Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Martin Mišík

"Inštinkt zabijaka" versus vytrvalosť.

27.09.2011 | Salesexpert

Mať "inštinkt zabijaka" je pre predajcu dobrá vec, ak ho správne načasuje. Inak môže uškodiť.

  • Tlačiť
  • 0

Predčasne tlačiť zákazníka k objednávke môže pokaziť celý obchod. Samozrejme, sú situácie, kedy netreba váhať . Ak je zákazník "pripravený", uzavrieť obchod hneď je výhodné pre obe strany. Niekedy však treba nechať obchodný prípad dozrieť. Snaha predajcu uzatvoriť obchod čo najskôr môže zákazníka odradiť. Ak neexistuje nejaký logický dôvod, prečo by sa obchod mal uzatvoriť čo najskôr, snaha o urýchlenie vždy vyvolá podozrenie.

Ak je cenové zvýhodnenie platné iba do určitého dátumu, alebo hrozí, že sa tovar vypredá, je v poriadku chcieť zákazníka trochu "posúriť". Musíte mu však jasne vysvetliť, prečo je rýchle rozhodnutie pre neho výhodné. Obchodníkove dôvody, napríklad nenaplnená mesačná kvóta predaja, zákazníka nezaujímajú. Ak nemáte pre neho poruke rozumný dôvod, netlačte.

Pozor, netlačiť neznamená nechať veciam voľný priebeh! V každom kroku predajného procesu by ste mali mať za cieľ posunúť sa o kúsok ďalej.  Vždy a so zákazníkom dohodnite, čo má nasledovať z jeho a vašej strany a kedy sa to má udiať.  Takto sa krok po kroku dostanete do cieľa.

Veľkú rybu chytíte iba tak, že ju postupne unavíte.  Podobne v predaji - prispôsobte vašu rýchlosť zákazníkovej,  ale nespustite z neho oči! Takto necháte zákazníka dýchať a zároveň máte situáciu pod kontrolou. Ak máte dostatok rozbehnutých obchodných prípadov, vďaka tejto stratégii môžete hoci aj každý deň uzatvárať obchody, ktoré medzičasom "dozreli".  Zatiaľ čo ostatní budú prichádzať o zákazníkov, na ktorých začali príliš skoro tlačiť...

 

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Postoj v predaji, proces predaja

Tagy proces predaja, stratégia predaja, komunikácia so zákazníkom, plánovanie

Diskusia (0 reakcií)

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2328
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2328
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

Kalendár sa načítava...