Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

7 zlatých pravidiel ako napísať SMS klientovi

20.07.2018 | Maria Bejdova

Diskusia (2 reakcie)

23.07.2018 | atabaz

Je užitočné dozvedať sa, ako je možné priaznivo si nakloniť partnera písomnej komunikácie, napríklad aj v stručnej SMS správe.
Ale v niečom treba radkyňu opraviť. Niekoho môže rozladiť používane čechizmiov v SMS správe. Nespisovnosť je totiž najmä v oficiálnej komunikácii urážka adresáta ("Autor správy si nedal námahu zistiť, či píše spisovne?!")
Pozdrav "nazdar" je čechizmus . V slovnej zásobe slovenčiny niet takého slova. Známa je len archaická podoba pozdravu baníkov "zdar Boh!" (Pozdrav "nazdar"- spolu s ďalšími čechizmami - nepríjemne prekvapil divákov v slovenských titulkoch filmu Kto sa bojí Virginie Woolfovej. Bodaj by tu nepretrvávala nedôvera k slovenskému dabingu.)

Vraj veľké písmená pôsobia v písomnom styku väčšinou vulgárne. Nemá autorka na mysli najmä charakter textov (napr. diskusií) na sociálnych sieťach, kde chce autor textu neraz veľkými písmenami zdôrazniť len to, čo on subjektívne pokladá za dôležité?! Lebo správa SMS je rovnako ako e-mailová správa druhom korešpondencie. Ak má oficiálny charakter (napr. komunikuje inštitúcia s klientom a naopak), korešpondujúci v nej rešpektuje všetky zásady etikety oficiálnej korešpondencie, vrátane písania veľkých písmen v tvaroch zámen Váš, Vám a podobne.

Nespisovnosť v oficiálnej jazykovej komunikácii nevzbudzuje dôveru, odrádza od záujmu pokračovať v komunikácii. (Samozrejme, ináč treba posudzovať akýkoľvek druh súkromnej komunikácie, ústnej či písomnej. Aj keď "háklivú" povahu vie uraziť aj to, keď je adresátom písomnej správy súkromného charakteru, ale s gramatickými, s pravopisnými či s inými chybami.)

24.07.2018 | Maria Bejdova

Áno, súhlasím s Vami, výraz „Nazdar, máme pre vás tie tričká!“ som použila ako príklad nevhodnej komunikácie :-). Mrzí ma, ak to vyznelo inak...
Čo sa týka osobných zámen s veľkým písmenom, tie sú, samozrejme, v poriadku, píšem o tom aj tu: https://blog.etrend.... Mala som na mysli slová či vety, ktoré niekto vypíše celé veľkým písmom, čo sa v písomnom styku považuje za kričanie.
Súhlasím, že nespisovnosť nevzbudzuje dôveru, často aj v súkromnej komunikácii :-).

Mária Bejdová

Mária Bejdová
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2153
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Písanie je remeslo, ktorému sa venujem už vyše desať rokov. Tento blog je o písaní a všetkom, čo s ním súvisí.



 



Freelance copywriter: maria.bejdova@gmail.com

Moje odkazy