Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bratislava sa musí rozhodnúť

21.12.2017 | M. Padych

Diskusia (9 reakcií)

22.12.2017 | mba

A co tak zacat sami od seba, pan Padych?!

Na Slovensku stale vsetci cakaju na tych druhých. Ale kto su ti druhi a preco by mali byt prvymi, ked nikto nechce zacat sam od seba?! A ak aj nahodou zacne, este je na Slovensku za hlupaka. Tu, ze naivne chcel postavit nieco kvalitnejsie a nezarobil tolko ako niekto, kto hrubou mocou chce obist vsetkych (najlepsie este aj vyvlastnit) a domy mu padaju, tam zase, ze naivne nahlasuje korupciu a druhy s nasimi ludmi vytahuje DPH poctivo zaplatenu tymi "prvymi hlupakmi".

Preco Penta v Prahe postavi slusnu Waltrovku a v Bratislave urbanisticky ovela slabsi Digital Park, alebo dokonca paskvil - komplex Bory, pritom priestor na kvalitnu urbanizaciu bol v BA obrovsky?! Tu treba zacat, pan Padych, a nie od druhych.

Primator, poslanci sa nemusia rozhodnut - staci im postupovat podla zakonov. Ide o to, ako chcu hrat bratislavski developeri: ci hrat podla pravidiel a stavat kvalitu, alebo obchadzanim pravidiel vytrieskat maximum do danovych rajov a po nich potopa na cele s dopravnym kolapsom?! Preco HB Reavis vymysla nezmyselnu lanovku, dava nezmyselne autobusovu stanicu do podzemia vlastneho shoppingu, J+T znasilnuje BA MHD - elektrickove trate?! Lebo zle pozicionavali Euroveu a nema prirodzene napojenie na MHD?! Ludia si nikdy nebudu skriabat prave ucho lavou rukou....

HB a J+T mali Bratislave ponuknut zafinancovanie dalsieho mostu - to by bolo partnerske gesto a vo finale by pomohlo aj ich projektom. Ak ich projekty maju vygenergovat 2 miliardy eur, 150 milionov na dalsi most pre nich nemoze byt problem. Miesto toho nechcu platit ani developerske poplatky. A potom sa maju radni rozhodovat. Ako ked nemaju zaco?!

Zacat treba od seba, pan Padych! A potom sa Bratislava nic nemusi rozhodnut. Ona sa ani nerozhodne. Ona bude taka, aku ju hlavni hraci vytvaruju. Bratislava bude Vasou vizitkou. A to dlhorocnou. Zatila to vyzera, ze bohuzial. Budeme raz hovorit, Bohu vdaka za developerov?!

24.12.2017 | IvanPe

Penta nepostavila Digital park, kupila kompletny vydevelopovany projekt vo faze DPII. To nebola ani ich idea ani peniaze.
Jediny kto tu nieco developuje je HB Reavis, JaT zabera priestor.

23.12.2017 | Msn

Na tento problem bolo zarobene uz davno a to ked povolili postavit na Karadzicovej vyskove budovy kde mala byt zastavka metra. Od tej chvile planovanie v Bratislave neexistuje. Slaby stat, slabi politici.

23.12.2017 | EuroSMS

Diskusie su uplne zbytocna, kedze bratislavska architekura zhavarovala velmi davno, uz v prvej tretine 20. storocia mnohymi zlymi rozhodnutiami. Uz Jurkovic bol zufaly z niektorych rozhodnuti mesta. Dorazili ju komunisti rozčesnutim centra mesta mostom, zburanim Vydrice, Petrzalky,....
Naco sa teraz vadit o veciach, ktore sa nedaju opravit? Mozno drobulinko korigovat.
Btw Bory - to je ukazkovy priklad. Obrovska stavba, chybne urcenie. Pokial sa povoli korculovanie, skateboardy, hoverboardy a ine boardy, bude odhaleny tajny (a zatial pomerne osamoteny) zamer investora.

24.12.2017 | Brian Henrich

Nie som architekt ale ak by bol zaujem o rozbehnutie tlaku na riadenie mesta meratelne ncez kriteria Smart City projektu rad sa pridam. Nemyslim si ze je ulohou developerov vizionarsky riadit rozvoj mesta - byt majitelom, akcionarom tak menezment ktory by s tym prisiel slusne povedane vymenim.
A ano zjavnych chyb sa narobilo v historii dost ale aj inde na svete prerabaju mesto - ako priklad uvediem pre dopravnu infrastrukturu prerabky nevyhovujucej cestnej siete v mnichove alebo prebudovanie Sudbahnhofu na novu zeleznicnu stanicu s napojenim na dopravnu infrastrukturu vo Viedni obdobne v Berline.
Mesto je zivy organizmus a potrebuje sa menit idealne s predstihom pred meniacimi sa potrebami jeho obyvatelov/uzivatelov ci uz su to osoby alebo firmy ci ine organizacie.
Toto ziadny developer nikde na svete nerobi - nema na to nastroje - legislativne, planovacie ani exekutivne.
Toto vsetko ma v rukach riadenie mesta, zupy potazmo statu kedze Bratislava je hlavnym mestom krajiny.

24.12.2017 | mba

Nik nenuti developerov vizionarsky riadit mesto. Na zaciatok uplne postaci, ak budu aspon na svojom stavat vizionarsku kvalitu, dostatok realnych (nie papierovych) parkovacich miest, rozumne a kvalitne napojenie na mhd, nebudu napr. strkat autobusovu stanicu do podzemia svojho projektu (ti sikovnejsi ju totiz vzdy i z komercnych dovodov davaju na strechu), zaplatia vyvolane investicie kvalitneho dopravneho riesenia (aby napriklad klienti T-comu na ich centrale nemuseli jazdit na parkovisko k susedom, lebo na zakaznikov ich pobocky v centrale firmy akosi pri miliardovej budove nezostal priestor, o bezbarierovom pristupe radsej ani nepisem - nech si plod svojej prace pan Chrenko aj s panom Majorosom vyskusaju na vlastnej kozi so starsimi nevladnymi pribuznymi, mozno aspon potom pochopia, ak vobec), postavit dalsi most a posilnit kapacitu radial kvoli vlastnym projektom, pripravit priestor na vlastnych projektoch pre pripadne metro ci inu formu nosneho dopravneho systemu v BA (a nie zastavat vyskovkami kazdy m2 ubohej kvality ako napriklad bradavicou priestor vedla nadcasovej centraly VUB)... moznosti ako zacat od seba a kvoli vlastnym zakaznikom je vela....

24.12.2017 | sammy_dlx

Diskusia o J&T a HB Reavise neboli o tom, ci ma byt Bratislava provincna alebo nejaka ina. Diskusia bola v prvom rade o tom, ci maju developeri dostat vynimky z povolovacich procesov, ci im maju byt odpustene rozvojove poplatky a ci maju mat pravo vyvlastnovat ine sukromne pozemky. A ci maju byt realizovane dopravne riesenia, ktore ani len nemaju potrebne dopravne analyzy (idiotska
Ak sa pozrieme na to, co kadejake developerske firmy boli schopne v Bratislave doriadit (spomenme len prehusteny River Park, zla statika budov, kontroverzny Aupark Tower, buranie budov pred ukoncenim pamiatkarskych procesov, zahadne poziare v budovach, extremne necitlive zasahy do architektury ako napr. budovy na Hodzovom, cierne stavby ako na Sancovej, vytinanie lesov a zaberanie parkov ako pri Sade J. Krala, blokovanie rozvoja ako v pripade hl. stanice, likvidacia spirtovisk ako napr. Artmedia ci Polygraf, atd atd), tak dat HB Reavisu a J&T bianko sek vo forme investicnej vynimky by mohol uz len dusevny mrzak. Chlapci zacinaju doplacat na svoju minulost. Developeri maju v porovnani s mestom na hlavach TONY masla viac a ak tu niekto brzdi rozumny rozvoj Bratislavy, su to v nie nepodstatnej miere samotni developeri.

26.12.2017 | B0B

o potrebe dobiehania inych miest v regione uz pocuvam poslednych 15 rokov ale zatial napriek masivnej vystavbe sa nam skor vzdaluju. postavit par bezduchych skatul bohuzial nestaci. smejd ktory sa tu stavia urcite nepritiahne ziadne talenty, skor naopak ich odpudi

03.01.2018 | Renata Blahova

The Guardian vidi rozvoj Bratislavy objektivnejsie a chvali nas za to, kam sme sa za 25 rokov posunuli.

https://amp-theguar...


Michal Padych

Michal Padych
  • Počet článkov: 8
  • Priemerná čítanosť: 3017
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Ako riaditeľ pre komerčné nehnuteľnosti v Penta Investments som zodpovedný za viacero rezidenčných projektov, napr. aj Sky Park od Zahy Hadid. Zaujímajú ma najmä nové trendy a inovácie, ktoré budú mať dopad na realitný trh.