Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dostupný liek pre slovenské zdravotníctvo

28.02.2013 | Kollár SLK

Diskusia (15 reakcií)

28.02.2013 | Niless

Je na mieste si polozit otazku aky dopad to bude mat na skupiny, ktore zo sucasneho stavu v zdravotnictve profituju? Nasledne je potrebne sa spytat co su "tie skupiny" ochotne obetovat ci ake prostriedky vynalozit aby si zachovali svoj zdroj prijmov? Na zaver zostavaju uz len nie prilis podstatne otazky typu: Komu, kolko a ako to cele zakamuflovat?
No rozhodne sa to zakamufluje cez znizene koeficienty...ostatne odpovede na otazky su nepodstatne, lebo vysledkom celej zmeny je zachovanie status quo.

28.02.2013 | Daniel Jankech

Pán Kollár
Tento liek nebude nikdy fungovať, keďže je predpísaný pacientovi s inou diagnózou akú ste mu stanovili Vy. Problém je že ju nájsť neviete, alebo čo je asi horšie, nechcete.
Ale ak sa naučíte počúvať oponentov, veci sa môžu zmeniť, ale nepredpokladám to.

1.V poskytovaní zdravotníckych služieb dominuje štát a ten štát spôsobuje, že to zdravotníctvo nefunguje aj napriek všetkým tým kvázi zmenám, ktoré sa udiali a aj napriek tomu, že Vy sám ste prehlasovali že bojujete za pacienta a po Vašom víťaznom proteste sa veci zmenia. Áno mali ste pravdu. Zmenili sa.. k horšiemu.
.
2.Ale nech. Teraz má ten štát čo ten marazmus spôsobil prijať transparentný systém, ktorý by riešil aspoň spravodlivé financovanie úhrad v poskytovaní zdravotnej starostlivosti. Ale ten štát to predsa nechce a ani to neurobí, lebo ak by to chcel urobiť, už by sa mu to dávno podarilo aj bez Vás. Aj bez Vás pán Kollár.

3. Avšak občas sa aj v tme zablysne svetlo a bol tu minister ktorý sa pokúsil čosi spraviť."(nie, nebol to môj obľúbenec. nespoznal totiž ani komunitu v ktorej pôsobil)"
Spraviť nejaký krok vpred. A možno aj vzad, ale nebola by to tragédia ak by sme poznali omyl. Ale zlomili ste mu väz.
Avšak Vy sám s Vašou komunitou ste proti tomu aby vznikol aký taký DRG systém. Totiž každý skutočný vlastník je DRG systém sám o sebe. DRG systém som aj ja vo svojej firme a aj desaťtisíce či státisíce ľudí motivovaných prosperitou na kontrolu svojho vlastného systému. Všetci vlastníci sú DRG systém.. okrem štátu. ktorý tak milujete a viem aj prečo.

4.Nie nesúhlasím s akciovkami vo vlastníctve štátu. Som za kompletnú a úplnú privatizáciu zdravotníctva a zdravotných poisťovní. Ale akciovky by aspoň nastavili zrkadlo spoločnosti a obnažili systém. Možno by sa potom dalo pokračovať jasnejším smerom.Zabránili ste tomu aby tu zostali mútne vody.

5.Zvláštne duševné protirečenie p. Kollár.
Aj tie akciovky predsa kontroluje štát a obzvlášť ak sú štátne.. teda by mal. Aj mňa kontroluje štát. Aj Vás kontroluje štát. Tak prečo sa bojíte že akciovky vo vlastníctve štátu štát kontrolovať nedokáže? Veď aj v čiste sprivatizovanom sektore ak by sa to nstalo má štát svoju nespochybniteľnú kontrolnú funkciu.
Ale ak neveríte že štát dokáže kontrolovať štátne akciovky, prečo veríte že štát dokáže kontrolovať štátne nemocnice?

Pán Kollár. DRG systém sa nepodarí zaviesť, dôvod prozaický.. lebo štát. A ak áno pekne hmlistý, pokrútený, nejasný a hlúpy. Len aby akože existoval.
Mimikry DRG systém a mimikry snaha niečo skutočne zmeniť.. len pre modré oči pacienta....a o to vo Vašich snahách v princípe ide.

01.03.2013 | eExcel

Slovenske zdravotnictvo 20 rokov riadia lekári, počnúc ministrami zdravotníctva, a lekárom na ambulancii končiac.
Súčasný katastrofálny stav je dielom lekárov - nikoho iného.
Súčasný trend slovenských lekárov, ktorý už prekračuje možné aj nemožné medze je ignorácia toho, že slovenský pacient si platí nemalé peniaze na zdravotné poistenie, a lekár vypytuje takmer za každý úkon "poplatok", a zároveň si ten úkon nechá preplatiť poisťovňou (ktorá možno platí málo ak je súkromná - aby mala na "zisk" - ďakujeme, Mudr. Zajac). Základné očné vyšetrenie? 60 Eur. Poplatok za príjem do ambulancie? 30 - 50 Eur.
Zdravotný prospech pre pacienta? Minimálny, epizódny, náhodný.
Problém slovenského zdravotníctva je to, že ho riadia lekári.
Kompetenciou lekára nemá byť riadenie - nemá v tejto oblasti vzdelanie. Je ho povinnosťou má byť liečiť, a to s vyhodnotiteľnou prospešnosťou pre pacientov.

02.03.2013 | kostur

Konečne mi niekto vysvetlil, v čom je problém slovenského zdravotníctva. Lebo ho vraj riadia lekári. Moja skúsenosť mi ale hovorí niečo iné. V systéme som vždy narazil na nejakého MUDr., JUDr., PharmDr., Ing., Mgr., Bc. - ale často aj ľudí bez titulu, ktorí boli a sú na výplatných páskach finančných skupín alebo iných jedincov. O CD-čkách, ktoré nachádzajú pracovníci ministerstva (aj tí najvyšší) na svojich stoloch, aby vedeli čo robiť a ktoré prichádzajú z Digital Parku už asi na Slovensku vieme všetci - až na Teba - eExcel. Takže v skratke: "Lekári riadia veľký trt ..." :-). Ale ako pokus o dymovú clonu to nebolo zlé.

04.03.2013 | eExcel

Ak popierate, ze kazdy jeden minister za poslednych 20 rokov (jedine Zvolenska po 20 rokoch devastacie lekarmi nie je lekar) tu bol lekar, ze v dozornych radach, vedeni zdr. zariadeni sedia lekari, az po situaciu v ordinacii - ignorujete elementarne zjavnu realitu.

Samozrejme, to, ze nejaky lekar v pozicii ministra si necha diktovat za peniaze zakony - je znova zasadna chyba lekara v pozicii riadenia, kde znova a znova zlyhava.

Uz je to jasnejsie? Preco to nebolo jasne aj bez vysvetlenia, keed ide o natolko zjavnu realitu?

02.03.2013 | Roman Kanala

Marián Kollár - to meno mi niečo hovorí. Nie je to ten darebák, čo stál za hanebným štrajkom lekárov? Nie je to ten, čo súhlasil, aby Fico nemusel splniť poslednú časť Radičovej sľubu a ďalej zvyšovať mzdy výmenou za to, že im naženie spústu nových klientov na povinné kontroly živnostníkov? Píše o tom Jozef Mihál: http://blog.etrend....

02.03.2013 | labudik

Ono je to taká logika: za hanebným štrajkom učiteľov stál Ondek, za hanebným štrajkom železničiarov zas iný predák, ---ked sa po svete štrajkuje, tak vždy je za tým niekto, koho ľahko možno nazvať darebákom...
A zase nerozumie zdravotníctvu a píše nezmysly!!!
Štrajkovali len NEMOCNIčNí LEKáRI a teda len im sa mala a má zvyšovať mzda...a teraz otázka dňa:
ĆO MAJú SPOLOčNé NEMOCNIčNí LEKáRI S PZS A čO BY AKOžE ZíSKALI VýMENOU??? žEBY NIč?!
....Inak máte pravdu. Ked je v niekom zloba a potrebuje si zase uľaviť vyliatím nejakej špiny, tak sa nehľadí na okolie- skrátka odreagovať sa treba, lebo to chráni psychiku.

02.03.2013 | Roman Kanala

Ondek je iný darebák. Pavel Ondek je darebák, ktorý sabotoval štrajk učiteľov zákulisnými dohodami s Fico. Tomu sa hovorí žlté odbory, kde vodcovia sú vierolomní zradcovia a štrajkokazi.
 
Tak nám prezraďte, kto má prsty v tej dohode s Fico na zvyšovanie objemu spracovaných živnostníkov? O existencii dohody je možné byť presvedčený, lebo Fico nerobí nič zadarmo či vo verejnom záujme.

03.03.2013 | jozefbalaz

Chybné východisko (kto súhlasil s neplnením Radičovej memoranda??),
bizarná zápletka (čo prepánajána majú nemocniční lekári zo zavedenia PZS? asi toľko čo z rekonštrukcie futbalových štadiónov)
a záver je len taký, že niekto len šteká aby štekal (ako sám píše niekde inde).

05.03.2013 | Roman Kanala

Teórie sú postavené na nejakom axiomatickom základe. Axióma je, že rozdiel medzi skratkami JUDr. a MUDr. spočíva v tom, že skratka JUDr znamená nenažrané prasa, kým skratka MUDr znamenaá nenažrané prasa. Sú to profesie pijavíc, ktoré sa živia ľudským nešťastím a preto z náplne ich činnosti ľudskosť vymizla. Lekárska chamraď je zodpovedná za marazmus v zdravotníctve. Existuje všeobecný konsenzus, že sa v systéme stráca tretina až polovica prostriedkov. Štrajkom lekári spoľahlivo preukázali, že im nejde o fungovanie zdravotníctva, ale o vlastné bruchá. Ak niekedy mali nejaké sympatie verejnosti, tie sú dnes minulosťou. Preto je na lekároch, aby dokazovali, že im nejde o zlodejiny, úplatky, brebendy a pôžitky, ale o verejný záujem. Musia to robiť vieryhodne, lebo štartujú so značným handicapom.
 
Ale späť ku Kollárovi: počas ficovlády čušal ako voš pod chrastou. Keď prišla demokratická vláda, začal mútiť vodu, aby prispel k jej pádu. Ale potom už nechce pokračovať počas Fico II. Ó čečva, čečva. Čečva, červená čvarga.

05.03.2013 | labudik

..začal mútiť vodu, lebo lekári ako takí si to žiadali, a aj preto niečo urobili---ak by to lekári sami nechceli, žiaden Kollár by žiadnu vodu nenamútil!
Keby nebolo gorilieho Uhliarika, tak by nehrozila gorilia privatizácia 31 nemocníc, ktorú lekári svojim štrajkom zastavili v hodine dvanástej.
Čiže odpoved na vašu triviálnu otázku znie- Fico nešiel privatizovať nemocnice a teda rušiť verejné zdravotníctvo, preto nezažil odpor lekárov ako Uhliarik

Opakujem, nič o tom neviete,--viete len to čo vám politické svine proti lekárom odvisielali v televízii! Tak sa nevyjadrujte k niečomu, čomu nerozumiete---čo sa týka zdravotníctva ROBíTE TO OPAKOVANE!

Pozn: Ak skratka MUDr. znamená nenažnrané prasa, tak skratka Ing. /ekonómie/ znamená nenažrané prasa na druhú, lebo takéhoto človeka / podľa vašej logiky/zaujímajú len peniaze- a viete koľko takýchto svín je napojených na štátne peniaze po všeliakých úradoch a štátnych inštitúciach? Tieto svine Ing. ekonómie vám prečo nevadia?! žeby to boli vaši súkmeňovci?

....Lekári neriadia zdravotníctvo--to čo riadi zdravotníctvo -to sú politici a nimi napísané zákony. Ak nejaký lekár riadi zdravotníctvo, tak je to takto,dokážem vám to na príklade Uhliarika:
On je v prvom rade politik, ktorý plní politické a gorilie zadania, potom dlho-dlho nič, potom je vlastne lekárnik-/vlastní lekárne a nimi sa živil- nie ako lekár/, a až potom je lekár,lebo má taký titul..


Inak tie vaše vyjadrenia nie sú spravodlivé, ale závisia na vašich sympatiách--Dôkaz! Lekárom sa štrajk podaril, tak sú podľa vás svine...Učitelom nie, tak im vlastne nešlo o peniaze a oni nechceli vydierať, tak nie sú svine-ale ta svina je vlastne Odnek, lebo on podľa vás im to poondil.
Na hodnotenie týchto situácii sa nachádza najväčší handikep v prvom rade vo vašej hlave

05.03.2013 | Roman Kanala

No vidíte, aký ste šikovný. Také krásne vysvetlenie. Aj by som ho bral, lebo o Uhliarikovi som čítal veci, ktoré všetky konvergujú k tomu, čo tu uvádzate Vy.
 
Problém je len v tom, že lekári neštrajkovali za vznešenú vec verejnú, aby zachránili nemocnice z pazúrov Penty. Štrajkovali predovšetkým za väčší žvanec a to sa im ťažko niekedy odpustí. Za rukojemníkov si brali chorých, čím porušili profesionálnu etiku a prísahu, ktorú dávali Hypokratovi. Inak povedané, sú to hypokryti.
 
Ostatné dedukcie sú všetky nesprávne. Ja nepozerám televíziu na Zlodejsku, lebo sa u nás chytať nedá a ani našu švajčiarsku nemám čas pozerať. Nie som inžinierom ekonómie, ale jadrový fyzik. Potom inžinier energie. Ekonómiu som robil až na doktorát.
 
Koľko ľudí, toľko názorov. Ten môj už poznáte. Chápem, že sa Vám nepáči, asi budete trafený a zagágali ste. Je mi ľúto, ale skorigovať ho môžte len nejakou šľachetnou akciou. Napríklad proti Pente a jej apoštolke - pani ministerke Ove. Proti Fico a ficoplánom na jedinú všeobecnú penta-poisťovňu. Alebo proti Paškovi a paškovinám na nákup CT. Zatiaľ platí všetko, čo som napísal. Fakty sú fakty.

05.03.2013 | labudik

..dokonca nepozeráte televíziu, tak možno čítate noviny--je to všetko jedno- viete len to, čo vám media povedali, však vy tu ani nežijete, takže tak...
Opakujem nemáte šajnu o tom,kto a prečo vyprovokoval štrajk lekárov---Dôkaz: vy by ste dali v rámci štrajku výpoved a soc. ohrozili svoju existenciu a svojej rodiny len kvôli tomu, aby sa vám zvýšil plat napr.z 1300 na 1600 E??- manželká by vám nenakopala preto zadok?-rozmýšľajte! šlo o oveľa väčšie hodnoty, neviete nič o tom, čo sa dialo v nemocniciach. Bol to boj na život a na smrt systémom vítaz berie všetko./ a preto tie platy boli ako bonus pre vítaza---Ten Uhliarik 31 nemocnic chystal pre PENTU- vedeli to temer všetci lekári--vy samozrejme to neviete dodnes
Dôkaz: lekári dali Uhliarikovi meno PENTLIARIK dávno predtým ako vypukla kauza Gorila/ mali toto jeho meno dokonca napísané na tričkách aj na tlačovkách--aj váš milovaný Kollár ho tam mal!- čo myslíte prečo???/, čiže lekári vedeli o politikoch a PENTE tieto veci oveľa skôr--
......Chcete aby lekári vykonali šľachetnú a účinnú akciu proti PENTE a Gorile---NO TAK VáM TO OPAKUJEM--Už SA STALA vo forme štrajku--Dobré ráno stará mama-len už otvor oči, stačí len porozumieť!

02.03.2013 | skorodochodca

Pán Kollár, je to iba vaše zbožné prianie. O DRG systéme sa hovorí od 1997, kedy som v zdravotníctve pôsobil. Veľké nemocnice obsadené riaditeľmi zvyčajne blízkymi ministrovi tieto snahy vždy zablokovali - ukázalo by sa, že liečba bežných chorôb je aj v nemocniciach typu II, III a IV taká istá, ako v I type. A to by museli veľkým nemocniciam ubrať z peňazí. To predsa minister s kamarátmi nikdy nedopustia.
A liekom na zdravotníctvo to určite nie je. V zdravotníctve nie je toľko peňazí, koľko lekári a finančné skupiny chcú ... a vlastne ... ani nikdy nebude. A celý pokrik, vedený aj vami, je len o prerozdelení balíka. Podporujem Vás v tom, aby sa strihli nezaslúžené toky peňazí za predražené lieky - má to v rukách minister ... aby sa stopli predražené nákupy CTčiek a ostatného materiálu do nemocníc - majú to v rukách ministrovi kamaráti ... aby sa racionalizovalo v sieti - tri kardiochirurgické centrá na 5 mil. obyvateľov je prepych ... aby sa racionalizovalo v postupoch diagnostiky a liečenia a neodtekali peniaze na zbytočné zdvojené vyšetrenia ... aby sa racionalizovalo podávanie liekov (viď diskusiu k http://miroslavaabe...) - to majú v rukách samotní lekári.... aby sa racionalizovalo v sieti - ukáže to Penta na východnom Slovensku ...
Už v 1997 som lekárom vravel, že predpisovanie zbytočných liekov stenčuje ich vlastnú peňaženku - balík je len jeden. Odpoveďou bolo:"Odídu k inému lekárovi"...
Lekárov platíme za chorého, nie za zdravého ... ak majú peniaze za chorých, budú vyrábať chorých - veď je to ich živobytie ... a to je hlavný filozofický rozpor ....

04.04.2013 | eskulap

Vázený pán Kanala, prehltnem zovseobecnujúcu urázku, ze som nenazrané prasa, kedze mám pred menom MUDr. Ak ste schopný normálneho uvazovania, skúste sa zamysliet nad nasledovným:
1. Lekári nie sú zodpovední za marazmus v zdravotnícte, aspon nie my, obycajná pechota. Takisto ako nie sú zodpovední rusnovodici za straty ZSR, alebo traktoristi za stav polnohospodárstva.
2. Lekári sú obcania ako vsetci ostatní - majú rodiny a musia sa o ne starat. Úcty musia platit peniazmi, nestací odrecitovat Hippokratovu prísahu.
3. Nikde v Hippokratovej (ani v Hypokratovej, ako písete Vy) prísahe nie je uvedené, ze budeme pracovat za 1,60 Eura na hodinu, ako sa to niekedy od nás vyzaduje.

Marian Kollár

Marian Kollár
  • Počet článkov: 7
  • Priemerná čítanosť: 2693
  • Priemerná diskutovanosť: 16
  • RSS blogu

O blogu

Lekár, prezident Slovenskej lekárskej komory. V roku 1984 ukončil štúdium na Lekárskej fakulte UK v Bratislave. Ako lekár v odbore gynekológia pôsobí 28 rokov. Do roku 2007 na I. Gynekologicko-pôrodnickej klinike FN v Bratislave, od roku 2008 v neštátnej gynekologickej ambulancii.