Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Eurofondy? Nepotrebujeme ani cent!

26.04.2016 | Marek Schmögner

Diskusia (33 reakcií)

27.04.2016 | Michal Formánek

Prečo píšete o veciam, ktorým nerozumiete? Vy nechápete ani základy ekonómie.
1. ..."si vie všetky potrebné peniaze vytvoriť sama doma." Viete, že existuje INFLÁCIA ? Naštudujte si, prečo vzniká.
2. "Najjednoduchším riešením by bolo znárodnenie bánk." Pamätáte sa na skvelé doby ranného kapitalizmu, keď banky vlastnil štát ?
3. "Potrebuje Slovensko na dosiahnutie ekonomického rastu externé zdroje alebo iné formy zahraničného kapitálu?" Nepotrebuje, takisto ako nepotrebuje závody Volkswagen, Kia, Peugeot ...

27.04.2016 | IvanPe

Autor blogu vychadza z predpokladov, ktore nezodpovedaju realite a robi z nich zavery, ktore len malo suvisia s predlozenymi argumentami.
Tu ani nie je s cim polemizovat.

27.04.2016 | libertarian

Povedal by som to trochu inak :
Autor tvrdí správne závery : " Eurofondy? Nepotrebujeme ani cent!"
ale dokazuje ich pomocou argumentov, ktoré sú irelevantné k tým tvrdeniam.

Eurofondy sú škodlivé, nemorálne z iných dôvodov. Eurofondy sú korumpovaním politikov zo strany Bruselu. Skladaju sa na ne všetci občania, a prežerie ich zopár vyvolených.

27.04.2016 | libertarian

Povedal by som to trochu inak :
Autor tvrdí správne závery : " Eurofondy? Nepotrebujeme ani cent!"
ale dokazuje ich pomocou argumentov, ktoré sú irelevantné k tým tvrdeniam.

Eurofondy sú škodlivé, nemorálne z iných dôvodov. Eurofondy sú korumpovaním politikov zo strany Bruselu. Skladaju sa na ne všetci občania, a prežerie ich zopár vyvolených.

27.04.2016 | Michal Formánek

Eurofondy sú super - aspoň v niektorých oblastiach nám úžasne pomohli. Konkrétne na dopravu nám EÚ v období 2007 - 2013 dala viac ako 3 miliardy eur, bez týchto peňazí by neboli v Bratislave nové električky, most cez Dunaj, železničný koridor Bratislava - Žilina, nové vlaky, niektoré diaľnice ... Z európskych peňazí sa budovala kanalizácia a čističky v mnohých Slovenských mestách, ak by nebolo EÚ, tak by sme mali doteraz za*** rieky.

To, že sa eurofondy rozkrádajú a plytvajú nie je kvôli "zlému" Bruselu, ale hlavne kvôli tomu, že my sme neschopní a sprostí. Napríklad, to, že sme premrhali miliardu eur z operačného programu informatizácia spoločnosti je naša chyba, Slovenská vláda robila tendre a určovala, na čo pôjdu peniaze. Ok, sú oblasti, kde sú eurofondy skôr na škodu, najmä dotácie súkromným podnikateľom na "rozvoj turistiky" a podobne, ale celkovo sú eurofondy skvelá príležitosť, ako posunúť naśu krajinu vpred. To že túto príležitosť dostatočne nevyužívame je smutné.

27.04.2016 | libertarian

Skladaju sa na ne všetci občania - AJ SLOVÁCI , a prežerie ich zopár vyvolených.


Takže to nie su peniaze ZADARMO. Su to krádeže našich penazí , ktoré sa preliali cez Brusel..

28.04.2016 | tono.hajduk

Nesuhlasim, infrastrukturu je mozne rozvijat aj z vlastnych prostriedkov ved tomu tak pred 89tym rokom bolo, rozsirenie unie o vychod bolo viac nutnostou/potrebou pre jej zapadnu cast (prebytok kapitalu a produkcie a polnohospodarskych produktov) ako pre nas, v mnohich smeroch trh lacny, ale nezvladli sme "uchytit" rovnocennu poziciu, aj keby sme nevstupili hura do EURozony, tak by sme nakupili ten isty 'tovar' mozno lacnejsie. Takto sme isli na trh s kozou a oholili nas ako ovcu - konkretne rakuske a nemecke banky (nasledok realitna bublina a absurdne ceny), zahranicne retazce (vysoke ceny potravin, srot zradlo vyrabane pre svk trh, kontrola trhu), strata priemyslu (stredny a vyssi management prdolovia z DE, FR, pristup len k nizsim poziciam) atd atd atd ... v tomto kontexte, Ti v podstate kaslem na nove elektricky.

27.04.2016 | Stanislav Brath

Že by perpetum mobile na peniaze ?????

28.04.2016 | tono.hajduk

autor ma pravdu v tom, ze tak ako ECB (to neni ziadna bozsla organizacia) tlaci obezivo, tak to iste mozeme robit aj sami, rozdiel je v tom, ze ak to robi ecb, tak sa musime pchat nemcom a francuzom do zadku a pozicane vratit, ak to urobime sami, tak to moze znehodnotit hodnotu nasej meny navonok. Okrem surovin z Ruska, nie je tovar, ktoreho nedostatok by nam uskodil. Menove vojny zuria po celom svete a to, co sme zazili, resp. zazivame je v podstate menova vojna, kde z natlaceneho cudzinci "kontroluju" nasu ekonomiku a priemysel. "Zatleskejme si, kluci a defcatka -jsme supr"

28.04.2016 | IvanPe

Autor nema pravdu, ECB nedava peniaze bankam, ECB bud priamo posiela peniaze lokalnym CB cez strukturalne financovanie (alebo ako sa ten nekryty penazovod vola) alebo nakupuje akekolvek statne dlhy.
Mylis si to s FEDom.
No kedze tvoj pohlad implikuje Slovensko ako ekonomickeho tigra, dovol aby som ta upozornil na viacero faktov: Slovensko nema ziadne nerastne suroviny, vlastne okrem polohy voci Rusku nema nic. Jeho ekonomicka sila je dana 5mil obyvatelov, z ktorych cca 1,5mil pracuje na pridanej hodnote. Zivotne podmienky su take, ze ked nebude 50% casu pracovat na uziveni statu a tych druhych na vlastnom preziti (obziva, teplo, ochrana) tak asi same neprezije. A to aj v tom pripade ze si natlaci papieriky. Atd. To je ako keby si povedal, ze Baltimore je sebestacny okrem elektriny a dolare su v menovej vojne a su to cinkatka.
Nemas pocit, ze ti akosi unika celkovy obraz?

28.04.2016 | tono.hajduk

Reagujete, ako keby niekto pisal, ze Slovensko treba ohradit ostatnym dratom a izolovat od okoliteho sveta. To nikto nehovori, ani ja ani autor clanku !
Nic nebrani volnemu a slobodnemu obchodu, ak budeme mat VLASTNU menovu politiku (maju ju svajciari, maju ju madari, cesi a pod ..), ci zacneme vlastny financny trh chranit pred emisiami z vonku .. ved to je pointa, ochrana vlastneho trhu - financneho, potravinoveho - zkratka a dobre vlastnych zaujmov. Nezamienajte to z izolaciou .. aj tych 5 milionov ludi ma isty ekonomicky vykon a krajina ma bohatstvo a tymi su priestor, voda, poda, turisticky zaujimave lokality a v neposlednom rade v odbornostiach ako medicina a IT dost vzdelanych ludi - to vsetko ma svoju cenu.

28.04.2016 | IvanPe

5M ma ekonomicky vykon? Nevedel som ze aj dochdocovia a mladi produkuju dane.
Krajina ma bohatstvo? Turisticky zaujimave lokality? Odbornosti a vzdelani ludia?
A to sa stale bavime o Slovensku?
Lebo podu rozkradol bolsevik a neefektivita.
Turisticke lokality sa daju prejst za tri dni (a to nehovorim o mizernych sluzbach). Lekari a IT odchadzaju tam, kde mozu pracovat, hromadne. Priestor ma aku cenu?
Vrat sa na Zem.

28.04.2016 | tono.hajduk

*Nevedel som ze aj dochdocovia a mladi produkuju dane* -> ano spotrebou sa podielaju na HDP
*Krajina ma bohatstvo?* -> ano, drevo, poda, voda si primarne hodnoty na ktorych je zalozene hospodarstvo
*Odbornosti a vzdelani ludia?* -> ano, Slovensko ma pomerne vysoky pocet vysokoskolsky vzdelanych obyvatelov (zatial) a exportujeme tuto pracovnu silu do zahranicia. To je hodnota ktoru vybudujes len dlhodobou investicou do spolocnosti a este je stale mame.

*Turisticke lokality sa daju prejst za tri dni* - tento komentar je prejavom neznalosti, alebo ignorancie na Vasej strane - Nizke Tatry a Vysoke Tatry su plnohodnotne turisticke lokality a vzhladom na fakt ze stredne a vychodne slovensko su hornate krajiny su zdrojom vynikajucich turistickych lokalit na pesiu a cyklisticku turistiku. (Holandania, Severni Nemci, Madari, Cesi - taketo lokality nemaju, ale sport pestuju, to, ze vy o tom neviete neznamena ze to nema hodnotu.)

*Priestor ma aku cenu? - cenu metra stvorcoveho, k tomu nemam co povedat, obavam sa ak si neuvedumujete cenu zakladnych zivotnych potrieb, neviem ci diskusia ma zmysel.

28.04.2016 | IvanPe

- ano su to cisti spotrebitelia, ale neplatia dane a teda sa nepodielaju na financovani statu, cize na to aby si nieco kupili ...
- ano to bohatstvo ma, ale ho nevie vyuzivat alebo ho maju aj ine staty
- my nic neexportujeme, ludia odtialto utekaju, naopak vlada sa snazi importovat
- to nie je komentar, priemerny turista sa na Slovensku nezdrzi viac ako 3-5 dni
- :) suhlas
Inak len tak pre srandu aka je priemena cena priestoru metra stvrcoveho? Kdekolvek na svete.
Este pozriem tie statistiky.

28.04.2016 | tono.hajduk

..v podstate sa udalosti daju porovnat s prichodom Spanielov do Ameriky - ano spravne - my sme v roli indianov , miesto zrkadielok spotrebny tovar a poukazky na zabavu (€) .. brilantne.

28.04.2016 | IvanPe

Noo, ale asi aj neee.
Ta snaha o metaforu ma jednu chybu:
my sme neboli slobodni a bez tych € sme neboli schopni vytvorit stastnu buducnost.
A to ze staty, ako vlada mensiny prostrednictvom iluzie starostlivosti cez rozdavanie koralok, je prekonana vyvojova forma spolocnosti, je zhoda okolnosti ako ked indiani si mysleli ze prisli bohovia.
Tie veci vzajomne nesuvisia inak ako casovo.

28.04.2016 | tono.hajduk

len v skratke zareagujem na Vas komentar "vytvorit stastnu buducnost" - 1989 kontra 1990 porovnajme v aspektoch tvoriacich kvalitu zivota (to je nieco co patri pod pojem "civilizovana slobodna spolocnost")
1. dostupnost byvania (realita: prakticky nulova bytova vystavba, ziadna inicializacia vymeny panelakoveho byvania za byvanie plnohodnotne (my konzervujeme tieto ozruty..))
2. rovnopravnost na trhu (konkretnejsie - produkcia potravin, podnikanie, realita: volny pristup zahranicnych producentov potravin, co su dotovani viac ako ti nasi ..)
3. miera zadlzenosti (obcanov aj firiem) (realita: 130.000 za hnily panelovy byt pri plate 1000EUR)
4. kvalita vzdelania (priamo umerne zavisla od spolocenskeho postavenia pedagov a ich honorovania, ci sposobu financovania napriklad vysokosklskeho studia) (realita: nizke platy pedaogov)
5. dostupnost zdravotnej starostlivosti (realita: menej lekarov, menej ordinacii, menej nemocnic)
6. kvalita a cena zdravotnej starostlivosti (realita; zle fungujuci model distribucie poistneho)
7. potravinova sebestacnost - (realita: pozerajte z okna vo vlaku alebo v aute kolko nefunkcnych statkov uvidite)
8. bezpecnostna politika - (realita: jeden jet ?)
9. demografia a socialna politika (podpora byvania, vychovy deti, starich ludi .. realita: bezdetne pary, homosexualne pary, ludia zijuci v bytovych spolkoch (Wohgemeinschaft))
10. .. ak chceme taky maly subjektivny bodik - mnozstvo volneho casu (realita: mame ho neporovnatelne MENEJ ako nasi zapadni susedia ..alebo aj nasi rodicia)
11.a. kultura - porovnajme si len uroven kinematografie 70 rokov s tou dnesnou (vaecsina ludi uz nie je schopna sledovat cokolvek ..)
To vsetko je v objektivnych faktoch HORSIE - teda, CO je vlastne tou "stastnou buducnostou" o ktorej pisete ??? .. mozno sa predsa len vratim, k tej metafore ktorou som zacal - zrkadielka sa uz tak neligocu, indiani (teepee mi sice oblepili polystyrenom, ale zvnutra pachne a este som si od Sancheza zebral hypoteku, lebo som scel spanielsku pusku a tureckeho kona.. :) su uz otraveni opojnou ohnivou vodou (EUR/ECB/EP) a spanielsky kral je stary .. co je vlastne teda ta "stastna buducnost" ? :) .. z mojho pohladu nazyvat veci pravymi menami, byt kriticky ale v konstruktivnej rovine a radsej tych spanielov poslat tam odkial prisli - ako hovoria L&S - do materinej onej.

28.04.2016 | tono.hajduk

uprava 1989 kontra 1990 = 1989 kontra sucasnost

28.04.2016 | IvanPe

Tak to si riadne prestrelil. Statistiky hovoria uplny opak: este nikdy sa ludia na Slovensku nemali tak dobre ako teraz, nikdy!
No vies mojko ale ak ti pachne to tvoje teepee ... a ine ako zrkadielka ti nikto neponuka ...

28.04.2016 | tono.hajduk

Viete poskytnut nejaky overitelny zdroj tych statistik, pripadne vecny komentar potesi. V bodoch ktore som uviedol vyssie tiez potesi relevantne objektivne porovnanie - ak su dostupne na internete. Skusme viest diskusiu faktograficky bez "mojko".

28.04.2016 | salamoon

no daj tie tvoje (slovenske) statistiky o byvani, jeho dostupnosti, vymery na osobu, podiel mladych byvajucich s rodicmi, statistiky demografie, cien energií, verejnej dopravy, nezamestnanosti, vystahovalectva, realnych miezd vacsiny, agroprodukcie/obrabanej plochy, natocenych velkonakladovych filmov, vydavkov domacnosti na zdravotnu strarostlivost/lieky, vzdelanie a skoly, na skolky, na sportove/volnocasove aktivity, statistiky zadlzenosti/uspor domacnosti... aj ja som na ne zvedavy...

28.04.2016 | salamoon

to bolo pre IvanPe.. som si neuvedomil, ze to neukazuje v strome

28.04.2016 | IvanPe

Jasne, postnem.
Obavam sa vsak, ze ziadne relevatne statistiky k tym bodom co si vypichol asi nebudu, z cias bolsevika.
Alebo si myslis, ze takmer ziadne vystahovalectvo a pod. je znakom uspechu spolocnosti.
:))

28.04.2016 | tono.hajduk

Vystahovalectvo je znakom zlej hospodarskej situacie - a s tym tie body suvisia. Odchod z krajiny v nasich zemepisnych sirkach nie je "nicim prijemnym" a z mojho pohladu je vsak zlou vizitkou - vizitkou vlad ktore tu posobili za uplynulych 20 rokov. (Pozrite na krajiny zap. europy, snazia sa ludi v produktivnom veku prilakat ..)

Sumarizovanim statistik nemusite stracat cas - mna zaujima vsak - co povazujete za "stastnu buducnost/pritomnost" - ani tuto otazku ste mi nezodpovedali. (..uprimne ma to zaujima)

K mnou uvedenym bodom vyssie z dnesnej tlace (toto su nasledky .. a zvratit trendy trva rovnako dlho, ako priciny vznikali ..)

S rušením škôl alebo so znižovaním počtu tried by sa podľa neho malo začať napríklad v krajských mestách a potom pokračovať ďalej na úrovni okresov. „Ak máte o polovicu menej detí, ako ste mali pred 20 rokmi, ale máte len o tretinu menšiu sieť, niekde je chyba,“ povedal Pellegrini.

http://spravy.pravd...

Pre lepsie pochopenie - obsah clanku riesi jednu z pricin tejto situacie - napoviem - zadlzenost obyvatelstva bola nizsia a dostupnost primarnych zivotnych potrieb bola 20 rokov do zadu jednoduchsia, dostupnost spotrebneho tovaru(to su tie zrkadielka ..) bola horsia. Teraz je tomu naopak. A povodny clanok velmi dobre popisuje priciny, ktore sa na tejto situacii podielaju. (Neobhajujem obdobie zpred 1989 v podstate som ho skoro nezazil, ale nerozumiem tomu, preco si nehajime vlastne zaujmy v zmysle ochrany vlastneho trhu/systemu - k nemu patri aj ten trh/system financny.)

28.04.2016 | IvanPe

Uplne bez namahy som nasiel toto:
http://www.pluska.s...
A aj ked je to veeelmi vseobecne v priemere to plati.

28.04.2016 | tono.hajduk

1989 na 1 m2 sme robili maximálne 4 dni
2013 1 m2 si odpracujeme za 29 dní
.. cize na barak musime podla tejto informacie robit 7x dlhsie ako predtym. Teda vlastne ako to je - mame sa lepsie ?

28.04.2016 | IvanPe

:) jasne ze ano.
Totiz byt si si za bolsevika nekupoval, ale bol ti prideleny (alebo druzstevny) teda ta suma nie je za zapis do katastra, ale akasi prva leasingova splatka s perpetuitou co sa tyka splacania. Niektori ho platili 40 rokov, niektori 20 a nasli sa aj stastlivci co iba chvilu, ale to len preto lebo po '89 tie uz zaplatene byty predali este taz za akoze symbolicku hodnotu. Napr 25 rocny byt za 18tis korun, ked bola priemerna mzda 1800Kcs.

28.04.2016 | IvanPe

Ak by bola pravda co hovoris (pls tykaj mi aj ty), ze vystahovalectvo je znakom zlej hosp situacie tak by odchadzali nezamestnani, ale nam odchadzaju schopni bud uz vzdelani alebo za vzdelanim, hlavne, samozeejme nielen.
Autor blogu tvrdi spravne, ze eurofondy korumpuju, ale jeho vychodiska su nepravdive.
Nie banky tvoria peniaze (toto tiez nie je uplna pravda, lebo ciastocne ano), ale staty, a to tym ze si poziciavaju a minaju (nie investuju s navratnostou) ale platit to musia ti co platia dane, lebo ten dochodca si sice kupi tatranku a zvysi HDP, ale niekto mu na nu musi dat, pretoze sam ...
Skolstvo: som iba laik a rodic, ale Pellegrini je tiez a mozno ani nie rodic. Nevsimol si demografiu? Migraciu v ramci statu? Pred 15 rokmi rusili skolky, dnes chybaju, nie vsade, tam kde je kapital, v mestach, velkych. A co teraz, zrusime skoly? A co tie deti co nemaju teraz skolky, oni budu platit aj za skoly? Potom ale ich rodicia nemaju dovod platit dane alebo aspon nie v takej vyske, ked im stat neposkytuje rovnaku sluzbu ako napr v Ziline, ci v Puchove. To nie je jednoduche rozlusknut. A potom co tie skoly produkuju, poslusne deti plne vedomosti, ale uz v banke si nevedia zratat uroky, atd. To je na dlho.
Tono, ale to ze zadlzenost bola nizsia nic nehovori o schopnosti prezit, nie doma, vo svete.
Idem si to precitat a napisem.
A k tomu vlastnemu trhu:
ziadny nemame, nasi oligarchovia co ich vyprodukoval Meciar zdanuju v danovych rajoch ale vlastnia alebo vlastnili tie podniky co nieco este efektivne produkovali a co je dolezitejsie dostavaju statne zakazky. Cize z toho co sa vystavalo za bolsevika vlastne ani teraz mame len malo. Zahranicni investori bud zdanuju doma (Nemci v Nemecku, lebo im vlad poskytuje napr taku podporu ze Merkelova sa zastavi za Ficom alebo Obama zdvihne telefon US stell) alebo tiez v danovych rajoch alebo maju vynimky. Kto tu plati dane a teda robi trh su mali a stredni podnikatelia, ale hlavne zamestnanci a spotrebitelia (DPH, alkohol, benzin, cigarety).

Cize v preklade ak chceme chranit vlastny trh musime aj sprižurenymi ocami podporovat sikovnych a schopnych tak aby vsetci okolo videli, ze ked sa budu snazit tak sa budu mat dobre. A sucasne tvrdo postihovat vsetkych podvodnikov, zacat od hlavy a postupne ... a bez rozdielu. Ale to nejde hned a ani sudy nie su a aj policajti radsej vyberaju pokuty ... Ale kedze prilezitost robi zlodeja a Slovak je chudobny a nekulturny tak ta nepoctivost urcite nevymizne a bude dlho trvat kym ...

28.04.2016 | tono.hajduk

Pravdepodobne mame ine vnimanie hodnot - resp klasifikaciu toho co je kvalita zivota. Podla Vasich komentarov sa mi tie Vase nepodarilo identifikovat (podla coho je to dnes lepsie ako vtedy), ani som nedostal odpoved na trivialne otazky. Nevadi. Z toho co sme prekonsultovali - co je v porovnani v sucasnosti s dobou pred 89 lepsie som sa v podstate nedozvedel nic :(. Zjednodusim to a z mojej strany uzavrem, aby ta diskusia mala zmysluplne finale - diskusia zacala Vasim komentarom "my sme neboli slobodni a bez tych € sme neboli schopni vytvorit stastnu buducnost." V skratke nesuhlasim - ECB / EU financna politka - nici nam to kvalitu zivota aj hospodarstvo, deformuje podnikatelske prostredie (jednych zvyhodnuje proti inym) a suhlasim s Marek Schmoegner prispevok a je distribuovana subjektivne rozhodnutim uradnikov v Brusely. Tusim, ze blizka buducnost ukaze, ci je to spravna cesta alebo nie, osobne som presvedceny, ze nie.

28.04.2016 | IvanPe

Tono, ja si myslim:
v porovnani s diktaturou proletariatu je "Brusel" jasny vitaz. Dokonca aj v porovnani so sucasnou politikou socialnych balickov.
Inak je to socialisticka tragedia, ktora bude mat fatalne nasledky.
Ale este raz, nie preto lebo Schmognerove argumenty, dvody su ine. A nie ! Brusel s tym, ze Slovakovi nie je cudzie tolerovat zlodejinu, nic nema! Nikto nam nic nenici, robime si to sami!

Schmogner si iba prihrieva polievocku na nespokojnosti s Bruselom asi s umyslom obhajit narodnosocialisticke iluzie ...

28.04.2016 | IvanPe

Ad Tono/ Pellegrini:
Vies ludia nevedia, ze stat presunul napr cestnu dan do statneho rozpoctu, aby skraslil statistiky celonarodne.
Totiz problem financovania skolstva spociva aj v tom, ze (a to je jedno kolko penazi) tie prijmy statu, ktore vzniknu na nejakom uzemi nesotavaju na danom uzemi (presne % podla mna by vedel nebohy Filko, ale tipujem napr pre Bratislavu aj viac ako 70%) ale pouzivaju sa na socialnu politiku statu. Vysledkom su nizke mzdy bratislavskych ucitelov (lebo vyssia zivotna uroven) nedostatk skolok, nedostatok schopnych ucitelov, ...
A inde prebytok, ale ucitelovi v Bratislave nemozes zvysit plat aj keby si mu chcel darovat z vlastneho, lebo bud je to uplatok alebo je to prijem statu, resp zriadovatela, ktoey to pouzije na napr vymenu okien.
Tak sa to riesi obcianskymi zdruzeniami poznas ich ako ZRPS a z tych penazi sa opravuje skola, v Bratislave. V Puchove netreba tam to zaplati Europska unia.
Atd...

28.04.2016 | LPB

Súhlasím s Tonom (palec hore za vytrvalosť) a Libertarianom:-)

28.04.2016 | dancyber

Mam ale pocit, ze Eurofondy sa beru ako DOTACIE, nie POZICKY. Bohaty prispievaju viac a neberu takmer nic a chudobny naopak. Nic sa vracat nemusi, len je nutne prejst schvalovacim procesom a spolufinancovat projekt urcitym percentom. A ten schvalovaci proces je plny korupcie. Takze 90% clanku je postaveny na zlom pochopeni Eurofondov a teda vlastne BLUDY.

Marek Schmögner

Marek Schmögner
  • Počet článkov: 9
  • Priemerná čítanosť: 2031
  • Priemerná diskutovanosť: 22
  • RSS blogu

O blogu

Snažím sa písať o odborných ekonomických témach spôsobom, ktorý by ich priblížil väčšiemu okruhu čitateľov. Hľadám skutočné príčiny spoločenských problémov a navrhujem možné riešenia. Vyhýbam sa nezmyselnému ľavicovo-pravicovému dualizmu a nepozerám na svet cez okuliare akejkoľvek ideológie.