Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Martin Mišík

Vy chcete moje peniaze? Zabudnite!

15.02.2011 | Salesexpert

Obchodníci robia základné chyby dokonca aj tam, kde by profesionalita mala byť na 1.mieste.

  • Tlačiť
  • 9

Mám jeden čerstvý zážitok z telefonátu, kedy ma oslovil obchodník jednej finančnej spoločnosti. Navrhoval mi investovanie do nejakých projektov. Bol to učebnicový príklad toho, ako to nerobiť. Iba z profesionálnej zvedavosti som si to chcel vypočuť až do konca, a preto som mu nezložil telefón. Priebeh bol v skratke takýto:

"Tu je firma XY, poznáte nás?" ...nie "Zaoberáme sa bla-bla. Môžete cez nás investovať do bla-bla, teraz je na to vhodná doba, lebo bla-bla, spolupracujeme so spoločnosťami A, B, C. Pošlem Vám na e-mail informácie, ak súhlasíte." Moja zvedavosť, čo bude ďalej stúpala, tak som súhlasil. Nadiktoval som e-mailovú adresu. Potom ma prekvapil otázkou: "Čím sa vlastne zaoberáte?" Začal sa ma pýtať na moje podnikanie. Tu som už stratil chuť a ukončil som telefonát s poznámkou, nech mi pošle tie informácie.

Čakal som pár dní a nič. Nič mi neprišlo. Ani žiaden telefonát. Asi na mňa zabudol, pomyslel som si. Asi na štvrtý alebo piaty deň mi znova volal, či som dostal jeho mail. Vysvitlo, že si nesprávne poznačil moju adresu. No nič, stane sa. Tak som mu nadiktoval znovu. Potom mi prišiel e-mail s piatimi prílohami. To mi už úplne stačilo. Odpísal som, že nemám záujem.

Začal som sa čudovať: je to len neschopnosť tohto jedného obchodníka, alebo je toto štandardný postup, akým to robia? Ako mohli takéhoto človeka vôbec pustiť k telefónu? Lebo viac chýb sa ani urobiť nedalo. (Teda dalo, ak by sa mi potom už vôbec neozval. Ale to bol jediný svetlý bod v celom príbehu.)  Ešte raz podotýkam, že išlo o firmu, ktorej ste mali zveriť svoje peniaze a investovať cez nich.

Len vymenujem základné chyby, ktorých sa tento "obchodník" dopustil:

1. nepovedal, odkiaľ má na mňa kontakt

2. začal predstavovať firmu a jej produkty bez toho, aby zistil môj záujem o túto oblasť

3. išiel do zbytočných podrobností, ktoré v tejto fáze sú absolútne nedôležité

4. vôbec sa neopýtal na môj názor, žiadna spätná väzba k tomu, čo povedal

5. začal predstierať záujem a vypytovať sa ma na veci, ktoré s predmetom telefonátu nijako nesúviseli

6. ozval sa príliš neskoro po telefonáte

7. zaslané informácie boli vo forme, ktorá ma ihneď odradila od ich preštudovania (PDF-prílohy)

8. v celej komunikácii nebola ANI JEDNA zmienka o tom, prečo by to celé malo byť PRE MŇA ako zákazníka  zaujímavé.

    Akokoľvek, ak by som aj uvažoval o investovaní, po takejto skúsenosti by som vedel, že s touto firmou nie. Ak manažment dopustil, aby za telefón sadol takýto amatér, ako by sa postarali o moje peniaze? Prvý kontakt so zákazníkom je najdôležitejší. Podľa neho si zákazník urobí obraz o celej firme. A ak je prvý pocit a dojem zlý, dvere sa definitívne zabuchnú.  Nepomôže ani to, že máte dobré know-how alebo špičkové technológie. Po takomto úvode ani neprídu na radu.

    Ak ste majiteľ firmy alebo šéf predaja, dobre si posvieťte na to, ako vaši obchodníci telefonujú. Lebo to priamo ovplyvňuje váš príjem a meno firmy.

     

    • Tlačiť
    • 9

    Tagy predaj cez telefón, telefonovanie, telemarketing, komunikácia so zákazníkom, chyby vpredaji

    Martin Mišík

    Martin Mišík
    • Počet článkov: 27
    • Priemerná čítanosť: 2328
    • Priemerná diskutovanosť: 1
    • RSS blogu

    O blogu

    Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

    Martin Mišík

    Martin Mišík
    • Počet článkov: 27
    • Priemerná čítanosť: 2328
    • Priemerná diskutovanosť: 1
    • RSS blogu

    O blogu

    Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

    Kalendár sa načítava...