vtedy sa zhrozis sam nad sebou, v akej temnote a nevedomosti si doteraz zil.

Prajem ti vela stastia na tvojom vlastnom osvieteni.

Na zaver ti dam jednu logicku hadanku:
Slovenski podnikatelia maju vyhody 4-nasobne nizsich miezd a ovela nizsich dani, v porovnani s podnikatelmi z civilizovanych krajin a predsa su to podnikatelia z tychto civilizovanych krajin, ktori komplene obsadili slovensky trh a slovenski podnikatelia im nijako nedokazu konkurovat.
Vysvetli mi teda tuto zahadu - preco je to tak a peco to pravezxe nie je presne naopak?
Preco t nie su slovenski podnikatelia, ktori obsadili trhy toho bohateho a vyspeleho Zapadu?
Ake nizky mzdy pre svojich zamestnancov a ake nizke dane potrebuju, aby dokazali tymto civilizovanym podnikatelom konecne konkurovat?

04.11.2012 | magi0065

Holandsko znižuje dane, Švédsko znižuje dane,

https://www.faceboo...

https://fbcdn-sphot...

04.11.2012 | robert1981

Zmenil si vďaka novému zákonníku práce názor na podnikanie na Slovensku a reálne uvežuješ, že by si prišiel podnikať na Slovensko? Mnohí by sa velmi potešili, keby si im ponúkol 4-násobné platy.
Za nízke mzdy na Slovensku môže hlavne neefektivita štátu. Prečo by mal dať US Steel alebo VW mzdu väčšiu ako 900 Eur robotníkovi, keď vysokoškolsky zamestnanci štátu ako napríklad učitelia zarábajú sotva 600 Eur? Súhlasím s tebou, že podnikateľské prostredie na Slovensku je relatívne zaostalé, ale je na tom stále lepšie ako totálne neschopný štátny systém. Ten je brzdou našej ekonomiky. Nový zákonník práce iba konzervuje a ešte prehlbuje problémy, ktoré dusia našu ekonomiku.

04.11.2012 | milanll

Najskor k mojmu navratu - Zakonnik nezmenil v mojich ociach nic a najvacsou prekazkou mojho navratu na Slovensko je samotna spolocnost a jej hodnoty a uroven.
NIE SU TO PENIAZE a NIE JE TO ANI PODNIKATELSKY SYSTEM, ci uz danovy, alebo celkovy.
Zapad ta zmeni, tvoje hodnoty a najma tvoj vztah k peniazom.
Stanes sa ovela skromnejsi a menej narocny.
Preto vlaatne prispievam do diskusii, snazim sa zistit, ci sa slovenska spolocnost da zmenit natolko, aby som sa tam dokazal vratit a zit.

Co sa tyka nizkych miezd - suhlasim s tebou, co sa tyka zahranicnych podnikov.
Oni nemaju dovod platit vyssie platy, ked vsetky ostatne sektory, ci uz statne, alebo domace ovladane slovenskymi podnikatelmi, platia tie mzdy ovela nizsie.
Suhlasim tiez, ze vo velkom je to v neefektivite, ibaze niekto by mal uz konecne prerazit ten zacarovany kruh a snazit sa tu efektivitu zvysovat.
A to aj motivaciou, aj tlakmi cez zvysovanie miezd.

Co sa tyka porovnania slovenskeho podnikatelskeho prostredia so statom - u mna su rovnako zaostale obidva sektory.
Stat by teoreticky nikdy nemal byt schopny konkurovat privatnej sfere, na Slovensku je vsak problem az neuveritelne nizko porovnavacia zakladna, na ktorej sa obidva sektory nachadzaju.

Takto, tu stojis pred problemom - tak stat, ako aj privatny sektor su neskutocne zaostale, neefektivne a nekonkurencieschopne.
Podnikatelia nevedia podnikat a statny zamstnanci(vcitane politikov) nedokazu riadit a viest tento stat.
Niekto vsak musi pretrhnut tento zacarovany kruh a zacat to na Slovensku riadit a ucit ostatnych, ako sa to robi.
Otazkou je, kto to ma byt?

Moj nazor je, ze stat.
Pretoze podnikatelske prostredie vytvara svojimi danami a zakonmi prave on.

08.11.2012 | echcm

Toto ešte nikto neruší tak to by bola jedna z možnosti a druha su nasledujuce volby (zas bude platit ze aj modre zlo je lepsie ako cervene dobro)

"Strata štátneho občianstva: prehlásením (človek, ktorý žije v cudzine a má aj cudziu štátnu príslušnosť, sa môže vzdať občianstva SR), získaním cudzieho štátneho občianstva (človek, ktorý sa na vlastnú žiadosť stal cudzím štátnym občanom, stráca občianstvo SR. Výnimkou je cudzie občianstvo získané uzavretím manželstva alebo narodením v danom štáte. Vtedy ide o dvojité štátne občianstvo – SR a cudzí štát), smrťou občana"

Jozef Mihál

Jozef Mihál
  • Počet článkov: 324
  • Priemerná čítanosť: 16113
  • Priemerná diskutovanosť: 18
  • RSS blogu

O blogu

Poslanec NRSR (SaS)