Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

The domain name has been seized

29.05.2013 | Martin Belobrad

Diskusia (49 reakcií)

29.05.2013 | Niless

Tak ci onak bude este horsie, Ti hore nemaju na vyber, raz bud povolia alebo pritlacia na pilu a priznaju farbu. Stale mi rezonuju slova Busha starsieho..."ak by ludia vedeli, nastalo by lyncovanie nas vsetkych (politikov a papalasov) po uliciach. Takze nemozno im to vycitat, je to cisty pud sebazachovy.

29.05.2013 | Martin Belobrad

uz aj Ford to myslim kedysi pisal, ze keby ludia rozumeli financnemu systemu, je tu hned revolucia...
Ale tie znaky americkych uradov su pekne... vidno, ze to nerobia firmy, co robili nieco ako MYTO a RTVS :D Podoba sa to az na istu symboliku jedneho nemenovaneho statu pocas druhej svetovej vojny :D

29.05.2013 | Dr Hujer

vešanie politikov a bankárov vs chvíľkový pád finančného systému - vidím to tak 1:1.

29.05.2013 | Martin Belobrad

to sa dialo naposledy asi v stredoveku... teraz dokazu politici so sponzormi ludi tak domotat, ze sa postavia proti sebe a budu sa zabijat navzajom a tych, co problemy sposobili a parazituju na nich, si len zvolia znovu pod nejakou novou zastavou alebo stranou...

29.05.2013 | citatel1973

Nie je z mojej hlavy, ale je taká myšlienka.
Ak je to v prospech štátnej moci, tak si "investor".
Ak je to v neprospech štátnej moci, tak si "špekulant".

30.05.2013 | eExcel

Mnozstvo platidla v systeme musi predsa stupat s mnozstvom vytvorenych hodnot. To sa neda dosiahnut pri zlate - iba ak riadenou tazbou, ani pri bitcoine, ktory ma pokial viem urceny strop.


Problem obvyklych penazi nie je v tom, ze ich narodne banky generuju, ale v tom ze ich generuju viac, ako je adekvatne v suvislosti s tvorbou hodnot v ekonomike, a ze to vlady rozkradaju a zadlzuju sa.

Zlaty standard i akykolvek iny komoditny standard ktoreho mnozstvo sa nezvacsuje s rozvojom vybudovanych hodnot je tradicna urban legend.

30.05.2013 | Martin Belobrad

toto je dost rozsirena premisa, zial nepravdiva. Da sa to krasne otocit: mnozstvo vytvorenych hodnot by malo stupat s mnozstvom vytvorenych platidiel... ked sa pozreme okolo nas, tak mnozstvo platidla stupa, hodnoty klesaju, platidla sa prelievaju do nejakeho statku, momentalne do akcii na zaklade teorie "vacsieho blbca": kupim nieco, co je drahe a spolieham sa, zesa najde niekto tak blby, kto to kupi este drahsie.
Zlaty standard alebo nieco na podobnom principe je urcite stabilnejsi system, nez fiat standard, alebo ako ho lepsie nazvat. Mnozstvo zlata alebo bitcoinu generujuceho sa kazdorocne postacuje. Nepostacuje vsak na vytvorenie gigantickeho statneho aparatu, ktory nic neprodukuje, ale parazituje na produkujucej triede s odovodnenim ochrany zaujmu a zabezpecenia regulacie spravanie produkujucej triedy pred sebou samotnou. Myslim, ze je zbytocne sa o tom vobec bavit, staci sa s otvorenymi ocami pozret na sucasnu situaciu "vyspeleho" sveta. To, co pisete, je tradicna keynes legenda, ktorej uveri uz len fakt len ten "vacsi blbec", sorry

30.05.2013 | tono.hajduk

ja vas citam rad, z Vasho postu: -1- mb:" kupim nieco, co je drahe a spolieham sa, ze sa najde niekto tak blby, kto to kupi este drahsie" th: nie je prave na tomto principe zalozeny veskery obchod (a aj ten so zlatom!) ? -2- mb: "parazituje na produkujucej triede" prosim pekne konkretizovat "produkujucu triedu" aj vy ste "produkujuca trieda" ? .. dakujem za odpovede, mate - mne - papucovemu proletarovi(y) velmi sympaticky slovnik, taky udernicky, to je ono :)

30.05.2013 | Martin Belobrad

z povrchneho pohladu ano, ale z hladiska funkcie obchodu je to len vetva zabezpecujuce prerozdelenie vyprodukovanych statkov, pokrok od bartru samotnych vyrobcov... a pokladam sa produkujucu triedu, za zivot som sa celkom aj fyzicky namakal a len cca velmi kratky cas po VS som bol na podpore :D odvtedy od statu nist, len prekazky a pravidelne prispievania, takze proletarskym slovnikom, tiez som len dojna krava co si zivi svojho uradnika/mozno aj niekolkych :D

30.05.2013 | eExcel

No ved som pisal, ze problem je v chybnom generovani penazi a chybnom hospodareni vlad. Co s tym maju peniaze ako princip zmenitelnosti?

Cize hovorite ze je uplne jedno ako prebieha tazba zlata, ci sa nahodou geologickeho vyskumu radikalne nezvysi, alebo uplne nezastavi?

Preco si myslite, ze keby tu bol zlaty standard, tak stat presne tak isto nevykradne nase penazenky? Nahle by im narastol pocit moralky a zodpovednosti?

To co ste napisal nema ziadnu logicku konzistenciu.
Vysvetlite, ako funguje system s vyraznou priemyselnou produkciou a narastom vytvorenych hodnot pri zastavenej tazbe zlata. A rozmyslajte nad tym v radoch storoci.

30.05.2013 | Martin Belobrad

maly stat bez centralnej banky akym sposobom moze vykradat obcanov? akym sposobom by mohol fungovat kumpan "kapitalizmus" ako teraz, ze su na velky stat prisate tisice zpriaznenych firiem, ktore neefektivne vycucivaju danove prijmy a rozkradaju zdroje prostrednictvom nastrcenych politikov? Ma to nejaku logicku konzistenciu? Kontrola statu, teda vlastne entit dosadzujucich figurku do statu, nad produkciou meny, ktora je vlastne monopolna /obcas nejaky barter/, bez slobodneho vyberu penazi urcite nie je konzistentna s fungujucou ekonomikou... aby sa tento rezim udrzal, musi cim dalej viac prichadzat k obmedzovaniu ludksych prav za ucelom samotneho prezitia tohto parazitickeho organizmu... ved sa trosku zamyslite, co tento kleptokraticky aparat drzi pri zivote...

31.05.2013 | eExcel

Vazne sa pytate, ako moze stat vykradat ludi stanovenim dane napriklad na 40% a to bez pritomnosti centyralnej banky, hoci musite vediet ze presne takto to fungovalo starocia - do vzniku centralnych bank?

Vazne sa pytate, ci by stat sediaci na kope zlata aj bez existencie centralnej banky neprotezoval spriaznene skupiny?

31.05.2013 | Martin Belobrad

vy mate stale problem pochopit princip maleho statu, ktory by nemal kontrolu nad peniazmi... to je pak tazke diskutovat, trosku treba rozsirit obzor, lebo takto len obaja stracame cas

30.05.2013 | Niless

V sucasnosti nie je problem FIAT mena, ale pravomoci tych hore a nesloboda v oblasti obeziva. NEtreba riesit ci zlato, ocel alebo med...zodpovednost, moznost vyberu a zaujem ludi o chod a diskusiu v spolocnosti. Kym sa toto nezmeni ani zlato nas nevytrhne z biedy. Akurat viac zostri rozdiely medzi tymi co nieco vytvaraju, pripadne aj tymi co kradnu a tymi co su odkazani.

30.05.2013 | Martin Belobrad

fiat mena ale umoznila tymto entitam dostat sa k moci a znetvorit financny system... preto je nemozne ho nejakym sposobom reformovat... zlodej a parazit nemoze zo sebaspravit zrazu nejakeho spolahliveho a cestneho cloveka sibnutim prutika... preto sa neda ani spoliehat na reformu zhora. Preto je moznost zmeny len zdola, vytvorenim alternativy voci sucasnemu systemu a postupne odstrihnutie ochlokracie a kleptokracie od prijmov... napriklad v bitcoin komunite cim dalej viac silneju hlasy, aby sa btc vobec nedal vymenit za fiat... podobne aj v drahych kovoch, silneju tendencie o uctovani spolocnosti, co tazia zlato cisto v unciach, o vyplacani dividend len v kovoch a odstrihnuti zlata od moznosti vymeny za fiaty... Samozrejme, zatial v malom meradle, ale je to urcite pokrok

30.05.2013 | eExcel

Proste by v pripade zlateho stnadardu stat ludom zobral kolko si sam urci, ako teraz. V com vidite rozdiel? Dan by bola xy a statu je jedno na co je to naviazane. Proste vezme a vezme kolko chce. Zlaty standard takisto nerusi poziciavanie. Stat si takisto pozicia aj pri zlatom standarde.
Na com realnom zakladate svoju historicku predstavu o zlatom standarde?

Viete, preco existoval zlaty standard? Pretoze kedysi nebolo nic efektivnejsie ako drahe kovy (a pred tym velke kamene). Ale pre ekonomiku to bolo o nicom.

30.05.2013 | Martin Belobrad

zlaty standard v pravom slova zmysle, historicky 1870-1912-13 bol priznacny nizkych zdanenim, neexistenciou centralnych bankarov a planovania. BOl to teraz najstabilnejsi financy system, aj ked samozrejme tazko povedat, ako by sa dal aplikovat na dnesny svet. Ak si pod pojmom ZS predstavujete tie hybridy a centralnym planovanim zavedene machinacie medzi I. a II. sv. vojnou, pripadne po vojne dolarovy "zlaty" standard, tak nie je v nich moc rozdiel od sucasneho... bola to podobna ponzi schema zalozena na rozkradani a zadlzovani statov, ale mala svoje limity prave v tom zlate a preto bol v oboch pripadoch tento hybrid nefunkcny a neskor odstraneny. V com to bolo pre ekonomiku o nicom? Pravy zlaty standard bez centralneho parazitovania bol funkcny, stabilny, neexistovala inflacia a teda skryta inflacna dan, ako je to teraz

30.05.2013 | Motylx

Ku zlatému štandardu treba asi jedným dychom dodávať zrusenie centralnych bank, slobodne bankovnictvo, regulaciu v zmysle, aby sa nik nemohol stat prilis velkym na to, aby mohol padnut.
Odstranili by sa tym nesvary: inflácia ( ďalšie zdanovanie, ktorému ľudia nevedia prisudit vinnika),
bezproblémové zadlzovanie ( však si len natlačíme, nič to nestoji...aaale stojí ),
záchrana veľkých institucii opäť z peňazí danovych poplatnikov...pomaly nas varia ako tu žabu v hrnci.
Už sme okradani o takmer 70%.
A nestaci.
A ľudia sú slepí, hluchí, sprostí?

30.05.2013 | Martin Belobrad

ludia si myslia, ze stat zdani tych bohatych, prerozdeli ich majetok a postara sa o nich... neviem preco na tejto dogme ludia frcia a nechcu sa starat sami o seba... je to az tak tazke? :D podla mna sme okradani ovela viac nez 70%, neratas tam tie dlhy, ktore si nechavame do buducnosti... je to mozno aj cez 100%

30.05.2013 | Motylx

Máš pravdu...píšem o zadlzovani a nezaratam ho.

30.05.2013 | Martin Belobrad

tak ono to zadlzenie je tazko vycislit... ale malo by sa pri danovej zatazi pocitat aj s nim, lebo ak nepridu Krugmanovi mimozemstania s drahymi kovmi z asteroidov, niekto ho bude musiet zaplatit... nedavno som siel autom na vychod a ked som prechadzal cez osady a videl to mnozstvo deti, tak to su ti, co to vlastnie budu vsetko platit :D este ze o tom nevedia :-P

30.05.2013 | Motylx

Nemal som na mysli ani tak presne to vycislit, skôr predvidat vývoj len tak sám pre seba.
Malatinsky vyhlasuje, že v buducnosti vidí priestor na znizovanie daní.
Tým by vyrazili zbrane z rúk tzv. pravici.
Vo svetle udalosti, reality ( odporúčania bruselu, zadlzovanie...), to však môžme povazovat len za samanske tance a predpokladat ďalšie zvysovanie daní, ktoré zažijeme ešte my. Nie až ďalšie generácie.

30.05.2013 | Martin Belobrad

nepovedal v ktorom storoci v buducnosti je ten priestor? :D ja vidim priestor na velke vyhladovanie statu ludmi, ze prejdu na alternativne formy platenia plus barter... ale kedze obcas sledujem aj preferencie a vidim, co za smiesne strany su v opozicii, tak radsej nad tym moc nerozmyslam a tesim sa na emigraciu...

30.05.2013 | .:::.

Preco frcia na nejakej dogme a nestaraju sa sa mi o seba? Pretoze su pohodlni a je jednoduchsie zverit sa do ruk niekomu inemu a v pripade ze nieco nefunguje hodit vinu na neho. Ak by sa ludia starali sami o seba vina by mohla podnut na nich a len na nich v pripade neuspechu a to by vacsina neuniesla.
Ono u nas je to aj o tom, ze neuspech je vnimany ako prehra. Ak na Slovensku skrachujete ste luzer a do buducna sa na vas budu pozerat ako na luzera. Takto je nastavena v podstate cela Europa. Skuste ale skrachovat v USA - mate dalsiu skusenost. V tomto vnimani je podstatny rozdiel.

31.05.2013 | eExcel

Zlaty standard je logicky nezmysel pretoze mnozstvo zlata nekoreluje s hodnotou vytvorenou v ekonomike. Stacilo to v dobach pred priemyselnou revoluciou ako nutne zlo.

Zlaty standard nevyriesi choroby statu. Tak ako teraz stat rozkrada peniaze, rozkradalo sa kedysi v roznych mierach i zlato, a rozkradalo by sa i dnes. To rozkradanie nesuvisi s tym ci je hodnota v zlate, platine, urane alebo v cennych papieroch.
Ide o moznost rozkradat hromadu hodnot co je systemova chyba statu, nie formy hodnoty.
Zlato sa poziciavalo aj v dobach zlateho standardu.

31.05.2013 | Martin Belobrad

mnozstvo zlata nemusi korelovat s hodnotou... naco preboha? nerozumiem... na slobodnom trhu s kompetetivnymi menami klesa uloha statu a tym padom aj jeho moznost rozkradat... len vy stale mate nejaku mylnu predstavu, ze by sa nasilim zaviedlo platenie zlatom a to by nestacilo na pokrytie tovarov? pri kompetetivnom menovom systeme, kde by subezne fungovali trebars komoditne peniaze, papierove, virtualne by si ludia sami vybrali, co by xceli... skoncilo by to pravdepodobne - sporenie drahe kovy, vymena virtual... a statne kupony by odmietli. Ale je to fikcia a dlha doba, kym k tomu pride

31.05.2013 | Zavacky

1. Výborná debata.
2. eXCEL kladie dobré otázky, na ktoré už má odpovede, takže je ťažko hľadať najvýstižnejšie argumenty.
3. Termín "kompetetívne meny" by sme mali nahradiť "konkurujúcimi menami".
4. Liberálny trh nie je imúnny voči zneužívaniu moci. Napr. výstavba železníc v zlatých časoch amerického kapitalizmu bola sprevádzaná obrovskou korupciou. Prirodzená monopolizácia detto. Trh je nevyhnutné doplniť silnou a silnejúcou demokraciou.
5. Nikto sa nevyjadruje k "absolútnemu štandardu". Jeho peňažná báza by sa zväčšovala delením, nie dopĺňaním. Centy by boli doplnené o mili(mily) a bili(bily) atď. Jej počiatočnú hodnotu by v ďalšom vývoji trh menil. Sporenie by sa oplatilo, aj produkcia by sa oplatila. To je odpoveď na eXCELOVU otázku.
6. Hodonotový štandard je možné zaviesť len po dohode všetkých silných ekonomík. A to je dnes nereálne.

31.05.2013 | Martin Belobrad

ano, neexistuje zlaty gral, ktory by bol validny pre cely svet a nejakym sposobom by sa nanutil globalne... globalizacia svojim sposobom zlyhala, na druhej strane umoznila tomu "vyspelemu" svetu predlzit si obed zadarmo vyuzivanim lacnej pracovnej sily a zdrojov... ked seansa skoncila, vyuzil sa institu zadlzenia buducich generacii... to uz je vsak tiez neudrzatelne a pride den zuctovania... kedy, to nevie nik.
kompetitivne a konkurujuce je takmer synonymum... ci nie? :D nemam po ruke slovnik cudzich slov...
Ten napad s delenim zlyhava na nakladoch delenia... uz teraz je myslim 1 cent nakladovo s kovmi drahsi, nez jeho kupna sila... co tiez svedci o strate kupnej sily fiat meny, na druhej strane poskytuje zaujimavu investicnu prilezitost... zbierat 1 centove mince :D

31.05.2013 | Zavacky

Kompetetívnosť sa vníma aj ako extrémna, zbytočná a škodlivá konkurencia.
Pri absolútnom štandarde by mala mena posiľňovať prirodzenou defláciou. Centy by sa tak po čase stali bankovkami. Možno by sme za ne kúpili televízor, alebo dokonca auto (trebárs o 100 rokov). Tie náklady na nové obeživo sa zvládajú aj teraz (napr. ČS koruna, SK koruna, EURO a čoskoro post EURO).

31.05.2013 | Martin Belobrad

oki, takze to uz existuje... zlato a striebro, kedysi len vacsie kusy, unca bola minimalna mnozstevna jednotka, pak 1/2, 1/4, neskor gramy... striebro detto.
AK sa xcete zapojit do podobneho systemu, je to bitcoin... kedysi boli mozne 10tisice, potom stovky, destiaky, tento rok je mozno posledna prilezitost, ako vlastnit cely btc, budic rok to moze byt 0,1 neskor to pojde smerom k mensim jednotkam - satoshi... urcite sa oplati do toho zapojit a podporit

31.05.2013 | Zavacky

To sedí, ale má to jeden menší problém. Kovy sa stále ťažia. Ich množstvo stále nerovnomerne mení etalón. Okrem toho aj v minulosti a ešte viac v prítomnosti sa údaje o ťažbe zatajujú (viac ,či menej). To je priestor pre manipuláciu.
Preto sa mi zdá mena typu Bitcoin vhodnejšia, ale zatiaľ nevidím dôvod na súhlas s rastom jej peňažnej bázy. Okrem toho mi vadí na Bitcoine právny rámec. Neviem, kto má nad ňou moc a ako túto moc bude používať v budúcnosti.

31.05.2013 | Martin Belobrad

udaje o tazbe kovov su velmi problematicke, ale black sektor, rozni artisan mineri, podla mna k rocnej tazbe nelegalnymi banami moc nepriespievaju, max 1% z rocnej tazby, hlavne nemaju efektivne metody a vela z horniny strtia a to nenavratne.
Nad btc nema moc nikto a pravne nie je uznana ako platidlo, je to len virtualna mena, ktora sa zatial da premenit na fiaty a fiaty za nu... velku silu v nom ziskavaju ti, co dokazu poskytnut sluzby a ti, co dokazu postavit efektivne tazobne zariadenia, ktore zvysia hash rate a zaroven obmedzia ostatnych...

31.05.2013 | Zavacky

Ja si myslím, že BTC ovláda majiteľ algoritmu a servru. Do akej miery mu môžem dôverovať? Keby sme ako verejnosť mohli priamo kontrolovať podobné meny, bolo by to vhodné platidlo. Ak nie, tak naozaj musí kopať každý sám za seba.

31.05.2013 | Martin Belobrad

majitel servru? a ktoreho? je to open source, kazdy pocitac, co si stiahne aplikaciu, tak ovlada bloky v podstate... algorytmus skusali uz naburat za posledne roky ine hlavy, jedine co s tym urobili je to, ze sa vytvorili alternativne meny na podobnom principe s inou matematickou obtiaznostou... mozno onedlho pribudne FEDcoin, ECBcoin... aj oni mozu nieco podobne robit, potom by sme videli, aku maju doveru a kto by ich meny akceptoval :D

31.05.2013 | Zavacky

Pozor. .... algoritmus .... "i" .....
OK. To len pre srandu.

Takže ak to dobre chápem, autor algoritmu už nemôže tento algoritmus meniť z dôvodu nedostupnosti kópií(aplikácií) tohoto algoritmu. OK?

31.05.2013 | Martin Belobrad

opps, to bolelo :D Ano, algoritmus sa uz menit neda, jedine postavit novu menu a inak ju pomenovat... uz teraz je litecoin, devcoin, terracoin atd.

31.05.2013 | Zavacky

p.s.
Údaje o ťažbe zlata zrejme najviac zatajujú Rusi a Číňania. To je taká ázijská zvyklosť. Máme s ňou skúsenosti aj z našej nedávnej minulosti.

31.05.2013 | Motylx

Ak nahradíme slovo zlatý slovom komoditny ( štandard ), doplníme zrusenim frakcneho bankovnictva, cb, zavedenim slobodného bankovnictva, povinnostou držať stopercentné rezervy ( s možnou dohodou oddelit klasické od investičného ), nedovoliť obludne vyrásť (protimonopolne, antikartelove zákony ), je to odpoveď na excelove otázky? V takomto svete by mohlo, no nemuselo nastať delenie ani deflacia. A zbavili by sme sa toho svinstva, ktoré tu máme dnes.
Aké rizika vidíš pri takomto systéme?

31.05.2013 | Martin Belobrad

najvacsie riziko je to, ze je to nemozne dosiahnut mierovou cestou a ohrozilo by to zivobytie milionov ludi prisatych na paraziticky system. Prave tych, ktory z toho systemu najviac profituju

31.05.2013 | Zavacky

Bol by to správny systém. Ide o to, že eExcel dal teoretickú otázku, čo by sa stalo, keby .... keby sa ťažba zlata zastavila. Podľa mňa by to bolo výborné. Mali by sme doteraz najpevnejší etalón. Jeho prirodzenou defláciou by sme všetci len získavali: sporím = zarábam, vyrábam(produktívnejšie!) = zarábam. A nikto by tento etalón nedokázal znehodnotiť = zneužiť.

31.05.2013 | Martin Belobrad

aj keby sa nezastavila, tak nemyslim, ze by tazba stihala trebars demograficky narast alebo produkciu, takze dochadzalo by k poklesom cien a zvysovania efektivnosti, staty by netahala spotreba, ale investicie cez uspory a rozumne urokove sadzby...

31.05.2013 | Zavacky

Súhlasím.

31.05.2013 | Motylx

Čo so spekulantmi typu g soros?
Zostalo by euro v takom rozsahu ako dnes?
Či skôr by sa štáty vratili k svojim národným menám?
Ak by ich meny stáli na realnej vykonnosti ich ekonomík, ako by sa ucinne bránili utokom takychto zralokov štáty s menej výkonným hospodarstvom?
Svet by nebol ruzovy. Nebolo by to zrazu len o férovej súťaži, či spolupráci.
Spekulanti by zostali, síce by tiež mali menej možností, nemohli by narábať s takými pakami ako dnes, no aj tak...nepohravali by sa so slabsymi ako mačka s myšou?
Čo s tým?

31.05.2013 | Martin Belobrad

tazko povedat... vzdy bude niekto spekulovat a obcas sa z neho stane legenda, ked mu nieco vyjde. Nejake abnormality sa nedaju dopredu zaratat a nejake tie prirodne zakony by asi museli platit...silni jedinci pozieraju slabsich, ci je to v slobodnej spolocnosti, alebo v regulovanej... v slobodnej skor jedincov, v regulovanej sa dostanu ku kormidlu a pozeru celu spolocnost... alebo naopak?

31.05.2013 | Zavacky

Ťažké otázky. Možno nielen pre ekonómiu, ale aj politiku. Zatiaľ som nepočul, žeby podobné problémy museli medzi sebou riešiť vo Švajčiarsku. Myslím, že to je vhodný vzor.

31.05.2013 | Motylx

Aliancie?
Možno by to prispelo k ešte väčšej zodpovednosti, aby a snahe podporit výkonnosť, aby niekto o aliancii so slabsymi vôbec uvažoval.

01.06.2013 | don Kichot

Pápež vyzýva k revolučným zmenám.

"Pápež František vyzval na reformu globálneho finančného systému. Odsúdil diktatúru ekonomiky. Peniaze majú slúžiť, nie vládnuť. Vyzval štáty sveta, aby prevzali väčšiu kontrolu nad svojimi ekonomikami. Je potrebná finančná reforma v etickej oblasti, ktorá by následne vyvolala hospodársku reformu v prospech všetkých. Vytvorili sme nové modly. Uctievanie zlatého teľaťa si našlo nový a bezcitný obraz v kulte peňazí a diktatúre ekonomiky. Je beztvárna a chýba jej akýkoľvek humánny cieľ. Pápež František vyjadril svoje osobné názory, ktoré nadobudol počas života medzi chudobnými. Zatiaľ čo príjmy bohatej menšiny ľudí narastajú geometrický, príjem chudobnej väčšiny sa drobí".

"Táto nerovnováha je výsledkom ideológií podporujúcich absolútnu autonómiu trhov a finančných špekulácií. Odopiera sa právo štátu na kontrolu, ktoré má zabezpečovať spoločné dobro. V súvislosti s finančnými trhmi vznikla nová, neviditeľná a niekedy virtuálna tyrania, ktorá si vynútila jednostranné a vlastné zákony a pravidlá. Hodnota ľudí je posudzovaná podľa ich spotreby. Pápež reagoval na rastúce obavy z globálnej krízy, ktorá pripravila milióny ľudí o prácu, strechu nad hlavou a prinútila ich byť závislými na neistých, krátkodobých pracovných príležitostiach. František vyzval finančných lídrov a tých, ktorí sú pri moci, aby naozaj slúžili spoločnému dobru svojich občanov a aby nezabúdali na etiku a solidárnosť." Nemecký minister financií Schäuble v minulých dňoch varoval, že "nezamestnanosť môže roztrhať Európu a ak by sa k tomu pridalo zhoršovanie sociálneho systému, mohlo by viesť k revolúcii".

Výzvu Pápeža Františka treba vedieť čítať. Je to výzva k revolučným zmenám. Výzva môže mať mimoriadný dopad na fungovanie sveta. V kontexte výzvy je boj proti nespravodlivosti a extrémnym sociálnym rozdielom. Nespravodlivosť a bieda upiera právo na plnohodnotný život. Od politikov zmeny nečakajme. Revolučné zmeny nebudú robiť tí, ktorí nespravodlivosť spôsobili. Na barikádu musia vystúpiť tí, ktorých nespravodlivosť ubíja. Biedu nespôsobuje honba za bohatstvom jednotlivca v medziach zákona. Biedu spôsobujú politici nespravodlivosťou, korupciou, rozkrádaním a zlým príkladom. Volanie po spravodlivosti kulminuje v celom svete. Na Zemeguli je nás viac ako 7 miliárd. Nie je možné, aby si pár jednotlivcov uzurpovalo moc a exkluzivitu na bohatstvo a vnucovali túto hru ostatným ľuďom. V každom štáte si musia občania zjednať sami nápravu. Pápež František je v tomto spojenec všetkých občanov.

Výzva pápeža Františka a varovanie ministra financií Schäubla platia zvlášť pre Slovensko. Medzi štátmi a občanmi jednotlivých štátov vznikli extrémne sociálne rozdiely. Príčiny slovenskej biedy nehľadajme vonku a neváľajme na iných, sú všetky doma. Pri rozkrádaní a zadlžovaní štátu politici na budúcnosť občanov nemysleli. 700 tisíc občanov žije na hranici chudoby, 400 tisíc občanov pracuje v zahraničí odlúčených od rodín, 400 tisíc občanov je nezamestnaných, na Západ emigrovalo, natrvalo zostáva a žije obrovské množstvo remeselníkov, technikov, inžinierov, inteligencie, zdravotníckého personálu a lekárov. O strechy nad hlavou prišlo a bolo exekuovaných niekoľko desiatok tisíc rodín v prevažnej miere obetí hospodárského rozvratu a nestability štátu. Justícia nie je pilier moci, justícia je semeniskom nespravodlivosti, justícia slúži servílne moci a spoločnosť rozkladá.

Moc rozkradla a zničila priemysel v hodnote 50 až 100 miliárd eur. Štátny dlh je vo výške 37 miliárd eur. Úroky dlhu splácame novým dlhom. Dlh narastá ročne o cca 3 miliardy eur. Každá mladá štvorčlenná rodina vrátane budúcich batoliat je okradnutá, zadĺžená a jej budúci život je zaťažený sumou vo výške cca 60 až 70 tisíc eur. Premrhali sa banky, plyn, atómky a vodné elektrárne. Štátna správa je prezamestnaná o 30 až 40%. Štátne zákazky sú predražené o 20 až 30%. Korupcia stojí občanov ročne 2 až 4 miliardy eur. Rozkradlo sa státisíce hektárov pôdy a lesov spravovaných SPF. Po zrušení nebankových subjektov zmyzlo v útrobách polície, justície, exekútorov a likvidátorov cca 25 miliárd korún. Zamestnanosť na Slovensku je závislá od úspechu okolitých štátov. Slovensko sa stalo dielňou a poľom a občania gigolom, vazalom, lacnou pracovnou silou a odbytiskom ostatných štátov. Najnižšie mzdy a dôchodky v EÚ poberajú občania Slovenska.

V predvojnových rokoch minulého storočia si na masových zhromaždeniach získal Adolf Hitler srdcia nemeckých voličov. Voliči mu podpisovali bianco šek na všetko. Hitler sústredil vojenskú, politickú a hospodársku moc. Vtedy nikto nepredpokladal, že vyvolá svetovú vojnu, bude napádať, terorizovať a vykrádať Európu, vyhladzovať iné národy a o život vo vojne príde do 50 miliónov obyvateľov planéty. Nikto nepredpokladal, že o 10-15 rokov sa Nemecko zmení v ruiny a o život vo vojne príde do 20 miliónov Nemcov. Nemecko zaznamenalo v priebehu tých rokov nebývalú konjunktúru a nakoniec nebývalý pád. Niektorí Slováci dodnes spomínajú, ako nám vtedy dobre bolo. Ak by nemeckí občania predvídali smutný koniec už v tych rokoch, Hitler by sa k moci nikdy nedostal.

Aj Vladimír Mečiar si na masových zhromaždeniach získaval srdcia voličov. Československo sa rozdelilo. Slovensko prešlo privatizáciou. Jej zmyslom bola zmena vlastníckych vzťahov za trhovú cenu a konkurencieschopnosť priemyslu. Privatizácia sa zmenila v bohapusté rozkrádanie, ktoré straumatizovalo spoločnosť natrvalo. Predseda parlamentu a podpredseda HZDS Ivan Gašparovič vtedy povedal: "Ja neviem, ale pokiaľ sa to tu všetko nerozkradne, na Slovensku pokoja nebude". Manažérmi a vlastníkmi fabrík sa za symbolickú korunu stavali ľudia, ktorí dovdedy fabriky neriadili. Ich prvými investíciami boli osobný luxus a rodinné domy. Fabriky ako prišli, tak aj odišli. Po privatizéroch zostali prázdne fabriky, nezamestnanosť, nesplatené úvery, vybrakované a nakoniec predané banky. Príčiny dnešnej nespravodlivosti, nezamestnanosti a biedy zapúšťali korene v tých rokoch. Ak by občania vtedy tušili dnešný stav, mítingy HZDS by zívali prázdnotou.

Slovensko stojí na prahu rozpadu a bankrotu. Slovensko ovládli originál zločinci. Biele goliere prerástli k moci zakladaním a financovaním politických strán. Zločin v podaní štátu konjunktúru zažíva. Parlament, vláda a justícia sú krovím pre občanov. Politika je v réžii bielych golierov a oligarchov. Škándál sa prekrýva škandálom, rozkrádanie sa prekrýva rozkrádaním. Komando špeciálnych policajtov lúpilo a vraždilo. Policajt, člen bytovej mafie odovzdával peniaze zo zločinu vysokým policajným činiteľom. Agenti kontrarozviedky a rozviedky štát rozkrádajú. Vrcholoví predstavitelia prokuratúry sú zločinci. Jeden prokurátor získal doktorát práva podvodom, druhý prokurátor dal pokyn na prevedenie bytovky Glancee Hous v Senci na schránkovú firmu, tretieho prokurátora manželka súdi štát v kauze Tipos o miliardu korún. Politici a štátni úradníci majú oproti občanom desaťnásobné platy. Radovému občanovi zostáva boj o holú existenciu.

Šarlatáni, ktorí v živote štipku chosňa nevytvorili, spoločnosti podsúvajú svoje ekonomické teórie. Konsolidovať a šetriť, alebo verejný dlh zvyšovať a splácanie dlhov odkladať na potom. Dlhy v ľahších ekonomických podmienkach doteraz vznikali. Úver je viazaný účelom, termínom, návratnosťou a je založený majetkom. Dotovanie pracovných miest je nezmysel. Z krízy nás chcú vyviesť tí, ktorí nás do krízy dostali. Hodnoty tvoriaci človek je odsúvaný do polohy prekážajúceho diváka. Politici tvorbu hodnôt od občanov neočakávajú, im stačí ich spotreba. Štát národohospodársku politiku už nevykonáva, štát sa zmenil na drába. Peniaze na prevádzku štátu občania odovzdajú cez zvyšované ceny života a DPH. Úloha politikov je takto jednoduchšia, nemusia vôbec rozmýšľať, iba komu čo vziať. Úspechom Slovenska je predaj manuálnej práce. Nemecko tvorí a vyváža sofistikované technológie a výrobky. Konjunktúra jednotlivca, rodiny, firmy, regiónu a celej spoločnosti je postavená na práci každého občana. V tom sa líši hospodárska politika Slovenska a Nemecka.

Občanom sa podsúvajú pahodnoty. Vzorom má byť ten, kto vyděláva peníze. Kto má iné predstavy, je podivín a neúspešný človek. Peníze sa zásadne nevydělávají vo výrobnej fabrike. Vydělávaní peněz je zpravidla firma o pár zamestnancoch. Jej programom je špekulácia, v najlepšom prípade kšeft na hrane zákona. Pre spoločnosť sú dôležitejší ľudia, ktorí síce nevydělávají peníze, ale s primeraným ziskom zamestnávajú desiatky a stovky ľudí. Sú tu ľudia, ktorí nevydělávají peníze a nezamestnávajú, ale tak isto prinášajú spoločnosti velké nepriame hodnoty. Vydělané peníze, zisk a skutočné hodnoty sú z tohoto pohľadu tri neporovnateľné. Podnikateľ s malým ziskom a množstvom ľudí, vytvára spoločnosti nepriame hodnoty väčšieho rozsahu, ako ten, kto vyděláva spústu peněz kšeftem, ktoré preperie a užíva ich na jachte s rodinou.

Destabilizáciu a krízu spôsobujú tí, čo sú zahľadení do seba. Zamestnávatelia stoja v prvej línii, sú to hrdinovia tejto doby, oni a ich rodiny dostávajú vždy prvé údery. Po privatizačných zločinoch, ich nepotrestaní a následne znevážení podnikateľského stavu, slovenská spoločnosť všetkých podnikateľov an blok kriminalizuje a nedoceňuje. Víťazom sú v daňových rajoch registrované a pre slovenskú spoločnosť nič nehovoriace anonymné firmy, ktoré vydělávají spústu peněz. Úspech Nemecka, nemeckého priemyslu a zamestnanosti je konsenzom a dielom celej nemeckej spoločnosti práve spoločenským docenením týchto ľudí. Pre osobnostne nedorastených politikov sú tieto témy španielská dedina.

Tomáš Baťa sa o hospodárskej kríze vyjadril: „To, čomu sme zvyklí hovoriť hospodárska kríza, je len iné meno pre mravnú biedu. Mravná bieda je príčina, hospodársky úpadok je následok. V našej krajine je mnoho ľudí, ktorí sa domnievajú, že hospodársky úpadok je možné zastaviť peniazmi. Hrozím sa dôsledkov tohto omylu. Nepotrebujeme žiadne geniálne obraty a kombinácie. Potrebujeme mravné stanoviská k ľuďom, k práci a k verejnému majetku. Nepodporovať bankrotárov, nevytvárať dlhy, nevyhadzovať hodnoty za nič, nevydierať pracujúcich, robiť to, čo nás pozdvihlo z povojnovej biedy; pracovať a šetriť a uskutočniť prácu a šetrenie výnosnejšími, žiadúcejšími a čestnejšími než leňošenie a mrhanie. Je potrebné prekonať krízu dôvery. Technickými, finančnými a úverovými zásahmi ju však prekonať nie je možné. Dôvera je vec osobná. Dôveru možno obnoviť len mravným hľadiskom a osobným príkladom". Ktorá osoba je na Slovensku Baťovým príkladom?

Žiť tvorivou prácou nie je ľahký špás. Väčšina živnostníkov založila živnosť v dobrej viere zodpovedne pracovať. Živnostenský list sa stal už pre tisíce rodín cestovným lístkom do skutočných pekiel. Tí vybavenejší sú podnikateľmi, výrobcami a všetkým, čo s tým súvisí. Najschopnejší z nich navrhujú spôsoby života. Úspech nie je o odvahe a šťastí, šťastie si občas iba sadne aj na odvážneho. Podnikanie je duchovný, psychický a fyzický výkon. Je to znalosť stavu a predpoklad vývoja. Podnikanie je myšlienka, cieľ, súťaž a tvrdý boj. Myšlienky potrebujú podmienky, nie prekážky. Firma, úspech a prirodzene aj majetok podnikateľa sú ako bitevné medaile. Politici udeľujú tieto bitevné medaile podľa vlastnej nomenklatúry. Firmy dnes bojujú o holý život. Pre politikov, právnikov, sudcov, exekútorov a rôznych predátorov sa už stal majetok firiem a strecha nad hlavou podnikateľa cieľom a šťavnatým sústom.

Zdecimovaný stav podnikateľov nie je ich neschopnosť, ale následok politiky. Podnikateľa držia pri činnosti záväzky, česť a zodpovednosť za tvrdou prácou vydobitý priestor. Keď sa politikom sníva o výhodách a kšeftoch, sudcom o úplatkoch a exekútorom o majetkoch podnikateľov, podnikateľ precestuje za ľuďmi, prácou a partnermi tisíce kilometrou nocou. Kríza, druhotná platobná neschopnosť, reťaz neplatenia, úvery, úroky, inflácia, stroje, údržba, opravy, prenájom, investície, doprava, dovoz, vývoz, mýto, nafta, benzín, ľudia, mzdy, odvody, strava, dovolenky, choroby, materiál, elektrika, teplo, náklady a škody od výmyslu sveta, z podnikania, zamestnávania, platenia daní a odbremeňovania štátu sa stal boj o holý život. Znevažovať podnikateľa za neschopnosť platiť záväzky načas, ak to nie je úmysel, je to isté, ako znevažovať robotníka za oneskorenú mzdu a nesplatenú elektriku.

Morálnej biedy akoby nebolo konca kraja. Spoločnosť je ako oklamaná, znásilnená a okradnutá deva. Stav je ako počas normalizácie. Okupanti boli vnucovaní ako bratia. Dnes si zločincov vydržiavame sami a máme ich mať radi. K moci sa dostal už kde kto. Pravica očakáva stratu pamäti jej tradičných voličov a ráta s protificovským hnevom. Politické tábory majú na seba dostatok vydierateľných argumentov, preto sú ticho. Úhlavnými nepriateľmi občanov sú politici. Občania musia byť v tomto jednotní. Bude snaha rozkladať hlasy občianského tábora. Róbert Fico pod občianskou zástavou háji záujmy bielych golierov a oligarchov. Jeho úlohou je nedotknuteľnosť epochy uplynulých dvadsaťtri rokov. Prebieha vojna desinformácií. Spoločnosti sa podsúva, vraj za sociálnu nespravodlivosť a biedu môžu banky a svetová kríza. Ideálny je nepriateľ z inej planéty. Ak by bolo Slovensko desaťnásobne väčšia krajina, svetovú krízu a tretiu svetovú vojnu by sme dávno vyvolali my.

Budú prezidentské voľby. Poznávame mená a motívy občianských kandidátov. Tu som, tu ma máte, aj ja chcem byť prezident. Úlohou prezidenta nie je reprezentovať, ale vnútiť spoločnosti iný charakter. To môže politický nezávislý, čistý, priamy a pevný človek, ktorý sa zločinu moci už postavil na odpor. Keď pomenuje veci pravým menom a bude ich riešiť, bude mať podporu občanov. Generálnou úlohou prezidenta bude zastaviť zločin moci, potrestať zločin moci a disciplínu moci. Je to jeden zo spôsobov, ako zefektívniť a odstrániť prezamestnanosť štátnej správy. Väčšina kandidátov nestojí za slovo. Kardiochirurg Fišer bol tvárou zločinného HZDS. Jeden oligarcha, který taky vydělal spústu peněz kšeftem, sa chce dostať do prezidentského paláca. Seba a svoje bohatstvo považuje za splnený americký sen. V čase kedy zbohatol, si ani nevšimol, že spoločnosť sa rozkráda a rozkladá a nijak proti tomu neprotestoval. Dnes chce bojovať proti sociálnej nespravodlivosti a práve oligarchom.

Ako vyzýva Pápež František, jednou z najdôležitejších úloh prezidenta bude boj proti nespravodlivosti, odstránenie krívd a nápravy. Ako nespravodlivosť bolí, by prezident mal vedieť. Ak nechceme figúrky iba vymeniť a život naozaj zmeniť, podmienkou a súčasťou prezidentských volieb musí byť voľba osoby Generálneho prokurátora a Predsedu najvyššieho súdu!!! Súčasťou volieb musí byť referendum o zrušení definitívy a imunity justície!!! Verejný činiteľ s trojnásobným platom a definitívou musí byť v prípade zločinu schopný prijať trojnásobný trest a doživotné uprum!!! Zákony musia platiť rovnako pre všetkých!!! Súčasťou volieb musí byť referendum o zmene Ústavy na švajčiarský spôsob!!! Švajčiarsko nefinancuje politikov a politické strany a politické strany štát neorganizujú!!!

Na Slovensku sú stovky ľudí, ktorí spoločnosti odovzdali všetko. Prezidentského kandidáta hľadajme medzi nimi!!!

Vyzývam všetkých občanov postaviť sa zločineckému režimu na tvrdý odpor!!!

Keď súhlasíte s týmto názorom, rozmnožujte a rozširujte ho!!!

Štefan Martoš

01.06.2013 | Motylx

Miestami si nekonzistentny, ale vo väčšine si triafal jeden klinec po hlavičke za druhým, takže kritiku si tentoraz odpustím.
K+

01.06.2013 | Martin Belobrad

len nerozumiem tomu papezovi... to akoze ked si jedna z najviac skorumpovanych institucii zvoli na celo niekoho, kto ma pozitivnu karmu a pravdepodobne veri tomu, co hovori, neznamena to, ze RKC nie je jedna z najvacsich mafii na svete. Nehovoriac o vsetkych tych pedofilnych aferach... ci to malo byt spojenie s Liberty Reserve? Prali takto svoje love aj oni? :-D inak math nepusti, 6 miliard na 55 milionov transakcii... ina mafia a ine pranie penazi, ked priemerna transakcia vo vyske cosi cez 100 dolarov...

Martin Belobrad

Martin Belobrad
  • Počet článkov: 14
  • Priemerná čítanosť: 3204
  • Priemerná diskutovanosť: 59
  • RSS blogu

O blogu

Pracujem ako analytik/trader v spoločnosti GoldSilver.sk. Špecializujem sa na agresívne obchodovanie pákových ETF na komodity, investovanie a analyzovanie do banských spoločností, bitcoin a ropu.