Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vy chcete moje peniaze? Zabudnite!

15.02.2011 | Salesexpert

Diskusia (9 reakcií)

16.02.2011 | Martin Mišík

Nevyjadril som sa úplne presne, neodradilo ma "PDF", ale to, že tam bolo päť kusov príloh. Po tom všetkom, to bol posledný klinec do "truhly". Vy by ste začali otvárať a študovať päť príloh? Ak náhodou jedna na druhú naväzujú, čo ak najprv otvoríte tú tretiu v poradí? Tak sa dostanete ešte aj do zmätku. To som tým mal na mysli.

16.02.2011 | Kristian Slovák

chybu s "preprilohovanim" robi este stale pomerne vela firiem. pritom ti co to posielaju musia vediet, ze by si to neotvorili...

16.02.2011 | terezia

Ja sa k Vám pridám, síce nepracujem v oblasti predaja, skôr relaizujem právnu podporu predaja, najviac ma zaráža začiatok telefonátu:

ja: prosim (keďže nezmáne číslo volá na môj súkromný telefón, nepredstavujem sa menom)

firma: dovolala som sa pani xy
ja: kto je prosim na linke?

firma: tu je ....., firma ... (samozrejme nič nerozumieť), chcem sa vás opýtať, či máte úver alebo životnú poistku ?

????????? a toto sa mi v poslednej dobe stalo x krát, a samozrejme, že po takomto antre skladám rozčarovaná nad tým:

1. že niekto nepozná základné znaky slušnosti a pravidiel telefonovania

2. že je niekto tak naivný, že cudzej osobe budem do teleónu objasňovať fakticky moju životnú situáciu. .... no comment.

3. mrazí ma, keď si predstavím, koľk ľudí im žiaľ na to odpovie.

16.02.2011 | Martin Mišík

Zdá sa, že tento "Klub priateľov (ne)profesionálneho telefonovania" má oveľa viac členov. Ďakujem za váš komentár!

16.02.2011 | matus.grega

Ja sa ani necudujem niektorym predajcom ... oni nie su plateni od kvality ale kvantity a to je najvacsia chyba v celom procese. V konecnom dosledku by som povedal ze to nie je chyba ich samotnych ale nadriadenych, ze nevedia nastavit vhodne podmienky cielene na kvalitu (sam som pre taku spolocnost brigadoval ... hodinova mzda a tam to konci) :)

16.02.2011 | Martin Mišík

Za úroveň ľudí a toho,čo v predaji robia, je vo veľkej miere zodpovedný ich manažér. Ak ich nedokáže naučiť aspoň základy a nesleduje, ako to robia, prípadne nekoriguje ich chyby, nie je to manažér, ale úradník. Spôsob odmeňovania v tomto prípade na úrovni telefonovania nič nezmení. Ak to niekto nevie, môžete mu zaplatiť koľko chcete. Peniaze ho to nenaučia. Takže, áno, ryba smrdí od hlavy...

20.02.2011 | airmike

no tak skusme si to trosku prebrat. preco asi hovor prebiehal tak ako prebiehal. predpokladajme ze ide o predaj investicneho produktu.

ten clovek ktory vam volal je proste na uplnom dne tohto retazca. volal vam preto lebo predaval prdukt.za ktory ma proviziu. ziadna fixna mzda. je to prva linia predajcov, kde nejde o kvalitu, len o kvantitu. vas hovor trval mozno 2-3 minuty. za den ich absolvuje telefonista mozno 150-200. ak by ste sa chytil a mal by ste evidentny zaujem. tak vam venuje mozno aj viac minut. ale jemu uplne staci aby vam poslal email. pretoze v druhom kole (ktore sa vola antisale) sa vam ma za ulohu pripomenut.uz vas proste berie ako potencionalneho klienta na sale. ktory pride v 3 kole. a tam uz ide do tuheho. :)

v konecnom dosledku ide len o kvantitu. je to taka mala hra z informaciami :) vy ste si zobral z telefonatu informaciu o tom ze je to spatny predajca. on si vzal informaciu ze schemu nepoznate, dovolili ste mu sa pripomenut (nehra rolu akesu vase pohnutky), a ste potencionalny klient pre rychle peniaze. tak sa to vola. klient ktory je ochotny uverit predstave ze mu telefonista ma co ponuknut. to ze sales chlapik na druhom konci dratu je nejaky expert je naivna. keby bol expert , tak netelefonuje . (to plati vo financnej oblasti dvojnasobne)

v kazdom takomto hovore je jeden uspesny. obaja uspiet nemozete. bud vas on uspesne presvedci a poslete mu peniaze, alebo ho uspesne odmietnete (oblubena replika z filmu boiler room. odporucam pozriet )

Btw: co sa tyka toho konstatovania, ci za podobnu profesionalitu mozu manazeri, tak ano mozu. oni sami im totiz davaju skolenie ako sa bavit. vytvorte si zoznam najbeznejsich otazok ktore sa klient pyta - reagujte rychlo, nestracajte cas. zo zenami sa nebavte. a podobne chutovky ktore v ociach bezneho cloveka mozu vyzerat ako neprofesionalne alebo az arogantne . taky je ciel. vsetko co chalani z prvej linie maju su targety. 1) ziskat mail 2)pripomenut sa 3) zazmluvnit klienta = HARD SELL

21.02.2011 | Martin Mišík

Vsetko beriem. Len si myslim, ze tymto postupom pridu o velke mnozstvo potencialnych klientov. Nehodnodtim produkt, ten nepoznam. Podla mna nie je jedno, ci ziskate zo 100 telefonatov 1 klienta alebo piatich. Pre toho chalana to urcite financne jedno nie je. Tiez si myslim, ze je plateny od vysledku. A o kolko prichadza firma? Mozeme len hadat...

21.02.2011 | airmike

ja rozhodne podobnu firemnu politiku neobhajujem, prave naopak. koli takymto spolocnostiam trpi cely financny biznis.

len som vysvetlil model fungovania. a bohuzial je praxou overene ze tieto modely funguju ovela efektyvnejsie prave tym ze strategia predaja je taka aka je.

a najlepsie funguju tam kde je financna negramotnost velmi vysoka. regulacne organy nekonaju a ludia su neinformovani.

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2328
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>