Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Martin Podstupka

Zemková to zrejme myslí vážne

11.02.2011 | Martin Podstupka

Tím novej šéfky televízie a rozhlasu veští ťažké časy, no prináša aj novú šancu

  • Tlačiť
  • 0

Podľa mediálne.sk sú už známi ľudia, na ktorých sa chce novozvolená šéfka Rozhlasu a televízie Slovenska spoliehať. Podľa zloženia tímu to Miloslava Zemková myslí so zmenou zverenej inštitúcie vážne. V tejto brandži to znamená, že ju čakajú problémy. Jej ľudí tiež.

Nová šéfka spravodajstva Anna Sámelová je „stará“ rozhlasová spravodajská škola stredného veku. Preložené to znamená, že je dosť stará na to, aby zažila poctivú žurnalistickú liaheň, ktorou ľudia v rádiu prechádzali desaťročia. A ktorú možno bez obáv označiť za najkompaktnejšiu novinársku školu v krajine. Súčasne dosť mladá, aby dokázala reagovať na zmeny a nerušilo ju, že k zvuku dostala pre spravodajstvo aj obraz. Treba veriť, že je pripravená na to, že obrazovka láka exhibicionistov z parlamentu, vlády a politických strán oveľa viac ako rozhlasové vysielanie.

S ďalším členom tímu Ľubošom Machajom sa stretli okrem iného aj v Twiste. V mečiarovských časoch, v dobe, keď toto súkromné rádio v spravodajstve, publicistike i zábave úspešne nahradilo verejnoprávne médiá. Spôsob, ako sa v posledných rokoch upratali okruhy Slovenského rozhlasu (a je dôvodný predpoklad domnievať sa, že je to Machajova práca), a logika, s akou v rozhlase budovali a doplňovali programy, dávajú šancu, že by sa pod Machajovým dohľadom niečo podobné mohlo podariť aj v televízii. Skúškou bude tlak lobistov zvonku a zvnútra, ktorí radi argumentujú vlastnou tvorbou, mysliac najmä na vlastný bankový účet.

Ďalšie zaujímavé meno je krízový manažér Peter Ondro. Stačí len krátko: upratoval pre HTC a pre Pentu viacero firiem. Napríklad Zetor, ZSNP, Aero Vodochody, mäsospracovateľský holding Carnibona. Čistil hlavný biznis. Strihal náklady. Menil, prepúšťal. O tejto práci v rozhovore pre TREND na jeseň povedal: „Páči sa mi v tom, že v problémovej firme treba byť ešte o niečo kreatívnejší. Musíte tvoriť, aj keď má minimum vnútorných zdrojov.“ Možno povedať, že v takom prípade si tento muž, ktorý koncom minulého roku z Penty odišiel riaditeľovať prevádzke parlamentu, príde na novom mieste na svoje. Hoci má za sebou niekoľko dôkazov, že si svoju povesť krízového manažéra zaslúži, teraz budú jeho prácu hodnotiť podivné inštitúcie. Televízna a rozhlasová rada a parlament.

Ten istý parlament, ktorý pravidelne klame, že sa snaží zlepšiť stav verejnoprávnej televízie. Pritom všetky strany, ktoré sú v ňom zastúpené, majú v súvislosti s obrazovkou veľmi prosté ciele. Presne také isté, ako začínajúca blonďavá rosnička: nič nedomrviť a dobre vyzerať.

 

  • Tlačiť
  • 0

Martin Podstupka

Martin Podstupka
  • Počet článkov: 7
  • Priemerná čítanosť: 1161
  • Priemerná diskutovanosť: 0
  • RSS blogu

O blogu

Zástupca šéfredaktora TRENDU.

Martin Podstupka

Martin Podstupka
  • Počet článkov: 7
  • Priemerná čítanosť: 1161
  • Priemerná diskutovanosť: 0
  • RSS blogu

O blogu

Zástupca šéfredaktora TRENDU.

Kalendár sa načítava...