Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Martin Mišík

Štyri "vitamíny" obchodného úspechu firmy

10.05.2011 | Salesexpert

Prosperujúci obchod nie je vecou náhody, ale rovnováhy v štyroch oblastiach.

  • Tlačiť
  • 3

Každá firma chce predávať. A to čo najviac. Niekedy sa to snaží dosiahnuť agresívnou cenovou politikou, inokedy manažment tlačí na predajcov a požaduje výkony za každú cenu. Takto to nefunguje.  Rovnako ako v hokeji nestačí iba vedieť rýchlo korčuľovať. Treba mať aj techniku, kondíciu a ovládať stratégiu hry. Ako je to v predaji?

Úspešný predaj stojí na 4 pilieroch:

1. žiadaný produkt

2. zdravá obchodná politika (distribučné kanály, ceny, platobné podmienky, záruky a pod.)

3. fungujúci marketing (vytvárajúci záujem u cieľovej skupiny)

4. výkonný obchodný tím (predajcovia, ktorí vedia predávať a idú naplno).

Hovorí sa, že reťaz je silná ako jej najslabšie ohnivko. To isté v predaji. Ak ponúkate zastaralý produkt, môžete mať aj hviezdnych predajcov a neuspejete.  Môžete mať skvelé produkty za výhodné ceny, ale ak predajcovia sedia vo firme a čakajú, že niekto  príde a kúpi, tiež nepredáte. Úspech v predaji je založený na rovnováhe v týchto štyroch oblastiach. "Vitamín" znamená "látka potrebná pre život". Rovnako sú pre predaj (čo tiež v skutočnosti znamená pre firmu život) dôležité tieto 4 oblasti.

Spravte si ich analýzu a zistite, ktorá z oblastí je najviac pozadu. Ak ju zlepšíte, je šanca, že sa celý predaj posunie vpred. Ako keď odbrzdíte ručnú brzdu. Dívajte sa na to objektívne. Ako keby ste hodnotili biznis niekoho iného. Občas totiž trpíme "firemnou slepotou" a prestávame vidieť nedostatky, ktoré sú zvonku úplne zrejmé.

 

  • Tlačiť
  • 3

Rubrika Manažment predaja

Tagy Manažment predaja, obchodná politika, Obchodný úspech

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2328
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2328
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

Kalendár sa načítava...