Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nájdite si tú svoju ranu istoty

25.05.2012 | Jozef Mihál

Diskusia (41 reakcií)

25.05.2012 | Niless

Podobne sa daju napisat aj rany istory Radicovej vlady, ale na co? Skutky su dolezite. Treba prist s navrhami a verte ak budu dobre ludia to pretlacia, ale sucasne fungovanie DSS dava za pravdu Ficovi. Okrem nesuhlasu s navysenim eurovalu SaS som nevidel nejake dalsie dobre navrhy.

26.05.2012 | dfx

A v com konkretne ma Fico pravdu? Ze zaviedol garancie este aj do akcioveho fondu a dokonca na polrocnom zaklade? Alebo ze chce zrusit indexovy fond s najnizsimi poplatkami, kde zhodnotenie zavisi iba od akciovych trhov a nie od expertov DSS?

26.05.2012 | Niless

Nie, pravdu ma v tom ze 2.pilier a DSS maju bilanciu - cca 200 mil. Eur, oproti tomu co sa tam vlozilo. Tak sa pytam na co to je dobre? A argumenty, ze mam svoje vlastne peniaze su na nic, ked sucasne dochodky tak ci tak zaplatim (aj nase deti) cez vyssie dane pri splacani uverov.

26.05.2012 | dfx

Tych -200 milionov eur je vdaka Ficovi. Ak by druhy pilier nemenil, tak by druhy pilier nebol v strate.

26.05.2012 | Brain

Vazne??? Len ver Kanikovi, ci Mihalovi, takych ako si ty potrebuju...

26.05.2012 | buben2

Tymto argumentom si ma odrovnal a zmenil moje videnie sveta

28.05.2012 | Brain

Ani som sa o to nesnazil, lebo tvoje videnie sveta je uplne ine ako moje...

27.05.2012 | dzadofor

Porovnanie medzi I. a II. pilierom pred zavedením „zlého“ zákona (2005÷2008)


_______Inflácia______I.pilier _____________II.pilier
rok_______ %______Valorizácia(%)_____Dôch. fondy zhodnotenie(%)
___________________________________Rastové 3,49
2005______2,7_______8,85_____________Vyvážené 3,27
___________________________________konzervatívne 2,87
____________________________________rastové 4,70
2006______4,5_______5,95_____________vyvážené 4,42
____________________________________konzervatívne­ 3,50
____________________________________rastové 3,65
2007______2,8_______6,25_____________vyvážené 3,80
____________________________________konzervatívne­ 4,13
____________________________________rastové -7,41
2008______4,6________5,00_____________vyvážené -5,21
____________________________________konzervatívne­ 2,81

celkovo____inflácia_____rast (I.pil.)______zhodnotenie (II.pil.)
____________________________________rastové 3,99%
__________15,40%______28,66%_________vyvážené 6,10%
____________________________________konzervatívne­ 13,98%
-------------------
A to „výsledky“ DSS nie sú očistené o poplatky, ktoré tvoria 9÷12% z „nasporenej“ sumy

29.05.2012 | dfx

To je take tazke pochopit, ze pred zavedenim garancii sa DSSky zbavili akcii, a sporitelia v druhom pilieri neprofitovali z rastu cien akcii po prepade v 2008? DSSky lacno predali akcie a nasledne vsetky peniaze skoncili v dlhopisoch. Staci sa pozriet na historiu napriklad Down Jonesovho indexu a vidno, ze z minima v roku 2009 sme teraz zhruba na dvojnasobku

http://stockcharts....

PS: Zhodnotenie v druhom pilieri sa neda porovnavat s valorizaciou v prvom pilieri, pretoze valorizacia v prvom pilieri je cisto politicke rozhodnutie. Prvy pilier okamzite minie vsetko, co dostane, a aj tak je tam malo penazi a zvysok musi doplacat stat.

25.05.2012 | Oskarka

Body 16, 17 a 18 sú Vaše návrhy - však, pán Mihál...

21. Zvýšenie platieb v ústavoch sociálnej starostlivosti - týka sa občanov všetkých príjmových kategórii. Riešenie niektorých seniorov v našom meste - odhlásili si večere!!

25.05.2012 | salamoon

alebo bod 10

"Zrušenie zrušenia koncesionárskych poplatkov"

"Dopad na občana: Ak by sa koncesionárske poplatky od r. 2013 zrušili, ušetrili by ste 55 eur ročne na domácnosť, či malú firmu. Kedže sa zrušenie zruší, neušetríte nič."

riesenie SaS: vypadok 100mil. vykryt lúzou cez dph a spotrebu, cize 'neusetrite' takisto nic

nápodobne bod 20

25.05.2012 | Oskarka

Bod 14. Zdanenie dohôd
Sociálna poisťovňa predsa vie, koľko ľudí z 800 tis. pracuje len na dohodu a je to ich hlavný príjem - prečo by nemali platiť odvody? Ako sa bude v budúcnosti týmto ľuďom počítať penzia, to zamestnávateľov nezaujíma....

25.05.2012 | Oskarka

oprava - nie zdanenie dohôd ale platenie odvodov z dohôd

25.05.2012 | AFI

Neviem, či je to rana istoty, ale zrážková daň z dividend (10%) je systémovejšie riešenie než Vaše zdravotné odvody (10%) z odvodov. Okrem toho, že zdravotné odvody sú tiež len istá forma dane, zruší sa nezmyselný strop, na ktorý doplácali práve spoločníci/akcionári menších firiem resp. firiem s menším ziskom.
Pán Mihál, ako vzdelaný človek by ste mali hovoriť aj "B".

25.05.2012 | AFI

OPRAVUJEM
odvody (10%) z dividend

25.05.2012 | Robert Koncek

Znizovanie deficitu, to je tym komunistom podobne!

Takze prijmova strana by bola vybavena, uz len aby ste sa ako opozicia schopili, zapojili do prace vsetky mozgove kapacity od Hlinu az po Beblaveho a zacali navrhovat (a tym tlacit na vladu aspon medialne), kde zacat hladat peniaze aj na vydavkovej stranke, pricom to budu veci, co nebudu vytvarat zataze do buducnosti a nebudu asocialne. Podla retoriky vasej a roznych spolkov priatelov financnych skupin by to malo byt uplne jednoduche, takze nech sa paci, zacnite sa cinit. Urcite lepsia iniciativa, nez uplne zbytocne minanie energie na teme Grecka, ktora nikoho nezaujima, akurat je to kontraproduktivne.

O tom, akymi sposobmi sa setrilo a chcelo setrit za vasej ery, sa zmienovat netreba, musime zachovat aspon zdanie konstruktivnej diskusie.

25.05.2012 | rad

tak uz aj na trend prispievaju plateni diskuteri smeru? pozoruhodne

25.05.2012 | sona08

myslite, ze si SMER plati aj vsetkych svojich volicov? Ked niekto podla vas suhlasi s navrhmi SMERu je plateny za to, ze s nimi verejne suhlasi? Nikdy som dobre nechapala tieto zvasty o platenych diskuteroch. Sme jednoducho tu a diskutujeme. Anonymita vam poskytuje moznost byt odvaznejsi vo svojich nazoroch a takisto vas ochranuje pred pranierovanim za vase politicke nazory. Bohuzial, mnoho ludi - asi aj vy - to nechapu. Myslite, ze by diskusia bola zaujimavejsia a plodnejsia bez kontroverzie a odlisnosti diskutujucich?

25.05.2012 | ulicnik24

bohuzial ludia sa tvaria ze chc demokraciu, ale len dovtedy kym ostatni ludia suhlasia s ich nazorom, ked si clovek povie co mysli a nezhoduje sa to s ich nazorom, tak hned je zle.
Neviem preco maju ludia stale problem pochopit ze ludia mozu mat aj iny nazor.

30.05.2012 | dunaj77814

Ma pravdu! Nie vsetci volici Smeru su plateni. Niektori su iba blbi a nik m za to nechce platit.

25.05.2012 | ulicnik24

zlodej krici chytte zlodeja:
http://ekonomika.sm...

25.05.2012 | jokol

Na sanáciu rozpočtu sa opäť poskladá len stredná vrstva ?

Podobné opatrenia na redukciu deficitu rozpočtu prijala aj vláda ČR. V opatreniach vlády Roberta Fica však jedno opatrenie zatiaľ úplne chýba - prečo asi ? (že by kvôli sponzorom a majiteľom rôznych ´schránkových firiem´...)

- zvýšení srážkové daně z příjmů vůči daňovým rájům (z 15 na 35 procent)

viď http://byznys.lidov...

Do redukcie deficitu rozpočtu by totiž mali prispieť všetci ! – aj tí, čo sú už úplne „za vodou“ , nielen stredná vrstva.

25.05.2012 | ulicnik24

z toho niekto plati dan?

26.05.2012 | maugli2

Niekoľkokrát som v podobných príspevkoch ako tento písal, že výber daní je závislý ako na zákone, tak aj na ochote platiť dane. Preto si myslím, že sa navrhnuté opatrenia minú účinkom a dopadnú len na tých najjednoduchších ľudí. Pamätám si aj dobu, keď daň z prijímov PO bola 40% a div sa svete-mal som zisk blízky nule. Prečo asi?
Z väčšinou bodov v článku súhlasím. Pre objektívnosť treba ale povedať, že sám autor článku začal ako minister podnikať podobné zúfale kroky, ktoré mali naplniť ŠR. Živo si pamätám na zdravotné odvody z dividend. No a ako môže kritizovať zavedenie odvodov z dohôd (alebo zrušenie dohôd), keď to bol jeden z bodov predchádzajúcej (teda aj jeho) vlády v rámci daňovo-odvodovej reformy, to nepochopím a pokladám to za nehoráznosť.
Osobne si myslím, že cieľom by mal byť taký daňový systém, ktorý bude jednoduchý, jasný a dlhodobo udržateľný. Načo je teraz 300 všelijakých platieb, niečo odvádza zamestnanec, niečo zamestnávateľ, jedna poisťovňa, druhá... a 1000 výnimiek a noviel, aby sa nikto v tom nevyznal. Treba systém definovaný jedným číslom a to bude % zo zárobku - a máme po problémoch.

26.05.2012 | navstevnicka

Hmm - osobne si môžeš myslieť ba aj túžiť po jednoduchom daňovom systéme.
Ale - ja si zas myslím - čím je systém zložitejší, tým menej sa v ňom bežný človek vyzná - tým viac sa dá ryžovať t.j. zdaňovať, zdaňovať a znovu zdaňovať - a bežnému občanovi ostane byť len ovčanom, ktorého strihajú zo všetkých strán.

Takže po jednoduchom systéme možno iba túžiť. Nič viac.

K blogu autora - myslím, že vo viacerých bodoch zavádza a manipuluje s číslami.
Vďaka 1 diskutujúcemu za link z roku 2010. Nezaškodí pre objektívny pohľad na autora. A možno by pomohli aj staršie, keď pracoval ako odborník pre oblasť - ako "optimalizovať" dane.

26.05.2012 | jano1691

Že toho chudáka nebolí huba. On niečo rozpráva o ránach istoty, ktoré celý čas zasadzoval spolu so Sulíkom a Miklošom živnostníkom a SZČO. Fakt chrapúnstvo od toho malého pána.

26.05.2012 | labudik

Požičiavať si na fin. trhoch za vysoké úroky, neúnosná miera zadlženia štátu je horšia /vedie nás aj väčšinu Európy do Grecka/ ako sporné-nevhodné šetrenie, alebo nevhodné dane vrámci štátu.
Pán Mihál-aj vaša vláda nerobila dostatočne ani jedno ani druhé, požiačiavala si na fin trhoch za vyšší úrok-viedla do grécka,pričom /ked porovnám/súčasne tie isté ľudí-štátne peniaze odvádzala do DSS, kde je úrok-výnos nula!-hlúpo prerábala...alebo že by za tým boli provízie od DSS,alebo vaša nechuť byť v budúcnosti solidárny s chudobnejšími, a tak sám izolovane si nahrabať na vysoký dôchodok?

26.05.2012 | kri

mihal, mihal... tebe sa definitivne odkrvil mozog...

26.05.2012 | navstevnicka

Nechápem - prečo si p. Mihál - prípadne jemu podobní - myslia, že progresívna daň rovná sa pre väčšinu Slovákov daň zo závisti???

Potom - žeby v ostatných štátoch - kde sa (a vo väčšine - predstavte si) práve táto progresívna daň uplatňuje - mali samých závistlivcov, ktorí nedoprajú ostatným luxus "rovnej dane"? A práve preto sú to všetko úbohé štáty s nízkou životnou úrovňou, mizernými príjmami a ešte mizernejšími dôchodkami - všakáno. Hlboko pod nami....

Či to len my na našom malom Slovensku sme takí úbohí "väčšinovo závidiaci", čo ani sami sebe nedoprajeme tú vysokú životnú úroveň, neskorumpované súdnictvo, politikov, policajtov, kvalitné cesty atď. čo nám priebežne zabezpečí tá "rovná" daň?

26.05.2012 | Oskarka

Progresívna daň sa týka len pár percent najlepšie zarábajúcich na Slovensku a jedná sa o pár €. Veľmi rada by som medzi tých dobre zarábajúcich patrila a zaplatila o niečo viac na daniach - ale to je len sen väčšiny Slovákov...
Zvýšenie platieb v ústavoch sociálnych služieb sa týka oveľa väčšieho počtu Slovákov, aj tých najchudobnejších, a veru nejde len o pár €.....

26.05.2012 | buben2

Lenze je tu jeden rozdiel. Kym pri progresivnej dani beriete niekomu nieco co si on vlastnymi schopnostami zarobil, pri ustavoch socialnych sluzieb beriete z penazi, ktore si ti ludia nezarobili, len ich beru inym

26.05.2012 | Oskarka

Tak toto je nový pohľad na vec! V týchto ústavoch sú chorí ľudia, ale hlavne seniory, ktorí si už svoje odrobili. Čo Vy navrhujete urobiť s takýmito ľuďmi, aby nám ostatným nebrali peniaze?

27.05.2012 | buben2

Navrhujem minimalne zachovat sucasnu uroven spolucasti. Treba urcite zabranit tomu, aby sme sa skladali na seniorov, ktori maju deti a tie si ziju celkom dobre (mozno aj v nehnutelnostiach po ich rodicoch) a potom tych rodicov nechali na krku nas vsetkych. Je toto podla vas spravodlive? A potom filozoficka otazka. Ci skutocne staci, ze niekto cely zivot pracuje. Asi by sme si mali vsimat aj prinos toho cloveka pre spolocnost. Ak niekto nakladal cely zivot vlasky salat v bufete, tak neviem ci za toto sa mame teraz na neho skladat mozno aj 20 rokov.

27.05.2012 | Oskarka

Život nie je spravodlivý ani náhodou, to by sme v ňom márne hľadali. Niekto predáva vlašák a žije 20 rokov v penzii, iný operuje ľudí a zomrie 2 roky pred dôchodkom. Niekto má syna - úspešného programátora a iného dcéra je po autonehode ochrnutá. Na tieto rozdiely je solidarita a nikto z nás nevie, či ju od zajtra nebude potrebovať aj on alebo jeho rodina.

28.05.2012 | Brain

Suhlas Oskarka. Zbytocne mu budes vysvetlovat, proste ma uplne ine videnie sveta - este nedozrel, ale vsetko potrebuje svoj cas...

27.05.2012 | Oskarka

Podľa úmrtnostných tabuliek žije na Slovensku vo veku 62 r. - 66 tis. ľudí - to sú tí, čo dnes odchádzajú do dôchodku. Mladých, zdravých a vzdelaných ľudí vo veku 32 r. je 94 tis. Predpokladám, že aj Vy ste z tejto vekovej kategórie. Aj keď je dnes najpriaznivejší pomer medzi práceschopným obyvateľstvom a obyvateľstvom 0-15 a 65+, už dnes začínajú hlasy o tom, prečo máme živiť toľko dôchodcov. Veľmi prosím, buďte opatrný v tom, čo hovoríte a píšete o senioroch. Dnes je vo veku 2 r. na Slovensku 61 tis. detí, tie deti sa za 30 rokov budú pýtať, prečo sa oni majú skladať na generácii dnešných tridsiatnikov, ktorých je tak veľa / 94 tis./ Práve generácia dnešných tridsiatnikov bude veľmi často počuť od dnešných malých detí - prečo my máme živiť dôchodcov 20 rokov?

27.05.2012 | antonin

Teda to pozerám, kam sa poniektorí dopracovali. Máte už aj plán likvidácie starých, chromých a inak nevyhovujúcich, pán milionár ? To aby som vedel, že keď už nebudem vládať, čo ma čaká. Som rád, že ste si vlastnými schopnosťami zarobili a nepotrebovali ste k tomu absolútne nikoho (zamestnancov, zákazníkov ...), len niekde v tom zarábaní ste stratili ľudskosť, úctu a zrejme mnoho iných vecí, ale tie vy k životu nepotrebujete.

27.05.2012 | buben2

Milionar bohuzial niesom (jedine podla kriterii p. Filka :)). A preco by som mal mat plan na likvidaciu chorych? Kde ste to vycitali? Vy uz mate plan na 100% zdanovanie a zavedenie rovnostarskej spolocnosti? Takato debata nema zmysel, ked vy na jednej strane niekomu nasilim zoberiete polovicu vyplaty a ked sa stazuje tak mu poviete a co chces vystrielat chorych? Co maju tieto 2 veci spolocne?

27.05.2012 | ulicnik24

v nasom pripade by sme skor znizli degresivnost, najlepsie zarabajucim ostane percentualne najviac penazi z vyplaty. Zrovna tych par percent co maju navyse by bolo nahradou za neplatene odvody. V Rakusku to tak funguje, tiez maju odvody strop ale tam kde koncia odvody zacinaju zvysene dane.

28.05.2012 | eExcel

Aký je teraz chytrý.
Keď bol on ministrom a zaviedol alebo sa podieľal na dusení živnostníkov, dohodárov, autorov a strednej vrstvy a živnostníkom chcel zrušiť paušálne náklady úplne (tá jeho blbá almužna sa nedá brať vážne), vtedy bolo všetko skvelé.

Ani Fico nedáva živnostníkom takú ranu istoty, akú ste im chcel dať vy, súdruh Mihál.

28.05.2012 | topol

ranu istoty si nechajte pre seba

Jozef Mihál

Jozef Mihál
  • Počet článkov: 324
  • Priemerná čítanosť: 16113
  • Priemerná diskutovanosť: 18
  • RSS blogu

O blogu

Poslanec NRSR (SaS)