Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Michal Korec

Ako oznámiť horúce informácie? - Zavolajte investorom

11.08.2008 | Michal Korec

Firmy si obľúbili konferenčné hovory ako pôsobivý zdroj informácií

  • Tlačiť
  • 0

Tlačové správy, vyhlásenia prípadne interview s hlavnými predstaviteľmi vedúcich spoločností sú síce stále obľúbené aktivity PR oddelení firiem, no za posledné mesiace sa začína čoraz väčšie množstvo noviniek objavovať v inej forme - počas konferenčného hovoru smerovaného primárne investorom.

Koncom minulého roka slúžil konferečný hovor najmä v druhom slede na objasnenie niektorých informácií. Napríklad keď firmy Activision a Blizzard ohlásili svoje spojenie, najprv poslali echo médiám a na druhý deň sa počas konferenčného hovoru dotkli niektorých nejasností či kladených otázok novinármi či fanúšikmi spoločnosti v diskusiách pod novými článkami. Šikovný ťah - najväčší šok totiž nechali prežuť médiám a čitateľom, pričom do 24 hodín si počkali, ako trh zareaguje a potom všetko podstatné uviedli na správnu mieru.

Lenže v týchto týždňoch sa konferenčné hovory stávajú oveľa dôležitejšími a miestami aj na úkor klasických tlačových správ. Napríklad pred tromi týždňami sa veľký boss Apple náhodou zmienil, že launch iPhone 3G bol úspešný a že ďalších 20 krajín bude tvoriť tzv. druhú vlnu launchu, a to 22. augusta. Do niekoľkých hodín boli informácie z hovoru publikované na každom webe. Niekde v ucelenej podobe, niekde vytrhnuté z kontextu - 20 krajín dostane iPhone 3G v druhej vlne. Po inej forme oficiálneho vyhlásenia by ste v momente pátrali márne - ale kto v danej chvíli mohol počúvať, dozvedel sa veľa.

Activision a Blizzard si podobne ako aj ďalšie, zväčša americké firmy (ale už sa častejšie zapájajú aj tie európske) na túto formu zdieľania informácií výrazne zvykli. Napríklad všetci fanúšikovia netrpezlivo očakávali od Blizzardu ohlásenie začiatku predaja druhého datadisku pre World of Warcraft. Takmer rok o hre vedeli, ale to najpodstatnejšie (kedy si ju zahrajú), to sa tajilo poriadne dlho. Koncom júna bola fanúšikovská akcia v Paríži - bez dátumu. O dva týždne neskôr jedna z najväčších herných výstav - E3 v Los Angeles. A opäť bez dátumu. Zbytočne by ste ho hľadali aj v tlačovej správe. Namiesto toho sa informácia o možnom začiatku predaja objavila len tak mimochodom v konferenčnom hovore filištínskym spôsobom - predstaviteľ oznámil, že hra vyjde do konca roka, ale nebude to v kvartáli medzi júlom a septembrom. Až keď začali mnohí klásť otázky, či teda hra vyjde v poslednom kvartáli, tak nepriamo naznačil, že áno, mohla by vyjsť medzi októbrom a decembrom 2008. Kde sú tie časy jasného ohlásenia, že datadisk vyjde v Q4 2008?

Našinec by mohol namietať, že konferenčné hovory tu boli, sú a budú. Iste, a firmy nimi budú podsúvať informácie aj naďalej, no v tomto roku sa dostávajú na program čoraz väčšie úlovky. Activision sa nebál oznámiť ďalšie Call of Duty na budúci fiškálny rok (čo v praxi znamená Vianoce 2009) - do niekoľkých hodín bola informácia všade na webe. Pretože toto je typ informácií, ktorý fanúšikov i novinárov priťahuje ako magnet. Pritom neboli zverejnené žiadne špecifikácie, detaily, ani nič ďalšie. Ako málo niekedy stačí!

Aké typy informácií sa tak dostávajú do konferenčných hovorov? Neraz sú to náznaky, prvé zvesti alebo nenápadné podsúvanie dosť neistých,no zároveň aj ostro sledovaných informácií. Oneskorenia hier (UbiSoft toľko miatol verejnosť, že nový diel Splinter Cell bude, až musel ísť s pravdou von pred investormi a priznať, že tieto Vianoce skrátka nestihne), nové horúce projekty alebo neraz sa objavia aj domnienky (bude megaPC hit World of Warcraft portovaný aj na konzoly?) - často sú to otázky bez jasných odpovedí, ale novinári sa ich radi chytia. Veď prečo by aj nie, keď za týždeň vygenerujú maximálnu čítanosť a majú ich z oficiálnych zdrojov, aj keď často nie určených priamo pre zverejnenie ich pomocou.

Takže ak budete nabudúce chcieť potlačiť hernú, technologickú či inú informáciu, nemusíte sa sústrediť na každé slovíčko v tlačovej správe, stačí nahodiť túto tému na konferenčnom hovore s investormi a nejaká infolahôdka už rôznymi cestičkami na verejnosť prejde... V hernom svete to už začína platiť so železnou pravidelnosťou bilancovania kvartálnych výsledkov.

 

  • Tlačiť
  • 0

Michal Korec

  • Počet článkov: 19
  • Priemerná čítanosť: 1654
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

V minulosti novinár v IT a telco oblasti, dnes už sedím na opačnej strane - priamo v jednej korporácii. A videohry sú mojím príjemným spoločníkom a zaujímavým dynamickým odvetvím, ktoré sa oplatí sledovať.

Michal Korec

  • Počet článkov: 19
  • Priemerná čítanosť: 1654
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

V minulosti novinár v IT a telco oblasti, dnes už sedím na opačnej strane - priamo v jednej korporácii. A videohry sú mojím príjemným spoločníkom a zaujímavým dynamickým odvetvím, ktoré sa oplatí sledovať.

Kalendár sa načítava...