Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Mária Bejdová

8 tipov ako konečne dokončiť začatý rukopis

21.09.2018 | Maria Bejdova

Beletria či odborná literatúra, vytiahnite ju zo šuplíka a vydajte!

  • Tlačiť
  • 0

Nad tým, ako napísať knihu a nezblázniť sa, sa už zamýšľalo viacero blogerov či novinárov. Samozrejme, že recept neexistuje, inak by sme ho už všetci poznali.

Ja som mala niektoré námety na knihu v hlave niekoľko rokov, ale keďže som nič neurobila, stratili na aktuálnosti a teraz by ich už vydanie nikoho nezaujímalo. Našťastie sa mi to konečne podarilo a v týchto dňoch vychádza moja prvotina kniha Primátor: bit.ly/2ppJ09G. Vy však nebuďte ako ja a nečakajte roky. Vyberte zo šuplíka tie napísané strany s nápadmi a dokončite svoj rukopis. Prečítajte si aspoň zopár tipov, ktoré vás môžu posunúť ďalej.

  1. Povedzte o tom známym.

Niekomu je, samozrejme, jedno, čo si o ňom ľudia myslia, no väčšina z nás bude mať aspoň trošku nepríjemný pocit, keď sa priateľ bude pýtať, ako to ide s písaním. Aspoň občas vás to prinúti pohnúť s dejom, aby ste sa nabudúce mali čím pochváliť.

  1. Nenechajte sa odradiť.

Ty a kniha? Čo ty vieš, prosím ťa, o zdravotníctve/politike/športe? No, o gramatike si nikdy nemal ani páru. Veď si introvert, ako to potom predáš? Množstvo ďalších otázok si určite viete predstaviť... Nenechajte sa odradiť, vezmite to ako výzvu a zlepšujte sa v oblastiach, ktoré vám ľudia vyčítajú. A nájdite si aspoň jedného, ktorý vám verí, a držte sa ho.

  1. Ujasnite si motiváciu.

Chcete byť slávnym spisovateľom, chcete zarobiť, chcete len povedať svoj príbeh? Ujasnite si, prečo chcete napísať knihu a potom sa na základe toho rozhodnite pre žáner, príbeh, tému, aj typ čitateľa a spôsob predaja. Je to dôležitejšie ako si myslíte.

  1. Plánovanie je základ.

Pokiaľ je pre vás ťažké čakať, kedy vás kopne múza – a niekedy to trvá skutočne dlho, zabudnite na ňu. Zoberte to pragmaticky, ujasnite si príbeh, urobte z neho plán jednotlivých kapitol a k nim časový harmonogram. Dosiahnuté ciele si zaškrtávajte v kalendári, na presné hodiny si nastavte v mobile pripomienku.

  1. Každý deň niekoľko viet.

Skutočnou motiváciou je vidieť výsledok vašej práce. Počet strán či kapitol, ktoré neustále pribúdajú vás zakaždým pri otvorení súboru naozaj poteší. Dajte si záväzok každý deň napísať aspoň pár viet a čoskoro knihu dokončíte, ani neviete ako. Pozrite sa aj, ako si vytvoriť návyk na písanie.

  1. Nevracajte sa k napísanému.

Zdržuje to, nikam vás to neposunie, ešte aj tak nemáte odstup. Je to skrátka zbytočné, rukopis budete po jeho dokončení čítať a upravovať ešte mnohokrát.

  1. Myslite na čitateľa.

Taký Stephen King odporúča predstaviť si, kto je váš ideálny čitateľ a písať preňho, odhadovať jeho reakcie na rukopis. Niekoho, koho dobre poznáte a dávate mu svoje výtvory aj prečítať, takže viete, čo ho baví, aký je a na čom sa zasmeje, kde prekvapí. K tejto rade niet čo dodať.

  1. Nezabudnite čítať.

Zdalo by sa, že to nie je podstatné. Mnohým sa však stáva, že popri práci a intenzívnom písaní im už čas na čítanie neostáva. Prichádzate však o množstvo inšpirácie. Kde si nájsť čas? Pozrite napríklad tu.

Pri písaní knihy vás však bude čakať ešte niekoľko ďalších prekážok. O nich viac nabudúce.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy blog, citáty, návyk na písanie, rady odborníkov, tipy na čítanie, rukopis

Diskusia (0 reakcií)

Mária Bejdová

Mária Bejdová
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2153
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Písanie je remeslo, ktorému sa venujem už vyše desať rokov. Tento blog je o písaní a všetkom, čo s ním súvisí.



 



Freelance copywriter: maria.bejdova@gmail.com

Mária Bejdová

Mária Bejdová
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2153
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Písanie je remeslo, ktorému sa venujem už vyše desať rokov. Tento blog je o písaní a všetkom, čo s ním súvisí.



 



Freelance copywriter: maria.bejdova@gmail.com

Kalendár sa načítava...

Moje odkazy