Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Martin Mišík

Už nevíťazí lepší, ale ten, kto je viac vidieť.

15.07.2011 | Salesexpert

Načasovanie je v predaji kľúčové. Preto firma bez dobrého marketingu ani nevie, o čo prichádza.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Marketing

Ak predajca komunikuje so zákazníkom a ten sa potom rozhodne kúpiť od konkurencie, je to vyčísliteľná "strata". Ale čo zákazníci, o ktorých ani neviete? Čo ak ste o zákazníkovi, ktorí práve potreboval váš produkt, ani nevedeli? A ešte horšie-čo ak on nevedel O VÁS? Keď sa dopyt s ponukou nestretne v tom správnom čase, je po príležitosti. A ani ste o tom netušili! Takéto straty sú pre firmu ďaleko väčšie, ako prehratý obchod.

Ak o vás zákazník nevie, je jedno, aký dobrý produkt predávate. Preto je pre firmu dôležité, aby o vás potenciálni zákazníci vedeli ešte pred tým, ako budú uvažovať o kúpe.

Dá sa to urobiť dvoma spôsobmi. Buď vaši predajcovia aktívne oslovujú potenciálnych zákazníkov, alebo robíte taký marketing, že si zákazník na vás spomenie, keď to "na neho príde".  V prípade aktívnej akvizície nikdy neviete, či zákazníka oslovíte v tom správnom čase. Možno ho oslovíte príliš skoro a zabudne na vás, alebo prídete "po funuse". Preto je oveľa efektívnejšie nastaviť váš marketing tak, aby o vás zákazníci vedeli a mali k vám vybudovaný vzťah už vopred.

Bohužiaľ, ohľadne marketingu sú rozšírené dva názory: že je neefektívny a že je drahý. Ak firma robí marketing a má pocit,  že je neefektívny a drahý, buď ho nerobí dobre (potom samozrejme nefunguje), alebo nemá zmerané výsledky (a teda nevie, koľko biznisu jej marketing priniesol). Všetko sa vyvíja a marketing tiež. Firmy bežne obnovujú svoj vozový park, výpočtovú techniku...ale prečo neinovujú aj svoj marketing? Lebo na to nie je čas, alebo chýbajú vedomosti. Lebo dnes už to nie je o peniazoch, hlavne vďaka internetu. V informačnom veku je nevedomosť veľmi drahý luxus.

Vo väčšine prípadov riešením nie je robiť viac reklamy. Niekedy stačí robiť prestať robiť marketingové chyby a podporiť (alebo začať robiť) aktivity, ktoré prinášajú merateľné výsledky. V tom prípade vám nebude vadiť, že do marketingu investujete peniaze. Pretože vám prináša zisk. V každom prípade nepodceňujte marketing. Lebo inak prichádzate o obchod, ani o tom neviete. Lebo dnes víťazí ten, kto je vidieť, a nie ten, kto je lepší. Do ktorej skupiny patríte VY?

 

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Marketing

Tagy nový zákazník, Obchodný úspech, Marketing

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2328
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2328
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

Kalendár sa načítava...