Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Mária Bejdová

5 nesporných výhod prečo neignorovať pojem cieľová skupina

24.08.2018 | Maria Bejdova

Prečo je naozaj dôležité, pre koho píšete?

  • Tlačiť
  • 0

Pojem cieľová skupina sa v marketingu vyskytuje veľmi často. Pri písaní textov je nemenej dôležitá. Môžete, samozrejme, písať pre všetkých a o všetkom, ale takéto články pre vás zrejme nebudú mať významný efekt.

  1. Dokonale spoznáte svojho zákazníka.

S najväčšou pravdepodobnosťou už svojho zákazníka poznáte, viete odkiaľ je, koľko má rokov či aké má hodnoty. Až pokiaľ preňho začnete písať, uvedomíte si, že o ňom musíte zistiť ešte viac. Textov je mnoho, na viaceré témy, a ak sa svojmu zákazníkovi chcete naozaj prihovoriť, musíte vedieť, čo v daných oblastiach preferuje, ako sa v určitých situáciách správa a čo by ho mohlo zaujať.

  1. Získate pozornosť tých, ktorí sú pre splnenie vášho cieľa dôležití.

Používate konečne vhodné texty na letákoch, na svojom webe či v oznamoch na prevádzke, využívate svoje kľúčové slová? S vysokou pravdepodobnosťou získate nových zákazníkov – presne tých totiž oslovíte správnymi textami na správnom mieste.

  1. Odpoviete na potreby tých, ktorí od vás majú nakúpiť.

Prihovárať sa svojej cieľovej skupine znamená, že môžete byť veľmi konkrétny a v textoch sa vyhnúť všeobecným frázam. Zaujme to všetkých, ktorí majú málo času, ktorí chcú byť efektívni, a všetkých nakupujúcich, ktorým práve váš produkt splní niektorú z jeho potrieb. Hoci o nej predtým ani nemusel vedieť.

  1. Budete zrozumiteľný.

Písanie správnych textov pre vybranú cieľovú skupinu okrem iného znamená hovoriť jej jazykom a používať kľúčové slová, ktoré vyhľadáva. Významne tak zvyšujete svoje šance, že vám tí, ktorých chcete  zaujať, pobaviť, poučiť, osloviť... budú hneď rozumieť. Odtiaľ je už len krôčik k tomu, aby prijali vaše posolstvo.

  1. Vyberiete tie správne komunikačné kanály.

Viete, pre koho píšete, o čom máte písať aj aké slová použiť? Veľmi znižujete šancu, že na odovzdanie svojho posolstva vašej cieľovej skupine vyberiete nevhodné komunikačné kanály. Na Instagrame neinzeruje inštalatér a na letáku zase produkt banky pre privátnych klientov. Poznáte už predstaviteľa svojej cieľovej skupiny tak dobre, že viete, aký nosič vybrať, aby zaujal práve jeho. Zvyšujete tým efektivitu svojej práce.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy blog, cieľová skupina, Instagram, kľúčové slová, podnikanie

Diskusia (0 reakcií)

Mária Bejdová

Mária Bejdová
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2177
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Písanie je remeslo, ktorému sa venujem už vyše desať rokov. Tento blog je o písaní a všetkom, čo s ním súvisí.



 



Freelance copywriter: maria.bejdova@gmail.com

Mária Bejdová

Mária Bejdová
  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2177
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Písanie je remeslo, ktorému sa venujem už vyše desať rokov. Tento blog je o písaní a všetkom, čo s ním súvisí.



 



Freelance copywriter: maria.bejdova@gmail.com

Kalendár sa načítava...

Moje odkazy