Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Mária Bejdová

Ako napísať oznam?

03.08.2018 | Maria Bejdova

Prečo je dôležité, akú ceduľu ne/vyvesíte na vaše dvere.

  • Tlačiť
  • 3

V tomto texte nehovorím o klasickom písomnom oznámení, že budete mať svadbu alebo ukončujete pracovný pomer. Mám na mysli oznamy, ktoré ste sa rozhodli nalepiť na dvere.

Ono je to taká ošemetná vec, zdalo by sa. Teda, aspoň podľa toho, ako vyzerajú oznamy vo väčšine slovenských obchodov, prevádzok, reštaurácií, verejných WC, zdravotníckych zariadení...  To, ako napíšete oznam, má na vašich zákazníkov či návštevníkov obrovský vplyv. Aj jednoduchý oznam je obrazom štýlu vašej komunikácie s ľuďmi a prezradí o vás veľmi veľa. Má vplyv na to, ako sa u vás zákazníci cítia, aj to, či sa ešte budú chcieť vrátiť. V neposlednom rade ide o obyčajnú ľudskú slušnosť.

Napísať slušný oznam však vôbec nie je zložité:

  1. Absolútne najväčšou chybou, ktorú pri písaní oznamu robí stále veľká väčšina majiteľov/prevádzkarov na Slovensku je používanie výkričníkov. Preboha, prečo? Prečo očakávame, že na ľudí treba kričať, aby zhasli na toalete. Alebo lepšie – prečo si myslíme, že keď to urobíme, ľudia nás počúvnu? Výkričníky v oznamoch nie, nikdy.
  2. Oslovím, poďakujem. Toto treba slušným ľuďom vysvetľovať? Aj v ozname vo výťahu je v poriadku byť slušný, začať Dobrý deň alebo Milí susedia a skončiť vetou Ďakujeme za pochopenie.
  3. Stručnosť je sestra talentu. Zoberme si tento Čechovov výrok k srdcu, dnes naozaj nikto nebude čítať na dverách dvojstranový oznam, jednoducho nemá čas alebo ho to nezaujíma. A to je predovšetkým vaša škoda, aj keď si mnoho majiteľov priestorov myslí, že sú pánmi tvorstva a ostatní majú povinnosť všetko po nich čítať. Nemajú a nebudú.
  4. Ak ste vtipní, vyhrali ste. Aspoň malý úsmev na tvári čítajúceho nikdy nemôže byť chybou.

To najdôležitejšie: napíšte ho. Naozaj si myslíte, že vaši susedia/zákazníci/pacienti sú takýí odpad, že si nezaslúžia ani slušný oznam o tom, že rekonštruujete, máte dnes dovolenku, či dnes nepôjde teplá voda?  Dobehne vás to, verte mi.

  • Tlačiť
  • 3

Tagy cieľová skupina, emócie v texte, gramatika, podnikanie, oznam

Mária Bejdová

Mária Bejdová
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2179
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Písanie je remeslo, ktorému sa venujem už vyše desať rokov. Tento blog je o písaní a všetkom, čo s ním súvisí.



 



Freelance copywriter: maria.bejdova@gmail.com

Mária Bejdová

Mária Bejdová
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2179
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Písanie je remeslo, ktorému sa venujem už vyše desať rokov. Tento blog je o písaní a všetkom, čo s ním súvisí.



 



Freelance copywriter: maria.bejdova@gmail.com

Kalendár sa načítava...

Moje odkazy