Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Je na Slovensku populárnejší futbal alebo hokej?

15.02.2012 | Matej Šiškovič

Diskusia (13 reakcií)

15.02.2012 | reality

v prípade podpory športu z mojich daní, ma zaujíma hlavne prínos jednotlivého odvetvia pre vývoj a vývin detí, takže prínos týchto športov pre mládež je vo veľkej miere negatívny, takže podporu by som mu nedal žiadnu
- hokej - cielená výchova k agresivite, bitky hokejistov priamo podporované trénermi nemajú so športom nič spoločné - hnoj
- futbal - pre zmenu agresivita na štadiónov nemá so športom nič spoločné, športové kluby spolu s ich fun-klubmi treba trestne stíhať za podporu neznášanlivosti, atď...

15.02.2012 | Bufo

Na jednom sportovom zvaze mi spominali vysoke pocty registrovanych fotbalistov - nielen ze takmer kazde dieta v dedine je registrovanym fotbalistom, ale naviac vobec nedochadza k ich vyradovaniu ak uz nehraju.
Vidiac cislo 420tis registrovanych hracov fotbalu (btw, odkial pochadza?), tiez sa mi zda nemozne, aby cca kazdy 11ty clovek, vratane babetiek, dochodcov a zien, hral oficialne sutaze.

15.02.2012 | braque

nerozumiem, aky ma zmysel pocitat vysku prispevku podla sledovanosti v tv. V tom pripade by sma asi mali prispiet aj na Formulu 1 alebo SuperBowl.

Na druhej strane sa vobec nepocita financna narocnost sportu- ladova plochu vs trava, atd.

15.02.2012 | sona08

klucom uplne branite tomu, aby nase uspesne sporty zvacsovali svoju zakladnu a vychovali tak dalsiu generaciu uspesnych. Urcite by stat mal viac dotovat perspektivne sporty, ako len sporty popularne preto, ze su lahko dostupne vdaka vysokym statnym dotaciam. Vy nevidite tu cyklickost? Financie pre uspesne sporty by sa dali vyuzit na zlepsenie vybavenia a marketing, ktory by prilakal novych zaujemcov.

15.02.2012 | Bufo

Co znamena 'perspektivny' z pohladu snahy, aby co najviac deti malo pravidelnu fyzicku aktivitu? Strelectvo tuto masovu ulohu nedokaze detom dat, aj keby sme v nom boli na uplnej svetovej spicke (mozno sme?). Nebavime sa o dotovani vrcholovych timov voziacich medaily - tie dostavaju samostatne dalsie peniaze.
Nech sa mi fotbal akokolvek nepaci (vid diskutujuci 'reality'), tuto masovu funkciu a dostupnost dava v sucasnosti asi najlepsie. Dokonca aj neregistrovani (bezne deti) na dvore hraju najcastejsie prave fotbal - a to nijako nesuvisi s dotaciami.

15.02.2012 | sona08

kazdy sport zuslahtuje telo aj ducha. Takisto strelectvo - je narocne na koncentraciu a vhodne na odburanie stresu. Niekto komu sa nechce behat za loptou pre aktivny oddych je tato disciplina idealna. Ja osobne by som na strednej radsej strielala do terca ako behala 12 minutovky v 30 stupnovych horucavach. Problem je, ze vy si fyzicku aktivitu predstavujete nutne ako spotit sa jak kon.
---
"Nebavime sa o dotovani vrcholovych timov voziacich medaily – tie dostavaju samostatne dalsie peniaze." Ja viem, ale hovorim o inom. Ked tato generacia sportovcov pominie, vdaka nedostatku penazi nebude mozne pre nich mat dostatocne siroku clensku zakladnu aby vybrali hodnych nasledovnikov. Udelovanie dotacii na zaklade popularity, ktora je vo velkej miere sposobena marketingom a urcovana mnozstvom penazi, ktore dany sport dostane, je uz v principe nespravne, kedze stat dava najviac penazi prave tomu sportu, ktory velkostou svojej zakladne dokazuje, ze to nepotrebuje.
---
"Dokonca aj neregistrovani (bezne deti) na dvore hraju najcastejsie prave fotbal – a to nijako nesuvisi s dotaciami." Ako pisem vyssie suvisi, kedze futbal ako prvy sport co ta napadne je vysledok marketingu. Ako ked ides do baru a prvy drink, co ta napadne je Cola.
---
Ale je alternativa oproti dotaciam. Vacsia medialna podpora mensich, ale uspesnych sportov zo strany verejnopravnej televizie. Moj otec sa minule rozculoval, ze nase volejbalistky postupili na ME a dozvedel sa to z CT24. Na STV ani pip.

15.02.2012 | grgo

Čo ja viem. Zdroje sú obmedzené a (niektoré) Športy sú dosť nákladné a treba rozhodovať do čoho sa investuje. V zásade asi existujú tieto rozumné kritériá:

Popularita a nákladovosť: cieľom je sprístupniť akýkoľvek šport čo najväčšiemu okruhu obyvateľov. Tu je verejným záujmom rozvoj pohybových schopností detí a dorastu, zamedzenie negatívnemu sociálnemu správaniu apod.

Úspechy: tu je verejným záujmom propagovanie štátu v zahraničí. Napríklad podpora Formuly 1 (v zmysle vybudovania trate) môže mať zmysel aj keď nemáme jediného závodníka. Ráta sa s návratnosťou vo forme turistického ruchu a pozitívneho image krajiny.

Iné verejné záujmy: napríklad podpora streľby pre zlepšenie bojaschopnosti obyvateľstva apod.

15.02.2012 | sona08

suhlasim, ale popularita by mala ist rukavruke s uspechom. Je tragicke, ak sa uspesnym sportom zmensuje clenska zakladna preto, lebo maju malo penazi na propagaciu a rozsirenie svojej posobnosti. Pretoze v clenskej zakladni, respektive v detoch, ktore zacnu danu sport robit sa moze vyskytnut talentovany jedinec, ktory v buducnosti moze uspesne reprezentovat svoju krajinu. Vacsia pravdepodobnost, ze sa tak stane je v sportoch, v ktorych uz uspesni sme, kedze tam na to asi ideme dobre. Statna podpora sportu by sa mala zameriavat nielen na spristupnenie pohybovej aktivity, ale mala by hladiet aj do bududcna. Nenadarmo v USA dostavaju najlepsi sportovci z hocakeho sportu sportove stipendia na Uni. Su to mozno buduci olympionici a uspesni profesionalni sportovci. Inak sa moze stat, ze z talentovaneho kajakara sa kvoli nedostatocnemu financovaniu (ergo mozno ani sa k moznosti robit kajak nedostane, lebo o nej nebude vediet) stane podpriemerny futbalista na dedinskom ihrisku.

15.02.2012 | mmiloš

V tomto prípade súhlas so Soňou. Nepopieram že fotbal je na slovensku dosť populárny a asi aj prispieva k udržiavaniu športových návykov mládeže, ALE z tohto návrhu Ministerstva doslova trčí snaha tam nafutrovať čo najviac peňazí aby bolo z čoho kradnúť (ehm...kŕmiť Gorilu).
PS: Fodbalistú jak slížú, ale medajle (a trofeje z turnajov) nemá kdo nosiť.

15.02.2012 | grgo

Už by ma len zaujímalo o koľko výraznejší je "pull" efekt. Teda to, že hokejisti sú relatívne (v porovnaní s medzinárodnou konkurenciou) úspšnejší ako futbalisti, preto lákajú viac divákov. Spomínam si na článok o tom, že úspešný čínsky basketbalista Yao Ming tak ohromne spopularizoval zápasy NBA, že sa ľudia po jeho oznámení ukončenia kariéry obávali aký vplyv tento krok bude mať na sledovanosť zápasov NBA a celkovú popularitu basketbalu v Číne.

15.02.2012 | ago

Ak si pozrieme google najvyhľadávanejšie sú iné športy. Osobne si mylím, že futbal je draho platené hoby najchudobnejšej časti obyvateľov. Čo tak nasledovné parametre:
1. Dotácie podľa korupčnosti a ovplyvňovania zápasov, futbal bude asi na chvoste, hokej podobne.Prečo by som mal platiť z mojich daní kšefty funkcionárov ? Už sa došetril ten prúser spred rokov ? Nejako je ticho!
2. Počet funkcionárov na aktívneho hrajúceho športovca, niekde prežerú viac ako športovci.
3. Platenie trénerov len pre športovcov do 18 (24) rokov rovnako, bez ohľadu na šport (napr. 300 EUR). Zvyšok do 70 tis EUR Weisovi nech platí niekto iný.
4. Kvalifikovaný tréner a nie rýchlokvaška z kurzu za výkend.
5. Žiadne odmeny zaslúžilým hráčom vo forme trénerstva mládeže, doteraz som tam stretol len sociopatov a magorov.
6. Každý mužský klub, ktorý chce dotácie, musí mať pod sebou jeden juniorský, dva kadetské, tri žiacke mužstvá. Keď som sa doteraz pýtal, prečo nemajú žiakov tak odpoveď bola " Načo mi si hráčov kúpime" povedali mi to futbalisti z niekoľkých klubov, takže z toho je jasné, že peňazí majú až príliš veľa.
7.V každom štáte je hlavným zdrojom financovania športu lotériová spoločnosť, čo TIPOS chrápe ? Dávať na povodne je síce pekné, ale keď si niekto postaví dom v koryte rieky, alebo blízko nej tak ho treba vyfackať a nie dávať mu peniaze. Napríklad za L. Lúčkou smerom na Rajec je vľavo postavený dom v záhrade, ktorá bola dva krát za posledncýh 5 rokov zaplavená Rajčankou. Dúfam, že mu nikto nebude dávať peniaze keď ho vytopí. Kto mu dal stavebné povolenie a kto ho poistil (to len tak na margo peňazí z TIPOS-u)
K športu nech sa vyjadrujú ľudia, čo športovali, vedia ako fungujú kluby v pozadí, kam nikto nedovidí. Nie ********** z miniterstva a už vôbec nie insitný finančný analytik.Po tejto analýze už nebudem Vaše analýzy čítať, keď ste dokázali na tejto, že nevite o čo ide. Ide o platy a peniaze neschopákov. Ak prepustíte športového funkcionára, ktorý bol predtým športový referent, je podľa mojich skúseností kvalifikovaný ako ktorýkoľvek obyvateľ osady na Východe.
Nezamestnávajme ľudí za zásluhy, za to dostali plat, pýtajme sa ich čo budú robiť pre budúce úspechy. Keď vidím nasprostastý výraz Titela a poznám jeho neschopnosti, tak žasnem ako dlho sa drží na jednom mieste. Takým netreba peniaze.

15.02.2012 | maToT

no tiez vzdy uvazujem KDE JE TIPOS- ale je to statna loteria, to slovo stat.-ten tu nikdy nemal zaujem rozvyt potencial sportu neuvedomuje si jeho marketingovu hodnotu (repre statu), ale ak ces merat to s tim weissom(ktoreho nemas rad lebo ti to vsugerovala urazena markiza) tak to co on dosiahol, podla viacerych analiz postup na ms a ucinkovanie bolo naj reklama naseho statu... a aj ked mal plat veky myslim ze sa to nevyvazi, v inych statoch maju horsi treneri ine platy, ...stadiony rozpadnute,mafia za klubmi,-co cakat ked to stat nezaujma tak co im zostava jedine oslovit mafiu.Zivy priklad inter bela predal slovnaft svojim hunskim pribuznim a inter nechali napospas dosiel kmotor a dij.. al to jak aj slovan a artmediu

16.02.2012 | reality

že by za tým mohli byť aj majetkové prepojenia - majitelia klubov - médiá? Kto to skontroluje? a hneď máme punc vierohodnosti rozdávania štátnych peňazí.
však v tomto štáte sa zákony šijú na mieru fin.skupín - nastaviť pravidlá je jednoduchšie

Matej Šiškovič

Matej Šiškovič
  • Počet článkov: 14
  • Priemerná čítanosť: 4805
  • Priemerná diskutovanosť: 12
  • RSS blogu

O blogu

Ekonomický analytik Inštitútu finančnej politiky.