Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Odkaz nenažrancom a im podobným...

21.11.2008 | Filmuska1

Diskusia (20 reakcií)

22.11.2008 | F. Gachulinec

Vážená autorka príspevku,
je skutočne ťažké zo všetkých Vašich verejnoprospešných alternatív od 1. po 6. vybrať najoptimálnejšiu. Viete prečo? Lebo vačšina z nás je myopická a uvažuje v statike. Prekvapujúco najoptimálnejšie by bolo vydeliť tú čiasku tromi a vyplatiť ju istým trom politikom /p. Ficovi, Mečiarovi a Slotovi/ spravodlivo každému po tretine zato, že ich na politickej scéne už nikdy neuvidíme. Predídeme tým oveľa väčším stratám, ktoré by mohli vygenerovať v budúcnosti. Je potrebné si uvedomiť, že toto môže byť len /Počiatkov/ začiatok !!!

23.11.2008 | Brain

Ste zabudol na Dzurindu, Hrusovskeho, Bugara, Ruska, atd. Tato kauza sa taha uz pekne dlho. Toto moze byt len Miklosov koniec!!!!

26.11.2008 | TH

Keby na tom mal zaujem, tak sa nesudi, ale za vhodnu odmenu podpise dohodu o mimosudnom vyrovnani, presne tak ako to predviedla ta dnesna zostava.

24.11.2008 | muska

Nemyslim si, ze by to nieco vyriesilo, ak by tam neboli oni, budu ini a mozno horsi. Jednoznacne vsak povazujem za vhodne, aby sme my svojimi moznostami dali najavo svoje pohorsenie a hnev, mame dnes uz na to dost nastrojov a samozrejme od "kontrolnej" moci, ako su opozicia, poslanci, atd. aby iniciovali stihanie, pripadne aj napravu.

25.11.2008 | F. Gachulinec

Pripadá mi to, akoby sme hľadali viníka vraždy, našli ho a spravodlivo potrestali. Život to však už obeti takéhoto trestného činu nevráti. Treba takýmto veciam predchádzať. V prípade násilnych trestných činov je to ťažký problém. V prípade nových civilizačných chorôb je prevencia významný nástroj. V prípade takýchto ekonomických megalupov, ktoré postihnú len a len daňového poplatníka, by sa riešenie tiež našlo. Ja osobne navrhujem, aby striedajúce sa vlády transparentne a pravidelne informovali verejnosť o možných "časovaných bombách", o potenciálnom riziku pre daňového poplatníka. V moderných krajinách to nemá vysoko postavený štátny úradník ľahké. Napr. guvernér centrálnej banky može stratiť zamestnanie a aj svoju autoritu, keď nesplní inflačný cieľ krajiny. Podľa mňa veľmi spravodlivý postih, lebo inflácia nás okradá všetkých. Nezdá sa mi, že táto sociálne orientovaná vláda zložená z amatérov /česť výnimkám/ nás dovedie k takýmto pravidlám. Všimnite si našich maďarských susedov. Socialistická vláda nespozorovala riziká krachu krajiny /alebo spozorovala tieto riziká s tým, že ich tajila pred verejnosťou?/ a potencionálny drastický prepad forintu mohol spôsobiť infláciu až nad 20 percent, čo možno považovať za gigalup ohľadne úspor a životnej úrovne maďarských občanov. Ktovie ako by to bolo teraz u nás, keby sme boli kurzovo zavislí od EURA. Naši českí susedia však lámu svetové rekordy ohľadom spoznávania svojho hospodárstva. Ako prví na svete budú zverejňovať prognózu nominálneho kurzu /pozri portál ČNB/.
Štíhly, flexibilný, vzdelaný, produktívny a na využívaní informačných technológií založený štátny aparát sa mi javí ako riešenie, ktoré zabráni mega a gigalupom.

25.11.2008 | F. Gachulinec

Na záver z mojej strany čo sa týka Vašho príspevku:
ľudia zvyknú rýchlo zabúdať na také veci akých sme boli svedkami pred r 1989. Naštastie mocná vlna, ktorú podľa Tofflerovcov, možno nazvať revolúciou informačných technológii doslova zmietla socialistické zriadenie v Európe. Pre toto zriadenie bola typická tiež netrasparentnosť. Začínam mať obavy, že sme zahájili cestu vzad. No uznajte, v ČR budú zverejňovať predikciu ich nominálneho kurzu, čo je zjavna zmena v myslení od čistého ex post uvažovania na kombináciu ex ante plus ex post a v SR sa dozvieme o takejto "bombe" ex post. Nezdá sa Vám, že tu na Slovensku pomaly nevieme čo bude zajtra? Netreba začať skúmať veci v širších a aj hlbších súvislostiach?

25.11.2008 | muska

Pan Gachulinec, ale ved ja nie som Vas protivnik :-) Uplne suhlasim s tym, co pisete a to, ze mi nie je lahostajne co sa tu deje, je hadam dostatocne podoprete aj tym, ze som sa k tomu vyjadrila celym blogom. Ja osobne k Vasim komentarom dokonca mozem pridat aj dalsie indikatory, ktore mna znepokojuju. V mojich ociach (co vyplyva z toho, comu som sa dost dlhe obdobie venovala) je samotna informatizacia indikatorom vyspelosti, kvality a rozumu. Pretoze kto aktivne hlada zefektivnenie, zvysenie transparentnosti, zjednodusenie, automatizaciu, kto ma pro-klientsky pristup, tak nevyhnutne konci pri nasadzovani informacnych systemov, pretoze to uz inak ani nejde, a specialne pri velkych organizaciach. A egovernment - t.j. informatizacia vo verejnej sprave, nie je nic ine, nez toto vsetko dokopy. A stav, v ktorom je Slovensko v oblasti egovernmentu, je presne odrazom toho, kto tam je. Odrazom neschopnosti zadefinovat manazersku viziu smerovania uradu / institucie, zadefinovat potrebne zmeny, menit procesy, atd atd. Ktosi raz povedal "Povedz mi co citas..." a ja toto iste mam v mojom vnimani modifikovane na urady ergo politiku - "Ukaz mi stav svojej informatizacie a ja Ti poviem co si zac." Zjednodusene ale platne. Lebo tam sa uz neda vykecat. Tam uz treba vediet zadefinovat vecny ciel. Ergo tomu rozumiet. O riadeni uz ani nehovorim.

25.11.2008 | F. Gachulinec

P. Mušková ospravedlňujem sa za tón, ktorý som použil v diskusii. Ja Vás nevnímam ako nepriateľa alebo protivníka. Zámerne som "zneužil" autora príspevku, teda Vás. Chcel som akousi "hádkou" s autorom vyprovokovať ďalších. Mojim cieľom je, aby takých ako ste Vy, bolo oveľa viacej.

22.11.2008 | alex.botev

suma 1907mil. Sk by pokryla cca 60% planovanych prijmov pre dane z prijmov fyzickych osob v roku 2008, co by umoznilo mat tento rok sadzbu dane z prijmov fyzickych osob vo vyske 7,5%.

22.11.2008 | muska

Dakujem. :-)

25.11.2008 | Rado Baťo

sklamem vás, ale 1,9 mld. Sk nie je 60 percent planovaných príjmov z dane z príjmu fyzických osôb. Ani zďaleka. Takže by som to z textu opäť stiahol. V štátnom rozpočte je pri tejto dani relatívne malá suma preto, lebo daň je príjmom samospráv, nie štátneho rozpočtu

25.11.2008 | muska

Hm, opat som raz nedala na svoj gutt feeling... sa mi zdalo ze je to celkovo nejake primale cislo... Jaj stare zname - doveruj ale preveruj. Preverovala som, ale zle.

26.11.2008 | TH

Rozhodne by sme nemuseli platit milionarsku dan, ktorej efekt bol v prvom roku odhadnuty na +500 mil Sk. Toto vsak nie je moc ludovo popularne, preto skusim ine, ktore zaujme viac:

Na buduci rok by sa nemusela zmrazovat vyska nezdanitelnej casti mzdy. Tento rok je nezdanitelna cast 103 488 Sk, na buduci rok mala byt v povodnom navrhu 111 360 Sk. Tym, ze sa prijalo nezvysovanie, rozpocet ziska podla odhadu +3,7 mld. Sk. To co do tejto sumy chyba, sa dalo usetrit napriklad na tendri na myto...

22.11.2008 | andrzej

K tomu článku ako aj tomu podobným by som chcel zareagovať rovnako ako písateľka tohto článku. Úplne s ňou súhlasím. Ja chcem ale poukázať, že tieto prípady nie sú náhodné, ale zámerné, pričom vyvolávajú zdanie, že zodpovední politici konali ako mali, len nejaká náhoda to zapríčinila, že sa stalo ako sa stalo. Obdobný prípad bol pri delení ČSOB, keď na začiatku sme ako Slovenska republika mali platiť okolo 9 miliárd, ale po rokoch sa suma vyšplhala na okolo 23 miliárd. Sú známe ďalšie rozhodnutia polikov, keď daňoví poplatníci museli zaplatiť za ich rozhodnutia ťažké milióny, ale im sa úplne nič nestalo, fungujú si ďalej a veľmi dobre. Otázka vzniká, že ako je možné, že také rozhodnutia boli uskutočnené. Veď jeden úradník- minister a ďalší podobní majú vo svojom okruhu - na pracovisku plajády rôzných odborníkov a nakoniec rozhodnutia sú veľmi zlé. Nikto nikdy neskúmal, že aké stanoviská si prislušný minister, prípadne ďalší zodpovední funkcionári vyžiadali od svojich odborných útvarov, čím sa riadili pri rozhodovaní a pod.. Toto je najväčšia legálna zlodejina, s ktorou sa nikto nezaoberá. Aký lepšíl spôsob sa dá legálne vymyslieť, aby zo štátneho rozpočtu, bez akejkoľvek ujmy sa dali také peniaze vyplatiť vopred určenej osobe. Ako sa taká osoba za to odvďačí ...... ? Vrátim sa ku ČSOB, keď na začiatku mala SR vyplatiť ČSOB okolo 9 miliárd. Stačilo na niekoľko rokov umelo vyvolať naťahovačky a suma sa zvýšila na čiastku okolo 23 miliárd. Čo si myslíte, koľko zarobili tí, čo o tom takto rozhodli ? Určite sa suma môže pohybovať aj v miliárdach. Nikomu predsa nemôže nahovoriť minister, že nemal na to odborníkov, ktorí by mu poradili, alebo niečo iné čo ho tak pomýlilo. Presne je to aj s Tiposom. Podobne by som mohol menovať ďalšie prípady, ale sú aj také, ktoré ani na svetlo božie nevyšli. Spomeňme si na záver napr. dlh samosprávy v B.B., keď z dlžoby 60.000.- Sk vzniklo 300 000 000.- Sk a pod. Politici sa rozplyvajú, že ako pomohli chudobným, keď im napr. na Vianoce pridajú po 1000.- Sk. Ale nikto v tomto štáte nepovie, že koľko v danom roku prešustrovali. Chudák z neznalosti sa poteší aj tej tisícke, pretože čo zmôže proti mocnýim. Tí ho kupujú za jeho peniaze, ktoré sú zo štátneho rozpočtu, že keď pôjde voliť, aby dobre volil, práve ich.

23.11.2008 | oskarhalzl

Politici gazdujú so štátnymi peniazmi ako s cudzími.
Navyše staré resty sú ako časované bomby, ktorých výbuch však riadia tie sily, ktoré na tom môžu dobre zarobiť a hlavne veľmi dobre.
Píše sa o rozhodcoch, ktorí (vraj) zobrali 1000 Sk úplatok, majú ísť na súd a pritom nám unikajú miliardy!!!
Tu však vinníka nechcú označiť a súdiť!!!

24.11.2008 | muska

V duchu povodnej vyzvy: a Vy by ste na co vyuzili 1,907 mld? Skuste popremyslat, tesim sa na tip. :)

23.11.2008 | oskarhalzl

Politici gazdujú so štátnymi peniazmi ako s cudzími.
Navyše staré resty sú ako časované bomby, ktorých výbuch však riadia tie sily, ktoré na tom môžu dobre zarobiť a hlavne veľmi dobre.
Píše sa o rozhodcoch, ktorí (vraj) zobrali 1000 Sk úplatok, majú ísť na súd a pritom nám unikajú miliardy!!!
Tu však vinníka nechcú označiť a súdiť!!!

24.11.2008 | muska

Uplny suhlas a tych prikladov na samospravnej urovni by sa urcite naslo aj viac. :-(

26.11.2008 | TH

cely ten cirkus s vianocnymi dochodkami je inak akcia za 1,7 mld Sk.

25.11.2008 | michal onderco

napr na 7x tolko studentov strednych skol vyslanych do zahranicia alebo na 86x stipendijny program MR Stefanika na studium na najlepsich svetovych univerzitach.

ten stredoskolsky program je pre cca 300 ziakov (pokial sa nemylim), jeho cena je cca 270 mil SK (http://www.rokovania.sk/appl/material.nsf/0/1CB66­6677FE11F78412573FE004BA0FF/$FILE/Zdroj.html)

Stefanik stal z Minervy 22 milionov (http://www.euractiv.sk/vzdelavanie0/clanok/vyse-2­2-milionov-na-stipendia-do-zahranicia) a v sucasnosti sa nepremysla o jeho obnoveni (http://www.saia.sk/?c=412)

samotne programy mali svoje muchy.. ale len tak, ked uz hovorime o tych napadoch :)

Lucia Mušková

Lucia Mušková
  • Počet článkov: 11
  • Priemerná čítanosť: 3472
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Pracovala som ako riaditeľka informatiky, manažérka informatizačných projektov, spoluzakladala som kongres ITAPA. Baví ma všetko, čo nás posúva dopredu, učí chápať a zlepšovať svet okolo nás. Tento blog je... vlastne o nás.