Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomické sankcie voči Rusku nás nepoškodia (informácie aj bez tajnej analýzy)

02.05.2014 | Martin Mlýnek

Diskusia (51 reakcií)

02.05.2014 | libertarian

Fuj.
Ekonomický expert Občianskej Konzervatívnej Strany (OKS) uvažuje ako komunista, a pritom obvinuje z komunistického chovania iných.
Sankcie proti Rusku , zamerané na blokovanie ekonomických vzťahov SUKROMNÝCH firiem su čistým komunizmom. Z akeho titulu má ŚTAT právo blokovať obchodné vzťahy sukromých firiem ??!!
Je to podobné, ako ked predošlí komunisti blokovali vycestovanie svojich občanov na Západ. Ak oficialnou politikou OKS je nadradiť ŠTAT nad sukromné osoby, tak to už je fakt koniec. Koniec slobody na slovensku. Už ani fico to nemôže ničiť viac.

A problematika pomerov na Ukrajine, činnosť Ruska a zamiešavanie USA a EU , to je tiež poriadne skamuflovaná problematika. Sťahovanie ruských vojakov FUJ, ale sťahovanie lietadiel NATO k ukrajinským hraniciam, to je super utajované. A tá podivná, nikým nevolená a kýmsi dosadená vláda na Ukrajine, ...... to je čo za demokracia ? A to podivné hlasovanie ukraj. parlamentu, ked niekoľko poslancov malo za hrsť hlasovacích kartičiek ????? To bolo čo ???

02.05.2014 | hulo11

http://spravy.pravda...

"Len" 5% nášho exportu smeruje do Ruska. Dovoz z Ukrajiny bez cla(v rámci pomoci EÚ Ukrajine) našej výrobe tiež nepomôže. Minulý rok rástlo naše HDP o 1,5%. Ako sa bude vyvíjať tento rok? AK HDP klesne, čo sa stane s pomerom verejného dlhu k HDP? Sme pripravení na ďalšiu "dlhovú brzdu" a vyrovnaný rozpočet v budúcom roku?

Má ropovod a plynovod v reverznom smere dostatočnú kapacitu a existujú dostatočné voľné zdroje, aby "ak macko zatvorí kohútik", sme nezostali nasucho(a nielen my, ale aj zbytok európy, kde tečie ruská ropa a plyn)?

02.05.2014 | hulo11

"Ruská federácia je závislá od nás a našej vôle odoberať a spotrebovávať ich komodity."(ropa, plyn, jadrové palivo... alebo hoci súčiastky do lietadiel) Takto som sa na to nikdy nepozeral... elektráreň, vodáreň aj pekáreň sú závislé odo mňa, nie ja od nich. Hneď sa cítim väčší a mocnejší.
Mlýnek sa rozhodne, že od zajtra nekúri, nesvieti, nejazdí autom. A Putin ho príde osobne odprosiť.

02.05.2014 | Roman Kanala

Ropa, plyn, jadrové palivo sú komodity, ktorých v žiadnom prípade nie je na svetovom trhu nedostatok. Celkom dobre sa dá predstaviť situácia, keď by sa jednoducho zavreli všetky kohútiky z Ruska. Prečo sa to teda nerobí? Lebo tieto komodity by museli byť dodané z alternatívnych zdrojov alternatívnymi cestami, a teda by v mieste spotreby boli drahšie. To je všetko.
 
Vyššie ceny energií by vyvolali vlnu energetických úspor buď investíciami do nových technológií, alebo zmenou správania sa k menšej spotrebe. Ale pre plukovníka Putina by to znamenalo, že by sa mu poriadne stenčila peňaženka. Vojna je drahý špás, aj keď sa vedie netradičnými spôsobmi.

02.05.2014 | Zavacky

Neverím, že by sa nám to prepieklo bez veľkých problémov. Doplatili by sme na to aj my aj Rusi. Zvyšok sveta by na tom mohol naopak získať.

02.05.2014 | rarasok

To je pravda, ale velmi zjednodusena. Ropa ani plyn a pod nie su jablka, zavolas a na druhy den Ti ich dovezu nakladakom. Aj ked su v Europe potrubia v zasade vybudovane a vzdialenosti nemame ako v Rusku, dajaku dobu by to trvalo a tu dobu by som na Slovensku asi zazit nechcel, najma v zime. Okrem toho sa Europa uplne nepochopilne podielala na destabilizacii, priam zniceni celych regionov, ktore mohli byt alternativnymi zdrojmi = Lybia v troskach, Irak este stale, Iran najlepsi kamos Rusov a Ciny. No vela tych alternativnych zdrojov neostava.
Ucet za energie vo Svajci asi nepredstavuje velky problem, na Slovensku sa vsak podla mna urobilo uz celkom dost, aby saa platilo za energie, co najmenej. Toto je jedna z veci kde je Slovensko pred Svajcom.
A nakoniec, v akych pripadoch by to boli skutocne sankcie a kedy len vypratanie trhu konkurencii.
Nie som si isty, ze vytvorenie tandemu Rusko-Cina je prave to, co sme chceli dosiahnut.

02.05.2014 | salamoon

tak tak..American sa rano zobudi, pred odchodom do prace na svojej 6.3 l, 8-cylinder eco-krave vezme ku kave noviny a v ekon. spravodajstve s udivom zisti, ze to co kazdy tyzden natankuje, pritieklo od venezuelskych certov, arabskych sejk-teroristov, iranskeho satana ci dokonca samotneho sibirskeho medveda.. este stihne blog M. M., po ktorom moralne-bojovo nakopnuty beží vybártrovať svoj pick-up susedovi za jeho bicykel, radujuc sa ako s nim vybabral..simple as that

02.05.2014 | Zavacky

Zase len heslovite:
1.Slovensko exportuje hlavne na západ. Export a import západu s Ruskom je podstatne vyšší.
2.Sankcie by sa nikdy netýkali výlučne Slovenska - dopad na Slovensko by bol teda aj cez západnú ekonomiku.
3.Riskovať pri tom ešte aj energetický šok by znamenalo predčasné spustenie krízy, ktorá visí už takmer na vlásku.
4.Predčasná kríza by znamenala pre super-etatistov kvalitnú výhovorku o skutočných príčinách krízy možno na ďalších 100 rokov.
5.Sankcie znamenajú ekonomický boj a teda snahu o porážku druhej strany. Na rozdiel od snahy o spoluprácu preto komplexný spoločensko-ekonomický systém bude reagovať nepredvítateľne v omnoho vyššej miere.
6.Prečo sa vôbec niekto dokáže venovať kalkuláciám so sankciami - keď miesto príčin a riešenia problému je inde.

02.05.2014 | Strummer

Ropa a plyn nie su "komodity". Ropa a plyn su najdolezitejsimi zdrojmi PRIMARNEJ ENERGIE. Bez zdrojov primarnej energie ziadna "ekonomika" neexistuje, a kazdy (aj najmensi) pohyb ich ceny nahor ma, v krajinach ktore musia primarnu energiu importovat, za nasledok kaskadovu reakciu a vyrazny pokles vykonnosti ekonomiky (tak ako to pocitujeme od roku 2008 a budeme vyrazne zhorsujucim sa sposobom pocitovat aj v buducnosti). Co sa tyka alternativ k ruskym zdrojom energie, tak tie bud neexistuju vobec, alebo su v cisto hypotetickej rovine (LNG z USA) a/alebo su vyrazne drahsie. Ak si niekto mysli, ze nasa ekonomika moze bez problemov fungovat na americkom LNG, ktory bude minimalne 2x drahsi nez sucasny rusky plyn, tak je naivny blazon. Ale ludia ako Mlynek to ocividne pochopia, az ked tu po slavnostnom zavedeni importov LNG z USA zacnu vo velkom krachovat firmy, spusti sa kaskada druhotnych platobnych neschopnosti, a Slovensko si bude moct ekonomicky podat ruky s Ukrajinou.

03.05.2014 | Motylx

Ozivenie jadra, uhlia, rozsirenie zasobnikov, energetické uspory ( existujuce, aj nové technologie, šetrenie )...

02.05.2014 | skorodochodca

Nuž pán Mlýnek, pripomenuli ste mi jedno z hesiel socializmu"So sovietskym zväzom na večné časy!" ... a to tým, že ak zmeníte niečo malé, nič sa nestane a to ostatné je večné. Tá nepodstatná časť nášho dovozu z Ruska je energia, bez ktorej tých ostatných cca 85% nebude. Jednoducho nebude ... a vaša istota, že budú chudobní ľudia platiť dostatočné poistky - aby ste žili nemenne večne - je mimoriadne naivná. Nedostatok energie postihne všetkých a tá drahšia - možno zdvihne spotrebu domácností a aj HDP - ale celkom určite vyprázdni vrecká a zníži kvalitu života.
Už dnes je jasné, že Ukrajina nemá čím platiť a nebude mať plyn na pohon kompresorov a prestane prepravovať plyn do EÚ - hlavne cez Slovensko - nezarobíme na preprave - a nebude plyn na zimu.

03.05.2014 | Niless

S autorom sa da suhlasit v tom, ze ak Rusi zacnu robit cachre-machre s plynom stavaju sa nedoveryhodnymi a cim tvrdsi dopad bude mat odpojenie dodavok plynu tym bude viac rezonovat negativna skusenost v hlavach a o to vyssi bude tlak na znizovanie zavislosti od Ruska ci ine alternativy.
K sankciam to si vazne niekto mysli ze Rusi budu sediet a plakat do vankusa? Svet to nie je EU a USA, akesi blokovanie vstupu osob je vysmechom ale mrazenie uctov u sukromnych firiem ci ine druhy sankcii (vyvoz a dovoz) su komunistickymi praktikami.

03.05.2014 | Motylx

Hm...čo ak tie zmrazene účty nepatria nejakému obchodníkovi s ovocím a zeleninou, ale silovikom, mocným z putinovho okolia, jeho suputnikom, bývalým agentom....?
Alternatíva? Vojna?

05.05.2014 | Niless

Nie alternativa je to co robia nemci. Treba pochopit ze vojnou nikto nikdy nic neziska a aj tak to skonci cele pri stole. Politika Nemecka je momentalne aka taka zaruka ze sa nebudu riesit veci rambovskym stylom ktore presadzuje McCain ci jeho na hlavu padnuty kolega Duri Chodec Kricok.

03.05.2014 | Zavacky

Reálne sankcie ?? ..... Proti komu ?!

http://proinvestory...

04.05.2014 | Motylx

Slovenský vojak:
http://despiteborde...

Winston Churchill:
Mali na výber medzi vojnou a hanbou. Vybrali si hanbu. Dostali vojnu.

04.05.2014 | libertarian

Ekonomické sankcie voči Rusku - ale PREČO ?
Za koho chce pan Martin Mlýnek bojovať ? Za ukrajinsku samo-zvolenú vládu ?
Zatial to vypada tak, že ľud ukrajiny má radšej rusov ako bruselákov. Ani jediný náznak naši papalaši nedali, že ukrajinci ako celok maju problém s rusmi.

Chce pan Martin Mlýnek bojovať za bruselských papalášov, aby im pomohol zväčšiť ich ovládané uzemie ?
Ideme nám nájsť niekoho, koho dlhy budeme platiť ? Nestačil nám euroVálov ?
To su tu už všetci blbí ?

04.05.2014 | Motylx

Je to špinavá hra ameriky, no aj ruska.
U putina je problém, že ho nikto nevie prečítať.
Je mnoho rozborov jeho osobnosti.
Sám si je na vine, keď smúti za sovietskym zvazom a vyhraza sa okolitým štátom.
Nielen vyhraza.
V rusku sú umlcani jeho kritici, opozícia. Väzenie, nútená emigrácia, vraždy...
Porucaju sa dokonca ľudia z jeho blízkeho okolia, ktorí si dovolia vysloviť iný názor.
Je čoraz viac izolovaný.
Podľa mňa je celkom rozumne postihnut ekonomickými sankciami jeho ľudí, vyvolat na nich tlak, nech toho magora odstavia sami.
Ak by sa tým dalo predísť vojne, prečo to neskúsiť?
Homo sovieticus nech je uložený tam, kam patri.
Do histórie, alebo do väzenia.
Podľa mňa s ním všetci jednajú stále v rukavickach.
Najmensie škody by boli asi vtedy, keby si rozdelili ukrajinu a všetci by mohli machrovat, že vyhrali a vybabrali s tým druhým.
Podľa mňa by to tak zatiaľ aj mohlo skončiť.
Putin ešte nemá natiahnute rury na východ a aj podľa jeho vlastných vyjadreni nechce zatvarat kohútiky na západ. Takže by mu nepomohlo západ ani zničiť, ani vyčerpať.
Amici sa snazia, aby tu bol chaos a aby udrzali petrodolar, svoju ekonomickú, aj vojensku nadvládu.
Európa zas svoje pohodlie. Svoje paraziticke systémy.
Ty čo navrhuješ v tomto svete, čase, tak ako sú rozdane karty?
Ja sa priznám, že neviem.
Nemám dosť informácií.
Viem, že pod ruskou čižmou dobre nebude.
Ani pod žiadnou inou.
To je hnoj naokolo.

04.05.2014 | Zavacky

Je neskoro.
Účinný interný ukrajinský dialóg už nie je možný. Rozdelenie je zrejme nevyhnutné.
Rusko má zreteľne iné mocenské ambície ako ZSSR. Putinom sa preto nemusíme veľmi zaoberať.
Mali by sme tlačiť na EU chrapúňov, aby korigovali svoj patologický idealizmus a nadradenosť nad Ruskom.
Pred chvíľou bolo na RTVS "o5min12" - veľké úspechy EÚ - hotová schôdzka ústredného výboru - už len medaile chýbali .....

04.05.2014 | Motylx

Hm...veď píšem...nech si ju rozdelia, aby mohli všetci machrovat, že vyhrali.
Následne ľudia zahlasuju nohami.
Mne naopak, rusko pripomína zssr a putinom sa treba zaoberať, keďže mu vladne.
Patologickym idealizmom a nadradenostou, podobne ako hitler sa práve snaží naockovat putin rusov a rusofilov.
http://www.webnovin...

04.05.2014 | libertarian

Motylx :
Rozdelenie ukrajiny je jediná cesta pre jej fungovanie. Lenže západná časť bude druhé grécko zavesené na eurovale a našich penaženkách. EU bankový systém potrebuje ukrajinu pre nasatie inflačných eur emitovaných ECB. Lenže to ešte zvýši nároky na krytie strát.
Myslím, že Rusko a ZSSR sú velmi, velmi odlišné. Nuž, nebol som tam, ale .....
Už to, ako politici EU nenávidia Rusko je dôkazom, že rusko sa líši od EUSSR (rozumej EU). Ťažisko komunizmu ja vidím dnes v EU.

04.05.2014 | Motylx

Kto to zaplatí je otázka.
S tým súhlasím.
Vietor v našich peňaženkách sa zmení na víchor.
Netusim ako by si dlh podelili.
Proruska časť vytvára 70% produkcie.
Prozapadna by teda mala riadny problém so splacanim.

04.05.2014 | libertarian

Zavacky :
"Rusko má zreteľne iné mocenské ambície ako ZSSR. Putinom sa preto nemusíme veľmi zaoberať."
- SUHLAS.

04.05.2014 | libertarian

motylx :
"Homo sovieticus nech je uložený tam, kam patri."
- nuž, ja mám pocit, že homo sovieticus dnes žije viac v EU a v USA, než v rusku. Počul a videl som dva Putinove prejavy, resp. tlačové konferencie novinárom, a pôsobil hodnovernejšie než naši a bruselskí panáci.

"Ty čo navrhuješ v tomto svete, čase, tak ako sú rozdane karty?
Ja sa priznám, že neviem. Nemám dosť informácií."

-Môj ideál je , aby každý človek bol mimo akúkolvek štátnu moc. Ale ak už ludia bez štatu nedokážu a nechcu žiť, tak nech si referendom odhlasuju, či chcu žiť pod EU, pod ukrajinskými zločincami, alebo pod ruskom. Nech ale hlasuju ludia na ukrajine, nie bruselskí politici. Osobne som hlboko presvedčený, že v referende by zvíťazila pro-ruská orientácia. Pokial si ich politici EU nekúpia priamymi uplatkami.

A k tým informáciam - na webe je zopár stránok, kde davaju ASI dosť hodnoverné údaje o dianí na Ukrajine, a su to info zásadne odlišné od info z pro-bruselských, našich médií. A slová od EU politikov, to sú jasné lži. Overiteľné.



04.05.2014 | Motylx

No áno... v tom je putin svetová spicka. Porovnaj však tie jeho kecy s realitou.

V tom sme asi zajedno.

Klamú všetci.
Amici nevedia čo so sebou, putin tiež a európa je ako vždy nejednotna a alibistická.

04.05.2014 | Zavacky

ZSSR sa riadil mocenskou doktrínou svetovej revolúcie a proletárskeho internacionalizmu. Myslím, že to vychádzalo už z Kominterny.
Rusko sa očividne už 20 rokov zaujíma u historické ruské územie. Západná Ukrajina tam nepatrí. Ani pobaltie. A už vôbec nie Slovesko ai. Ďalej sa zaujíma o strednú Áziu a zreteľne aj o arktídu. Myslím, že pribudne aj ďaleký východ.
Omnoho väčšie nebezpečenstvo vidím v skapínajúcej Amerike. Zdá sa, že pre poníženie zo straty svetovej hegemónie sú schopní rozpútať najhoršie nepredloženosti.

04.05.2014 | Motylx

Už som to linkoval pod iným článkom :
Obaja sú nebezpeční.
http://panobcan.sk/...

http://www.project-...

04.05.2014 | Motylx

Sloboda, morálka, samosprava, obcianska spoločnosť, kultúra, hodnoty, vlastenectvo....áno, hrá to dobre. Taký fico sa zdaleka nechyta.
Porovnaj to však s realitou...
Nesloboda, na morálku zabudni, zákazy, zmiznutia, vraždy...
???

04.05.2014 | Motylx

Úžasný valdajsky prejav:

http://panobcan.sk/...

04.05.2014 | Motylx

Putinov mnichovsky prejav:

http://ferosebej.sk...

04.05.2014 | libertarian

nuž, Šebej bol v minulosti mojim najoblubenejším politikom. Lenže tento jeho článok je divný. Akoby niekto poukazoval na konanie Husáka, a z neho odvodzoval, že dnešný Sulík je darebák. Veď obaja su slováci, politici. Divný argument.
Mne sa (relatívne) páčila tlač.konferencia Putina :
http://www.youtube....
Už len to, že hovoril ako normálny človek, bez teatrálnych gest europskych politikov, normálnou ludskou rečou bez orwelovského newspeaku, už to je dôverihodné.

04.05.2014 | Motylx

Velmajster propagandy, alebo obyčajný klamár a hulvat?

http://www.reflex.c...

http://www.rozhlas....

Aj majster tesar sa utne...v stvorhodinovej televíznej show sám seba viackrát usvedčil zo lzi.

04.05.2014 | libertarian

Europskym komentátorom a novinárom už skoro vôbec neverím. Už dlhší čas (a nijak to nesuvisí s Putinom).
V jednom komentári na článok v tvojom odkaze čitateľ uviedol :

"Článek je fajn, ale jednu věc tam máte špatně (asi kvůli atraktivitě titulku). Putin neřekl, že v ČR a Polsku žijí druhořadí občané, ale že nás a Poláky staré země EU za druhořadé pokládají, což je bohužel pravda."

Pekná ukážka novinárskej "serioznosti".
Našich novinárov pokladám za EU riťolezcov, a stále to dokazujú.
Môj velmi oblubený Hríb vo svojej diskusii s niekolkými hosťami ospevoval Kyjevských nových vládcov, ale jediný jeho hosť, ukrajinec (!), mal väčšinu diskusie opačné názory, skôr proruské.

04.05.2014 | Motylx

Tú relaciu som videl. Zaujímavý exkurz aj do histórie, všetci tam prispeli zaujímavým vkladom, najmenej si pamätám práve toho ukrajinca ( tuším to bol spisovatel ), nezda sa mi, že bol nejako prorusky orientovany, to by som si snáď pamätal. Hádať sa však o tom nebudem. Aj keby. No a?
Sebej tiež kedysi patril k mojim obľúbenom, aj jeho prispevky v.týždni som si rád precital. Postupom času som však ziskaval dojem, že to aj s hríbom všetko " zjedli " a majú patent na pravdu. Stále sa tam však dajú nájsť zaujímavé kúsky.
Pohľad ukrajinca:

http://bondarcuk.bl...

05.05.2014 | Motylx

Tvoj základný omyl spociva v tom, že na ukrajine nejde o pravo na sebaurcenie, ale ide o nový typ vojny.

http://dialog.ihned...

Ešte jeden dobrý článok :

http://dialog.ihned...

05.05.2014 | Zavacky

To právo si bude každý vykladať po svojom, ale v každom prípade ide o sebaurčenie - hoci aj bez práva. A nový typ vojny je tam z oboch strán. Západ už tiež nerobí invázie ako pre 100 rokmi, ale tvorí politické a hospodárske bloky a tým mení mocenské rovnováhy. Karta sa za 20 rokov obrátila a preto tento spor s Ruskom prehráme. A oprávnene. Máme ponúkať kvalitu a nie kvantitu. Hlavne, ked tá kvantita mení mocenskú rovnováhu násilne.

05.05.2014 | IvanPe

S prehrou v tomto boji suhlasim. Avsak si myslim, ze vysledkom bude diverzifikacia energetickych zdrojov. Nastane decentralizacia v prospech konecneho spotrebitela, ktory si bude vediet zabezpecit energie z vlastnych zdrojov, pripadne spojenych lokalnych zdrojov miestnych.
Tento monopolny stav distribucie zdrojov je pre Europu neudrzatelny.
Vo chvili ako k tomu pride, bude jedno aku ulohu Rusko, so svojou sovietskou doktrinou, hra alebo nehra na politickej scene.
Tak ako krestania umoznili svojim filozofickym konstruktom presadit slobodu a zvrhnut nadvladu cloveka nad clovekom, tak aj nadvlada energii bude zvrhnuta, aj ta z USA.
Sloboda zvitazi, postupne pomaly ale isto.
Kazdy sa nielen ze bude moct, ale bude vediet a chciet rozhodovat samostatne, staci ak bude dostatok volnych zdrojov a jednym dychom dodavam, ze nekontrolovatelnych a teda obnovitelnych.
Samozrejme, spravna otazka znie: kedy si budeme moct vyrabat energiu sami pre sabe, bez toho, aby sme museli platit za jej prenos, ktory nakoniec ani nepotrebujeme?
Ukrajinu chapem ako naraznikovu zonu pre oboch aj Rusko aj EU, cim drahsie tym lepsie, donuti to totiz EU rychlejsie investovat do maximalnej nezavislosti ... a spolocneho trhu.
Iba v slobode sa rodi buducnost a prosperita.

05.05.2014 | Motylx

Prehrame.
Prehrame ale všetci.
Eu, pretože diverzifikacia bude mať svoje naklady, rusi, pretože stratia najvyznamnejsieho obchodného partnera, nahradiť ho ich bude stáť tiež nemale naklady, ukrajina ani nehovorím, slovákom ak vezmú z toho mala, čo majú, tiež nebude veselo a amici prehraju, ak euroazia nahradí petrodolar.
Všetci prehrame.
Z krátkodobého, strednodobeho hladiska.
Z dlhodobého, ktovie. Z technologickeho a ekonomického hladiska by to mohlo byť ok.
Ale kto dnes dokáže predvidat politicke rizika?
Už aj tymto, čo sa deje teraz je väčšina zaskocena a situacia je dosť neprehľadná.

Pre libertarian: bohužiaľ sa tým ancap ako cieľ posúva do nedohladna, pretože všetci budú volať po posilneni štátu.

05.05.2014 | Motylx

Hm...teda, chcel by som veriť, že to, čo sa deje otvorí ľuďom oči.
Že nech sa zmrd volá akokoľvek, vladimir, barack, robert...ak porusuje moje prava, okráda ma o peniaze, slobodu ( vypalne, vojna ), že je to stále len zmrd, ktorý porusuje moje prava a tak nebudem zverovat svoj osud do jeho rúk. Vezmem mu moc.
Ale nie som naivný a myslím, že to, čo sa deje, povedie skôr k opaku.
Ovce dajú zmrdom ešte viac moci. Nechajú sa viac okrádať aj o peniaze i o slobodu.
Časť uveri dristom baracka, iný zas dristom vladimira.

05.05.2014 | Zavacky

Zachovaj paniku. Bude ešte horšie. Určite. A v tom chaose sa začne štát oslabovať priamou demokraciou. To pre našu historickú etapu bude dostatočný pokrok. Len aby sme nepatrili medzi tých, ktorí si medzitým odbijú ďalšiu totalitu.

06.05.2014 | libertarian

Zavacký :
"A v tom chaose sa začne štát oslabovať priamou demokraciou. "

- no zbohom. Voličom fica zveriť PRIAME riadenie štátu ! ! ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !

06.05.2014 | Motylx

Veď píše, že zachovaj paniku, bude horšie.
:)
Nechce a nechce urobiť ten posledný krok.
:)

06.05.2014 | Zavacky

libertarian, teraz si ma už naozaj pobavil ......
Tvoja poznámka by mohla byť doplnená : Voličom Fica umožniť ancap ???????????????? No zbohom aj zčertom ......
(to len aby reč nestála ....)

Vodcovský a paternalistický princíp v našej politickej kultúre nepreskočíš. Priama zodpovednosť potrebuje očividne vývoj a návyk.
Stačí si len všimnúť ľudí vo svojom okolí. Väčšina z nich (ani vzdelaní) nemajú ani potuchy o tom, čo my tu rozoberáme. Skôr to dotiahnu k autokracii ako vlastnej a úplnej politickej a ekonomickej zodpovednosti.

06.05.2014 | Motylx

?
V ancape ťa volici fica nemozu prehlasovat, vziať a prerozdelit peniaze, obrať o slobodu.
Jedna vec je umožniť im ancap, druhá zas, že by ho zbabelo odmietli.

06.05.2014 | IvanPe

Inak by ale ani nemohli. Je jedno aka ta zavislost je, vzdy je to zavislost.
Ci na Ruskom plyne, alebo na davkach od statu, nebodaj dochodky, vzdy je to zavislost a uprimne vacsina, mozno nie az tak velka, sa nevie rozhodovat
a potom ani nechce. Nepotrebuje slobodu, ta ich len strasi a nuti ich nieco konat.
Preto ancap musia odmietnut, a ak by ho nahodou neodmietli, potom ho musia zneuzit ...a znova zaviest diktaturu.
Inak statisticky stado sa rozhoduje spolahlivejsie spravne ako hoci i extremne talentovani jedinci. Z dlhodobeho hladiska.
Preto tvrdim, ze vojna na UA bude pre SK znamenat zasadny pokles zivotnej urovne (ide sa stavat suth stream, takze asi aj bez toho), co sposobi, ze ludia budu musiet nevyhnutne najst alternatívne zdroje energie.
Nie upravit existujuce.
Ano, ak politicky zabranime pokroku, potom to bude cista bolsevicka dzamahiria, chudobna od davok zavisla cvarga.
Ale tak by sa asi spravala vacsina, ktora by sa ocitla v porovnatelnej situacii.

06.05.2014 | Motylx

Nesúhlasím.
Ľudia sa vedia rozhodovať.
V podstate si ani neziju najhoršie.
Napriek štátu.
Nie vďaka nemu.
Brzdí ich len strach z neznáma.

Ak rusi prestanu tlačiť cez ukrajinu, máme reverz.

06.05.2014 | Motylx

Karel hirman:

http://zivot.azet.s...

06.05.2014 | Motylx

Odesa očami ociteho svedka. Fotoreportáž.
Juraj draxler to na svojom sme.blogu označuje za podvrh. Aj iné, podobné foto, či video reportaze.

http://dumskaya.net...

Kto to z obrázkov nepochopi a azbuka je nerozlustitelna:
http://m.idnes.cz/blog/clanek.408346.idn

Draxlerov myšlienkový ejakulat:


http://draxler.blog...

06.05.2014 | catze

Tu su fotky z vnutra tej budovy, je to ohavne a strasne, z tych fotiek je vidiet, ze ti ludia nezomreli kvoli poziaru, ale boli zavrazdeni.

http://www.globalre...

Inak cital som clanok dalsieho krasavca z OKS na blogu SME a tym ludom z tej strany tusim preskocilo. Nemozem verit tomu, ze som tych luzrov volil. To musia byt fakt velke prachy, ktore dostavaju za tieto clanky. Ale aspon mam jasno, co su to za ludi.

07.05.2014 | Motylx

https://www.euroskop...

23.12.2014 | augo16

Umastenych poradcov ako autor clanku sme tu po roku 1989 myslim mali uz dost. Stacilo. Ekonomickych teoretikov co sa hraju na ekonomov nam porevolucne obdobia nadelilo velke mnozstvo. Zial skoncilo to iba teoretizovanim a blogmi a realita je taka ze je vysoka nezamestnanost a slabe sluzby zo strany statu. Autor clanku si mysli ze ked si precita knizku, ze ma odpovede na vsetky otazky, lenze co z toho, z clanku sa ludia nenajedia a ani z teroetizovania nejake s prepacenim "ekonoma". Autor s prepacenim "analytik" nech si vezme svoje clanky a knizky a nech si ide citat dade do kniznice. Je skoda, ze sme dospeili do stadia, ze blogeri co si precitali casopis mudruju hore dole po internetoch.

Martin Mlýnek

Martin Mlýnek
  • Počet článkov: 75
  • Priemerná čítanosť: 3193
  • Priemerná diskutovanosť: 21
  • RSS blogu

O blogu

Budem písať o aktuálnej ekonomickej situácii, o politickom dianí, hlavne ak bude mať ekonomické dopady. Občas o investovaní, ale hlavne o rizíkách spojených s investovaním. Predovšetkým však prinášať konzervatívne pohľady a možno aj riešenia na dôležité ekonomické témy či politické debaty. Povolaním risk manažér, vzdelaním ekonóm, ekonomický expert Občianskej Konzervatívnej Strany (OKS).