Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Štyri "vitamíny" obchodného úspechu firmy

10.05.2011 | Salesexpert

Diskusia (3 reakcie)

11.05.2011 | ro

Ked ponúkam "žiadaný" produkt obchodná politika nemusí byť až tak zdravá, marketing až tak fungujúci a obchodný tím až tak výkonný.
V realite väčšina obchodníkov ponúka priemerný( až podradný ) produkt a tam sa už človek poriadne "zapotí", kým to dokáže predať, v pre neho výhodnej cene, množstve a prijateľných nákladoch.

11.05.2011 | hulo11

To je pravda, ak všetko nefunguje ako má, spravíte možno dobré čísla, ak by marketing/politika/obchodníci fungovali, spravili by ste výborné čísla. :)

Podľa mňa nebolo najšťastnejšie pomenovanie "žiadaný produkt". Ono totiž žiadaným sa stane až na základe marketingu a cenovej politiky. Použil by som skôr pojem "inovatívny", "kvalitný", alebo jednoducho "dobrý produkt".
Napr. I-pad. Pred jeho uvedením neboli tablety žiadané a produkt od Apple tiež nemal najlepšie technické parametre na trhu, ale marketing z neho spravil naozaj "žiadaný produkt". Otázne je, či by pri inej cenovej politike nebol ešte žiadanejším, ale niektorí zákazníci si možno potrpia na to, aby daný produkt nemal "každý".

11.05.2011 | Martin Mišík

Vďaka za komentáre! Možno ešte výstižnejšie ako "žiadaný produkt" alebo "kvalitný produkt" by bolo "produkt, ktorý má potenciál uspokojiť nejakú potrebu zákazníka". Potrebu môže marketing alebo marketing vyvolať. Tak či onak, produkt musí na niečo byť dobrý.

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2328
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>