Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Viete aký je to sociálny podnik?

20.11.2007 | Martin Rojko

Diskusia (9 reakcií)

20.11.2007 | Martin Filko

Co s tym ma stary pan Samuelson?

Aj ked samozrejme myslienka takychto hybridov sa mi velmi nepozdava. To uz su lepsie cielene dotacie, ak uz nieco. Asi.

20.11.2007 | Martin Rojko

No dobre, mozno pan neoklasik Samuelson nepatri prave do spolocnosti za nim uvedenych, ale podla mna nebol od nich na mile vzdialeny. Napriklad pre regresny diagram, v ktorom ma Hitlerova tretia risa (kolektivne, planovane hospodarstvo) takmer rovnaku mieru ekonomickej slobody ako USA v r. 1973. Alebo pre volanie po najroznejsich zasahoch statu do ekonomiky.

20.11.2007 | Martin Filko

Ubezpecujem vas, ze Samuelsonove prispevky vyuzivali rovnako aj v Pinochetovom Chile. Alebo ja neviem pri liberalizacii svetoveho obchodu.

On bol v prvom rade ekonomicky teoretik, vzyvat ho v ideologickom suboji o hospodarskej politike mi pripada znacne pritiahnute za vlasy.

20.11.2007 | lehu

mozno aby A znelo socialnejsie.. v ostatnom sa pripajam k martinovi

20.11.2007 | Martin Rojko

Cely text sa tocil okolo tzv. "regionalneho rozvoja", preto ta miestna komunita. Samozrejme, aj bez toho to znie socialnejsie

20.11.2007 | lehu

ze prispieva k rozvoju miestnej komunity? lebo ak to je nieco navyse oproti zamestnavaniu a zisku, tak asi ekonomicky prosperujuca firma nemusi byt nevyhnutne aj socialny podnik, chapes..

20.11.2007 | Martin Rojko

Financovanie kulturnych, spolocenskych, sportovych aktivit, ... napriklad. Samozrejme, takto sa spravaju len niektore firmy. Tie ktore neprispievaju by som ale nenazyval nesocialne. Mozno menej socialne. Ale to uz je hra so slovickami.

20.11.2007 | sad_pet

je to vynikajúci nápad. Zase sa budú vyťahovať "štátne" (rozumej daňovopoplatnícke) prašule:
1. na voloviny
2. do správnych vreciek

20.11.2007 | Ján Záborský, TREND

Pôvabné je na tom napríklad to, že na rozdiel od bežnej firmy, ktorá robí len "zisk pre zisk" (predpokladám, že myslia profit hnusných súkromných vlastníkov), prípadný zisk sociálnej firmy pôjde (okrem iného) na rozvoj mesta. Ktoré ale bude jedným z vlastníkov a teda využije profit vo svoj vlastný prospech, čo je samozrejme v tomto prípade "dobre", "zle" to je len keď to tak robia iní, štátom neodsúhlasení vlastníci.
Ešte väčšia sranda samozrejme je, že prípadná strata sa bude vyrovnávať tiež z peňazí mesta, čo určite prispeje k jeho rozvoju. Mimochodom, hovoriť o "voľnej kolektívnej iniciatíve" v prípade nápadu direktívne vytvoreného vládou je už úplná zábava.

Veru, už bolo načase prísť s nejakým sociálnym podnikom, tí hnusní súkromníci pracovné miesta nevytvárajú, na charitu neprispievajú a mzdy nezvyšujú ani troška. Všetci by to už dávno videli, keby štatistický úrad svojimi číslami tak nezavádzal.

Martin Rojko

  • Počet článkov: 24
  • Priemerná čítanosť: 3223
  • Priemerná diskutovanosť: 8
  • RSS blogu

O blogu

Redaktor TRENDreality.sk, blogujem aj na stránke <a href="http://vlastnictvo.freedom-blogs.com/">Súkromné vlastníctvo</a>