Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Šrotovacia prémia alebo nulová DPH?

22.02.2009 | Matej Bugár

Diskusia (26 reakcií)

22.02.2009 | AAntol

"Šrotovací príspevok či odpustenie DPH pomôže udržaniu pracovných miest nielen v dílerstvách a importérskych spoločnostiach, ale aj u dodávatelov olejov, mazív, predajcov náhradných dielov, predajcov servisnej techniky, audítorov, firiem zabezpečujúcich správu IT-sietí - až po upratovačku, ktorá raz denne umyje výstavný priestor predajcu nových vozidiel."

Bližšia predsa košeľa ako kabát. Len sa prudko bojím, že tá prémia nám nezachráni desaťtisíce, ale dokonca stotisíce pracovných miest. Dílerov automobilov...

22.02.2009 | Pozorovateľ

Pán Bugár,Váš článok je dobre napísaný,ale chýba mu jedno.Prečo neporovnáte ceny áut v okolitých štátoch?Ak by ste tak urobili,zistili by ste,že u nás sú ceny nových áut najvyššie.Ak by díleri mali ťažkosti s predajom,tak by tie ceny minimálne vyrovnali ak by ich nenastavili nižšie ako napr.v Poľsku a ČR.
Keby díleri vyrovnali ceny s cenami v Poľsku a ČR,nepotrebovali by sme ani šrotovné a ani odpustenie DPH,pretože tie lacnejšie autá by stáli o 1000 až 1500 EUR menej.Vyplýva to aj z prieskumu,ktorý bol uverejnený v HN.

22.02.2009 | skorodochodca

že v cene auta je zaplatené "šrotovné" - príspevok do fondu recyklácie, ktoré platí nadobúdateľ auta. Dočasné otočenie garde by znamenalo, že tieto peniaze určené na nové autá rýchlo vypatláme na staré vraky, pričom zaťažíme budúcnosť. Asi tak, že keď moje auto kúpené v 2005 pôjdem dať zošrotovať v roku 2020, šrotovacia firma (napr. v Žiari nad Hronom) odo mňa vyberie ďalších 25.000 Skk, pretože sa peniaze z RF použili na autá, ktoré túto položku v cene nemali.
Pritom optika trhu je jasná: Škoda Octavia Elegance 1,9D stojí teraz v Hodoníne 509.000Kč = cca 18.200€. Tá istá Octávia podľa cenníka Škodaauto.sk cca 22.600€. Rozdiel je cez 4.200€, ktoré bez DPH19% znamená rabat slovenského dílera +3700€ v porovnaní s jeho českým (európskym) kolegom. Aj keby som bol ochotný priznať, že náklady na obstaranie sú o niečo vyššie z titulu vzdialenosti, rozdiel 3.700€ je neprimerane veľký.
V takomto cenovom prostredí (možno filozofii obchodu = slovákov zderieme) nie som ochotný priznať čo i len korunu zvýhodnenia na úkor štátu.
Som veľmi vďačný Ficovcom, že nezastavili prijatie €, pretože slovenský občan iba porovnaním v rovnakej mene môže zistiť to, čo som si prepočítaval dávno pred €, že ceny na Slovensku sú neprimerane vysoké voči platom.

23.02.2009 | citatelTrendu

Súhlasím, autá v SR sú najdrahšie z okolitých štátov. Článok je vysoko tendenčný a nevyvážený. Pán Bugár, zlacnite autá a hneď bude odbyt. Prečo by mal štát dotovať DPH-čku alebo šrotovné (čo nemajitelia áut)?! Celú Škoda Auto Slovensko by mali zrušiť. Aj tak sú ceny a kampane v ČR výhodnejšie. Celá ŠAS ste len príživníci. Pokiaľ nezlacniete na úroveň v ČR, pôjdete dole vodou, minimálne počas krízy. Naozaj sa zamyslite, prečo má niekto kupovať Octaviu tu za 409tisíc Sk, keď v ČR stojí 309tisíc. No bol by blbý. A nielen tie vaše kozmetické akcie-niečo zdarma. Výbavu chce každý vlastnú! Ak ste na to ako manažér neprišli-cena predáva, nie vaše kampane.

22.02.2009 | M.Karak

to je sice motivujuce , len si treba uvedomit, ze odhadom 70 percent aut predanych na SK ide na firmy ktore si DPH povacsinou aj odrataju...
Problem u nas je momentalne hlavne v tom, ze ked okolite meny klesli je ovela vyhodnejsie kupit si nove auto v cechach napriklad, nie je tam jazykova bariera a prihlasenie takehoto auta vyjde 4tis skk.
Cize bol by som blazon kupit povedzme Octaviu za 409tis ked je v cechach za 309tis.
Kym sa toto nezrovna , smola slovenski predajcovia, slovacu nie su blazni vyhadzovat peniaze

22.02.2009 | petrov

to je to, k comu nabada p. Bugar a jemu podobny zastancovia dotacii. Tvrdi ze nie je zastancom dotacii, ale ked maju podporit oblast kde pracuje, nie je proti. Takze podporme automobilovy priemysel na ukor ostatnych odvetvi. Ak sa nekupuju automobily, bud je ich na trhu vela alebo je cena privysoka. trh ponuka prirodzene riesenia.Znizi sa cena alebo produkcia( aj vdaka bankrotu) alebo oboje naraz. Argument so zivotnym prostredim je absurdny, lebo ak nieco skodi zivotnemu prostrediu tak je to nadmerna vyroba a nicenie funkcnych veci.

22.02.2009 | xxc

perfektne vystihnute

22.02.2009 | stick

Každý autor si prihrieva svoju polievočku, v tomto prípade si dokonca prihrieva lososy s kaviárom. Väčšina aút predaných na Slovensku je zo zahraničia. (ľudia nekupujú Bratislavské Tuaregy, ani autá zo Slovenskej Kie s Peugeotu nemajú 30,40,50% podiel na trhu). Takže celé odpustenie DPH pomôže výrobcom väčšinou v zahraničí a domácim importérom, ktorým sa nepredávajú autá, lebo sú neuveriteľne drahí. Ak sa im odpustí DPH, nebudú musieť oni znižovať svoje ceny a ani marže, lebo to zacvaká štát. Je zlé, že väčšina blogov na Trende začína mať úroveň lobistického štýlu - t.j. niekde pracujem, tak budem cez blog tlačiť moje osobné záujmy. Inak ľudia, keď kupujete nové auto, najlepšie ceny sú v Poľsku - napr. Mercedes čo je u nás za 900, tam je za cca 700, takže už viete prečo sa má odpustiť DPH. Ak chce vláda pomôcť a odpúšťať DPH, musí si nájsť odvetvia, kde väčšina predaných výrobkov je zo Slovenska, musí si ich však nájsť skryto, aby sa nedostala do konfliktu s EU.

22.02.2009 | skorodochodca

nie je nová vec. V Maďarsku kupujúcim nové autá ponúkali autosalóny započítanie zošrotovaného alebo odhláseného automobilu až do výšky 600.000HUF. Čiže, stačilo odhlásiť staré auto, vziať potvrdenie so sebou k nákupu nového a zaplatená cena bola o 600.000,-HUF nižšia. Zľavu dávali autosalóny zo svojho, nie zo štátneho. Robila to aj Škoda Hungária. Tých 600.000HUF bolo donedávna (1€ cca 240 HUF) cca 2500€, v súčasnosti je to necelých 2000€.

23.02.2009 | HromBlesk

Pán Bugár, vo Vašom blogu v Novembri ste písali o výsledkoch predaja áut na Slovensku, aký je rast predaja áut na Slovensku zdravý a aká je naša ekonomika zdravá. Vtedy som Vás upozorňoval že Vaše odhady sú na vode a vývoj to bohužiaľ potvrdil. A zrazu aký obrat!!!!! Už ten rast zdravý nie je a treba pomáhať. A pomáhať treba najbohatším.

NIE je dobré odpúšťať DPH na autá, nepomôže to nášmu priemyslu, tých pár tisíc áut, ktoré by prichádzali do úvahy slovenských výrobcov nespasí. Šrotovacia prémia v Nemecku pomohla akurát DACII pozrite si dnes články na Wirtschaftswoche, ktoré vyslovene hovoria o neefektívnosti tohto opatrenia na nemecký trh. Toto opatrenia na Slovensku by bolo len výsledkom lobingu určitej aj tak dobre zabezpečenej skupiny.

Ak chceme robiť systémové opatrenie tak znížme DPH na všetko. Nemali by sme znížiť radšej DPH na pekárenské a mliekárenské výrobky ako na autá??? Veď časť obyvateľstva budeme mať za chvíľku iný problém ako kupovať autá. Ak podporiť aut priemysel tak OK ale zrušme DPH na autá v celej Európe, ba čo v celom svete...potom nebude taký efekt že bude z toho profitovať iba niektorá krajina... Nie je to dobré riešenie, to potom prídu lekárne, pekári, mliekári, výrobcovia LCD, jednoducho každý. Aut priemysel je motorom ale nie jediným dôležitým sektorom a ako k tomu prídu ostatní.

Ceny: bola tu správna pripomienka, prečo sú ceny áut u nás také drahé. Prečo sú u nás predajne také honosné, vznikajú monopoly- tie isté firmy pôsobia na celom Slovensku, menia názvy aby v tom istom meste mohli kontrolovať predaj viacerých značiek. Pozrime do Nemecka, predajcovia sú menší, roztrúsenejší po krajine, žiadne okázalé obrovské priestory, sú ďaleko profesionálnejší, osobne idem s autom radšej do Rakúska, akceptujú viac záručných zásahov a sú profesionálnejší. Tu v tomto kraji predajcovia áut už kontrolujú politiku..to snáď nie. (vid trenčiansko a okolie).

Pevne verím že to neprejde.

23.02.2009 | Georgee

100% percentne suhlasim s prispevkom, preco podporit iba jeden segment?!?!?!?!

To, ze na Slovensku mame drahe auta oproti okolitym statom je jasne uz dlho, napriek tomu mal Mercedes koncom roka 2008 jeden z najlepsich predajov za cely svoju historiu znacky u nas. Nie je to sice reprezentativna vzorka, ale naco podporovat predaj, ked sa mu dari aj tak, ze???
V tom case uz predsa kriza davno bola a to, ze si ludia kupovali za zvysne peniaze auta, len aby nemuseli menit na euro, to by mohlo byt realne tak max. u 40% kupujucich.

PS: pan Bugar nejak mi chybaju Vase rakcie k diskutujucim, alebo uz dosli protiargumenty?

23.02.2009 | seldo

urcite je to zaujimava tema, nasa vlada vie vzdy najlepsie ako pomoct " svojmu " ludu.

Pan Bugar mam jednu otazku : je vyrobna cena automobilu rovnaka v case krizy aj pred krizou? Predpokladam, ze ano. Niektore znacky znizili ceny aut - Kia znizila Carens oproti roku 2008 o 200.000
korun. Ten rozdiel pred krizou predpokladam ostal u dilera alebo sa delil medzi vyrobcom a dilerom.
Tak preco pomahat tak lukrativnemu biznisu? Ak by slo dilerom o zakaznika snazili by sa udrzat si ho aj niecim inym, napr.: kupili ste si u nas auticko, dame Vam pri PRAVIDELNYCH SERVISNYCH PREHLIADKACH zlavu 15%, ale to asi nejde.

23.02.2009 | alex.botev

skodovke klesla medzirocne (jan08-jan09) predajnost o 60% (este kusok a najpredavanejsia znacka bude suzuki :)); kedze dobra polovica ludi na slovensku berie ako uzasne auto fabiu a vrchol dokonalosti oktavku (vsak aj reklama sa o to opiera), je predsa logicke, od kohoze pride navrh na srotovanie embeciek a favoritov.

24.02.2009 | Matej Bugár

Vážení diskutujúci,

Aj keď pripájam svoju reakciu ako reakciu na jeden konkrétny príspevok, verte, že čítam všetky Vaše príspevky a za všetky Vám ďakujem. Blog chápem ako diskusnú platformu pre všetkých tých, ktorých téma ako taká osloví a chcú sa k nej vyjadriť. Kladne, či záporne.

Samozrejme, že v tom svojom blogu sa venujem témam, ktoré sú blízke práve mne a mojej práci. Je to snáď pochopiteľné. Je to môj blog. Nemá to nič dočinenia s „košeľou a kabátom“ a už vôbec nie s „prihrievaním lososov s kaviárom“.

Najviac zo všetkého v jednotlivých príspevkoch rezonujú ceny. Slovenské ceny áut v porovnaní s okolitými štátmi, ceny všeobecne, ceny v porovnaní s platmi, atď..

Úplná, stopercentná, celoplošná harmonizácia cien v rámci celej EU je zatiaľ len v úrovni predstáv. Nereálnych predstáv. Pokiaľ existujú rôzne, svoju hodnotu meniace meny, pokiaľ existujú rôzne legislatívne predpisy, rôzne dane, rôzne poplatky, či iné na kúpu auta naviazané nevyhnutné platby, stále bude existovať rozdiel v koncových cenách pre zákazníka.

Tak ako sú trhy sú trhy nižšími cenami, tak aj sú trhy s vyššími cenami. Buďme pravdiví. Slovensko nemá najvyššie ceny. Napríklad susedné Rakúsko, alebo trochu vzdialené Nemecko sú tiež súčasťou EU.

Dovolím si navrhnúť porovnávať porovnateľné. To znamená že ak porovnávať dve autá, tak s rovnakou výbavou, rovnakou špecifikáciou, s rovnakou motorizáciou. V porovnaní férovo zohľadniť aj aktuálne platné akčné ponuky na danom trhu a ak chcem kúpiť auto zo zahraničia, tak pripočítať aj všetky poplatky a dodatočné náklady, ktoré mi pri tom vzniknú.

A naviac, vstupná cena snáď nie je všetko. Nechcem po nikom aby odpočítaval z ceny slovenského auta napríklad klientské výhody niektorých obchodníkov, ktoré ponúkajú po kúpe vo vlastnom servise, alebo pri kúpe originálneho príslušenstva.

Nechcem ani, aby bolo finančne kvantifikované to, čo každý deň u nás riešime.
- Doviezol som si auto a nemám náhradný kľúč.
- Doviezol som si auto a nemám kód od rádia.
- Doviezol som si auto a nedostal som naň papiere, lebo nesedí číslo karosérie.
- Doviezol som si auto s pravostranným riadením, čo ma bude stáť prestavba ?
- Doviezol som si auto a nemám v servisnej knižke žiaden záznam, prečo by mi nemala platiť garancia ?
- Doviezol som si auto a na polícii mi povedali, že „hliníkáče“, ktoré na ňom mám nezodpovedajú homologácii, kto mi ich zaplatí ?
- Doviezol som si nový Superb, prečo naň neplatí 4 ročná garancia a 4 ročný bezplatný servis ako na slovenské autá ? To mám platiť ja ???

A preto, všetkým ešte raz ďakujem za podnety, budem sa tešiť na ďalšiu diskusiu aj k iným témam a hlavne prajem všetkým bezpečné a bezproblémové kilometre v akomkoľvek aute, kdekoľvek kúpenom, na ktorejkoľvek slovenskej, či zahraničnej ceste.

24.02.2009 | citatelTrendu

Pán Bugár, prečo zavádzate? V celej EÚ platia záručné podmienky a garancia na autá! A o tej vstupnej cene, že nie je všetko?! U Slováka? Žartujete, dúfam. Vstupná cena je minimálne 80% hlavný argument kúpy. A ešte k prepadu škodovky na Slovensku. No neviem čo robí vedenie VW, ale mali by vás prepustiť. Také úbohé akcie ako má škodovka: zvýhodnený lízing len na nepredajné vozy, staré modely. V rámci efektívnosti by sa mala celá ŠAS zrušiť a dovážať priamo z ČR.

24.02.2009 | Georgee

P. Bugar neda mi nekomentovat Vas prispevok. Sam hovorite ze treba porovnavat porovnatelne a par riadkov predtym argumentujete, ze su aj krajiny, kde su auta drahsie ako v SR, napr. v Rakusku,v Nemecku a pod. Predpokladam, ze ste si to nevsimli a ze ste nechceli v globale porovnavat Slovensko a Rakusko, pripadne Nemecko :))))

Na porovnanie porovnatelneho:
Skoda Octavia Classic(1,4 MPI 59 kW (80 k)):
SR - 13 941 € / 419 986,57 SKK
CR – 12 298 € / 349 900 CZK

VW Golf (1.4 5st. 59(80)):
SR – 13 750 € / 414 232 SKK
CR – 12 649 € / 359 900 CZK

Mercedes C 180 KOMPRESSOR(115kW)
SR - 30 136 € / 907 899 SKK
CR – 29 700 € / 845 000 CZK

Napriek horeuvedenemu ste stale skalopevne presvedceny, ze aj tak treba podporit predaj automobilov???? Ved uz len v zakladnych cennikovych cenach je dost velky rozdiel a reci o roznych inych vyhodach a sluzbach su ciste marketingove rozpravky, zakladny price list jednoducho nepusti.

Proste napriek Vasim argumetom(medzi nami su naozaj slabe), zase raz lobujete za to, aby ste dostali pridane, napriek tomu, ze uz teraz si cely automobilovy biznis na Slovensku pridava viac ako dost…

24.02.2009 | Pozorovateľ

Pán Bugár,
ste marketingový zástupca Škody auto Slovensko?Ak áno,potom Vám nebude robiť problém porovnať konkrétny typ auta,s konkrétnou výbavou a jeho cenu na Slovensku a v ČR.Poplatky za dovoz,prihlásenie a iné administratívne poplatky do toho nerátajte,pretože tie poplatky by si zapaltil aj občan ČR,keby si priviezol auto zo Slovenska,takže tá slovenská cena by tiež narástla.
Slovákov zaujíma to,prečo sú autá v ČR lacnejšie a prípadní záujemcovia o kúpu čakajú,kedy sa tie ceny vyrovnajú tým českým alebo poľským.Skúste vyrovnať tie ceny a uvidíte,ako Vám porastú čísla o predaji,možno by boli aj rekordné.

24.02.2009 | M.Karak

Porovnavat ceny s Rakuskom a Nemeckom???
Porovnajte aj ich platy ked sa Vam nelubi porovnanie s CR, PL, HU!
A druha vec porovnajte fakt s rovnakou vybavou lebo nemec nekupi Skodu Classic bez klimy, airbagov a inych im seriovych veci, cize ich tam zakonite maju pri rovnakej, opakujem rovnakej cene ako u nas nizsej vybave, sam som minuly rok vo Vasom blogu spravil toto porovnanie ze pri rovnakej cene Octavia v nemecku mala asi 5veci vo vybave co stali cca 60tis...

A preco su ceny aut v okolitych krajinach nizsie? Lebo ich ludia nekupuju! Ved preco CR, PL, HU nezdvihli ceny dovazanych aut o 20% ako im klesli meny o 20% ale naopak este ich znizili?
Lebo vedia, ze za tie vyssie nic nepredaju, tak sa nedivim ze SK proste auta nepreda, zaruka fakt plati v celej europe a nechat 4tis skk za dovoz noveho auta z CR pri cene Octavie nizsej o 100tis skk je fakt bagatel.

Aby som zhrnul, zakaznik je pan a moznost nekupovat je ta najsilnejsia zbran, mozu sa predajcovia aj roztrhat od zlosti....

25.02.2009 | Vantul

Vazeni a mili,

na uvod poviem, ze nepracujem a ani som nepracoval v automobilovej branzi.
Nerozporujem, ze auta su pravdepodobne lacnejsie v okolitych krajinach (nezistoval som, ale mam skusenosti s nakupovanim takmer cohokolvek v Rakusku, Cesku a Madarsku v poslednom obdobi)

ALE skor ako o komsi poviem, ze je zlodej, alebo nenazrany diler (automobilovy pochopitelne) sa najskor zamyslim, ma aj svoje skusenosti s cenotvorbou zahranicnych firiem pre slovensky trh.
Co viete o tom, za ake peniaze nakupuju importeri od "vyrobcov", ci uz su vyrobcovia ich mamy, alebo len obchodny partneri?
Co viete o tom ako sa stanovuje nakupna cena vozidla pre slovenskeho importera?
Co viete o tom na ake obdobie sa cena stanovuje?
Co viete o tom a akej mene sa vypocitava cena?

Jasne ze Vas to ako konecnych zakaznikov nemusi zaujimat a kupite tam kde je to lacnejsie. Suhlas.
Pokial teda nebudete musiet cosi reklamovat, to je ale ina pesnicka ...

No neverim, ze si snad mysliste, ze napriklad Skoda Mlada Boleslav zoberie kalkulacku a vynasobi velkoobchodnu cenu bez DPH v CZK kurzom k Euru, aby stanovila nakupnu cenu pre SAS?

To ze sa nad tym nezamyslaju "obycajny" zakaznici este dokazem pochopit.
Ale ze sa nezamyslaju politici a aj NOVINARI, to nedokazem pochopit.

To je ako ked priemer povie, ze vyhlad je v Polomke 300-400 metrov. Pravda je to len dovtedy, kym to niekto a tentokrat chvalabohu novinar, zmeria a zisti, ze to je 140 metrov .... Ani vy, rovnako ako priemer v pripade Polomka, sa nebudete hambit za to, ze kohosi mozno nepravom oznacite za zlodeja??????

26.02.2009 | foobar

nas interne zalezitosti dilerov absolutne nezaujimaju. Zaujima nas vysledna cena. Ak je ta pre nas neprijatelna, kupime inde.
A je to problem len a len dilera, ako sa s tym vysporiada. Ci si vybojuje lepsie ceny od vyrobcu, ci zacne znizovat prevadzkove naklady, alebo sa jednoducho uspokoji s nizsou marzou.
Ziaden z tychto krokov vsak pani ako Bugar niesu ochotni prijat - a chcu od statu, aby im ten pomohol v oziveni dopytu. Sry ale nech si pre mna zamna aj skrachuju. Ked nie su schopni podnikat bez pomoci statu, nech nepodnikaju. Pridu novi, ktori to dokazu aj bez dotacii.

26.02.2009 | sasoman

Má vôbec niekto z diskutujúcich predstavu o marži dealera vozidiel?

26.02.2009 | foobar

ked bezny autorizovany servis ma na nahradne diely marzu 50-100%, predpokladam ze na cele automobily sa marza pohybuje okolo 20%

26.02.2009 | Oskarka

Do r. 2001 som pracovala pre českého dealera škodovky. Škoda stanovovala svojim dealerom % marže na autá, u autodoplnkov bola "sloboda". Jednotná marža bola 8% na auto, posledný rok si Škoda začala stanovovať maržu podľa jednotl. typov. Bolo bežné, že prišiel zákazník a povedal: v 1. predajni mi dajú zadarmo autodoplnky v hodnote 4. tis, v 2. predajni v hodnote 4,5 tis., ale tam by som musel dlhšie čakať. Akú zľavu mi dáte vy? Za celý rok sme snáď nepredali jediné auto, kde by nebol nejaký autodoplnok zadarmo - a to už pred r. 2001!!! Neviem presne, akú maržu si naša predajňa dávala na autodoplnky, ale suma predajnej ceny doplnkov bol nižšia ako nákupná cena.

26.02.2009 | sasoman

Len pre obraz - marža na bežnú značku vozidiel na našom trhu, nemysím tým prémiové značky, sa pohybuje od 1 do 4%. Pri predaji väčšieho počtu vozidiel pre jednu spoločnosť je to bežne aj menej ako 1%.

02.04.2009 | politik

Pozdravujem,
a hovorí Vám ešte k marži také niečo ako spätný rabat, na konci roka. Treba sa fakt zamyslieť nad tým čo sa deje na Slovensku, druhá najdrahšia nafta na svete, a tak je to aj z autami, prečo napríklad na www. autoolymp. sk , sú škodovky a všetky ostatné autá podstatne lacnejšie. Asi je to len o obchodníkovi čo dokáže,
akú si dojedná cenu pri nákupe. Áno, naši obchodníci sú super, lebo dokážu predať za také ceny, že vo svete sa musia učiť od nás. Každý obchodník v ŠAS dobre vybavené vozidlo, to ide ale len keď na to je. Toto je doba, ktorá vyskúša všetkých.
A čo sa týka šrotovného, ja si auto nejdem kúpiť, nemohol by som nanosiť do obchodu starý chlieb, ten by ozaj mohol zlacnieť, neviem koľko by mi dali zľavu pri kúpe čerstvého? Kde sú ostatné odvetvia hospodárstva? Ale z jedného litra PHM má naša vláda cca 0,6 € tak len kupujte autá a vozte sa, naberte si úverov aj banky sa budú mať dobre. Lebo lekárov nepotrebujeme to nás stojí len peniaze a z toho nič nemáme. A asi takto to funguje na Slovensku. Pokiaľ bude Jánošík (niekedy dávno zbojník- dnes by to bol zlodej ) národný hrdina, tak to tu bude vyzerať.

07.04.2009 | Drak

urcite by nemal byt pre Vas problem pozicat si na par hodin cabriolet. Dovolte mi jedno vrucne odporucenie: ak bude pekne pocasie, pozicajte si ho, stiahnite si strechu a chodte sa previest niekam mimo obytnych zon. Ten vietor vo vlasoch mozno trochu zmeni Vase myslienkove pochody. Nadychnite sa sviezeho vzduchu a polozte si basnicku otazku: A co ak moj pohlad na vec nie je spravny?

Ak budete mat chut, podelte sa s nami s odpovedou vo Vasom dalsom blogovom prispevku. A dajte mu trebars titulok Cabriolet a ja. Citatelov by taky prispevok mohol zaujat...

Matej Bugár

  • Počet článkov: 5
  • Priemerná čítanosť: 5278
  • Priemerná diskutovanosť: 14
  • RSS blogu

O blogu

V automobilovej branži pôsobím od roku 1994 a stále ma to baví. Hoci dlhé roky pracujem na manažérskych postoch, techniku mám v krvi. Vyštudoval som konštrukčnú techniku – CAD/CAM systémy na Technickej Univerzite, Chemnitz, Nemecko. V súčasnosti riadim predaj, marketing, aftersales a PR importéra významnej automobilovej značky. Som zároveň konateľom zastúpenia tejto značky na Slovensku. Milujem svoju rodinu, mám rád autá, rozhovory s ľuďmi, ktorí majú čo povedať, lyže a golf.