Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Martin Mišík

Už žiadni noví klienti?

08.03.2012 | Salesexpert

Alebo okamih pravdy pre váš account management.

  • Tlačiť
  • 0

"Čo by sa stalo, ak by ste v nasledujúcich 12 mesiacoch museli vyžiť iba z existujúcej klientely?" Túto otázku položila Jill Konrath, úspešná autorka a konzultantka, v jednom zo svojich vzdelávacích programov. Zamyslel som sa...

Roky prednášam o zákazníckej starostlivosti a rozvíjaní spolupráce. Väčšinou platí, že hodnota obchodu, ktorý s vami zákazník ešte neurobil, je ďaleko väčšia, ako už zrealizovaný nákup. Ale takto postavená otázka ma skutočne zaskočila. Tomu hovorím najvyšší test pre riadenie a rozvíjanie vzťahov so zákazníkmi.

Firmy, ktoré sú na trhu roky etablované a majú svoju stálu klientelu, by nad tým možno iba mávli rukou. Ale iba vtedy, ak si nedovidia na špičku nosa. Dlhodobé a zabehnuté vzťahy sú dobrá vec. Ale pozor, aby "zabehnuté" neznamenalo aj "nič extra". Hlavne teraz, keď sa lojalita zákazníkov otriasa v základoch. Myslím, že práve dnes majú mladé a dynamické firmy veľkú šancu "preplieskať" veľké zabehnuté firmy, fungujúce v režime "má dať-dal" a spoliehajúce na silu zotrvačnosti. Všetkého dočasu...

Spomenutá otázka by mala motivovať k zamysleniu všetkých, od top-manažmentu až po radových pracovníkov firmy. Čo by sme mali začať alebo prestať robiť, aby sme si zaslúžili priazeň našich klientov v nasledujúcom roku, dvoch, piatich? Tam už je dôvera a dvere otvorené. Len z nich netreba vycúvať, lebo keď sa zabuchnú, možno už neotvoria.

Rozlúčim sa s vami s otázkou: "Čo by sa stalo, ak by ste v nasledujúcich 12 mesiacoch museli vyžiť iba z existujúcej klientely?"

 

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Manažment predaja, Account management

Tagy popredajná starostlivosť, Manažment predaja

Diskusia (0 reakcií)

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2325
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2325
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

Kalendár sa načítava...