Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo má SaS najlepší program na boj s nezamestnanosťou

03.03.2012 | Jozef Mihál

Diskusia (52 reakcií)

03.03.2012 | miro12345678

Slanina a Škvarky toho spravila šialene vela.........teda nič,okrem odmeny pre lopatkoviča a odmeny každý mesiac pre riaditelku STV Televízio .......chodte do prdele ........

03.03.2012 | milanll

Jozef, ospravedlnujem sa za expresny vyraz(nepouzival by som ho, pokial by ste boli schopny komunikovat), ale taku znosku nezmyslov som uz dlho nepocul.

To, ze vam Trenkwalder a INESS schvalili vas prograqm ako najlepsi, je v poriadku.
V tychto agenturach totiz pracuju slovenski zamestnanci a ekonomovia a tato sorta ludi, ma jednu zvlastnu spolocnu vlastnost:
O pricinach dlhodobej nezamestnanosti na Slovensku, nevie absolutne, ale absolutne nic.
Ked je to sice velmi tazko logicky zdovoditelne, ale o rieseni nezamestnanosti vedia este menej.

Vas program Slovensku nezamestnanost neriesi.
Pokial by som mal velmi strucne zhrnut, ako sa da tato vyriesit, v tom pripade by som to vyslovil ako:
Vsetko co navrhujete, spravte uplne presne opacne.

Aby som ale neposobil iba ako kritik vsetkeho, v pripade, ze mas zaujem a zacnes tuna komunikovat, som ti ochotny napisat uplne presne, preco je na Slovensku taka vysoka dlhodoba nezamestnanost, ked zaroven ti ponuknem zhruba riesenie, ako sa da vyriesit.

03.03.2012 | Niless

No dajte nejake riesenie? LEbo sa rozhodujem medzi SaS a Smerom...som znechuteny, takmer rozhodnuty neist volit. Ale rozhodne som za to aby nedostavali ludia davky za nic. Nie je chore ak na vychode su socialne skupiny, ktore si chodia pre davky na dobrych autach, byvaju, stravuju sa ale takmer ziadne problemy s cestovanim do prace, rannym vstavanim a pod. Na druhej strane sam podnikam a niekedy je moznost aj zamestnat dalsieho cloveka ale administrativa a naklady(ktore "brigadnik" ani neuvidi, ale musia sa zaplatit) mi za to nestoja. Osobne by som siel dalej, nech si kazdy clovek sam odvadza dane a odvody, aby videli co stoji tento stat a ze aj tieto naklady su sucastou mzdy.

03.03.2012 | skorodochodca

problém zamestnania ďalšieho človeka nerieši ani program SaS, a Smeru už vôbec nie. Od Smeru v tejto oblasti nič neočakávam, akurát ma viac daňovo zaťaží. Od SaS, a konkrétne od Mihála, som očakával nápravu toho, čo kritizoval u Tomanovej. Nejaké sociálne podniky a diery ma akurát tak škreli, ale nebrali mi peniaze. Väčší problém je mačkopes odvodový bonus - zdanenie vopred a nie v čase príjmu, a presun peňazí do rúk politikov, ktorí by sa o nás v dôchodku "starali" - čiže centralizáciu namiesto demokracie, slobody a zodpovednosti. To nemôžem prijať.
A moje hlavné očakávanie - evolúciu v odvodoch - Mihál vedel akurát tak kritizovať u Tomanovej, ale keď dostal moc do rúk, tak sa nezmohol na nič. Čiže objektivizovanie sadzieb - prestať si klamať do vrecka - a podľa objektívneho poznania rozhodovať. Tri roky vyzýval a defamoval Tomanovú, ale po takmer dvojročnej "práci" Mihála naďalej platím výpalné 4,75% do rezervného fondu solidarity, ktorý nikdy nebudem čerpať - je určený iba druhopiliernikom. Ak vezmem pomer 4,75:18 = 26,389 prichádzam o štvrtinu svojho budúceho dôchodku .... A samozrejme neviem, aké sú objektívne sadzby jednotlivých fondov podľa reálneho čerpania, a ako by sme mali objektívne platiť. A jeho pokusy znevýhodniť 1P voči 2P považujem za nepriateľské gesto voči mojej osobe - onedlho budem dôchodcom.
V programe mali, že by sa niektoré poistenia (straty zárobku) mali presunúť do komerčnej sféry - nič sa nestalo, naďalej platíme výpalné, nie poistenie.
Moje sklamanie z Mihála je veľmi veľké. Zavedením zdravotných odvodov na podiely na zisku zaviedol diskrimináciu do príjmov. Ak budem mať 50.000euro úrokov z úložiek, zaplatím iba daň. Ak budem mať 50.000euro podiel zo zisku po zdanení, zaplatím ešte aj zdravotné poistenie až do výšky skoro 4,000euro. Záver - neoplatí sa s peniazmi podnikať, dávať prácu ľuďom, výhodnejšie je ich dať na úložku a vyhrievať sa na priedomí ... čistý Singapúr.
Títo ľudia ma sklamali a veľmi - siahli mi na peniaze - pritom sľubovali odvodový bonus a spravodlivé zodvodnenie a zdanenie. Rovnosť by mi neprekážala, ale niektoré druhy príjmov boli opäť vyňaté - sprotežované politicky - a výnimiek opäť iba pribudlo. To znamená, že za Mihála a SaS pribudlo nespravodlivosti, ubudlo slobody a zodpovednosti.

04.03.2012 | LPB

Suverénne najlepší príspevok. Kiež by takto konkrétne prispievali všetci. Dík.

04.03.2012 | milanll

Skorodochodca:
rozpravas tu o spravodlivosti, poprosim ta o jednu konkretnu odpoved:
Bohatstvo Zapadu spociva v tom, ze danovy system rapidne obmedzuje zisky podnikatelov, pomocou progresivnej dane z ich prijmov, ked za pomoci minimalnych miezd zaroven znacne tlaci na co navyssie mzdy pre ich zamestnancov.
Ta otazka na teba znie:
bol by si schopny a ochotny prijat tento system?

04.03.2012 | milanll

oprava:
Neobmedzuje rapidne zisky podnikatelov, ale vysku ich prijmov.

Ospravedlnujem sa za chybu.

04.03.2012 | pavelo

USA nie je Zapad alebo bohata krajina?

Hovorit o tom, ze rucajuci sa welfare system je svaty gral, ktory mame slepo nasledovat je ako dobrovolne kracat smerom k priepasti.

"Zapad" je bohaty, pretoze bol v minulosti bohaty. Ci sucasne spravanie je zaruka buduceho bohatstva a ci je to zaruka zbohatnutia pre "chudobnejsich" je otazne.

04.03.2012 | milanll

S tvojou frazou:,,“Zapad” je bohaty, pretoze bol v minulosti bohaty.'' nesuhlasim.

Pretoze mnozstvo krajin, znacne bohatych v minulosti, je dnes pomerne chudobnych.
Na druhej strane - niektore najchudobnejsie krajiny Zapadu v minulosti, patria dnes medzi najbohatsie - Skandinavia,ale aj napriek sucastnym problemom - Island, Irsko

Svetovy hospodarsky system sa totiz zmenil a prave mnozstvo tych krajin, ktore ho dokazali uspesne aplikovat - predtym nemali v tamojsom systeme sancu nieco dosiahnut.

Ked za tymto sucastnym uspechom a modelom naozaj stoji spotreba, dosiahnuta tym, co som vyssie opisal.

04.03.2012 | milanll

Dodam zoznam bohatych krajin z minulosti, pomerne chudobnych v sucastnosti - Grecko, Spanielsko, Portugalsko, pomaly uz aj Taliansko

04.03.2012 | pavelo

hmm... kedy boli tie krajiny bohate?
- Grecko v staroveku?
- Talianko v stredoveku
- Spanielsko je vobec otazne ci niekedy

Rebricek bohatych krajin sa samozrejme meni. Vela zohrava aj poloha. Asi najlepsi priklad je Norsko. (rovnako Island, Irsko, ci Slovensko)

Spotreba samozrejme robi vela, ale ci ju najepsie zvysite socialnym inzinierstvom by som si nebol isty.

04.03.2012 | milanll

Mozes to nazvat socialne inzinierstvo, alebo jednoducho co najvacsie prerozdelenie prostriedkov medzi co najsirsiu vrstvu.

Priklad:
1. - podnikatel zarobi 100 milionov a da si postavit dom, kde zamestna 10 ludi.
Ked jeho zamestnanci zarobia po 500 euro a domy si nedaju postavit, pretoze na ne nemaju.

2. Podnikatel zarobi 100 tisic euro a jeho zamestnaci zarobia po 2 000 euro.
Tak podnikatel, ako aj zamestnanci si daju postavit domy, cim vytvoria tisicky dalsich pracovnych miest.

Je toto teda socialne inzinierstvo, alebo jednoducho tvrda logika?

04.03.2012 | milanll

Skusim ti to napisat aj inac:
Na Zapade
1. v normalnych casoch pomaleho rastu ekonomiky, zaraba maly a stredny podnikatel 3 000 euro, ked jeho zamestnaci zarabaju po 2 000 euro.

2. v casoch konjuktury zaraba tento podnikatel 6 000 euro, ked jeho zamestnaci zarabaju po 3 000 euro.

3. vcasoch krizy, zaraba podnikatel 1 000 euro, ked jeho zamestnaci zarabaju 1 500 euro

.

Teraz si porovnaj, aky je system na Slovensku.
Hlavne ze, yebnuty Sulik, s yebnutym SAS a este yebnutejsim SDKU, budu stale dookola omielat cosi o ,,spravodlivej'' rovnej dani a ,,spravodlivom'' odmenovani sikovnejsich, ked tito sikovni, podla nich nesmu byt tresani vyssimi danami.

Takto tu tito pravicovi ekonomicki analfabeti velmi uspesne zaviedli rusko-postsocialisticky sysem oligarchov a otrokov, ked pri opise kapitalizmu na Zapade, pouzivaju vyrazy ako ,,socializmus'' a ,,komunizmus.''

Hlavne, ze v tych ich tupych hlavach absolutne nechapu trhovu ekonomiku, ani to, odkial sa na Zpade beru take vysoke mzdy a preco je na Slovensku taka nizka nezamestnanost.

04.03.2012 | milanll

Boze, oprava oslednej vety:
vysoka nezamestnaost na Slovensku.

Znova sa ospravedlnujem

04.03.2012 | Strummer

pavelo: "hmm… kedy boli tie krajiny bohate?
- Grecko v staroveku?
- Talianko v stredoveku
- Spanielsko je vobec otazne ci niekedy"

Huh? Spanielsko bolo v 16tom storoci najbohatsou krajinou v Europe, mozes trikrat hadat preco. Alebo si prepadol z dejepisu? Co je mimochodom spolocny rys mnohych diskutujucich na tomto fore, obzvlast tych "trhovo zameranych", absolutna neznalost akychkolvek historickych suvislosti.

04.03.2012 | milanll

Este dodam k tomu USA:
v USA je vyska zdanenia prijmov pre najbohatsich tak zamesntnacov, ako aj podnikatelov, vyse 70%.

04.03.2012 | pavelo

Odkedy je v Delaware 70% dan z prijmu? Hovorit o jednom cisle v pripade celych USA je dost nezmyselne.

Mozte daj zdroj tohto tvrdenia?

04.03.2012 | milanll

google

08.03.2012 | Balt

Pokusne som vyhľadal sadzby dane v USA pre najbohatších zamestnancov a je to polovica toho čo píšeš, viď http://en.wikipedia...

Sadzby dane pre podnikateľov sú tiež polovičné toho, čo píšeš.
http://en.wikipedia...

Navyše, nezabúdajme, že podnikateľ si dokáže nájsť množstvo výnimiek a odpočítaeľných položiek, viď vyhlásenia Warrena Buffeta, že platí nižšie dane ako jeho zamestnanci /platí niečo pod 18%/

05.03.2012 | Brain

Ja osobne som rad, ze kontraverzny OB nebol prijaty a suhlasim s tymi, co chcu zdanit vyssie prijmy, t.j. zrejme zrusit aj rovne DPH...

04.03.2012 | milanll

Pre Niless:

Najskor k tvojmu podnikaniu a zamestnavaniu - ty nezamestnavas nie preto, pretoze naklady na zamestnanca a administrativa ti za to nestoja, ale ty nezamestnavas preto, pretoze na zamestnanca nedokazes vyrobit - co znaci, ze v systeme nie je dostatok penazi a tym padom nie je dostatocny tvoj prijem na to, aby si zamestnal dalsiu osobu.
Ako vsak hovorim, nie je to tvoja chyba.
Je to chyba nedostatku penazi v systeme.

Dalej:
Tretia odpoved je spravna - nevolit.
Slovensko potrebuje na svoju zachranu vyprodukovat zhruba 500 000 pracovnych miest a viac.


Smer je zufaly a nevie co ma robit - oni chcu riesit nezamestnanost akousi rychlostnou cestou na juhu Slovenska, kde sa zamestna nieco medzi 500 a 1 500 ludi.

SaS je strana, ktora mozno dokaze zabezpecit 10 000 novych pracovnych miest, ale na ukor toho, ze velmi priamo znemozni vytvorenie tych potrebnych 500 000.
So SAS ma Slovensko zeleznu istotu, ze sa nikdy nestane vyspelou krajinou.
SAS totiz riadi Sulik, ktory na tretikrat konecne vystudoval vysoku skolu, zhodou okolnosti ekonomickeho zamerania,
nasiel na internete pojem neoliberalizmus, na zaklade ktoreho vypracoval svoju diplomovu pracu,
ekonomicky analfabet Miklos tuto diplomovku pouzil ako zaklad slovenskych reforiem, pretoze Miklos vie o trhovej ekonomike uplne h***o a uz vtedy tapal v uplnej tme,
ked prave Sulik ziskal neochvejnu predstavu o vlastnej dokonalosti, ked pocas tychto jeho nezmyselnych reforiem, doslo k presunu mnozstva zahranicnych podnikov na vychod Europy(do Slovenska) a zaroven sa otvorili hranice EU, ked desiatky tisic Slovakov vycestovali a zvysili tak kupyschopnost a zaroven znizili nezamestnanost.

Sulik vsak, uplne pomylene, to priklada za uspech sebe a tomu svojmu nespravne prelozenemu pojmu - neoliberalizmu, ktory nasiel na internete a ktory mu, prvykrat v zivote, pomohol ukoncit vysoku skolu.

Strucne zhrnute:
1. volbou Smeru nic nepokazis a nic neopravis, akurat umoznis jeho mecenasom dalsie bezhlave rozkradanie krajiny

2. volbou SAS, aj ked sa to zda nemyslitelne, dovedies Slovensko na jeho este hlbsie ekonomicke a spolocenske dno.

Existuje este tretia cesta - ta spravna a potrebna.
Aj ked je to cesta najtazsia.

04.03.2012 | Niless

No financie mi to umoznuju, len naklady s odvodami mi pripadaju neadekvatne tomu co ziskam presunom urcitej prace na niekoho ineho. ALe inak v zasade suhlasim co si v tejto diskusii povedal. Takze v sobotu tych 15 minut zabitych volbami venujem detom. SaS ma inak velmi sklamala, najma v osobe ministra socialnych veci, ale mozno v zoskupeni s farizejmi z KDH a Blue angles SDKU sa asi ani viac nedalo.

03.03.2012 | ulicnik24

to ze ti to schvaluje pracovna agentura chapem, ved maju menej starosti pri prepustani ludi, im to pomoze byt flexibilnejsi ale agentury pracovne miesta nevytvaraju, z tohto pohladu nam to teda velmi nepomoze.

03.03.2012 | jatomozem

Mihál, Mihál .. tento Zákonník práce nie je váš zákonník práce. Ako vieme, tak vznikal v Digital parku... takže tak.. Verím, že Ficiak po návrate k moci ho dá späť tam kam patrí - a síce že sa zvýši ochrana nás obyčajných zamestnancov..

08.03.2012 | Balt

Si mýliš SaS a SDKÚ. A čo je teda Ficov recept na nezamestnanosť?

04.03.2012 | acase

Ach Mihal, tebe nestaci, ze si v Gorile, ty sa este musis chvalit, ze INESS plateny Pentou dostal od nich prikaz SaS vysoko hodnotit

08.03.2012 | Balt

Jediný aktívny politik, čo bol v gorile je Robert Fico. Mihál sa tam nikde nespomína, tak neviem o čom toto bolo.

04.03.2012 | fpavlik

Vice mene, slogany o tom, ako nam rovna dan, flexibilny zakonik prace zachranili zivot, je uplne z cesty. V CZ pred krizou tieto pojmy nepoznali (navyse tam vladlo CSSD - obcas s tichou podporou KCSM) a nove pracovne miesta vznikali a investori sa hrnuli. A nielen montovne, ale aj hi-tech firmy, co je alfa&omega. Jednoducho bolo obdobie rozkvetu a boli sme spravne lokalizovani.

Ak sa vratim do sucasnosti. Co robi Samsung? Zaujima sa o nasu rovnu dan a flexibilny zakonik prace? :)))))
Co novi investori? Zaujimaju sa o nasu rovnu dan a flexibilny zakonik prace? :))))
V SaS by ste sa niektori mohli zobudit. Len tak dalej v utlmovani investicnej pomoci a danovych ulav... a dotiahnete Slovensko na smetisko dejin.

04.03.2012 | Agát4

SaS je strana s najortodoxnejšou neoliberálnou politikou. Mne pripadá ako náboženská sekta, jej bohom je Trh, ktorého neviditeľná ruka vyrieši všetky problémy. Akosi nestihla zaregistrovať, že táto politika priviedla svet do súčasnej krízy.
SaS, so skromnosťou sebe vlastnou, považuje svoju politiku zamestnanosti za najlepšiu. A naozaj. Máme iba 400 000 nezamestnaných. Riešenia sú typické - likvidácia Zákonníka práce a minimálnej mzdy, čo má zvýšiť flexibilitu pracovného trhu. Preložené do slovenčiny to znamená zbaviť zamestnanca akejkoľvek ochrany a dostať ho do otrockého postavenia vo vzťahu k zamestnávateľovi. Tých necelých 300 členov SaS, finančne dobre zabezpečených, si neuvedomuje biedu v ktorej sa nachádza väčšina obyvateľov a naďalej chcú "riešiť" problémy na ich konto.
Uvediem príklad filozofie SaS. SaS je proti zdaneniu dividend, lebo tieto peniaze vraj už raz boli zdanené. A tak minister Miškov, ktorý v roku 2010 získal na dividendách 285 904 eur nezaplatil ani euro dane. Keď si zamestnanec odloží z platu do banky 100 eur a dostane za rok 2 eurá úroku, daň mu strhnú. To je neoliberálna politika v praxi.
Slovensko urgentne potrebuje fundovanú diskusiu o problémoch so zamestnanosťou, zdravotníctvom, školstvom a sociálnou sférou. A potrebuje aj nejakú víziu do budúcnosti. Politické strany na tom nemajú záujem, lebo by odhalili skutočnosť, že nemajú odborníkov a ich heslá sú len výkrokom do tmy. Usilujme sa, aby sme ich k takejto diskusii donútili.

04.03.2012 | martin33

Do sucasnej krizy priviedla svet politika socialistickeho zadlzovania, pri netrhovo nizkych, centralnymi bankami manipulovanych urokoch, kde sa peniaze minali nie na investicie (vtedy by sa zadlzovanie dalo tolerovat) ale sa "prezrali" v spotrebe.
Mozeme samozrejme schvalit Zakonnik prace, kde bude minimalna mzda nastavena na 1000 € a pracovna doba bude 3x4 hodiny tyzdenne, ale potom nebude nezamestnanost 15% ale 80%, pretoze ekonomicke zakony sa nedaju oklamat (socialistickou) legislativou, tak ako sa nedaju oklamat zakony prirodne.
Suhlasim s tym, ze vsetky prijmy, vratane tych z dividend, by mali byt zatazene rovnakym danovo-odvodovym zatazenim a o tom je prave navrh odvodoveho bonusu od SaS. Pretoze dividendy su uz raz zdanene, nie je problem s tym, ze sa z nich neplati dan z prijmu, ale problem je s tym, ze sa z nich neplatia odvody.
Citujem priamo Richarda Sulika:
"Na záver sa vrátim k odvodom, od ktorých som v príklade abstrahoval. V nich je problém. Čo sa týka dane, zaťažujeme ňou prácu a kapitál rovnako. Čo sa týka odvodov, zaťažujeme nimi len prácu a celkový výsledok je, že práca je zaťažená asi 2,5 krát viac ako kapitál. Tu je pes zakopaný. Z dividend, z podielov na zisku, z tantiém, z príjmov z prenájmu, z úrokov atď. sa neplatia odvody, zatiaľ čo zo mzdy sa platia hneď od prvej koruny a hneď v plnej výške, to je 48,6% z hrubej mzdy. Pýtam sa prečo? Prečo zaťažujeme prácu, ktorej je nedostatok, odvodmi a kapitál, ktorého je dostatok, nezaťažujeme? Riešenie nie je teda v opakovanom (a jasne nesystémovom) zdanení dividend, ale v zaťažení dividend odvodmi."
http://www.sulik.sk...

04.03.2012 | milanll

Martin, a ked tak vehemetne vystupujes proti spotrebe, naco su ti potom vlastne3 investicie, ked nebudes mat co vyrabat?

Slovenske katastrofalne nizke mzdy, su jednym z hlavnych kamenov urazu Slovenska.
A ano, uz teraz mala byt minimalna mzda minimalne 2-3 nasobna.
Ako vsak sravne spominas, je v tom jeden hacik;
Pokial by si minimalnu mzdu zdvihol okamzite dnes, aut5omaticky by vzrastla nezamestnanost, aj ked nie tak tragicky, ako opisujes.
Preto pred tym potrebnym zdvihnutim minimalnej mzdy, potrebujes najskor kompletne reformovat slovensky podnikatelsky a danovy sektor.
Tak, ze naucis odnikatelov podnikat a poskytovat dostupne vyrobky a sluzby za umerne platy.
Proste - vytvoris spotrebu a na jej zaklade vytvoris pracovne miesta.

Ak to chces v skratke, skus si predstavit, co by sa na Slovensku stalo so stavebnictvom, turistikou, polnohospodarstvom a obchodom, keby od zajtra dostavali Slovaci 3-nasobnu vyplatu, aj pri prakticky nezmenenych cenach tovarov a sluzieb.
Pretoze toto je Zap. Europa.

04.03.2012 | hektor23

zvysme mzdy, vsetko nech je bezplatne, este naucit pecene holuby, aby nam do huby lietali, nie? az POTOM bude dobre.

04.03.2012 | milanll

Nie, zrusme mzdy zamestnancom a dane, ved potrebujeme co najmenej statu a zrusit minimalnu mzdu.

Na tvoje osvietenie - ludia vedia pracovat a zaroven kazdodenne pracuju.
Je uz najvyssi cas, naucit pracovat aj podnikatelov.
Pokial si nejaky idiot mysli, ze podnikanie znamena nepracovanie, iba zamestnavanie ostatnych, ked jeho pravo je zit z prace zamestancov, tak nech sa ten clovek vrati naspat do toho mentalneho ustavu, kde ho ucia take nezmysly.

Inac, ty si este nezazil kapitalizmus na vlastnej kozi, ze nie?
Dovolenku, alebo prechadzanie cez Zapadnu Europu nepocitam.

04.03.2012 | samo1

Až k tomuto príspevku som preglgával to čo tu vypisuješ Milanll. Neviem, kde na to chodíš, že slovenský podnikateľ nevie, čo je práca. Musíš rozlišovať. Nímandi privatizéri versus skutoční podnikatelia. Problém SR je, že podniká malé percento populácie, lebo tzv. "politici" umelo držia podmienky v takom marazme, aby sa podnikalo ťažko, aby mali dostatočné množstvo závislých ľudí, ktorých môžu oblbovať. Tu je problém!!!
Vo svojích počiatkoch som pracoval 16 hodín denne. Sám! Zhromažďoval kapitál, lebo v bankách ma vysmiali, budoval klientelu atď atď...10 rokov. Dnes dávam prácu 15 ľuďom (na Východe) a stále pracujem 10-11 hodín denne.
Choď do riti s tým svojím "západom" a daj konečne nejaké riešenia, nie len omieľaš stále tú istú pesničku.
P.S. Stále si mi neodpovedal na e-mail.

04.03.2012 | milanll

Boze, musim generalizovat, nechapes to?
Alebo mam zakazdym pisat frazu ,,cest vynimkam.''?

Ospravdlnujem sa sice, ale neustale provnanvanie so Zapadom pouzivam schvalne - na podrazdenie a prebudenie.

Co sa tyka riesenia, idem ho prave napisat a poslem ti email na ten link, kde to napisem.

Na tom fore je zaroven odpoved a na tvoj prvy email, na ktory sa sice znovu ospravedlnujem, ze som este neodpovedal, ale pisal som ti, ze ti odpoviem, ked budem mat cas.
A doteraz som ten cas, bohuzial, nemal.
Mam otazku priorit, kde postujem a neuraz sa, prosim ta, ale odpoved na tvoj email medzi tymi prioritami zatial nie je - nie je to nic osobne, ale pretoze som to opisal uz tisickrat.

05.03.2012 | samo1

Ja sa neurážam :-). Každopádne u mňa platia konštruktívne debaty a hlavne ak sa bavím o riešeniach. K tým výnimkám. Poctivý slovenský podnikateľ nie je výnimka. Táto sféra sa pomerne "rýchlo" prečisťuje (rýchlejšie ako "spoločnosť"), teda aspoň jej časť. Nepoctiví sa sami vyšachovávajú a to je dobrý signál.

08.03.2012 | Balt

MilanLL, dodávame softvér pre firmy a môžem ti povedať, že veľké, veľké množstvo podnikateľov neuveriteľne maká.
Nehovorím o podnikateľoch typu JaTy, Penta a podobne, ktorí žijú tým, že cicajú zo štátu.
Aby si zvýšil minimálne mzdy musíš najprv zmeniť pracovný trh, lebo ak donútiš zamestnávateľov ako sú Samsung, rôzne výroby káblov a podobne zvýšiť mzdy, zdvihnú sa a posunú do Rumunska alebo Bulharska.

04.03.2012 | pavelo

k tomu zvysovaniu dani:

- je scestne hovorit o rovnosti zdanovania, kedze prijmy nie su rovnocenne. Co je dobre na tom dat vyssiu dan na niektore kapitalove prijmy a nechat nizsiu dan na uroky v banke?

- preco asi sa zrusili zdravotne odvody z prenajmov?

05.03.2012 | salamoon

re martin33...ohladom toho zdanovania dividend odporucam pozriet Figure 3 na str. 6 .. Svk ma najnizsie sadzby na dividendach v celej OECD

http://www.oecd-ili...

05.03.2012 | salamoon

ak by ten link priamo nefungoval, odporucam ist sem:

http://www.oecd-ili...

a kliknut na ten .pdf file

04.03.2012 | ulicnik24

martin33,
preco potom n ie je rovnost napr v tom ze pri pasivnych prijmoch si nemozem uplatnit znizenie zakladu dane? Preco sa toto zrusilo prave v blizkej minulosti?
Tu nejde vobec o to co je a co nie je spravodlive, pre vsetkych je len podstatne najst niekoho koho mozu lahko vyzmykat s penazi.

04.03.2012 | gordont

Držím vám palce. Ktokoľvek sa pustí do reformovanaia sociálneho systému si koleduje o to, že sa stane obeťou honu na čarodejnice a niektoré veci sa mu nemusia podariť.

04.03.2012 | Agát4

Pre Martina 33
Keď mali komunisti nejaký problém, na vine boli kapitalisti alebo osobné zlyhanie. Nikdy nie systém. Rovnako uvažuje Martin, len v opačnom garde - za všetko viní socializmus.
Aspoň trocha kritický človek by mal uznať, že súčasný kapitalizmus má veľké problémy. Nevie vyriešiť základné problémy ľudí, predovšetkým nezamestnanosť, zdravotnú starostlivosť, dôstojné dôchodky ...Na svete chýba 600 miliónov pracovných miest a to ešte kríza nie je u konca. Rozhodujúcou príčinou tohoto stavu sú zmenené podmienky v svetovej ekonomike, predovšetkým jej globalizácia.
Časopis New Scientist uverejnil vlani štúdiu o väzbách nadnárodných spoločností. 1318 korporácií vlastní 60% svetového kapitálu. V tejto skupine existuje ešte tesnejšie previazaná skupina 147 spoločností, ktorá vlastní 40% celej tejto siete. To sú rozhodujúci hráči. Problém alebo špekulácia čo i len jednej z týchto spoločností môže zapríčiniť svetový problém.Teda žiadne socialistické zadlžovanie.
K ďalšiemu v tvojom príspevku sa nebudem vyjadrovať. Postavil si nezmyselnú tézu (minimálna mzda 1000 eur, pracovná doba 3x4 h týždenne), ktorú si srdnato porazil. To si nezasluhuje komentár.

04.03.2012 | hektor23

trt s makom aj tri orechy. tu studiu si zjavne necital a pravdepodobne nezamerne tu siris nezmysly.
ak nejaky asset manazment A drzi 0.5% v nejakej firme, ktora drzi 0.5% v inej firme, este neznamena, ze firma A kontroluje obe firmy, nedajboze ich kapital.
trochu rozumu poprosim...

05.03.2012 | Brain

Ach,tak tymto sa chvalit je fakt na urovni - topiaci sa aj slamky chyta... Trenkwalder, alias Sirota a INESS su skutocne renomovane a vierohodne firmy....

05.03.2012 | Stan321

ale fico povedal niečo iné, že teraz je najvyššia nezamestnanosť. nie, že je mizerný právnik, ale ani matematika mu nejde ;)

05.03.2012 | Brain

Minule to Svejna z MOST-HID povedal, ze neexistuje jednotna metoda zistovania nezamestnanosti a preto moze mat pravdu ako SMER, tak aj trebars SaS. Svejna ako Chrenov kolega od Hayekovcov tymto u mna zabodoval. Svejna v tomto pripade bol vzorom pre vsetkych populistov inych politickych stran, ktori len kydaju a taraju...

05.03.2012 | friedman

Odstránili sme pravidlá šikanujúce zamestnávateľov ,zaviedli sme šikanu zamestnancov haha

08.03.2012 | Balt

Akú konkrétnu šikanu zamestnancov máš na mysli?

Či to bol len bonmot na zhodenie osoby súpera?

05.03.2012 | friedman

to budu zas ukažky ...čo sme dokazali ?...vyhnať tisice ludi do zahraničia takto sa znižuje nezamestnanosť lebo na slovensku nezamestnanosť politici inak ani riešiť nevedia a potom sa niekto čuduje že štatu chybaju peniaze ked su v zahraniči v podobe odvodov zamestnancov a inych veci ....tak kde ty k.revsky kapitalisti urobili chybu ???...jasne zas to na niekoho hodiť ved fico ved socialny štat ...každy zato može len nie ja sk.rveny politik :P

08.03.2012 | Balt

Ale v rokoch 2010-2011 sa ľudia naopak vracali zo zahraničia, tak neviem o čom píšeš.

08.03.2012 | julo805

Ake zdanenie vopred malo byt u odvodoveho bonusu? Mozes mi dat link, kde si to cital? Samozrejme, ze SaS toho moc presadit nemohla, len podla %, ktore ziskala vo volbach a preto musel Mihal ustupovat tlaku SDKU.

Jozef Mihál

Jozef Mihál
  • Počet článkov: 324
  • Priemerná čítanosť: 16113
  • Priemerná diskutovanosť: 18
  • RSS blogu

O blogu

Poslanec NRSR (SaS)