Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Martin Mišík

Dá sa dnes vôbec naplánovať predaj?

22.11.2011 | Salesexpert

Plánovanie je súčasťou práce obchodníka. Niekedy slúži na dosiahnutie zisku, niekedy na prežitie.

  • Tlačiť
  • 0

Hlavne koncom roku je plánovanie predaja často skloňovaná téma. Niektorí obchodníci to robia ako "povinné cvičenie", ktoré sa potom schová do zásuvky. A iní v tom vidia nástroj, ako svoje ciele skutočne aj dosiahnuť.

Pre prvú skupinu je výsledok súhrou náhod a okolností. Ak sa "zadarí", budú výsledky. Ak sa nezadarí, nebudú. Taký je život. Ale pre druhú skupinu to nestačí. Ani pre mňa nie. Ako teda plánovať predaj dnes, keď sa doba tak rýchlo mení?

Je dobré obchodný plán postaviť na štandardných pilieroch. Naplánovať predaj podľa produktov, zákazníkov alebo regiónov. Alebo ich kombináciou. Do plánu treba navyše zahrnúť aj to, že sa situácia môže zmeniť. A pravdepodobne sa zmení.

Máte scenár aj pre prípad, že pôvodná stratégia nebude fungovať? Niečo ako plán B? Ako sa už dnes pripravíte na alternatívu, že sa situácia nebude vyvíjať podľa vašich predstáv? Aby to u vás nevyzeralo ako u bratislavských cestárov, keď napadne prvý sneh. Mám pocit, že ich to vždy zaskočí...

Myslím, že nikdy nebol silnejší dôvod zlepšiť zákaznícky servis, prístup, úroveň služieb, marketing, komunikáciu so zákazníkom, kontrolu nad obchodnými prípadmi...ako teraz. A okrem toho, pravidelne váš plán konfrontujte so skutočnosťou. Lebo ako hovorí Jack Welsh: "Ak zmena vonku predstihne zmenu vo vnútri, koniec je na dohľad."

 

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Manažment predaja, Ciele a plánovanie

Tagy plánovanie, Manažment predaja, Obchodný úspech

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2328
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

Martin Mišík

Martin Mišík
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2328
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Konzultant a tréner predaja - od roku 2001 sa profesionálne zaoberám vzdelávaním obchodníkov. Organizujem školenia a tréningy v oblasti predaja a komunikácie. Moje tipy nájdete aj na stránke <a href="http://www.akopredavat.sk/">Akopredavat.sk</a>

Kalendár sa načítava...