Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kupujete auto?

11.08.2008 | Matej Bugár

Diskusia (23 reakcií)

11.08.2008 | HromBlesk

Dobrý deň
a na konci toho celého cirkusu prichádza dodávka a odovzdanie auta a to môže pokaziť celý umelecký dojem. Moja sk[senosť: čakal som na určitý typ auta, ktorý vyhovoval mojej požiadavke, konečne sa model začal predávať, tak sme naklusali a objednali si ho, dostali sme o tom potvrdenie, auto prišlo na čas a zrazu hop..v aute neboli odkladacie priestory plus dva prvky výbavy, tak sme ich reklamovali na čo n8m bolo povedané, že sa počas doby od objednávky až po dodávku zmenil výrobca špecifikáciu a tieto prvky boli vypustené z nami objednaného vybavenia.}ako keby ste si objednali hnedé topánky a dostali by ste ich bez praciek) Tak som išiel k importérovi lebo predajca sa tváril že on za to nemôže, kde mi šefka marketingu napísala, že áno že počas výroby došlo k zmene špecifikácie a že je to OK a že to preverili právnici z Paríža a že je to správne a že nech sa súdim. Tak si hovorím 15 tis mi za to nestojí kašlem na to, ale nedalo mi tak so skúsil osloviť noviny nech to zverejnia aj stanovisko šefky marketingu, aby každý vedel že keď si človek objedná auto, nemusí dostať presne to čo objednal. Reakcia novinárov? napísali mi, že je to šokujúce a neprípustné, dali mi za pravdu ale nikto to nezverejnil. Prečo?? no prečo by prišli o perfektné príjmy z reklamy, načo si to rozhádzať so zadávateľom reklamy. A od vtedy mám svoj názor na automobilových novinárov, videli ste niekedy kritický článok k autám? Veľmi opatrne a kulantne píšu tí lapaji...ved bodaj by nie na každý víkend dostanú iné auto s plnou nádržou....a tie prachy za reklamu ....Vychválili by za peniaze aj Togliati. A to si hovori tá značka createur d'automobil a auto stálo okolo 1 milióna. Ale napisal som svoj príbeh do slov.rozhlasu do spotrebiteľskej obrany a vyhral som knižku - veľmi peknú a hodnotnú tak sa z nej teším. Nedávno som kupoval zasa auto a problémy s dodávkopu sú opäť a auto je ešte drahšie. Pozrite si ľudia podmienky zmlúv keď ich podpisujete: od zmluvy sa nedá odstúpiť, dodací termín nie je garantovaný...nie su za to postihy pre predajcu....typicky ked vtáčka chytajú....

11.08.2008 | Jozef Mihál

Čítajte časopisy Autocar, Speed a Top Gear. Uvidíte veľa, veľa kritických článkov k autám.

12.08.2008 | bluetom45

Top Gear je este lepsie pozerat: http://www.bbc.co.u...
Vo vseobecnosti najhorsie su na tom americke auta (mozno s vynimkou Fordu), najlepsie sa drzia japonske (Toyota Aygo, novy Nissan GTR) a nemecke , najma BMW.

12.08.2008 | foobar

no dufam ze normalni vyrobcovia aut taketo podmienky nemaju.. osobne ine ako nemecke alebo japonske auto by som vzivote nekupil, nech si hovoria o sebe co len chcu...

12.08.2008 | michal.kascak

No, ja by som si zase kúpil hocijaké, ktoré by sa mi páčilo. Na výrobcovi mi nezáleží. :-) Mám Peugeota 206-ku, kupoval som ju ojazdenú a jediný problém mám s ergonómiou - volant by mohol byť posunutý viac k vodičovi (resp nastavovateľný aj v druhej osi). Inak - to si musím zaklopať - som nemal žiadne technické problémy. Závisí, ako natrafíte, aj keď u juhoeurópanov to platí dvojnásobne :-)

12.08.2008 | Ľuboš Mistrík

Dobry den, napiste podla moznosti presny typ auta a hlavne predajcu i importera, cez ktoreho ste kupovali. Nech sa dalsi vyvaruju...

Top Gear, Speed a Autocar - suhlasim, vacsinou ide o prevzate britske clanky, kde casto vidno skutocnu kritiku.

11.08.2008 | emmacore

... a kupil som Subaru. Soferuje sa uzasne. Preto tej krabici odpustam prehresky voci ergonomii (veru niekolko by sa ich naslo), ktore by som napr. autu z VW Group neodpustil.

11.08.2008 | emmacore

Este jedna vec: servis. Paradoxne, spomedzi Audi, VW a Skody mam najlepsie skusenosti so servisom Skody. Skoro ziadne cakanie a dych mi vyrazili otazkou, ci pokazenu suciastku maju opravit alebo vymenit. V autorizovanom servise! Najhorsie skusenosti mam s Audi. Asi najviac ma nasralo, ked nieco vymenili a pritom pokazili nieco ine. A potom ked mi odmietli dat nahradne auto, na ktore som mal narok. Audi robi krasne auta, ale uz si zrejme ziadne nekupim.

11.08.2008 | :o)

ja (a este zopar znamych) mam podobne HROZNE skusenosti so servisom VW. Konkretne ja s porsche interauto v BA na dolnozemskej - katastrofa (chyby ineho pri oprave niecoho, dokonca poskodenie casti auta, pristup k zakaznikovi), trochu lepsie ale stale hroza aj VW v Banskej Bystrici. A pritom so samotnym autom VW je to uplne ine. Funguje ako hodinky, interier po 5 rokoch skoro ako novy. Kvalitne metalizy a povrchova uprava interieru...

Ale kupim si dalsi VW? S takymi servismi? Ak, tak jedine preto, ze som si nasiel NEautorizovany servis, s ktorym som spokojny - mensi lokalny servis, avsak s ludmi, z ktorych ochota a kompetentnost vyslovene srsi a ktori zakaznika potrebuju. O cenach ani nevravim...

Smutne...

12.08.2008 | foobar

5ti znami maju Forda - 3ja chodia do servisu do Trnavy, 2ja do neautorizovaneho servisu kde maju nejake kontakty. Bratislavsky servis sa preslavil tym, ze vymontovaju funkcne diely a nahradzuju ich pokazenymi.. preto na vymenu oleja potrebuju cely den.

17.08.2008 | nepodstatne

Ja som na dolnozemskej omylom dal opravit firemne auto.
Opravili mi ho tak, ze o 2 tyzdne opat bolo pokaslane. A pritom vraj vymienali len jednu suciastku. A to uz ani nehovorim, ze som sa tam citil ako "uboziak co chce". Povysenecky pristup, cakanie kym dotelefonuje prijimaci technik, pri preberani cakanie kym prijmaci technik sa obajavi ...

12.08.2008 | Jaro Juriga

pri kupe ojazdeneho auta tiez treba dat hlavne na pocit alebo je dobre predsa len urobit nejake tie kompromisy a zamerat sa viac na technicky stav?

12.08.2008 | mboss

Jednoducho, auto Vás musí osloviť ako pisal autor clanku.
Ja mam uz tretie auto znacky Honda a musim povedat ze tieto stroje sa vobec nepokazia a clovek ide do servisu len ked sa skutocne daco opetrebuje.
Naklady nizke, spotreby este nizsie, pohoda, klidek, tabacek...

Osobne technicky stav auta je pre mna priorita. Nemam zaujem vrazat zbytocne peniaze do oprav.

13.08.2008 | Ľuboš Mistrík

Jaro, najprv pocit, potom kompromisy :)

Honda a celkovo Japonci su istota, len pozor na Nissany vyrobene po fuzii s Renaultom (cca 2000 a vyssie). Odvtedy ide spolahlivost prudko dolu vodou...

13.08.2008 | Matej Bugár

Pan Juriga,

myslim ze obaja pani, ktori sa uz vyjadrili k Vasej otazke, maju vdaka svojej skusenosti pravdu. Aj jazdenka musi cloveku "sadnut", tam by som kompromis nerobil.

Faktom ale je, ze pri jazdenom aute je technicky stav velmi dolezity. U noveho sa automaticky predpoklada, ze je bez zavad, v perfektnom technickom stave a bezi nan zaruka.

Urcite by som ale pri kupe jazdenky uprednostnil takeho predajcu, ktory mi je schopny garantovat historiu auta, ktore chcem kupit. Optimalne je, ked auto dokonca "osobne pozna". Mam tym na mysli autorizovaneho predajcu, ktory auto predaval ako nove, bolo servisovene vyhradne, alebo prevazne u neho a ma moznost si v systeme overit historiu oprav vykonanych na vozidle. Za takuto garanciu sa oplati aj priplatit nejaku tu korunu naviac.

Vela znaciek ma svoj vlastny program predaja jazdenych aut a dava k vozidlu certifikat kvality, alebo ponuka rozsirenie zaruky. Urcite tieto znacky poznate.

Prajem spravne rozhodnutie a jazdite bezpecne.

13.08.2008 | Jaro Juriga

caka ma take rozhodnutie v najblizsich dnoch, tak som zvedavy co si vyberiem

kazdopadne, chystam nakupovat v nemecku, so znamym, ktory ma skusenosti s dovozom aut, pretoze slovenske autobazare nemaju dobru povest a jazdene auta od importerov su vo vyssich cenovych relaciach ako uvazujem investovat do auta, do svojho prveho :-)

13.08.2008 | Matej Bugár

Pan Juriga,

myslim ze obaja pani, ktori sa uz vyjadrili k Vasej otazke, maju vdaka svojej skusenosti pravdu. Aj jazdenka musi cloveku "sadnut", tam by som kompromis nerobil.

Faktom ale je, ze pri jazdenom aute je technicky stav velmi dolezity. U noveho sa automaticky predpoklada, ze je bez zavad, v perfektnom technickom stave a bezi nan zaruka.

Urcite by som ale pri kupe jazdenky uprednostnil takeho predajcu, ktory mi je schopny garantovat historiu auta, ktore chcem kupit. Optimalne je, ked auto dokonca "osobne pozna". Mam tym na mysli autorizovaneho predajcu, ktory auto predaval ako nove, bolo servisovene vyhradne, alebo prevazne u neho a ma moznost si v systeme overit historiu oprav vykonanych na vozidle. Za takuto garanciu sa oplati aj priplatit nejaku tu korunu naviac.

Vela znaciek ma svoj vlastny program predaja jazdenych aut a dava k vozidlu certifikat kvality, alebo ponuka rozsirenie zaruky. Urcite tieto znacky poznate.

Prajem spravne rozhodnutie a jazdite bezpecne.

13.08.2008 | PCernak

mňa dosť vytočil Ford. Dostal som chuť na nové Mondeo. Pekné, veľké auto, s tými najlepšími hodnoteniamo vo všetkých testoch.Fajn, koncom februára sme teda spravili objednávku (pred tým sa absolvovala tortúra podpisovania auta vo firme... aj keď u nás je to pomerne jednoduché, ale u mňa musí byť všetko špeciálne). Paketová výbava, lebo vraj tá bude do troch mesiacov, ak by som si poskladal auto sám, tak to bude až za pol roka...
Nakoniec auta budem mať zajtra...
Hmmm, tottižto, pre FORD je slovenský trh trhom kategórie B a teda "A" majú prdnosť. Až takú, že Vás vyhodia z poradovníka. Mne sľúbené auto bolo totiž prehodené na výrobu až niekedy na september, potom ako som som sťažoval nejakému managerovi až v USA, tak ho zaradili spätne do výroby na júl, aby ma znova odsunuli na koniec septembra. Výrobu podotýkam, nie dodanie... to by v tomto prípade bolo až niekedy koncom októbra.
Takže nakoniec mi za mierny dopaltok ponúkli podobne vybavené auto so silnejším motorom...
Ako sa FORD-u podarilo vyrobiť pekné a kvalitné auto, tak absolútne nezvládli jeho výrobu a distribúciu. Úprimen, ak by som nemusel absolvovať podpisovanie auta ešte raz, tak by som ho jednoducho preobjednal...

14.08.2008 | Jaro Juriga

myslim, ze toto urcite nerobi dobre meno znacke ani importerovi, mozno by stalo za to preposlat mu link na tento diskusny prispevok :-)

17.08.2008 | Bufo

Pochodil som zopar predajni Fordu na Slovensku. Ziaden predajca nedokaze garantovat ziadnu dodaciu lehotu - spominaju 3-6 mesiacov pri solo objednavke (neakciovej). Vedia preco, na importera sa v tomto zrejme vobec neda spolahnut a potrdili mi aj tu 'kategoriu B' nasho trhu, ktoru spominate. Proste bieda.
A ludia si medzitym nechavaju doviezt auta zo zahranicia inymi kanalmi, dokonca sa pri tom da aj usetrit! Ako moze byt normalne zjednana cena u zahranicneho predajcu lacnejsia nez je super akciova vypredajova cena nasho importera? Pricom v tom zahranici si naspecifikujem co chcem a tu ide o fixnu vybavu, kde nema clovek na vyber.

15.08.2008 | MartinZ

Ako už bolo zmienené, veľkú pozornosť treba venovať aj servisu. Kúpite auto, je spoľahlivé, ale žlaľ, niekto do vás vletí. Keď máte to "štastie" a zadarí sa vám to x-krát a každá oprava trvá neúmerne dlho pretože ad1. dlho sa čaká na súčiastky, ad2. servis nestíha je to veľmi nepríjemné..

Veľmi zlé skúsenosti mám s autorizovaným servisom Mitsubishi v Petržalke.. Nové servisné stredisko na Vajnorskej neposkytovalo v tom čase polovicu služieb.. Okrem toho majú šialené ceny nielen súčiastok ale aj služieb, ktoré sú ale neadekvátne kvalite služieb.. Vďaka týmto skúsenostiam na Mitsubishi pozerám znechutene, predal som ho a prešiel som na BMW - tam som zatiaľ veľmi spokojný..

18.08.2008 | bio

asi styri roky dozadu vysiel novy renault megane..velkolepe reklamy,billboardy,tak som sa rozhodol navstivit autosalon renault v novych zamkoch.personal mily,skusobne jazdy,specifikacie auta,,vsetko bolo dokonale.tak som sa rozhodol si jedno kupit.a to som povodne chcel kupit len male auto do mesta,najlepsie clio,fabiu,alebo nieco podobne.avsak personal v renaulte ma presvedcil,a nakoniec som kupil renaulta. co sa tyka aut,mal som predtym seata,skodovku,aj volkswagen. ani s jednym nikdy neboli problemy,spolahlivost 100%.nikdy ziadne problemy,dokonca aj po case,ked som predal auta,ludia,ktori tie auta kupili,,s nimi boli spokojni.no,cakal som to iste od renaulta.po asik mesiaci mi odisla elektrika, po pol roku zapalovanie, po tristvrte predne elektricke okna,,proste des hroza..auto mam uz asik 4a pol roka,nakupna cena 800tisic,a po troch rokoch,ked som chcel kupit nove,som sa pytal na protihodnotu,mi zan ponukli 250,a to mi povedali,ze sa mozem tesit,ak zan tolko dostanem.tak,uz nove asi francuzske nekupim,aj ked si myslim,ze renault ako automobilka zavadza fakt revolucne napady,ako napriklad inteligentna karta a pod.ale spolahlivost veskera ziadna.ale podobne pribehy mam od znamych,ktori sa nechali chytit na nove auto,ktore akurat doslo na trh.takze odvtedy,ked vyjde nove auto na trh,pockam rok,, otestujem,a ked ma chyti za srdce,tak si ho mozno kupim,ale nikdy nie cerstve auto,alebo auto,ktore sa uz prestava vyrabat.tie zvycajne maju dost velke problemy s kvalitou,a je to jedno o aku automobilku ide.

26.08.2008 | jakub vandrovec

v procese výberu auta je treba si ho vyskúšať a musí " sedieť". Najlepšie je navštíviť nejaký autosalón - tam sa dá tých aut otestovať viac naraz - ja som si takto vybral v Ženeve a neľutujem. Auto ( Opel Meriva) šlape ako hodinky už piaty rok, no čo sa nedá ovplyvniť je predajca a autorizovaný servis..:(. Po dvoch návštevách servisu Opel KOVA v BB ( otras !! - varujem každého - po zaplatení auta som sa zrejme automaticky preradil z kategórie top klient do kategórie " čo ešte od nás chce? " - neplatia žiadne termíny, žiadne dohody, zrazu ma dostane na starosť posledný servisný tajtrlík s žuvačkou v tlame..) Tak som sa vrátil ku kamarátovi - neautorizovanému automechanikovi. Vykašlal som sa na servisnú knižku a už nemám problém. Auto Opel vyrobené v Nemecku - ÁNO, predajňa a servis Opel KOVA BB - NIE !!!
PS nepomáhajú ani maily na centrum - holt je to súkromná firma.

Matej Bugár

  • Počet článkov: 5
  • Priemerná čítanosť: 5278
  • Priemerná diskutovanosť: 14
  • RSS blogu

O blogu

V automobilovej branži pôsobím od roku 1994 a stále ma to baví. Hoci dlhé roky pracujem na manažérskych postoch, techniku mám v krvi. Vyštudoval som konštrukčnú techniku – CAD/CAM systémy na Technickej Univerzite, Chemnitz, Nemecko. V súčasnosti riadim predaj, marketing, aftersales a PR importéra významnej automobilovej značky. Som zároveň konateľom zastúpenia tejto značky na Slovensku. Milujem svoju rodinu, mám rád autá, rozhovory s ľuďmi, ktorí majú čo povedať, lyže a golf.