Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Krátky, dlhý, akademický...

11.04.2012 | Michal Kovács

Diskusia (13 reakcií)

11.04.2012 | Pavol Čižmárik

Priklad z niekdajsej praxe:
Ja: Sucastou hodnotenia bude spracovanie a prezentacia seminarnej prace.
Studenti: Kolko ma mat stran?
Ja: Nie je podstatny pocet stran. Podstatne je, aby ste preukazali zvladnutie danej temy a naplnili ciel prace. Pocet stran je druhorady, podstatny je obsah.
Studenti: Dobre. A bude stacit, ked to bude mat 8 stran?

Asi takto si to pamatam niekolko semestrov po sebe.
99 % studentov neriesi zadanie prace, nezamysla sa nad cielom, nad tym, co ma v praci dosiahnut...ale nad tym, cim prepanajana naplni tych 50 stran diplomovky. A zacne kompilovat.

Problemom pri seminarych pracach je chybajuca spatna vazba. Netvrdim, ze vsetci veduci tie prace citaju, ani opak. Ale z toho to niekde prameni. Niekto prisiel s napadom, ze vela testujeme, ze treba davat studentom pisomne semestralne zadania. Tak sa to zacalo robit uplne bezprizorne aj na predmetoch, na ktorych to absolutne nema co robit...a tak to aj dopadlo. Studenti pisu 6 seminarok za semester, ktore sa potom mnozia po katedrach, ze nimi mozu zateplovat fasadu skoly...

11.04.2012 | borid147

Ja by som skor povedal ze tych 99% studentov sa pyta na minimalnu a casto aj postacujucu(v pripade ze pedagog prace necita) podmienku na hodnotenie. Typickemu studentovy prave vyhovuje "kopirovat" omacku v ktorej skryva chabu vlastnu tvorbu. A na druhej strane su casto skostnateni (popripade praxou nedotknuty) ludia, ktory nevedia co pozaduje trh prace.

11.04.2012 | mazo

V skolstve je prilis malo schopnych a uvedomelych ludi, tym padom ma uz tak zly stav tendenciu este sa zhorsovat. Za tychto podmienok (byrokracia, slabe mzdy) do skolstva schopnych ludi nedostaneme, resp. vypudime aj tych par nadsenych idealistov, ktori zatial odolavaju.

Z mojho okruhu ludi studujucich ucitelstvo nesiel ucit temer nik.

12.04.2012 | akrimvin

Učím na VŠ odborné ekonomické predmety. Odmietam povinné seminárky,aj tak sa všetky píšu systémom "ctrl c - ctrl v". Tento rok som to skúsila s dobrovoľnou esejou - kto chcel, mohol napísať esej v rozsahu min.2 strany A4 s možnosťou získať nejaké bonusové body navyše. Body na úspešné absolvovanie predmetu však bolo možné získať aj bez eseje. Študentom som poskytla informáciu o tom, čo to esej vlastne je a základné princípy pri jej písaní (pretože napriek tomu, že to boli študenti posledného ročníka, väčšinou sa s esejou ešte nestretli). Tiež som zverejnila zoznam tém, ale mohli si zvoliť aj vlastnú, ktorá aspoň trochu súvisela s predmetom, v rámci ktorého esej písali. Bola som milo prekvapená počtom študentov, ktorí esej napísali, aj keď to nebolo povinné. Ešte viac ma prekvapilo ich nadšenie, s ktorým v eseji vyjadrovali svoje vlastné názory na rôzne problémy. A najviac ma prekvapila ich spätná väzba na konci semestra, keď možnosť písať esej mnohí z nich považovali za zaujímavú skúsenosť, s ktorou sa počas celého štúdia ešte nestretli :-)). Myslím si, že študentom dávame veľmi málo priestoru na vyjadrenie ich vlastných názorov, nepodporujeme ich kritické myslenie, stále chceme len encyklopedické vedomosti. Možno sa my sami ako učitelia bojíme, že nebudeme vedieť reagovať? Že sa študent dotkne problému, ktorý sme zatiaľ my sami neskúmali? Ale veď všetci sme len ľudia, nikto z nás nevie všetko, ani sa to od neho neočakáva (a ak to niekto očakáva, tak nech sa najprv zamyslí sám nad sebou) a možno práve tu je cesta aj pre nás učiteľov, ako sa posunúť ďalej, ako sa viac priblížiť k študentom a nehrať rolu, že ja viem všetko - kto je viac?!

13.04.2012 | libertarian

akrimvin :
Strašne by ma zaujímal názor ekonomického pedagoga VŠ na moje slová v mojom komentári "Ekonomická paveda" .
Má VŠ nejaký jednotný názor ? Sú tolerované odlišné názory ?

13.04.2012 | libertarian

Ekonomická paveda.
Marať kvalitu podla počtu strán je hlúposť. Tento názor je logický, ale nie je vôbec objavný. Je to trivialna pravda.
Ale ! .....
Ako merať v ekonomii kvalitu ???
Ved tí NAJ ekonomovia verejne hovoria názory ABSOLUTNE rozporné. Krugman, Keynes, Bernake, ECB-čka,FED ..... títo všetci hovoria : TLAČIŤ, TLAČIŤ, TLAČIŤ, TLAČIŤ, ...
A zopár menej známych, ale pre mňa oveľa hodnovernejších , hovorí NEtlačiť, NEtlačiť, NEtlačiť, NEtlačiť .....
Zdravý rozum hovorí : Tlačením penazí sa vyraba inflacia, ak sa to preženie, príde HYPERinflácia. Krach.
Ekonomická paveda sa zvrhla na populistický politický boj, a nemá realne kritéria, ako hodnotiť kvalitu. A hlavne nemá morálne predpoklady ju hodnotiť, pretože ona sama iba klame.

Ako by vyhodnotil študent ekonomie akciu ŠROTOVNÉ ? Ved väčšina NAJekonomov to podporila !!!

13.04.2012 | mito86

Dakujeme za prispevok k veci

13.04.2012 | trotter

Demagógia. Prečo? Lebo všetci Vami menovaní (a nezabudnite na Friedmana, ten by to kričal asi najhlasnejšie, QE je v podstate jeho nápad) hovoria, že existuje veľmi špecifická zhoda okolností, kedy tlačenie peňazí nevedie k inflácii, a že tieto okolnosti nastali práve teraz.

Ale pozrime sa na čísla. Monetárna báza sa od 2007 takmer strojnásobila, a hyperinflácia nikde. http://research.stl...

13.04.2012 | libertarian

Hyperinflacia nie je iba čiste ekonomický, ale aj značne psychologický jav. HI vznikne, ked sa ludia začnu plašiť. Dnes sa ludia neplašia (asi) hlavne preto, že veľké percento ludí je finančne v mínuse, takže nie su až tak citlivý na hrozbu zničenia penazí. A tiež je známa axtremná finančná a ekonomická negramotnosť ludí. Ale to neznamená, že tá splašená reakcia nepríde. Znamená to iba, že príde neskôr, ako keby boli ludia vnímavejší. Ale o to "neskôr" môže byť ten následný šok dynamickejší. A pád hlbší.
A k tej demagogii :
To fakt nevnímate tie extremne rôzne reakcie a rôzne, presne opačné riešenia, ktoré prezentuju rôzni ekonomovia ??!!?? Toto nevidí iba ten, kto to vidieť nechce. Ja nepotrebujem dávať tu niekomu školenie.

13.04.2012 | trotter

Hyperinflácia nie je psychologický jav, hyperinflácia je extrémny nárast cenovej hladiny.

Inak, zaujímavé, že hovoríte o panike a splašenej reakcii ľudí, znie to veľmi nápadne ako Keynesove "animal spirits". A ak sa bavíme o svete, kde existujú "animal spirits", tak má pravdu Keynes (a Minsky) a nie Hayek.

A ešte otázka na záver: bavíme sa teda o ničení peňazí, alebo o ich vytváraní/tlačení?

16.04.2012 | libertarian

"bavíme sa teda o ničení peňazí, alebo o ich vytváraní/tlačení?"
- hlupa otazka. Ak nechapeš, že najrýchlejšie sa mena ničí tlačením, tak ja ti to teda vysvetlovať nebudem. Ostaň pri keynesianskych bludoch.

13.04.2012 | kzr_pzr

Ja teda musím povedať, že mám presne opačnú skúsenosť. Aktuálne píšem diplomovku na KI FMFI UK a počet strán, v úvodzovkách, "nikoho nezaujíma". Predpisy Univerzity Komenského minimálny rozsah nestanovujú, len odporúčajú, pričom jeho vhodnosť je na posúdení školiteľa (a samozrejme, hodnotiacej komisie). Navyše, ten predpis platí pre celú univerzitu a je jasné, že napr. diplomovka vo formalizovanom matematickom jazyku nebude mať rovnaký počet strán ako právnická alebo filozofická práca. Takže jednotný meter by aj tak nebol rozumný.

Profesori dokonca veľmi radi spomínajú na jedného študenta, ktorému na obhajobu stačilo 17 strán (išlo o významný výsledok v teoretickej informatike, za ktorý neskôr dostal jedno z najvyšších ocenení v oblasti, Gödelovu cenu).

19.04.2012 | ziadna

Ahoj Michal,

kvitujem tvoju odvahu takto narovinu pisat o teme, ktorou ides proti prudu, a mozno neziskas popularitu u kolegov na EU.

Skvely blog,
Bolek

Michal Kovács

Michal Kovács
  • Počet článkov: 8
  • Priemerná čítanosť: 2671
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Autor pracuje v neziskovom sektore.