Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Mária Bejdová

Na čo je dobré myslieť pri písaní "PF" klientom?

07.12.2018 | Maria Bejdova

Posielať vianočný či novoročný pozdrav je prejavom upevňovania spolupráce aj milým zvykom. Nezabúdajte naň. Dodržte tieto tri krátke rady a určite nič nepokazíte.

  • Tlačiť
  • 0

 

  1. Skúste zostať osobný.

Vianočné priania pre klientov by mali byť o čosi neutrálnejšie ako keď želáte pekné sviatky svojim kamarátom. Nemusia byť nudné, ale rozhodne by ste mali vynechať náboženský či rasový kontext a humor, ktorý môže byť nesprávne pochopený. Rozhodne však posielajte vianočný pozdrav len niekomu, kto s vami spolupracoval, teda registruje vaše meno... zanechajte čitateľný podpis či vizitku (samozrejme, pokiaľ nevyužívate elektronickú verziu) a neposielajte neutrálne podpisy vášho nadriadeného alebo len logo firmy. Predsa, k Vianociam patrí aj kus niečoho osobného, a nemali by ste na to zabúdať, ani pokiaľ pracujete vo veľkej spoločnosti a musíte podpísať niekoľko stoviek pozdravov.

  1. Nepreháňajte to.

Dĺžka textu je na vás, hoci ak nepíšete niečo naozaj výnimočné, v záplave prianí nemusí mať príjemca chuť púšťať sa do čítania. Ideálne je, ak je obsah priania napísaný v spojitosti s predmetom vášho podnikania, netreba to ale robiť nasilu. Prípadne požiadajte o pomoc copywritera.  Pomôcť si môžete aj rôznymi citátmi či výrokmi, ani to však nepreháňajte. Nikdy nezabúdajte na správnu gramatiku – v pozdravoch najmä na správne písanie veľkých a malých osobných zámen. 

 

  1. Nezabúdajte na čas.

Môžete napísať ten najkrajší pozdrav, ak príde neskoro, čaro sa vytratí. Častou chybou vianočných prianí je, že si ich mnoho klientov nájde v schránke až po Vianociach. Skúste sa tomu vyhnúť – ak majú zanechať aspoň nejaký pozitívny dojem, ideálne je dostať ich aspoň dva týždne pred sviatkami. Iné je, ak posielate len novoročný pozdrav či dokonca novoročnú pozornosť ako fľašu vína, tie môžu prísť aj prvé dva týždne v novom roku.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy cieľová skupina, citáty, emócie v texte, gramatika, oznam, podnikanie

Diskusia (0 reakcií)

Mária Bejdová

Mária Bejdová
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2152
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Písanie je remeslo, ktorému sa venujem už vyše desať rokov. Tento blog je o písaní a všetkom, čo s ním súvisí.



 



Freelance copywriter: maria.bejdova@gmail.com

Mária Bejdová

Mária Bejdová
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2152
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Písanie je remeslo, ktorému sa venujem už vyše desať rokov. Tento blog je o písaní a všetkom, čo s ním súvisí.



 



Freelance copywriter: maria.bejdova@gmail.com

Kalendár sa načítava...

Moje odkazy