Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Martin Mišík

Disneyland ako vzor prozákazníckeho prístupu.

01.06.2011 | Salesexpert

Mnoho sa nahovorilo na tému prozákazníckeho prístupu. Netreba viac hovoriť, stačí sa pozrieť.

  • Tlačiť
  • 0

Včera som písal o tom, ako sa dá tímovo "dosiahnuť" neúspech. Dnes ráno som náhodou zobral do ruky knihu "Jak zaujmout hned napoprvé" od Ch.a D. Heath, vyd.IKAR. Zaujal ma príklad, ako chápe manažment Disneylandu svojich zamestnancov vo vzťahu k zákazníkom (na str.64). Nazývajú ich "členmi divadelného súboru". Uchádzači o zamestnanie nechodia na prijímací pohovor, ale na konkurz na rolu. Keď chodia zamestnanci po parku, sú na scéne. Návštevníci parku nie s zákazníci, ale hostia. Práca je predstavenie, pracovný odev je kostým. Táto divadelná metafora určite pomáha pracovníkom ich zábavného parku pochopiť ich úlohu. Lebo nejde iba o to, čo majú robiť. Musia ja chápať, aká je ich úloha a aký majú vplyv na pocity zákazníka.

V minulom článku som súhru členov tímu (od obchodníkov, cez technický personál, fakturantku až po vrátnika, ak prichádza so zákazníkom do kontaktu atď.) prirovnal k orchestru.  Disneyland  a ich "divadelný súbor" mi príde ako oveľa lepšie prirovnanie. Lebo zákazník vás ako dodávateľa nehodnotí podľa práce jednotlivca, ale ako celok. Je mu jedno, kto ho nase... Ostáva pocit k firme.

V Disneylande sú najviac školení zametači chodníkov, lebo sú hosťom najviac na očiach. Ktorí pracovníci sú vašim zákazníkom najviac na očiach? A ako sa k nim skutočne chovajú? Ak si ako majiteľ reštaurácie dávate záležať na kvalite jedla, najprv sa pozrite, ako sa správa obsluha k hosťom. Bez skvelej obsluhy vám dobré jedlo bude nanič. Ak predávate plastové okná, je skvelé mať vyškolených predajcov. Ale ak montážna partia po sebe zanechá spúšť, o negatívnu reklamu máte postarané.

Je príjemné byť zákazníkom vašej firmy? Toto je kľúčová otázka, na ktorú by ste mali nájsť čo najskôr odpoveď. Lebo ak to tak nie je, zbytočne prichádzate o kšeft...

 

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Postoj v predaji

Tagy prozákaznícka orientácia, Obchodný úspech

Diskusia (0 reakcií)

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2328
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2328
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

Kalendár sa načítava...