Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dvadsať mesiacov na ministerstve práce

26.03.2012 | Jozef Mihál

Diskusia (14 reakcií)

26.03.2012 | Niless

Fandil som SaS, ale za 20 mesiacov akosi som nepostrehol nejaku stopu, ktoru by SaS zanechala:
- zjednodusenie malo nastat, ale nenastalo, zjednotenie vyberu detto,
- 2. bod nieco ano, nieco nie,
- najviac ma boli, ze danovy bonus nepresiel,
- Zakonnik prace...no, dajme tomu,
- 2.pilier? - najlepsie riesenie je zrusit ho alebo dat ludom na vyber, terminovany vklad v banke je lepsi ako to co vychadza z DSS, tu ziadna reforma neprebehla, Vas konstatovanie o spravani DSS mi dava za pravdu, kym ludia nebudu mat na vyber a moznost oddist, tak budu sa DSS tvarit ako bohovia,
- socialne davky skoda, ze tiez nepresli reformy,
- a platby za socialne sluzby (dochodcom s 300 Eurami)...hmm, uroven spolocnosti sa pozna podla cistoty WC a starostlivosti o starych a nevladnych ludi...sme asi kdesi na urovni tretieho sveta.
Cakal som od tejto strany viac, ale sklzli ste do vychodenej cesticky KDH a SDKU. Vyrok "Čas ukázal, že sme urobili chybu, keď sme otvorene hovorili o zámeroch ešte predtým, ako bolo všetko pripravené a vyladené"...takze pripomienkovanie zakonov v tejto republike je uz problem? To nemyslite vazne. To co sa chystalo na zivnostnikov bol hon na carodejnice. Nahanalo sa par desiatok milionov Eur co by sa smahom ruky dalo usetrit kdekolvek inde, napr. kupou MOKYSu. Ale poviem vdaka za prevetranie Socialnej poistovne a dosadenie spravneho cloveka.

27.03.2012 | darkstyle

hej dat uspory na terminovany vklad - sprostost????

ano je..

po prve, uz som nespocetne krat pisal, ze ked je kriza - tzn. banky uroky zvysuju/lebo si medzi sebou nepoziciavaju/ - ked je rast tak banky uroky drasticky znizuju na uroven 1/3 inflacie

to je holy fakt..
dalsim holym faktom je,ze za poslednych 100 rokov /ocistenych o svetove vojny/ bolo ovela viacej casu rast ako kriza..

a kedze ludia si optimalne setria 30-40 rokov /kedze sa zvysuje dochodkovi vek mozme skor hovorit o 40-50 rokov/ tak ak by si mal paniazky na terminovanom ucte tak pekne prerobis

lebo budes mat tak 1/4 casu peniazky za urok +0,5 - +1 % nad infalciou v case poklesu
a 3/4 casu na na urovni -1,5 - 2,5% pod infaciou /velmi hruby odhad obe cisla, ale ako ilustracny ti staci/ v case rastu

spriemerujme si to v najlepsej moznej a najhorsej moznej verzii -
naj verzia (+1 a -1,5%) je koeficient minus -0,67
najhorsia verzia (+0,5 a -2,5%) je koeficient minus -1,5
ako som ratal keoficienty - trochu lenivo - priemer za dane obdobia v zlomkoch, kt vyjadruju cas ktore som potom od seba pricital:D

no a ak zoberieme ze vynosi pri DSS v case krizi su okolo 0%
a v case rastu +0,5 - +1%
tak nam urcite podla vzorca vyjde kladny koeficient

takze si porovnaj koeficienti -0,67,-1,5 a cosi nad nulou - nechce sa mi ratat


takze sny o terminovanych uctoch su bludy..
a ak k tomu priratas, ze vatsinou casu su vklady na terminovanych chranene iba do urcitej sumy - teda ak krachne banka si nahraty a aj keby si bol pod tou hranicou - trva v lespom pripade rok, inak aj dlhsie dokym stat vyplati pri krachu peniazky - predstav si ze si dochodca a nedostanes kvoli krachu z tvoho terminaku nic????

ako sa ti bude zit - bohovsky jak nemecky dochodca..


P.S :dokym majetok banky je spojeny s tvjim terminakom, majetok DSS je oddeleny

27.03.2012 | Oskarka

Povedzme, že máte pravdu..

Demokracia je o tom, aby mohol mať každý svoju "pravdu" - ja svoj termínovaný vklad, Vy DSS...

27.03.2012 | Niless

Aha...ale to neznamena, ze vyvoj v buducnosti bude kopirovat vyvoj v minulosti. Po dalsie platit za sluzbu, ktora sa neodvija od uspokojenia (od zisku) je uroven komunizmu. Preco platit za vedenie uctu a spravu ked to spravuju a vedu zle. A nikde nie je napisane ze nemozem prechadzat medzi fondom a terminakom. A po pravde je mi jedno ci je moj terminak majetkom banky lebo vklady su chranene do 100 000 a navyse ak mam uspory v banke kde mam aj hypo tak som zahojeny. To oddelenie majetku DSS od vkladov...no na co mi to bude ked moje vklady budu mat podobu nelikvidnych dlhopisov?

26.03.2012 | jatomozem

Pán Mihlá neklamte.Zákonník práce vznikol v Digital parku a bol viac - menej v réžii pána Špirka z RUZ. A hlavne, Zákonník práce mal vytvoriť desať tisíce nových pracovných miest.Verím, že tú deformu čo ste spravili so Zákonníkom práce Fico dá opäť do normálneho režimu..

27.03.2012 | darkstyle

a jaky je ten normalny rezim..

a hlavne ked ho definujes - tak nam napis kde maju podobny "normal"..
a hlavne ak spomenies severske krajiny napis nam ako vyzeral ich normal ked pred 30-40 rokmi mali take platy ako my..

lebo ako porovnavat terajsie ich zakony s nasimi nemozes - to je take iste ako porovnavat boston bruins a slovan blava a chciet aby platili rovnake pravidla - ale porovnvat slovan s casmi ked mali bruins taky roypocet ako my - to sa uz da..

27.03.2012 | antonpet

Bol to nakoniec na pomery Radicovej vlady slusny vykon, aj ked tie e-pay karty, mno - skoda toho meskania. Taky celkovo na 2 az 2-. Ziadny prepadak ako napr. Uhliarik. Za Lopatku davam 1*.

28.03.2012 | bobosko

Epay karty, tak ako sa menilo zadanie sú úplne zbytočné.
Nebránia úžere, nekontrolujú nákupy, nelimitujú výbery z bankomatu, neriešia platby za bývanie.
Zastaviť celý tender, to bude najrozumnejšie. Inak podľa článku na SME, analýzou sa zistilo, že iba 3 per. sociálnych dávok ide do rodín s viac deťmi.
Zvyšok, najviac poberateľov je medzi osamelými mužmi, čo kľudne môže byť aj skončený vysokoškolák. Z toho titulu sa zo systému Epay stali nejaké trošku možno iné bankomatové karty, a nikto nevie prečo by sa nemohli použiť štandartné bankové nástroje. Stačí do IT systému na UPSVaR vyplniť kolonku číslo účtu,na vysoké percento prípadov je to vyriešené, nemusia sa vyplácať v hotovosti.
Pre tých ostatných je potrebný úplne iný prístup. čo súčasné zadanie nerieši.

27.03.2012 | Tomas23

Pan Mihal aj z tohto blogu vidiet, ze ste do funkcie isli ako slusny zodpovedny a kompetentny clovek a tento postoj ste ako minister plne potvrdili za co si zasluzite podakovanie a uznanie. Zelam vam aj nam aby ste este niekedy mali sancu tuto pracu dokoncit. Dufajme ze budete pokracovat aspon v blogovani.

28.03.2012 | eExcel

Doteraz sa firmy nevzpamatali z Mihlovych "nepravidelnych prijmov" (sposob ako vybrat dalsie peniaze spravidla zo strednej vrstvy ). Doteraz to IT firmy nemaju poriadne spracovane, pretoze ide o nieco tak neuveritelne komplikovane, ze rocne zuctovanie zdravotneho poistenia je proti tomu mala nasobilka.
Nedoslo k ZIADNEMU, doslova ZIADNEMU zjednoduseniu odvodovych zakonov pre zamestnavatelov, naopak, zlozitost s zvysila - prave v suvislosti s nepravidelnymi prijmami.
Mihal vytvoril nove zavazky statu voci ludom, ktori socialne poistenie nevyuzivali.
Mihal dusil zivnostnikov, dohodarov, autorov, strednu vrstvu - vyssimi odvodmi.

Zatial najhorsi minister.

28.03.2012 | mill

Plne súhlasím.

Register zásluh by som doplnil o zavedenie zdravotných odvodov na dividendy a obrovské množstvo exekúcii sociálnej poisťovne voči ľuďom ktorí normálne každý mesiac platia odvody a zrazu ich sociálka exekuuje o 5€ z roku 200X o existencii ktorých nemali ani tušenia a doma majú 12-X potvrdení o tom, že SP nič nedlhujú.

28.03.2012 | bobosko

Pán minister,

zadanie, efekty, ktoré majú priniesť Epay karty boli tak podstatne modifikované, že sú to absolútne vyhodené peniaze von oknom.
Dúfam, že ich Smer zruší, máme hneď šetrenie nejakých 5 mil. Euro ročne.
O tom prečo sú zbytočné sa už veľa popísalo, nebudem to opakovať.
MPSVaR zmenou zadania chce v podstate zaviesť paralelné, klasické, bankové karty.

Efektívny systém na kontrolu správania neprispôsobivých 3 roky používa mesto Dolný Kubín, získali za to niekoľko ocenení.
Viac www.abonent.sk. Žiadne mega velikášske riešenie ale lokálna komunitná práca so správou dávok cez IT systém.

khx

01.04.2012 | jano1691

Jožko ako dobre že už balíš kufre.Si malý človek nielen vzrastom...A ako povedal aj p.Matovič aj zakomplexovaný.

14.04.2012 | cigereje

Jej ako dobre že už balíte kufre.
Rozmýšľajúc nad tou dôchodkovou deformou čo vyšla z vašej gebule kde je za kýbel tuku a mozog plný algoritmov, ako obísť daňový a odvodový systém ovšem takej veľkosti, že by aj v slepačej hlave hrkotal, som veľmi rád, že neprešla.
Stačí ak si človek zoberie ceruzku a papier a začne rozmýšľať nad tým druhým pilierom a nad infláciu papierových peňazí. Nemusí byť žiadny matematický génius aby videl, ako ste nás chceli strašne podviesť.
- dane platiť aj zo zaplatených odvodov = pekné svinstvo. Hlavne že zahraniční "investori" majú dividendy s nulovou sadzbou dane, nevadí, že si ju potom doplatia vo svojej domovskej krajine. veď prečo by peniaze ostávali tu, keď môžu ísť do Nemecka či Ameriky, však?
- dôchodok z 1. piliera len na úrovni životného minima - hlavne že vy potrebujete na svoj bachor 6000€ mesačne. Že vás tá prasačia huba nebolí.

Jozef Mihál

Jozef Mihál
  • Počet článkov: 324
  • Priemerná čítanosť: 16113
  • Priemerná diskutovanosť: 18
  • RSS blogu

O blogu

Poslanec NRSR (SaS)