Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Priatelia si musia hovoriť pravdu, pán minister Lavrov

31.08.2018 | Martin Klus

Diskusia (44 reakcií)

31.08.2018 | windings

ad1. už so základným princípom biznisu sa predpokladá že keď klient nepríde za obchodníkom príde obchodník za klientom, a na základe toho iba naivka si mysli že to nieje o biznise ak sa obchodne trasy ktorými sú aj plynovody menia podla dostupnosti a náročnosti biznisu. Ak je Ukrajina rizikový biznispartner nieje problém ich obísť, aj napriek škode pre Slovensko ktoré ma proste smolu ak si obchodník nájde výhodnejší biznisplán a záujem Ruska nieje až tak spokojnosť chudobných Slovákov ale bohatších partnerov - cieľových zákazníkov.
ad2. po vojne si každý i po 68 hľadel svoje záujmy a nielen rusi to x krát vysvetlili ale aj protistrana nielen svojimi vojenskými zásahmi a dohováraniami po celom svete, a tuším to bola Jalta a Jaltská konferencia kde sa páni delili o sféru zisku a svojho ďalšieho pôsobenia po vojne nie Praha, to že vojna je i o biznise je jasne hlavne dobrým ekonómom i keď zisk majú hlavne víťazi a tí čo ich financovali.

31.08.2018 | Martin Klus

Vďaka windings. Myslím, že obom komentárom rozumiem v zmysle "geopolitickom". Môj blog i moje pohnútky, sú ale smerované na hájenie záujmov Slovenska (samozrejme do výšky kam doskočíme) a perspektívnom zlepšovaní vzťahov, ktoré povedzme si úprimne nie sú aktuálne práve ideálne...

01.09.2018 | windings

nedá mi ešte sa nevyjadriť:
ad1. úprimne nechápem občas pohnútky "slovenčinárov" vyjadrovať sa k článku a upozorňovať na nedostatky formátu nie obsahu témy, tak ako neriešim slovenčinárku ak si nevie opraviť auto či automechanika ak vystaví faktúru s hrúbkami ak opravil auto kvalitne, proste každý človek vyniká predsa v niečom inom...
ad2. áno je to smutne a trochu i tragické ale Slovensko nieje globálne ihrisko a vyššia liga sa hra úplne inde kým my sa môžme akurát zviezť s jednou či druhou stranou, ostáva nám len si vybrať tu správnu stranu s ohľadom čo najlepšieho prospechu, môžme sa podučiť i od čínskeho obchodníka ktorý sa pokloní a usmeje aj na zlého zákazníka ak ma z neho následný profit... I počas vojny najviac profituje neutralita a dobrý bankový trezor tak ako napríklad vo Švajčiarsku, veď už stara mati vraveli "kde sa dvaja bijú tam tretí víťazí" na vysoké skákanie proste nemáme dosť pevnú pôdu pod nohami...

03.09.2018 | HlasNaHlas

Ok, ak si slovenčinárka nevie opraviť auto, verejnosť o tom nemusí ani tušiť. Ja ako prispievateľ do diskusie teiž môžem urobiť zopár pravopisných kopancov. Ale redaktor musí slovenčinu ovládať dokonale. A keď nie on, tak aspoň jazykový korektor.

03.09.2018 | Medvedzig

reakcia na Vas blog"
Ad 1, V podnikani a vo finaciach je jednym z rizik "politicke riziko" krajina je od zaciatku politickym rizikom vid dve plynove krizy v ktorom kradli plyn! --- tzn pan Klus evidentne manipulujete alebo vase vzdelanie a skusennosti su na milu kedves !
Ad 2. NA to vam jednoducho odpoviem v 2013 som pri studovani technickych veci si obnovil rustinu nasledne som uz dokazal v 2014 si pozerat priame prenosy z Majdanu, sledovat co siri nasa RTVS a porovnavat co vidim v prenosoch z vyjadrenim ludi z Charkova,Kyjeva, Odesy a zaroven po nastoleni vlady krvaveho pastora Turcinova velmi lahko zistil reakcie obyvatelstva - priamo z videi na Youtube a tie boli velmi sokujuce. Ja za t nemozem,ze ste o do mna o 9 rokov mladsi a chbaju vam skusennost o praxi nehovoriac apropos co vyrabate o krem slov?
Ad.3i to pouzivate co za argument s Finmi? Troskaj poucte sa ohl;adom ich historie a napriklad ako ich anektovali a utlacali svedi! pripadne ako v ramci carskeho Ruska mali vyhody! Pokial neovladate realie tak o nicch prosim Vy ste boli na Kryme aby ste si zistili aky je skutocny stav?Ako je mozne ze Krym bol 8.5 1945 sucastou RSFR a ako sa stal v 1954 sucastou USSR? Nebola to zo strany USSR anexia? Alebo mali sa k tomu nejaku moznost vyjadrit obyvatelia Krymu? Pokial ja viem sa jasne vyjadrili ze nechcu byt sucastou Ukrajiny uz v roku 1991 pokial to neviete!
Ad 5. To co tvrdite poprosim dolozte oficialne potvrdenym zaznamom z druzic USA,ale oficialnymi tzn ze si USA statne agentury za tym stoja a nie len Vasim tliachanim! Lebo aj ja mozem vykadrit sa ,ze casto vychadzate ako Zitnanska a Lipsic z USA ambasady v Bratislave!!!
Ad 6. Ake vysetrovanie mate na mysli? Bolo transparentne? Boli tam zastupene vsetky strany? Boli poskytute USA oficialnou statnou instituciou? Ved satelity toho dokazu ukazat strasne vela v realnom zazname v rozliseni ,ze vam vidi na klavesnicu PC
Ad 7. Preco udavate ako zdroj oligarchicku TA3 a nie primae ruske zdroje?

Pan Klus , nie kazdy tu secku zerie!!! Ste velmi sl;aby politolog - mizerny v argumentoch a po dalsie v ste v strane s krkavcou matkou Nicholsonovou(prednejsie su jej peniaze s parlamentu ako venovat sadietatu pocas materskej) nehovoriac o jej afere pocas jej posobenia ako tajomnicky na ministerstve prace a soc .veci - vid afera v UK s odobratymi detmi! Appropos Galko z tej istej strany dal za 22tisic kazi odpredat 33 T-72 ! Cenna stredneho tanku je v sucasnosti podla vybavy od 1.5 - 4.5 miliona dolarov! To ste v akej strane odbornikov?
Apropos ked uz vas tu mam tak poprosim vase vyjadrenie k zavedeniu v SR obdoby FARA zakon v USA,, zavedeniu tresnopravnej a hmotnej zodpovednosti pri vykone statnej a politickej funkcie za sposobene skody, k zruseniu jedneho volebneho obvodu v SR a zavedeni evolieb na zaklade okresov- zaroven aj odvolatelnost poslanca dannym volebnym obvodom ?

Dakujem za odpovede a odporucam Vam navstivte ten Krym a nepocuvajte reci Dorazina!!!

03.09.2018 | Medvedzig

Vopred sa ospravdlnujem za tie preklepy,ale predsa som rocnik 1971 a nemam strojopis ,co bolo bezne na gymnaziach, Ja mam len cisto stredne odborne technicke vzdelanie a dokonca som sahol aj na vysokoskolske a v 1994ho sj dokoncil s CD. Potom eate tu mam jemnu nadstavbu vo financiaciach a bankovnictve cisto z nudy popri prac, celu ekonomiku som nestihal, musel som sa zivit a to v prvych dvoch rokoch som mohol skocit rovno do tretieho rocnika , tak len ta nadstavba kvoli zabave a hlavne za vlastne! Ale urcute pan Klus je schopny reagovat ... apropos pokial chcete komunikovat s panom Lavrovom urcite to dokazete priamo cez velvyslanectvo RF , podotykam oficialne na n urovni , pripadne by ste mali oslovit MZV RF s konkretnymi otazkami,ze a nie len lokalne na uzemi SR.predsa pan Lavrov je obcanom RF a nie SR!

04.09.2018 | MedvedikBalu

Sprravanie "moralneho" zapadu v dvoch svetovych vojnach a nielen tych vid relacia https://www.youtube...

01.09.2018 | Pichliačik

Pan Klus. Zrejme jediny nechapete co to znamena komercny. Znamena to zbavit sa pijavic, ktore odciciavaju tranzitnymi poplatkami zisk.
Budte aspon taky hrdina ako hajzlik Harabin a spytajte sa to Lavrova a pozerajte mu do oci. ( ale nie na fotografii).
A poprosim aspon tri onanie (masturbacie) na pocest pana Trumpa.

01.09.2018 | Martin Klus

Verím, že ste si tou poslednou vetou dobre uľavili Pichliačik. Škoda jej, inak by som zvážil možno aj odpoveď najmä na tú "múdrosť" nerozlišujúcu práve kusisko politiky v "obchádzaní pijavíc"...

01.09.2018 | Dávid Beňo

Rusi nie su nasi priatelia, naco sa to hrate? Naivita ci snaha zapacit sa rusofilckam?

01.09.2018 | Martin Klus

No, rozhodne sa tak v súčasnosti nesprávajú. A o tom práve píšem v mojom blogu p. Beňo. A aj o tom, čo musia zmeniť, aby sa toto vnímanie mohlo začať meniť.

01.09.2018 | Dávid Beňo

V súčasnosti ? Poprosím priklad KEDY za posledných povedzme 50 rokov sa tak správali? Netreba nám ich priateľstvo, oni sa priateliť možno ani nevedia..chcu len brať, ponižovať a rozvracať. Historia mi dáva za pravdu.

01.09.2018 | Martin Klus

Svetlé záblesky tu predsa len boli najmä v 90-tych rokoch a začiatkom milénia, aby sme nekrivdili. Dokonca došlo aj k slovám o "zodpovednosti", čú sú na ruské pomery nevídané veci: https://zpravy.idne....

02.09.2018 | Anna Herrmannová

Obdivujem ruskú kultúru, ale zároveň konštatujem, že Rusko v samej podstate je agresor...
Potvrdili to aj tí, ktorým sa podarilo uniknúť z Ruska...
Opis toho, ako Rusko trollov platilo, aké zadania museli plniť!
Verejné klamstvá, zavádzania, manipulácia sú trendom dnešnej doby...
Okrem Ruska je to Trump, no a vidíme to aj u nás v podaní Smerákov!
Preto som ostražitá a nenechám sa vtiahnuť do blábolov politikov...
Dnes sa dá overiť takmer všetko...
Len nutno použiť zdravý rozum!
No a napokon platí - Historia magistra vitae!!!


02.09.2018 | slov-led plus

Pán Klus myslím si že Váš článok je zbytočný a o ničom. Z Ruskej strany to čítať nikto nebude, lebo ich so všetkou úctou nejaký Klus nezaujíma. Politici na Slovensku na majú neustále nutkanie zapáčiť sa jednej, alebo druhej strane. Neustále vykrikujú čosi o našom zakotvení v severoatlantických štruktúrach, že sa máme k čomusi hlásiť, že máme čosi deklarovať, potvrdzovať... Čosi ako minule hlúpo a od veci vyčítala Cefalvayova Sulíkovi.

Domáce slovenske publikum rieši úplne iné veci. Problém Vás v SaS je, že síce máte dobrý program a myslienky ale neviete ich predať a navyše často sa zamotáte do zbytočných a nepodstatných tém. Tie Vás spochybňujú ako schopnú stranu viest tento stat a uberajú Vám body. V poslednom čase za také aktivity považujem Vaše a pána Galka vystúpenia na tému Ruska.

Pán Klus keď už mate tu ambíciu upozorňovať na seba a vyjadrovať sa k geopolitickým témam a vadí Vám ruská propaganda... Áno v mnohom klame, ale mne viac prekáža ta oficiálna mainstreamova proamerická ktorá nás na základe podvodných klamstiev zatiahla napríklad do vojny s Irakom. Nikto sa nám ako krajine neospravedlnil že nás ako spojenca podviedol. Presne ta propaganda ma na svedomí milióny mŕtvych v Sýrii, Iraku, Afganistane atď.. Taký Afganistan, dodnes tam zomierajú aj naši vojaci. Útok na Afganistan bol vraj bojom proti terorizmu po 11. septembri. Neskor sa ukázalo, že za útokom boli Saudi. Nie obyčajní Saudi ale členovia vládnucej kráľovskej rodiny. Vieme dobre, že Saudi podporujú fanatickú vetvu islamu ktorý reálne ohrozuje bezpečnosť v Europe, ale to nikto nerieši, ale s radosťou so Saudmi obchodujeme. Na Rusko uvalíme sankcie a nech to stoji čo to stojí ako povedal Kiska, avšak kde je naša morálka v prípade Saudov? V čom bola horšia diktatúra Kaddafiho, alebo je Asada od diktatúry ktorá vládne v Saudskej Arabii? Chápem, že Ukrajina je nám bližšie, ale životy Ukrajincov zabitých na Donbase sú cennejšie ako tisíce zabitých a miliónov trpiacich a hladujúcich v Jemene kde náš západný svet podporuje teror vedený Saudmi?

Veľa sa hovori o ovplyvňovaní volieb Ruskom. Po prve... Spomeňme si na voľby v roku 1998 koľko námahy a peňazí vyložili rôzne mimovládky na ovplyvnenie volieb na Slovensku a porážku Mečiara. Aj ja som rad že Mečiar odišiel (škoda že neskončil v base) ale ovplyvňovanie volieb Američanmi po celom svete je bežná vec a nie raz bola presadzovaná aj armádou (napríklad Panama) Majdan tiež bol pod taktovkou Američanov, keby ste sledovali poľskú politickú scénu tam sa po zhoršení vzťahov s Ukrajinou bežne hovori o tom akú úlohu zohralo Poľsko na Majdane, alebo duo Biden & Kwasniewski... Ani mne sa nepáči zabratie Krymu Ruskom, lebo to vytvára precedensy ktoré sa raz môžu dotknúť Slovenska. Priznajme si ale, že ak by sa tak nestalo bol by tam druhy Donbas a zomreli by ďalšie tisíce ľudí.

Po druhé... ovlyvňovanie volieb. Zoberme si také Slovensko. Vraví sa, že za Kotlebom sú aj ruské peniaze, weby atď... netvrdím že nie. Mal by však Kotleba vôbec šancu na úspech ak by tato krajina a politika fungovala normálne? Čo SaS ponuka ľuďom ktorí volia Kotlebu? Čím to je, že SaS ma skoro tie iste % ako Kotlebova strana? Čím to je, že Vy osobne keby ste zoči voči Kotlebovi kandidovali na župana v BSK, tak by ste za bežných okolnosti podla mňa prehrali?

Namiesto Ruska pán Klus riešte radšej to, že nás "spojenec na vecne časy" USA zavádzajú cla aj na naše výrobky, že my od nich nakúpime NEVÝHODNÉ F16 z našich daní. To mňa ako občana a daňovníka SR vytáča viac a od Vás politikov očakávam, že sa týmto problémom ktoré sa nás priamo dotýkajú budete venovať. Lebo keď nie Vy tak to bude robiť a zbierať % Kotleba...

02.09.2018 | Anna Herrmannová

Ejha!
Mňa názor p. Klusa zaujal a dokonca vystihol podstatu vecí!
Či sa to komu páči alebo nie!
Rusko a USA sù dnes na jednej lodi!
Obe majú vodcov takých, ako majú!!!
A tiež sú mi dakedy na smiech tieto trollky-molky...

03.09.2018 | HlasNaHlas

Myslím, že článok je OK. Galko je OK. SAS nie je celkom OK, lebo na prirodzený manželský vzťah muž a ženy prinášajúci potomstvo povyšuje aj vzťah medzi homosexuálmi, čo je nebezpečné pre výchovu ďalšej generácie. V inom mi SAS neprekáža.

Pokaľ ide o Saudov, hlavný vodca už za svoje skutky zaplatil životom, a verte, že sú pod drobnohľadom USA. Afganistan okupovali Rusi niekoľko desaťročí, ale poplatnému českolovesnkému režimu to vôbec nevadilo, naopak, vrelo vítal túto okupáciu.

Pokiaľ ide o Irak, už ste zabudli, že Saddámov Hussainov režim si len tak z ničiho nič začal opkupovať Kuvajt?! Za to dostal Hussain príučku a už nie je na tomto svete. Na čej strane boli vtedy Rusi?

Pokaľ ide o východ Ukrajiny, nemusel by tma nikto zomrieť, ak by sa do veci neboli vplietli ruské vojská. Nemali tam čo hľadať. Rovnako ako na Kryme. Reči o večne Ruskom Kryme tvoria súčasť ruskej propagandy.

Majdan a Američania - to je výmysel ruskej rozviedky a jej propagandy v podobe Hlavných správ na Slovensku. Hlavným vinníkom Majdanu bol ruský agent na mieste prezidenta Ukrajiny, Janukovič, ktorý robil všetko preto, aby sa Ukrajina nedostala do NATO a EÚ. Z tohto dôvodu ruskí agenti otrávili aj proeurópskeho prezidenta Viktora Juščenka.

Kedy sa už konečne poučíte z roku 1968? Chcete žiť v skorumpovanom systéme, kde môžete predávať na mestskej tržnici jedine vtedy, ak dáte úplatok miestnemu gubernátorovi a/alebo predsedovi miestneho výboru strany?! Alebo chcete žiť v demokratickej spoločnosti, kde tieto poplatky budú zaevidované, kontrolovateľné a pôjdu na účet samosprávy, odkiaľ sa použijú na rozvoj mesta?

Vyberajte dobre! Lebo aj keď poviete, že u nás sa kradne, aj keď je demokracia, pravda je iná. Fíco a jeho ľudia si rozparcelovali tento štát a demokracia tu existuje len pri hlasovaní občanov vo voľbách. Všetko ostatné je biznis firmy SMER, a. s. Presne ako v Rusku. Ibaže tam je vlastníkom firmy všetkých firiem pán Putin.

A k otázke zbraní - chcete aj naďalej kupovať všetky súčaistky z Ruska, od ktorého nám momentálne najskôr hrozí okupácia? Aby sme okrem plynu a ropy boli závislí od Ruska ešte aj vojensky?! A pritom sme členmi NATO?! To si môže želať iba, ten, kto Rusom sám chce padnúť do rúk! V Rusku iba plačú nad tým, že stratili satelity a chceli by ich dostať naspäť vrátane Slovenska. hrajú obrovské šachy ( a v šachu sú Rusi veľmi dobrí!), a jedným z ťahov je obísť systém plyno- a ropovodov. Dostanú na kolená hneď päť múch jednou ranou. Prvou muchou bude Ukrajina a druhou (muškou) Slovensko. Treťou Česko a štvrtou Rakúsko. Piatou Maďarsko. Pritom posledné štyri sa stále živia exkrementami na rukom konečníku a oblizujú ho. Veď je to hanba! Slovač stále vykrikuje, že chce samostatnosť, vymaniť sa z EÚ, ale pritom líže rusom ... veď viete čo.

Bezpečnosť musíme mať posilnenú z NATO, lebo Putin si s nami bude robiť, čo chce. A musíme tam aj prispeivať finančne. Lebo príde čas, keď budeme pomoc NATO potrebovať a vtedy USA povie "nie. Veď majú všetky ich obranné systémy sú z Ruska. Neprispievajú do obrany. Ich komunistické vlády vždy išli Rusom poruke." (Aj to je smiešne, že naši náčelníci súhlasia so všetkým, čo Rus povie, urobia všetko, čo Rus rozkáže, bojujú proti protiruským sankciám, zlého slova nepovedali pri okupácii Krymu, a oni nás pekne obídu s plynom!!! Výborne pán Fico, vidím že ste majster zahraničnej politiky!) "Tak si kvôli nim prsty páliť nebudeme." A táto proruská grada povie" Vidíte to, občania? Zase nás Američania zradili!" A tento národ nasiaknutý komunizmom tomu uverí. Naši budúcnosť si však tvoríme už teraz. Teraz nechcem nič urobiť pre svoju slobodu! Nechceme kúpiť lietadlá z USA. OK, potom znášajte následky. Mňa ako daňovníka viac vytáčajú krádeže Ficových lokajov a chlebodarcov.

K USA - žiaľ dnes je na ich čele - a to opäť s pomocou ruských tajných služieb a propagandy - Trump, diletant bez cti a chrbtovej kosti. Ale aspoň má pojem o tom, že čo komu patrí, to je jeho, a nik mu to nesmie vziať. Nie ako u nás, že vám zoberú pole a zlodej naň dostane peniaze z fondov EÚ. Teda nijaký socializmus, nijaká mafia, ani s ľudskou tvárou ani bez nej, lebo to všetko je iba maska zakrývajúca väzenie, týranie ľudí, prenasledovanie, neslobodu vyjadrenia, prejavu a korupciu.

Takže vyberajte dobre, komu prejavíte svoje volebné sympatie. Lebo s červenými bratmi skončíme tak ako Venezuela.

03.09.2018 | Medvedzig

Dristy , dristy a dristy a preto tych 5 miliard dolarov preinvestvovanych a priznanych do zasahovania diania na Ukrajine z USA boli reci doprazdna ze?
Janukovic hral na obidve strany pritom podporoval Pravy sektor! Strana regionov bola nic ine nez skorumpovana strana!Janukovic nic ine nez oligarcha ktory drbaval vsetkych.Pozrite sa na Porosenka ako zbohatol pocas svojho posobenia a preco vlastne nepredal svoj zavod Roshen v Lipecku?

04.09.2018 | slov-led plus

Nemam cas ani chut vyvraciat vsetky Vase nezmysly:
- Rusaci neboli v Afganistane desiatky rokov, uz dnes je tam NATO takmer 20 rokov a Rusi tam boli necelych 10 rokov
- nastudujte si veci okolo 11. septembra (teraz nemyslim teorie okolo padu WTC atd) ale kym boli a kto financoval atentatnikov...ved o tom hovori aj sprava kongresu ze Saudska kralovska rodina v tom mala prsty, nejaky Usama by nezmohol nic
- ano, nas sa skaredo dotkol 1968 rok, ale co v tom case robili amici Vietnamcom!?
- ze mam osobnu averziu na americke neznamena ze milujem ruske a putinovske
- ze nesuhlasim s nakupom F16 neznamena ze chcem rusku techniku!!! Splietate dva na sest, Gripen bol dobrym EU riesenim a navyse! By sme sa vdaka Gripenu skor zbavili casti ruskej techniky
- US administrativa nie je o jednom Trumpovi, vypovedanie zmluvy s Iranom a dalsie veci nie su o jednom Trumpovi
- pokial rusi naozaj ovlyvnili US volby tak do prdele s takou americkou demokraciou, inak ta pojasena Clintonova by bola este vacsia katastrofa nez Trump
- Majdan ste mimo.. S podporou US Majdanu je to rovnake ako s CIA vezeniami a mucenim v EU, tiez to nebolo a uz vieme ze bolo, rovnako vyzbrojovanie IS v Syrii atd
- den, ci dva pred strelbou na majdane Janukovic suhlasil s odchodom a volbami na jesen, bola podpisana dohoda s ministrami PL, DE, FRA + za opoziciu myslim ten boxer tam bol, komu zalezalo na strielani po tom co sa dohodlo vsetko co protestujuci ziadali?
- Poliaci teraz co sa povadili s UA bezne vykrikuju UA ako podporovali Majdan a teraz im UA ukazuje prostrednik
- Sadam, kto podporoval a toleroval sadama, neboli to USA? Napr. v casoch vojny s Iranom a kto vyzbrojoval Taliban v case Ruskej "okupacie"
- Mimochodom v Lybiji a Somalsku Rusi su prakticky bez vlyvu a ako to tam vyzera?
- Rusko a Syria, ukazal niekedy niekto lepsie riesenie ako Asad?

04.09.2018 | MedvedikBalu

Doplnim este pokrytecka utajena sprava OSN o tom ako sa nepodporovat a blokovat obnovenie Syrie pokial je tam Asad.opat moralka krajin zapadu ,ktoru presadzuju! Za sociku nam obmedzovali moznost ziskania technologii s maximalnym usilm zabrzdit rozvoj krajiny, teraz v pripade Syrie sa ukazala ich podlost v priamom svetle!Do certa s takou EU a moralnym zapadom! Cim skorej z tohto pokrytectva tym lepsie inac tu mate potom obcianske vojny v celej EUROPE a nemyslite si ze sa to vas nedotkne!

04.09.2018 | IvanPe

Isty cas Kazimir slubil kazdemu komu sa nepaci ze mu zaplati jednosmernu letenku kam si povie.
Kedy odchadzas?
Lebo bolsevik (cerveny a hnedy) sa tu bude este dlho roztahovat, ale postune ako budu vymierat cviceni obcania, pojde do historie. Netvrdim ze luza neprezije, tvrdim dokonca ze musi prezit, potrebujeme ju. Ako jézis potrebuje certa, ako by inak poznal zlo.?

04.09.2018 | Slavko Slovák

Tak takúto argumentáciu čítam občas ked Amíci kŕmia svojich lenivých (v zmysle, nehľadám fakty a čísla, ale stačí mi meinstreem) občanov..
Toľko dogmatizmu, prekrucovania si nedovolili ani najvyšší apartnici KSČ.. Klobúk dole, pred takou "argumentáciuou".. Všetko v zmysle USA manulálu.. len tlač a argumentuj hociakými hlúposťami, niekto na to skočí..
tak len jeden fakt.. o plynovode sa tu písalo dosť.. o Kryme:
Ešte aj v súčasnej ústave Ukrajiny je ustanovený Krym, ako samostatné administratívne územie, autonómia, s vlastným parlamentom, prezidentom, samostatnou vládou a vlastnou ústavou, v ktorej sa píše, že na základe referenda má kedykoľvek Krym právo sa oddeliť od Ukrajiny. (http://www.crimea.ru/article_info_big16041.htm) Parlament tam majú aj Krymskí tatári.
Referendom sa Krym oddelil od Ukrajiny a následne požiadal Rusko o pripojenie sa k Rusku, s čím Rusko súhlasilo.
Teda rozdelenie sa presne riadilo Helsinským dohovorom, na rozdiel od Kosova, ktoré nikdy nebolo samostatným autonómnym územím, nerobilo referendum a odrhlo sa od homogénneho historického štátu bez právneho nároku schváleného nejakou medzinárodnou dohodou či pravidlami uznávanou štátmi sveta.( Jaltská konferencia, Versaileské dohody, alebo Helsinská dohoda)
Preto sankcie proti Rusku sú nezákonné , majú iba politický, ale v žiadnom prípade, nie právny dôvod.
Z tohto uhla pohľadu je otázne postavenie Katalánska, lebo ono fakticky aj právne spĺňa všetky atribúty Helsinského dohovoru na osamostatnenie
..a kto ohrozuje svet?!? stačia čísla:
-USA majú vo svete 800 vojenských základní v 148 štátoch sveta:
-Ruské základne vo svete, spolu 20tis. vojakov v 7 krajinách
-126 vojenských intervencí USA v zahraničí medzi 1950-2011 (vrátane jednorázových konfliktov) Rusi 21
-rozpočet USA na vojnu 2017- 583mld, v 2019-716 mld. rusi 105mld.
stačí si čítať fakty a nie propagandu..
-

03.09.2018 | HlasNaHlas

Pán Klus, to, čo hovoríte, si všímam už dlhšie a do bodky s Vami súhlasím. Veľmi vecne ste to spísali a Váš príspevok pomôže vyvážiť vlnu (pro)ruskej mediálnej kampane, ktorá propaguje ruskú demagógiu založenú na mentalite poznačenej totalitarizmom a mafiánsko - stalinistickým imperatívnym myslením.

Je mi ľúto, že časť verejnosti stále túži za "ochrannou" rukou, resp. chápadlom z Moskvy.

03.09.2018 | Martin Klus

Ďakujem veľmi pekne za Vašu podporu HlasNaHlas. Potešila a povzbudila.

03.09.2018 | rosma

Martin Klus, veľmi pekne napísané. Je to stručné, adresné a vystihuje to podstatu veci a ruskej politiky "veľmoci", na ktorú si treba dávať pozor.

03.09.2018 | Martin Klus

Ďakujem Vám rosma. Pokúšal som sa o to a som rád, že to Vás zapôsobilo práve týmto dojmom.

03.09.2018 | chr

Tak ako som už napísal kedysi dávno , tak píšem aj teraz . Rusi klamú od začiatku až do poslednej bodky . A klamali vždy , odkedy ich začal viesť boľševik. Liliputin sa rozhodol , že sa stane medzinárodný hráč na úrovni vyspeých západných štátov a urobí pre to všetko . Obetuje toľko ľudí , koľko bude treba . To vidia všetci . Je mu to úplne jedno koľko ľudí musí dať zabiť.....len aby dosiahol svoj cieľ . A potom si umrie a v rusku vyhlásia kult liliputina za zrušený a objaví sa tam nový demagóg , napríklad taký šojgu alebo lavrov a aby sa stali rovný s vyspelými západnými štátmi urobia všetko možne , obetujú akékoľvek monožstvo ľudi..... a takto to pôjde ďalej . Samotný rusi musia pochcopiť to čo sme pochopili napr. my , ukrajinci a budú musieť bojovať za seba , aby sa niekam posunuli bližšie ku vyspelým európskym národom.

03.09.2018 | chr

Darmo sa niektorý budú zavzdušňovať , darmo budú trollovia vymýšľať , darmo budú hranolovci a im podobný šíriť demagogiu , Klus má pravdu . A bude ju mať dovtedy , kým sa rusi nezmenia.

03.09.2018 | Martin Klus

Ďakujem. Dúfam, že to viacerí z nich čítajú. Už mi totiž niektorí poslali celkom "veselé" súkromné správy...

03.09.2018 | beauty

Prikladate si vacsiu dolezitost ako Vam patri. Mimochodom, asi budete musiet vymenit narod, nejako sa Vam nedari demokraticky vyhrat volby. Zeby ludia citili, ze tzv. Zapad nie je uz davno etalonom pravdy, spravodlivosti a demokracie?

04.09.2018 | IvanPe

Nevyhravaju, nevedia kradnut, podvadzat a klamat, za co im volebna vacsina nevie prist na meno.
Maju zasady, co je v politike cisty handycap, ale aspon vieme na com sme.
Ludia na “zapade” netoleruju klamstvo, podvody a zlodejinu, vedia, ze by okradli sami seba.
To iba Slovenska volebna vacsina zije z odrobiniek pozbieranych za zadnicami svojich vodcov.
To uz Lenin pochopil: za kus zvanca ti bude luza zrat z ruky a ak je tej luzy vacsina, zvoleny potentat moze vsetko, absolutne.

04.09.2018 | MedvedikBalu

Nevedia kradnut a odvadzat a emisne skandally Nemecka su prikladom coho? Ukradnute peniaze Lybie su prikladom coho?Rabuju a klamu po celom svete!

04.09.2018 | chr

no Balu . Ty si krásny príklad Trolla z Leningradskej továrne. Spojíš nespojitelne , združíš nezdružitelné , len aby si to prezentoval ako tvoju akoze pravdu. Vysvetlím ti to takto . Nemecký prezident rezignoval na svoju funkciu , lebo novinári vyšťúrali , že im s manželkou zaplatila firma jeho manželky dovolenku . Hranol prisahal , že sa vysťahuje z Bonaparte , keď padne čo i len podozrenie , že jeho apartmán je u daňového podvodníka a do dnešného dňa býva vo svojom byte. To je len príklad kam by sme chceli , aby sa naši politici posunuli. Samozrejme , že hovorím o nemeckom príklade. A možno si aj pochopil , že to o čom hovoríš ty nie je o politikoch ale obchodníkoch . Netvrdím , že v Nemecku nie sú obchodníci previazaný na politiku . Ale miera ako to je na zlodejsku s s nemeckou nedá ani len porovnať . Stačí keď sa pozrieš na olidarchiu , ktorá je v pozadi hranolpartaje . Aj keď si myslím , že je s tebou škoda reči viesť nadá mi to , aby som nereagoval. Sám si musíš odpovedať na otázku či chceš len trollovať alebo posunúť slovenskú spoločnosť o kúsok ďalej . Predpokladám , že tvoja reakcia dá jasnú odpoveď na túto tvoju dilemu.....

04.09.2018 | MedvedikBalu

Chr obdobne aj Ty si pripad inteligencie, oligarchia ide vzdycky po ruke s obchodnikmi!Ked spominas Hranola , tak ja Ti spomeniem Dzurindu (kauza platinovych sitiek, skupinka. vlaciky, NBU. Danove riaditelstvo atd ...) o porovnavani korupcie by som bol opatrny,aby sa neukazalo,ze korupcie na zapade je viac ako tuna ak sa nemylim bola uvedena statistika v tomto smere/ Ja urcite neobhajujem hranola, ale tvrdim ze ho k moci doviedol Dzurinda s Radicovou vsetci mnou vymenovany patria do basy a zhabat majetok (aj ten prevedeny na rodinnych prislusnikov)!Spolocnast sa posunie dalej len vtedy ak nebude akceptovat zlodejiny a podvody z hociakych stran! Co sa tyka rabovania Lybia ( rozbita Francuzskom a NATO ), Irak (rozbita NATO), Syria(rozbita teroristami a clenskymi statmi NATO ), Juhoslavia (rozbita opat kolaboraciou a aktivitami clenskych statov NATO vratane nas) takze o akom posunutiaSR tu tliachas ked SR je agresor v Afganistane a Iraku a pritom pokrytecky vycita RF invaziu z roku 1968 a pritom robi to iste! Takze neklam na tomto platku PENTY.

04.09.2018 | Brano L.

článok sa mi celkom páčil, až na skutočnosť, že noviny a časopisy v Rusku sa venovali úlohe Ruska v roku 1968 pomerne rozsiahle, a na počudovanie nie veľmi tendenčne. O tom písal aj Vladimír Palko na portále Postoj.sk. Teda poprosím naštudovať si to.
Mňa predsa len fascinuje niečo úplne iné. Aj vo svojom okolí zisťujem, že je veľmi málo ľudí, ktorí majú jasno v hlave a vedia odkiaľ vietor fúka.Ale nie je to prekvapivé.
Veď v minulosti som čítal o tom, ako západný ľavicoví intelektuáli obdivovali Stalinove Rusko, ako nevideli teror a zámerný hladomor na Ukrajine a podobne. A tiež som čítal o tom, ako ľavicová propaganda nafúkla borbardovanie Guarniky nacistickým Nemeckom ale vôbec nepísali o rozsiahlych čistkách a terore za pomoci KGB v Barcelone, o čom písal myslím G.Orwell.
A napokon som čítal veľa o mierovom hnutí, financovanom pomocou Kominterny a KGB, ktoré v západnej Európe naivne (a možno aj zámerne) bojovalo proti rozmiestneniu jadrových hlavíc v západnej Európe (+rozmiestnenie rakiet Pershing 2), pričom ZSSR už dávno rozmiestnilo v satelitoch ZSSR rakety SS20.
A potom tu niekoho prekvapí to, že sa nájde toľko ľudí, ktorí baštia manipulačnú propagandu postsovietskeho Ruska? Mňa to teda vôbec neprekvapuje.
Len u Slovákov toto neviem pochopiť, že prečo nechápu, že podobný argument ako Rusko voči Krymu by mohlo použiť aj Maďarsko voči Slovensku.

04.09.2018 | MedvedikBalu

Jedina otazka na ktoru urcite dokazes odpoved. Sucastou ktorej zvazovej repobliky bol Krym v okamihu ukoncenia WW2 ? Ukrajinskej alebo Ruskej SSR? Lebo ja pokial si pamatam tak bol sucastou RSSR a nie USSR? Takze urcite vysvetlis na zaklade akeho prava sa Ukrajina domieva ,ze ma patrit pod nu?
Ak hovoris o casopisoch specifikuj konkretne ci to bola obdoa topiek, Noveho casu,ci dennika N alebo ci to boli telky ako R24, R1,RTR atd pripadne vzgliad, clanky na volnom cont.ws ciria.ru alebo kde? Vdaka

05.09.2018 | Martin Klus

Odporúčam do Vašej pozornosti tento zaujímavý status MedvedikBalu: https://www.faceboo...

11.09.2018 | MedvedikBalu

Ja zase Vam odporucam reagovat na moj komentar a nie vymyslami pana Ondrejcsaka.Krym bol rusky a je rusky od Katariny Velkej v 1954 ho anktoval Chruscov, ludi sa nepytal. K vystahovaniu tatarov doslo presne za tie iste veci ako Sudetskich nemcov za kolaboraciu. Asik by ste si mali zistit cosi viac o jednotkach SS zostavych prave z tohto obyvatelstva! Mne sa tiez nepaci pojem kolektivnej viny ale bol uplatneny a pokial ja viem tak WW2 ZSSR nezacalo,zacalo ju Nacisticke Nemecko a nastup k moci Hitlera bol podporovany financnymi a podnikatlskymi kruhmi z UK, Fr, USA.

05.09.2018 | chr

... no Balu , keď už spomínaš Mikiho a napriklad gorilu . Hranol mal x mozností dať vyšetriť gorilu a potrestať asn niekoho . Prečo asi ? Asi by nepopíjal najznámejšiu americkú limonádu na úrade vlády.Vôbec neobhajujem Mikiho , ale nomôžeme isť vo vymenúvaní nekalostí dozadu až ku Púnskym vojnám . Ďalej , problém je v objeme v akom hranolpartaj rozkráda verejne financie . Poratáj koľko toho rozkradla Miki partaj a vynásob to tridsiatimi. Toto je tragédia zlodejska. Že nová vládnuca klika sa vždy prispôsobý starým manierom . Stačí aby vynášali . Radičovú nemôžeš hodnotiť , lebo to bola zatial jediná vláda , ktorá si stála za tým čo hovorila . A preto aj padla. Bol to taký krátky záchvev v zlodejskom vzduchu na lepsie časy . Bohužiaľ dopadli tak ako dopadli . V každom prípade ich si stáli za svojim , ak chápeš čo s tým chcem, povedať. Ďalej nepeť sem bombardovanie Juhošky a ostatné USA vojny , lebo to nie téma nášho blogu . Stále sa len a len bavíme o vplyve klamania liliputinovho režimu na súčasnú existenciu v Europe. Taky trolli ako tý to vždy , keď im dojdu argumenty zvrtnú " na vplyv hrdze na sexuálny život červených mravcov" . Aby jednoducho odpútali pozornosť od témy , kde im dojdú argumenty. Už viackrát som napísal môj výrok . " Svet sa dnes riadi v duchu reklamy . Deväť z desiatich reklám vyslovene klame a tá desiata len zavádza . Čož je to isté" Rui sú bohužiaľ uväznený vo svojom postsovitskom komunistickom matrixe a ich vedeniu to maximálne vyhovuje a preto sa bránia aby sa normálny ľudia dozvedeli , že žiť sa dá aj inak ako sa len dookola klamať a velebiť vojenskú diktatúru. A o Kryme sa baviť nemá zmysel . Najprv si preštuduj kto ho pripojil k Ukrajine a prečo . A kto garantoval a prečo na Budapeštianskej konferencii celistvosť ukrajiny v stave tak, ako bola v čase podpisu . A že to bola čistá agresia , tak o tom snáď dnes už nepochybuje nikto . Nakoniec to priznal aj sam liliputin.

11.09.2018 | MedvedikBalu

Prto tvrdim ze Hranol a Miki patria do basy tito dvaja znicili tento stat a je teraz otaz ci este vydrzi, do basy obidvoch a znarodnit!

11.09.2018 | MedvedikBalu

A kdalsi veciam, troll si tuna Ty ! A my tumame aky rezim ak Putina prirovnavas k rezimu?Je zvoleny svojim narodom je! Tak kt ru manipuluje? Aha takze Radicova nema za usami? Cha cha cha!Dosli Ti argumenty takze odbacas k dannemu blogu pana klusa odpovedal Fabry vid podla string si to najdes kedze yakto otvoreny e-trend blokuje zdrojeinformacii ...branislav-fabry-sugestivne-otazky-poslanca-klus­a-ministra-lavrova/1515614 takze pokial nema s argumenty obvinujes! Nemas paru o RF a hodnotis, je to ich stat ktory si buduju ako si ho vyuduju je ich vec nie nasa! Nasou vecou je aby sme si urobili doma poriadok od zlodejov ako Dzurinda, Fico,Lipsic, Zitnanska, Bugar, Radicova a dalsi@ Maju tolko kauz za sebou a ziadne odsudenie.A ked trepes o budapestianskom memorande tam mala Ukrajina okrem ineho aj nejake zavazky,ktore ako prva porusila! Ukrajina je fail state umole vytvoreny leninom cez Kaganovica (vid pripojenie byvalych Novorusskych gubernii)!Takze ked poucujes prezisti si aj o tom ako to vskutocnosti bolo a nie . Ak sa Ti nepaci ,ze Krym je sucastou RF stym budes musiet zit ak chces vediet nazor Krymcanov tak pocestuj na Krym a priamo sa ich spytaj! Som zvedavy ako potom budes reagovat tuna !

05.09.2018 | chr

... ospravedlňujem sa za gramatiku . sedím vo vlaku a železnica ma drga.

Martin Klus

Martin Klus
  • Počet článkov: 85
  • Priemerná čítanosť: 7659
  • Priemerná diskutovanosť: 25
  • RSS blogu

O blogu

Poslanec NR SR a MsZ Banská Bystrica, tímlíder strany SaS pre zahraničnú politiku a politický systém, politológ, vysokoškolský pedagóg, občiansky aktivista a od roku 2007 aktívny bloger.