Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Styl Roberta Fica - hyenismus? (aktualizováno)

08.08.2007 | Martin Šmajstrla

Diskusia (34 reakcií)

08.08.2007 | Zolo

o zakladnych prvkoch druheho systemu sa vedie na dvoch rovinach. Vecnej a emocionalnej. Obidve strany, teda Tomanova a Fico na jednej strane a DSSky a media na druhej pouzivaju vecne aj emocionalne argumenty.

Pritom Fico konkretne a informativne spomenul povedzme stupen zaistenia proti stratam. Podla mna uplne presne. Na to ani media vo vseobecnosti, ani tento blog nereagovali.

08.08.2007 | martin_sm

Jak jsem napsal - nehodnotím rizikovost DSSek. Ani neříkám, že tento důchodový systém je zcela bezrizikový (takový není žádný).
Hodnotil jsem hlavní argumenty - HV + platy managementu a přirovnání k nebankovkám.
A toto, snad uznáte, bylo hloupé.

08.08.2007 | xxc

Mate pravdu, vystupenie fica bolo hlupe. Ale vystupenia "ekonomov" su este vacsie bludy.

09.08.2007 | Juraj Mašláni

"Ekonomovia" nemajú reálnu moc, Fico áno. V tom je zásadný rozdiel.

09.08.2007 | xxc

Ale "ekonomovia" maju s pomocou medii skrytu moc. Mozno vacsiu ako fico. Keby chceli, kludne urobia aj ruzovu revoluciu a vyzenu fica do vyhnanstva :-)

13.08.2007 | Robert Merva

preeeesneee taaaak...
takato vasa vizia sa mi strasne paci... skuste este nieco... zacina sa mi to pacit... fico vo vyhnanstve... squele...

08.08.2007 | Rado Baťo

Média o druhom pilieri píšu, odkedy sa o reforme začalo uvažovať. A o stupni "zaistenia proti stratám" písali stokrát. Nepotrebujú na to prednášku od demagóga, ktorý mieša hrušky s jablkami.

13.08.2007 | jasl

Je jasné...je to politik....
Ale povedzte mi prečo damgogiu používaju ludia-ekonomovia......hoci sa tvária ako je to všetko fajn.....

08.08.2007 | Martin Jaroš

Pán Šmajstrla,
myslím, že na osobu, ktorá na svoje ciele zneužíva šírenie strachu, má slovenčina i čestina presnejší výraz: terorista.
Pekný deň prajem.

08.08.2007 | xxc

To nie je sirenie strachu, to je memento, ze ludia sa maju o seba postarat sami. To by boli teroristi aj ti, co presadzuju zvysenie veku odchodu do dochodku, lebo ludia by sa bali, ze by pracovali do smrti :-)

09.08.2007 | Juraj Mašláni

"... to je memento, ze ludia sa maju o seba postarat sami" ???
Práve naopak! To je memento, že ľudia sa nemajú o seba starať sami, a majú sa zveriť do rúk Sociálnej poisťovni.

09.08.2007 | xxc

No socialna poistovna na rozdiel od DSS moze byt stale vdaka politikom dotovana, tak je to naoko lepsia volba ako DSS.
Ale nepozeral som presne, co fico hovoril, clanok kritizuje len jeho vyhlasenia na adresu DSS.

09.08.2007 | martin_sm

Ale kde na ty dotace vezmou zdroje? Jak vysoké daně by v budoucnu museli platit naši potomci aby bylo dost zdrojů na naše důchody??? Toto není riziko???

09.08.2007 | xxc

Budu musiet zvysovat dane dovtedy, kym ich ludia vidlami nepopravia. Revolucie boli a budu. Ale odkial vezmu zdroje DSS? Dane zvysovat nemozu, tak len zavru pobocku a povedia, ze prepacte :-) Alebo myslite, ze ked DSS nakupuje statne dlhopisy, ze to budu tie zdroje?

09.08.2007 | Martin Jaroš

To je taká informovaná otázka, ako keby ste sa pýtali, kde berie banka na to, aby vám bankomat vydal peniaze, ktoré ste si vložili na účet.

09.08.2007 | xxc

Dam ruku do ohna, ze neviete, kde berie banka na to, aby mi bankomat vydal peniaze, ktore som vlozil na ucet :-P Ale to sme dost mimo temy.

09.08.2007 | Martin Jaroš

...že ste si vy ešte neposlali životopis do Trendu....

09.08.2007 | martin_sm

"...Ale odkial vezmu zdroje DSS?..."
Ty zdroje vezmou úplně stejně jako např. komerční pojišťovny pokud Vám mají zaplatit plnění za ukradené BMW (přestože jste zatím zaplatil např. pouze 2 splátky pojistného, které zdaleka nedosahují hodnoty plnění).
II. pilier je v podstatě jakási kombinace spoření a pojištění. Nebo se mýlím?

09.08.2007 | xxc

Keby kazdemu ukradli BMW, co zaplatil poistenie 2 splatky, tak neviem odkial by zohnali zdroje. Alebo by to bolo mozne? Mozno rok ano, ale nie dlhodobo.

Mozno sa mylim ja, mozno budu akcie rast donekonecna a lacne zdroje energie tu budu tisice rokov a mladych ludi na slovensko vojde aj miliarda, ale treba upozornit jednoznacne aj na rizika.

10.08.2007 | martin_sm

Jenže k tomu aby "každému ukradli BMW" nikdy nedojde - stejně tak všichni spořitelé nikdy nebudou všichni najednou v jeden čas a po stejnou dobu pobírat starobní důchod.
Ale ještě jednou - já osobně si netroufám objektivně posoudit rizikovost DSS. Problematika DSS opravdu není moje parketa. Ale argumentovat ztrátou na začátku projektu, platy managementu a na závěr dodat, že vývoj DSS může být stejný jako vývoj zkrachovalých nebankovek je podle mně prostě výplod chorého mozku a šíření strachu.
A jak pan Jaroš pěkně a trefně reagoval - "... na osobu, ktorá na svoje ciele zneužíva šírenie strachu, má slovenčina i čestina presnejší výraz: terorista..."

10.08.2007 | xxc

Ale k tomu, aby kazdemu vyplacali dochodok, raz (urcite) dojde :-) BMW asi neukradnu kazdemu, ale dochodok asi budu musiet vyplacat kazdemu. Ale o to velmi nejde, skor o to, odkial na to zoberu :-)

Suhlasim, ze argumentovat platmi manazmentu je blbost, ale je potrebne zdoraznit, ze kazda DSS moze kludne skoncit ako skrachovana nebankovka. Ale problem nebude, ked skrachuje DSS, ale hlavny problem bude, ked nebudu zdroje na dochodky.

"S investíciou do podielového fondu je spojené aj riziko, doterajší výnos nie je zárukou budúcich výnosov a nie je zaručená návratnosť pôvodne investovanej sumy." Toto nie je terorizmus? Ci strasenie ludi?

10.08.2007 | martin_sm

No myslím, ze uz se tocime dokola, kolem toho samého....
Nejlepší bude, když si promluvíte s někým, kdo se v problematice DSS pohybuje a on Vám to vysvětlí. Já opravdu nejsem ten pravý.

Přeju pěkný den a děkuju za diskusi.

13.08.2007 | jasl

predsa hovorí o pyramídovom spôsobe.........
či nie?....ved ak su oddelené peniaze od DSS aký problém vyplatiť všetkým prachy???.....aha neni hotovosť....peniaze su v akciach a riadia sa akože cenou ,, fiktívnou,, momentáleneho dopytu a ponuky na burze.....čiže ludia maju na učtoch napísanu sumu,ale ich peniaze reálne ktoré odvedu su premenené na papiere a akcie,ktorých hodnota je nafuknutá a velmi rýchlo reálnu cenu penazí vie zmeniť dole .zisk sa dosahuje len velmi ťažko....strata velmi lahko......

13.08.2007 | jasl

predsa neakaumuluje prachy na tvojom učte...každý rok sa musíš poistiť....ale DSS ti bude musieť vylepiť tvoje nasporené prachy + zhodnotené peniaze.....alebo presne ako poistovna?.....vyplatí sa z penazí vybratých?.....doterayz počuvam o oddelených penaizoch od DSS....že ich ani nevidia.....kuva..:-))))

13.08.2007 | jasl

No zo štátneho roypočtu pán Šmajstrla.....Ved ako povedal štátny tajomník Huska...min Kaníka.....neni problém ročne zaplatiť 20 mld sekeru,za 9% čo odchádzaju do DSS!!!!

13.08.2007 | jasl

Prečo je 9% určených zákonom ako odvod pre DSS a nie su ponechané aj iné možnosti?????....Možností je ovela viac.....to nie je terorizmus nutiť ťa? dávať presne tam a tam? /mimo štátnych orgánov/

08.08.2007 | xxc

Neviem co je na tom zneuzivanie, ked fico povie, ze proste dochodok nebude. Alebo bude, ale nikto nevie jeho cenu.
Inac by ste sa cudovali, ake maju niektori ludia nazory. Vacsina si mysli, ze ked bude platit mesacne DSS, ze automaticky sa o nich DSS (alebo stat) v starobe postaraju. Je dobre, ze fico upozornuje, ze tomu tak nebude :-)

10.08.2007 | Russell


Pôvodne ani ja som nechcel reagovať na rôzne blogy (nerobím to) chválospevy a ódy na bývalého mafiánskeho premiéra Slovenska (našťastie už od júla 06 nie je) ale teraz fakt musím...Viete - nezastávam si Fica - ALE to Vám ako Dzurinda s praktikami jeho mafie sa nezdal oveľa horší premiér ???? To ako Vám vadí súčasný premiér tak strašne - že je "príšerný"??? No tak to je fakt úsmevné!!! Verte mi (nie len mne)...Ja som inak bratislavský stredný podnikateľ a tak ako bola skorumpovaná bývalá vláda Dzurindu - tak takú v Európe by ste ťažko hľadali ....Nemám čas rozpisovať ich mafiánske praktiky pri tzv. privatizácii (v skut. rozkrádačke pre SDKUmafiánov) ktoré vyvrcholili v EÚ nemysliteľným "dokupovávaním poslancov do tesnej väčšiny v parlamente" (sept. 05 dokúpenie cez noc býv. HZDS poslancov Ďžupu a Kolesára) -- to bolo OK ??? :))) Toto Vám nevadilo ??? Vám vlastne ani nevadí keď pri privatizácii strategického majetku (totálne rozkradnutie všetkého pre západný veľkokapitál a príp. pre seba - PENTU) si šéfovia SDKU mafie (Dzur., Mikl.,Prokop....) pýtali zasielať nemalé fin. pozornosti na zahr. súkromné kontá (stovky mil. Sk) - to bolo tiež asi OK, že ??? (títo ľudia inak nie sú za rozkradnutie (privatizáciu) všetkého pre to, že sú až takí ultrapravicoví - ale pre "zasielanie fin.pozorností na svoje bank accounts").....Ja nie som ani za Fica, a už vôbec nie za mafiánov typu Dzurinda a poviem Vám jedno - ASPOŇ sa za súčasného premiéra nemusím v zahraničí hanbiť na rozdiel od Dzurindu - ktorí 1. dokupovával poslancov v parlamente - len preto aby mohol dokončiť tzv. privatizáciu - teda dorozkrádať naplánovaný na dorozkrádanie št. maj., 2. bol jeden z posledných pudlíkov - poskokov fašistu v Bielom dome - takže bol na rade padnúť , keĎže pudlíci toho fašistu padali postupne všade v EÚ (2004 padol Aznar, 2006 padol Berlusconi, 2007 našťastie posledný pudel Blair):)))
P.S. Inak Vy v ČR máte teraz pudlíka veľkokapitálu v premiérskom kresle, tak si užite v ČR "pravicové rozkrádačky" a nezúrte že Slováci poslali mafiána Dzurindu and Co. tam kde patrí...Ďakujem...

10.08.2007 | Martin Šmajstrla

Nevšiml jsem si, že bych ve svém článku srovnával Ficovu vládu s Topolánkovou vládou nebo s vladou pana Dzurindy. Ani jsem si nevšiml, že bych jinou vládu nějak vychvaloval a tvrdil, že je nebo byla bezchybná (ale přesto - všimněte si - pouze u jediného jména jsem použil pan - to vyjadřuje, že pouze k jednomu z nich chovám respekt).
A to že "...ASPOŇ sa za súčasného premiéra nemusím v zahraničí hanbiť..." jste myslel opravdu vážně??? Pokud ano, tak to možná vysvětluje kdy a kde jste získal Vaše zajímavé názory na zahraniční politiky a zahraniční události, které popisujete dále.

Jo a taky jsem si nevšiml, že bych na rozdíl od Vás jakkoli "zúril".

Přeju pěkný den.

10.08.2007 | Martin Šmajstrla

Ve své odpovědi níže jsem ještě zapomněl dodat, že jako další možnou odpověd na tvrzení, že "...ASPOŇ sa za súčasného premiéra nemusím v zahraničí hanbiť..." doporučuji článek pana Martina Jaroša "Robert Fico a oslava diktátorov". Najdete ho v jeho blogu.

Ještě jednou přeju pěkný den.

10.08.2007 | xxc

Ale v tom clanku Jarosa su blbosti :-) Nesmiete vsetkemu verit. Netreba zabudat, ze to bol Dzurinda, kto videl na vlastne oci zbrane hromadneho nicenia v iraku (ktore sa doteraz nenasli).

12.08.2007 | vegalogic

Daj aspon jeden dokaz o tom, co pises. O sukromnych kontach clenov SDKU vo Svajciarsku som cital, resp. pocul dvakrat - z ust Fica a v Tvojom prispevku.
Ja sa zas naopak hanbim v zahranici teraz, ked mame Fica. Dzurindu brali ako partnera vsetci vyznamni zapadni politici, mal (i ma) tam dobry kredit.

13.08.2007 | Robert Merva

ako keby sme tu niekedy byvali mali aj ineho ako mafianskeho premiera... odkial sa vo vas berie ta naivita, ze sucasny premier nemusi bezhlavo kradnut aby nadojil stranicky elektorat??? byvaly premier mal aspon rozum a urobil pre tuto krajinu niekolko vybornych krokov... sucasny premier akurat tak bohapusto tara, klame, zavadza a pritom rovnako mafiansky kradne a naviac terorizuje vsetkych, ktori su proti nemu... a mna to uz neskutocne se*ie...

13.08.2007 | jasl

Hovoríte tu o tom ako budu ludia dostávať dôchodky
Hovoríte tu o niekom ako má ťahať horuce gaštany z ohna.......ved Oni ich už ťahať musia vážený pane,prečo je tu taký tlak na DSS???? pretože DSS inkasuju a SP má sekeru....tu sekeru treba zalepiť....kedže sa o to nikto nestaral/ved stačí ked budu DSS spokojné/ treba riešiť tu sekeru čo vzniká zavedením nerovnovážneho systému vnutením 2 piliera.....prečo vnutením???? Bolo pár racinonálnymi ekonomami upozornované že dôchodkovu reformu treba schváliť tak aby prešla parlamentom minimálne 130 poslancami ,ak nie 150 timi.....z dôvodu nemenenia systému!!! čiže keby nebol urobený systém tak aby neprodukoval ešte večšiu sekeru a nároky na štátny rozpočet...dalo by sa povedať dôchodková reforma sa podarila -zabudnite.......
Toto čo sa deje teraz je len dôsledok uplne zle pripravenej a spustenej dôchodkovej reformy....
DSS a ich managerov chápem ide o tučné prašule...fakticky z ničnerobenia zo sedenia na balíku mld ,ktoré už len niekde zainvestuju/tváriť sa pri tom že robím niečo nad bežnými ludmi mi pripadá ubohé,až malorolnícke/....
kecy o tom ako je to strážené a kontrolované je len na uistenie občanov,ved sa nebojte......
Ved príde na lámanie chleba.......uvidíme čo sa ešte porobí okolko amerického trhu hypoték a aké straty ešte povyskakuju a ktoré banky utru huby a prídu o mld.......a prejdu aj tie reči o tom ako sa to tuná nikoho netýka.....

Martin Šmajstrla

  • Počet článkov: 17
  • Priemerná čítanosť: 2853
  • Priemerná diskutovanosť: 11
  • RSS blogu

O blogu

povoláním ekonom - zaměření na ekonomiku průmyslových firem v soukromí nudný mluvka, který rád filosofuje u piva ------- od začátku kariery (v roce 99) působím v oblasti controllingu a podnikohospodářských analýz v současnosti pracuji pro firmu, která vyrábí ocel pro automobilový průmysl ------- oblíbené citáty - "Fixed fortifications are monuments to man´s stupidity" <b>Gen. George S. Patton jr.</b> "No man is goog enough to govern another man without that other´s consent" <b>Abraham Lincoln</b> "A conservative is a man who sits and thinks, mostly sits." <b>Woodrow Wilson</b>