Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Môžu za otepľovanie Marsu ľudia?

31.07.2007 | Martin Rojko

Diskusia (16 reakcií)

31.07.2007 | xxc

Globalne oteplovanie je novodobe nabozenstvo :-)

31.07.2007 | rado.ch

Takyto postoj sa mi nepaci. S pocasim sa jednoducho nieco deje a zatvorit oci a povedat "my s tym nic" nie je spravny. Na tento postoj by mohli doplatit nasledujuce generacie. Na kolko % ste si isty tym, ze clovek za klimaticke zmeny nemoze ?
Pravda je taka, ze ludstvo vypusta do ovzdusia sklenikove plyny. A tie nie su neskodne. Skodia nie len nam, ale aj klime.

Kazdopadne sa ludstvo potrebuje spamatat a hladat riesenia ako zamedzit vypustaniu skl. plynov do ovzdusia, napr. hladanim alternativnych zdrojov energie, naucit ludi setrit, atd. ...

31.07.2007 | xxc

Lenze clovek v boji proti oteplovaniu vyrube pralesy a nasadi tam repku alebo kukuricu aby mal na alternativne paliva. Jasne, ze je treba bojovat proti oteplovaniu, ale nie hlupou propagandou.

31.07.2007 | rado.ch

Boj proti oteplovaniu urcite nevedie cestou vyrubovania pralesou. Praveze naopak, globalne oteplovanie a stop rubaniu pralesov je ruka v ruke. Mimochodom, alternativne paliva je len cast z toho co treba v boji proti oteplovaniu spravit.

03.08.2007 | xxc

http://auto.etrend.s...

Odkial beru etanol? Vyrubu prales. Kolko pralesa vyrubu? Tolko, kolko rastie hdp(cize stale viac).

01.08.2007 | Laborec

Vyborne napisane.. Aj ja uz ma dost toho "bu-bu-bu" zo strany Ala Gora a jemu podobnych, ktori pod ruskom zastavenia globalneho oteplovania siria propagandu a sleduju svoje ciele.

01.08.2007 | Manitou

Autor nepochopil zasadny problem globalneho oteplovania.
-
Na nasej planete uz bolo aj teplejsie a aj chladnejsie. Ale niektore faktory, ktore ovplynuju dlhodoby rovnovazny stav sa vplyvom ludskej cinnosti menia exponencialne. Toto sa v minulosti bezne nedialo. Preto je to taka katastrofa. Treba sa pripravit na kazdy rok vacsie a vacsie extremy pocasia - jak chladneho, tak tepleho - jak sucha, tak povodne - jak bezvetrie tak uragany a vichrice.
-
Fakt, ze za globalne oteplovanie je zodpovedny clovek - sa zatial nepodarilo dokazat.
Fakt, ze za globalne oteplovanie nie je zodpovedny clovek - sa tiez zatial nepodarilo dokazat.
Ale je faktom, ze mnozstvo CO2 v atmosfere sa zvysuje exponencialne. Je overene, ze ludska populacia rastla a este stale rastie exponencialne.
Mozeme to cele ignorovat - ale potom bude neskoro hovorit - mali nas varovat.
Kto ignoruje problem zmeny globalnej klimy nema narok sa o 20-30 rokov stazovat, ako sme to mohli dopustit.
Niektore chyby su fatalne a nedaju sa opravit - jednou z nich je destabilizacia klimy na globalnej urovni.

01.08.2007 | Martin Rojko

Taketo strasenie ludi tu bolo aj koncom 18. storocia. Istemu panu Malthusovi sa nezdal geometricky rast populacie a aritmeticky rast prostriedkov na jej obzivu. To malo vyustit do katastrofalneho globalneho hladomoru. Z mojich skromnych znalosti historie tusim, ze nic take nenastalo

Otazka: Treba dokazovat to, ci za oteplovanie moze clovek? Alebo to, ze zan nemoze?

Ano, klima sa meni. Ale tak ako niekde na zemi k horsiemu, tak zasa v inom kute to moze viac vyhovovat ludom. Zovseobecnovat to len na negativa je prave ta propaganda.

01.08.2007 | Manitou

Zaujimava otazka. Dokazanie jednej varianty implikuje nepravdivost druhej a teda by mali byt z principu ekvivalentne a riesit rovnaky problem. Z hladiska vyrokovej logiky je zvacsa uplne jedno ci sa dokazuje pravdivost/neplatnost vyroku alebo jeho negacie.
-
Globalne oteplovanie nema len negativa - pravdepodobne ma aj pozitiva.
To je rozumna myslienka a v principe s nou suhlasim.
Ja som ale asi "brainwashed" tou propagandou, co spominas.
Mohol by si teda prosim sem jedno - dve pozitiva napisat?

01.08.2007 | Martin Rojko

Suhlas, asi som rozmyslal ako pravnik.

Pozitiva by si urcite nasiel aj ty, ak ich nepopieras. Mne napriklad vyhovovala tohtorocna velmi mierna zima. A neboli ziadne povodne z topiaceho sa snehu... A myslim, ze aj v takej Sibiri by privitali trvalejsie oteplenie. Aj eskimaci by mohli zhodit jednu vrstvu kozusiny zo seba...atd

01.08.2007 | Manitou

a toho metanu, co by sa pri otepleni uvolnilo zo Sibiri
...
A vast expanse of western Siberia is undergoing an unprecedented thaw that could dramatically increase the rate of global warming, climate scientists warn today. Researchers who have recently returned from the region found that an area of permafrost spanning a million square kilometres - the size of France and Germany combined - has started to melt for the first time since it formed 11,000 years ago at the end of the last ice age. The area, which covers the entire sub-Arctic region of western Siberia, is the world's largest frozen peat bog and scientists fear that as it thaws, it will release billions of tonnes of methane, a greenhouse gas 20 times more potent than carbon dioxide, into the atmosphere.
http://www.guardian...
...
ano, viem, oteplovanie Sibire a uvolnovanie metanu je vyznamny prvok strachu v propagande globalneho oteplovania
;-)
ale nevadi, je super ze aspon niekdo vidi buducnost ruzovo

02.08.2007 | xxc

Ze sa take nieco nestalo, neznamena, ze sa take nieco stat nemoze :-) Aspon vidno, ze ste ekonom :-D Aspon dufam.

Anyone who believes exponential growth can go on forever in a finite world is either a madman or an economist.

03.08.2007 | Braňo

Hej hej a v 20. storoci prisiel ujo Hayek so strasiakom cesty do otroctva...

Zovseobecnit to na negativa...
A co taketo ad absurdum:
Ked vam zomrie niekto blizky, tak si poviete, ze vsak to ma aj pozitiva (budem dedit a pod.)? A keby slo o vrazdu, tak len nad tym mavnete rukou a nech vrah zostane bez trestu?

Samozrejme, niekomu budu klimaticke zmeny vyhovovat. Najma tomu, kto ich zapricinil a nemusi hradit skody, ktore sposobil. Ten si z tohto benefitu zabezpeci ten lepsi kut.

06.08.2007 | Martin Rojko

03.08.2007 | Braňo

Prvym problem je naozaj to, ze autor nerozumie problematike.

Problem nie je v tom, ze sa otepluje, ale ako rychlo sa otepluje. Naco sa niekto tvari, ze ide polemizovat o problematike, ked nevie ani len o co ide...

Bludy sa siria kozmickou rychlostou. V prvom rade treba hovorit o klimatickych zmenach radsej ako o globalnom oteplovani. GO znamena, ze sa zvysuje PRIEMERNA teplota. Nie, ze bude vsade kazdy den o 10 stupnov viac. Skutocne iba clovek velmi postihnuty...ideologiou moze vytahovat zmrznute pomarancovniky ako dokaz neexistencie GO.

Na margo Arctic Monkeys:
Keby som chlapcom povedal, ze som vynasiel "takmer" nekonecny zdroj energie, staci len postavit elektraren, tak mi tiez povedia, ze som pokrytec, pretoze na stavbu tej novej elektrarne spotrebujem energiu ako na stavbu desiatich uholnych???

Toto nie je pokrytectvo. Naopak, to je hlupost v podani Arctic Monkeys...

OMG: Erikom Cervenym argumentuju detvaky na ZDS...
1. Gronsko je region. Ergo ide o regionalnu zmenu klimy.
2. Gronsko je zamrznute uz hodne dlho (a tym nemyslim od 14., ci ineho "storocia"). Ked sa tam Erik usadil, tak klima vobec nebola vhodna. Mozno sa dalo akotak pri pobrezi prezit. V 14. storoci neprisla ziadna doba ladova. "Mala doba ladova", resp. ochladenie (Maunderovo minimum) prislo po roku 1500.

"Napríklad medzi rokmi 1940 a 1975 sa Zem ochladzovala, hoci emisie CO2 stúpali. Medzinárodný klimatický panel o tejto skutočnosti mlčí."

Vyslovena loz. Dufam len, ze z autorovej neznalosti. Toto ochladenie ide na vrub aerosolom. Vseobecne znama teoria (samozrejme nie medzi ideologmi a laikmi).

Shaviv tvrdi, ze pricinou je kozmicke ziarenie, jeho vyskum bol spochybneny. Upravene data, skala niekolkostotisic rokov, co je prakticky nepouzitelne. Mozete mu dat privlastok spickovy, kongenialny, superbombasticky, ale veda beztak nepusti.

Bryson prisiel prave s teoriou o ochladzovacom efekte aerosolov. Sam tvrdite, ze po WWII sa ochladzovalo a Brysonovi sa vysmievate, ze strasil. Nebyt vsak zasahov proti vypustaniu aerosolov, tak ochladzovanie mozno pokracuje aj dalej.

Toho Svensmarka si tiez pozrite, co hovori. Tusim od 80tych rokov sa ziarenie Slnka nezvysilo. G teplota vsak ano.

PS: Ten mars ma iba utvrdil v tom, ze o objektivnost nema autor clanku zaujem. Staci par klikov guglu a zistili by ste ako je to s Marsom...

06.08.2007 | Martin Rojko

jasna a argumentami podlozena kritika. Uz som myslel, ze klimaticki strasiaci na Slovensku sa na viac nezmozu.

Martin Rojko

  • Počet článkov: 24
  • Priemerná čítanosť: 3225
  • Priemerná diskutovanosť: 8
  • RSS blogu

O blogu

Redaktor TRENDreality.sk, blogujem aj na stránke <a href="http://vlastnictvo.freedom-blogs.com/">Súkromné vlastníctvo</a>