Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Upáľ imigranta svojho!

18.06.2015 | Ľuboslav Kačalka

Diskusia (50 reakcií)

18.06.2015 | libertarian

Nuž, ak su toto všetky argumenty, tak je škoda diskutovať. Tie argumenty v jednotlivých bodoch sú také primitívne, a ľahko vyvrátitelné, že mám pochyby, či ich autor myslí vážne. Skôr mám (takú sprisahaneckú) teoriu, že tento článok je iba výsledkom nejakej Bruselom financovanej pro-imigrantskej kampane. Po tom, ako EU otvorene pripravuje kadejaké osprosťovacie kampane (napr. protiPutinovská dezinformačná kampaň) je toto vysvetlenie dosť reálne.
Pokial autor fakt myslí svoje argumenty vážne, tak by aj tak nepochopil protiargumenty.
Takže diskusiu vzdávam a končím.

18.06.2015 | Ľuboslav Kačalka

Skôr som čakal, že ma obvinia, že ma platia slobodomurári a Soros, ale aj EÚ je dobrá :)

18.06.2015 | libertarian

To nebolo obvinenie. To bola iba moja snaha pochopiť DôVOD toho textu.

Za peniaze - to je nemorálne, ale aspon pochopitelné.
Ale ZADARMO ??? To nechápem.

18.06.2015 | noname2

Bloger je uplne vedla staci ist na zapad a pozret co ta cvarga robi tu!
Dufam ze sobotu 20.6. 2015 prijde dost ludi aby spravili tmu koniec.
Kolegovia tu na zapade drzia hubu a nepovdia co si o tom myslia aby
mohli splacat svojed dlhy! Je to ale na ich skodu! Dufam ze Slovensko
ostane bez tohto multi kulti obohatenia!

18.06.2015 | noname2

pokial ti nemakacenkovia budu dostavat peniaze 680 eur a viac ako tu na zapade tak budem chcet aby aj moju rodinu na SK uznali za utecencov a dostavali tolko prachov za nicnerobenie! Dejavu socializmu nas strasi znovu! Sudruhov sme nechcali a mame ich tu znovu! Ked bude tolko nemakacekov co dostanu take prachy tak zu nebude nikto Makat ani ti co mozu a doteraz makali!

18.06.2015 | Roman Kanala

Nuž, milosrdenstvo človeka šľachtí, ale nemožno rozdať aj poslednú skyvu zástupu tak ohromnému, že pohltí všetko, ešte bude málo a nikomu to neprospeje.

1. Nechcú pracovať - ale oni naozaj nechcú. Dobre, je tam pán Altrad, podnikateľ roka. Sú aj úspešní, integrovaní Cigáni. Ale jedna lastovička nerobí leto. Ľubovoľný konečný počet výnimiek nemôže pozmeniť platnosť pravidla. Tí ľudia ani nevedia, čo je to pracovať. Pre nich je práca spoločenská udalosť, keď pri zborovom speve kolektívne dupú po niečom a ženy drúkom miesia ryžu v hlinenej nádobe. Práca ako cieľavedomé, sústredené úsilie na dosiahnutie nejakého cieľa nepatrí do ich kultúry a budú sa to musieť naučiť v novom domove. Niektorí to možno dokážu, väčšina nie. Viď Cigáni. Zmýšľanie ako z inej planéty.

Čo budú robiť? Budú robiť zle. Budú robiť neplechu. Niektorí si vyberú najkratšiu a najrýchlejšiu cestu k peniazom - nekalú činnosť. Vzrastie zločinnosť. Zbohom večerná prechádzka v parku. Teraz sú tam bezdomovci, ktorí vedia jazyk. Čoskoro ich nahradia iní. A všetci pôjdu na sociálku, beztak preťaženú dôsledkami minimálnej mzdy, ktorá vytvára zástupy nezamestnateľných, lebo ich produktivita nedosahuje hodnotu minimálnej mzdy. Najmä na východe krajiny. Kto zamestná takého človeka, keď mu povinne bude musieť dať minimálnu mzdu?

2. Áno, ekonomika potrebuje pracovnú silu. Ale sú tí ľudia naozaj pracovnou silou? Kvalifikovaní remeselníci? Viď bod 1. Štrukturálny problém nezamestnanosti - neadekvátna ponuka v porovnaní s dopytom a dopad minimálnej mzdy.

3. Stačí jeden jediný bezpečnostný incident a ľudia zmenia názor. Áno, utečenci trpia. Ale medzi nimi sú aj takí, čo boli do Európy vyslaní. Iná kultúra, iné hodnoty, iný vzťah k životu a smrti. Ani prijímanie len expertov s doktorátmi to nerieši - lietadlá na dvojičky pilotovali chlapci s univerzitami. To je ako lotéria, hlavne keď sa kvôli masovosti znížia kritériá.

4. Doma im treba pomáhať. Ale nie vývozom demokracie. Demokracia nie je pre všetkých. Demokracia je výsledkom 400 rokov vývoja hodnôt židovsko-kresťanskej civilizácie, ktorá musela prejsť renesanciou, osvietením, klasikou a modernou. To je ako dať pušky Indiánom žijúcim ešte v dobe kamennej. Problém je omnoho zložitejší - je to práve pokus o implementáciu demokracií so západnými pravidlami do nevhodného kultúrneho prostredia, ktorý viedol k debaklom v Afganistane, Iraku, Egypte, Libyi, a k Islamskému štátu. Oni tam mali systém, ktorý im vyhovoval a ktorý fungoval. Je pravda, sme vinní, že sme im ho rozbili. Ale to neznamená, že teraz musíme prijať desiatky miliónov ich ľudí. Civilizačná priekopa je taká, že budú musieť dlho študovať a snažiť sa pochopiť. Snažiť sa.

Ale teraz pozrime, ako sa vlády od 1989 zhostili úlohy znižovať regionálne rozdiely na Zlodejsku a čo urobili pre to, aby sa východ pokiaľ možno pozviechal z biedy. Vlastná krajina. 25 rokov zbedačovania. EÚ nedáva príspevky na Bratislavu, teoreticky by sa malo investovať na východe, ale tam dodnes nie je ani diaľnica, ani rýchla železnica. Namiesto toho sa rozdiely len zväčšujú. Dôverujete politikom, že sa budú zaoberať problémami inde, než vo vlastnej obývačke?

Áno, Afrika a jej obyvatelia nám môžu pomôcť udržať si ekonomický náskok pred Čínou. Viete, čo robia Číňani? Kolonizujú Afriku a stavajú priemyselné parky, lebo tam majú lacnú pracovnú silu na prácu v otrockých podmienkach. Pomáhajú tým aj Afrike, lebo inak by tam nebolo nič. Ak sa má niečo robiť, tak potom jedine takto. Afričanom sa nedá pomôcť tak, že sa vyvezú do Európy. Ani tak, že sa im z Európy dovezie neadekvátne politické usporiadanie, ktoré je v ich kultúre nanič. Musia prejsť ekonomickým prerodom, ako kedysi Južná Kórea. Ale u nich, doma.

5. Integrácia Cigáňov zlyhala. Tí imigranti sú ešte odlišnejší, ešte viac sociálne handicapovaní. Aká je šanca, že bude ich integrácia úspešnejšia?

6. Skratka k peniazom vedie cez nekalú činnosť. Nekalej činnosti sa venujú oligarchovia, vlády, predstavitelia samospráv, sudcovia, všetci. Trestajú sa malé ryby. Zločin bol a bude, lebo stále sú ľudia, ktorí si vyberú rýchlu skratku k peniazom. Ale po príchode más imigrantov všetko skolabuje. Súdy, väznice, celý systém. V Ženeve bola basa pre domácich, dnes je tam cez 95% cudzincov.

Áno, je pravda, že najväčšie škody robia oligarchovia, čo sú napichnutý na štátny rozpočet a cucajú miliardy. Ale týmto tvrdením sa neodvráti hroziaci kolaps zahlteného systému. Zmena systému potrvá roky. Postaviť novú basu sa nedá za mesiac. Zmena je prirýchla, aby sa jej dalo prispôsobiť. Treba najprv bojovať proti zmene, sprísniť ochranu hraníc a získať čas na premýšľanie, ako ďalej. Nič viac to nebude, len získanie času. Lebo problém naozaj prepukne, až keď sa tí doma dozviedia, že majú 98% šancu uspieť na ich ceste. To sa oplatí risknúť. Ak by sa spomedzi úspešných 90% naložilo na lietadlá a odviezlo naspäť, emigrácia by prestala byť alternatívou a motivácia zmeniť veci doma by narástla.

Áno, a to všetko píšem ako človek, ktorý zdrhol za Husáka.

18.06.2015 | Niless

Amen....niet co dodat ale len nekonecny vesmir vie preco dostavaju priestor a presadzuju sa iba tupe nazory aparatcikov, ktorym chyba obycajne sedliacke uvazovanie.

18.06.2015 | libertarian

Niless :
"tupe nazory aparatcikov, ktorym chyba obycajne sedliacke uvazovanie."

- NIE !!!
Nepodcenuj aparátčikov. Oni nie su zdaleka takí hlupi. Oni presne vedia, čo tým sledujú. Hlupi sú skôr občania, ich voliči.
Každú "hluposť" aparátčikov, politikov, odserú ich voliči, a politici na tom zarobia.

18.06.2015 | libertarian

Roman Kanala :
Pekne napísané. Nemal som chuť to takto rozsiahlo rozpisovať - hlavne z dôvodu, že nepredpokladám, že by autor blogu tieto argumenty nepoznal. Ani že ich nechápe a neuznáva. Neidem tipovať, aké dôvody mal k svojmu textu. Bola by to urážka pre neho, keby som tvrdil a veril, že tie argumenty nepozná.
Ak by som zavtipkoval, tak poviem - že on sa iba snaží presadiť vec, ktorá nakoniec povedie k rozpadu EU.

18.06.2015 | Ľuboslav Kačalka

Dobry den,
Dakujem za Vas nazor. Vazim si cas, ktory ste venovali jeho napisaniu, aj tomu, že diskutujete pod vlastnym menom.
1) Myslim, ze kazdy mame svoj argument. Ano, objavia sa emigranti, ktori nebudu chciet pracovat, ale nikto nemoze seriozne povedat, ze taki su vsetci.
Co sa zlocinnosti tyka, kazdy pachatel trestneho cinu by mal niest dosledky, lenze to sa u nas nedeje. Postkomunistika kultura v nas vychovala ludi, ktori beru justiciu ako svojho nepriatela. Aj preto radsej hajime zlocincov namiesto toho, aby sme svedcili a pomahaly dostat zlodejov za mreze.
2) Kvalifikovanou pracovnou silou nie su v drvivej vacsine pripadov ani absolventi slovenskych gymnazii. Verim, ze ak niekto je ochotni odovzdat oblicku, cestovat ako v 5. storoci, urcite nebude mat problem kvalifikovat sa a zobrat si narocnu manualnu pracu.
3) Problem teroristov je vazny, ale som presvedceny, ze si s nim najlepsie poradi samotny islamsky svet. Vidite, ze terorizmus sme napriek tvrdej snahe nezdolali. Treba zmenit pristup. Verim, ze vieme pomoct tym, ze im dame priestor.
4) Ano zaklad ekonomickej transformacie sa udeje u nich doma, ale vieme tomu pomoct vybudovanim mostov, nie stavanim murov. Znovu priklad Stefanik, Stur – dostali vonku prilezitost a prisli pomoct zaostalej krajine.
To, ze 25 rokov slovenske vlady nedokazali nastartovat regiony je fakt, no sposobila to aj centralizacia.
5) Integracia nasich pocernejsich spoluobcanov tu nikdy nebola. Ak niekoho nechame 4x prepadnut a potom ho posleme do triedy s o styri roky mladsimi bielymi detmi, tak to bude problem. Lenze toto nie je integracia, no deje sa to...
6) Kto skonci v base nakoniec je otazka na buducnost, dolezite je, aby zacala fungovat justicia. Ta u nas nefunguje.
Ale dakujem za Vas nazor.

19.06.2015 | Roman Kanala

Pán Kačalka, zas to chcete silou - mocou vidieť všetk ružovo a pozitívne, ale nie reálne. Je to sympatické, trendové, ale úplne chybné.

1. Objavia sa emigranti, ktorí nebudú chcieť pracovať. Určite áno. Francúzsko padá pod ťarchou všetkých možných dávok vyplácaných takýmto ľuďom. Objavia sa aj takí, ktorí budú chcieť pracovať. Aj Cigáni proklamujú, že chcú pracovať. Ale chcieť nestačí, treba aj môcť. Subjektívne dôvody, nulová kvalifikácia a absencia pracovných návykov. Objektívne dôvody, minimálna mzda, vražedné odvody a Fico. Prácu si nenájdu, lebo jej niet ani pre Slovákov.

2. Kvalifikovaný absolvent gymnázia môže robiť pokladníka v Lidli. Pastier kôz z Etiópie veru nie. Nevie jazyk, nepozná mydlo, v živote nepracoval inak, než pásť kozy. Čo včuľ?

Ak mu vzali obličku nožom ako v 5. storočí a cestoval ako v 5. storočí, neostane on celý živoť v 5. storočí? Dobre, treba mu dať šancu. Ale prečo v Európe a nie uňho doma, kde bude civilizačne rásť spolu s celou populáciou?

3. Ak dáme naštvaným chlapcom priestor, tak ho využijú. Už nám viackrát ukázali, ako ho vedia využiť. Lepšie je nedať im priestor tuná a pokúšať sa, aby ho dostali doma.

4. Vybudovaním mostov, no fajn. Štefánik, Štúr študovali vo svete, vrátili sa pozdvihnúť národ. Keď som sa o to pokúsil ja, chceli ma zastrašiť, chceli ma zavraždiť, teraz na mňa podávajú trestné oznámenia vraj za ohováranie. Všetko s požehnaním okresného prokurátora, ktorý žehlí trestnú činnosť kriminálnym živlom, a jeho manželka právne zastupuje kriminálne živly. Niektoré si u nich, v ich komerčno-prokurátorskej kancelárii, praxovaním už získali pytul JUDr. Čo včul? Takáto byzancia existuje na Zlodejsku, v krajine Štúra a Štefánika. Čo prinesú takí, ktorí poznajú len zabíjanie a hrôzy vojny?

5. Presne podobná "integrácia" existuje vo Francúzsku. Francúzska spoločnosť je rasistická podobne ako Slováci, ale nesmie sa o tom hovoriť. Preto vlády pumpujú prostriedky na podpory, hoci to je neúčinné a bolo by treba niečo iné. Ale to sa nik neopováži. Cielené opatrenia, kontrola účinnosti, represia v prípade pochybenia. Namiesto toho sa vytvára front a delenie my-oni. Sociálne napätie narastá. Cigáni aspoň nemajú cudzie náboženstvo a neodrezávajú hlavy nevercom.

6. Práve švajčiarsky príklad ukazuje, ako sa môže ďaleko dostať situácia, keď sa politika neriadi rozumom, ale emóciami. Už teraz je priveľa zločinu. Socialisti by chceli prijať 100 tisíc utečencov. To by znamenalo kolaps krajiny. Ľud odhlasoval prísnejšiu imigračnú politiku, lebo súčasný trend zjavne nie je dobrý a treba ho brzdiť. EÚ chce "bičovať Švajčiarov".

19.06.2015 | hulo11

Dobrý deň,

k bodom 1+5 : ak sme neboli schopní integrovať a zamestnať našich indoslovákov, myslíte si, že pri afroprisťahovalcoch, ktorí oproti tým našim indoslovákom neovládajú ani náš jazyk a nevyznávajú naše náboženstvo, budeme úspešnejší?

18.06.2015 | Niless

Vazeny pan autor,

famu c.1, c.5 a c.6 viem bezproblemov a polahky potvrdit. Ostatne argumenty maju cosi do seba, ale Vy a Vam podobni nechapete jednu vec. Migranti nie su problem, absolutne nevidim problem prijat 800 migrantov, osobne myslim nie je problem absorbovat do 400 tis. komunity menej prisposobivych dalsich 10 tisic, ktori mozno vyuziju ponuknutu sancu. Problem je postoj Bruselu. To si vazne myslite ze prijmanie migrantov je riesenie? A 40 000 za dva roky? Ved uz teraz je v Grecku a Taliansku viac ako 150 000 utecencov. Ak sa na hraniciach bude postupovat tak ako doteraz to cislo za dva roky bude cez milion.
Apropo kde je podla Vas strop? 1 mil. rocne? 10 mil. za patrocnicu? Pre mna kazdy ludomil pokial tliacha o tom ako ich treba chranit, pomahat im a pritom sam nejde prikladom je obycajny pokrytec. A tieto cisla su nicim az by v afrike a na blizkom vychode doslo vplyvom neurody vo svete k vypadku zasobovania potravinami a miliony ludi sa da na pochod, potom mozte na hranice EU dat aj tanky a aj tak nezmozete nic.
Po krize v 2008 EU zalozila Euroval / ESFS aby vytvorila zbrane tazkeho kalibru, aby sa nesirila panika, odradila spekulantov. Preco nepostupuje aj teraz podobne a nedeportuje? Potom by si ludia na africkom pobrezi rozmysleli vyhodit niekolko tisic USD na spiatocnu cestu.
A toto vsetko su veci pokial by nebola pravda ze v tomto obchode s ludskym nestastim nemaju prsty organizovane skupiny na juhu Europy a nejaky politici, v tom pripade nie je o com diskutovat.

18.06.2015 | Motylx

http://www.vzdelavac...

18.06.2015 | Motylx

http://zaujimavosti....

18.06.2015 | libertarian

Motylx :
Pekná hra so žuvačkami.
Len teraz nechápem jedno : Ten pán tvrdí pomocou žuvačiek, že vláda USA nemá pravdu.

Myslíš si hádam, že vláda USA nechápe tuto žuvačkovú hru ???? ????? ?????? ??????? ???? ??
Alebo nebodaj myslíš, že vláda USA KLAME ????? Vedome klame ?

18.06.2015 | Motylx

Všetky vlády klamú.
A kradnú.

18.06.2015 | libertarian

Osobne som hlboko presvedčený - a podložené to mám aj trochou matematiky - že pre slovensko bude veľmi ťažkým, a asi neriešitelným problémom aj začlenenie rozrastajucej sa cigánskej (doteraz) menšiny.
Jednoduchou matematikou sa dá spočítať, že cigánov sa ročne narodí cca 40 tisíc, a zomrie max. cca 10 tisíc Teda prírastok ročne cca 30 tisíc. A to je môj spodný odhad. Toto bude ešte väčší problém, ako tí prisťahovalci. Ale oba problémy dokopy - to je katastrofa.

18.06.2015 | noname2

tento problem kedze sa on nikto nezaujma sa vramci evolucnej teorie poriesi skokovou funkciou! bohuzial je to tak!

18.06.2015 | libertarian

Hej. Všetky neriešené problémy sa vyriešia tak nejak. Vždy sa nájde najaký fuhrer.

18.06.2015 | Motylx

Ak sa pozrieme na čísla, cigáni ani z pohľadu štátneho rozpočtu prakticky žiadny problém nepredstavujú. Na Slovensku žije približne 400 tisíc cigánov, pričom podľa posledných štatistík, nezamestnaných z tohto počtu je len niečo okolo 25%. Z analýzy sociálnej poisťovne a svetovej banky vyplýva, že najväčšími poberateľmi dávok nie sú mnohopočetné rodiny, čo sú v zásade typickí obyvatelia cigánskych osád, ale skôr jednotlivci (62%). Sú to najmä mladí ľudia po škole, ktorí si nevedia nájsť prácu. Z celkového objemu peňazí (283 miliónov eur) ktoré idú na dávky v hmotnej núdzi, predstavuje celkový objem pre cigánske osady približne len 3% (7 miliónov eur). To je ten problém?

Populačný boom, s ktorým politici tak radi strašia spoločnosť, sa na základe analýz Atlasu rómskych komunít 2013 takisto nepotvrdil. Naopak, počet narodených detí aj u cigánov kontinuálne klesá. Keď ešte v roku 1920 mala priemerná cigánka 6,1 detí, v roku 1950 už len 3,8 a dnes je to len okolo 2,1, či dokonca aj menej ako 2.

18.06.2015 | Motylx

Z menejstatu.sk

18.06.2015 | libertarian

Tieto argumenty spísali INESS . Ale samé bludy!

- Náklady štátu na cigánov, to nie su iba dávky v hmotnej núdzi !!!!!! Ale aj kadejaké materské, prídavky, ....... iné náklady , a tých je spusta. Dávky v hmotnej núdzi su iba zlomok všetkých dávok.
- Nezamestnaných je 25% ??? Podľa štatistík štátu. Ale koľko je ZAMESTNANÝCH ??? 5% - MôJ odhad tak od oka. A ostatní sú - invalidi, na dôchodku, na materskej, na obecných službách, bla blabla ..... Všetko okrem práce.
- Cigáni nielen že dostávaju peniaze, ale hlavne SAMI NEPLATIA ŠTATU dane, odvody, ...... Takže ostatní musia platiť aj za nich, aj ked tieto peniaze nie su určené cigánom. A toto je možno ešte viac, ako oni sami dostávajú !!!!

- "a dnes je to len okolo 2,1, či dokonca aj menej ako 2." - to si ma potešil. Len tomu mám problém uveriť!!!!! Veď oni žiju hlavne z prídavkov. Nakoľko štát má ZAKAZANÉ viesť štatistiky podľa rasy, tak veru neviem, odkiaľ to číslo máš.

18.06.2015 | noname2

tiez som chcel nieco ale stavnatejsie napisat! Ti tupci vtedy mali este aj klamlivu reklamu na FUNku s Tod malo ciganockou! ;-P

18.06.2015 | Motylx

Daj link.

18.06.2015 | noname2

este ze som to mal v emaily ked som sa stazoval na nich

http://www.funradio...

18.06.2015 | noname2

tu je ze staznost zamietli jednoducho beru prachy za nic!

http://medialne.etr...

18.06.2015 | Motylx

Cital som, len tak, z nudy, niekoľko štúdií... aj od inessu... všetky sa viacmenej zhodujú, že ide o mýtus.
Skutočným problémom sú iní paraziti.
Vaše emócie ma nudia.

18.06.2015 | noname2

ja dufam ze ludi zacnu nudit tito o ostatni nemakacenkovia a pouziju tu evolucnu skokovu funciu a poriesia ich nadobro! ;-P

18.06.2015 | noname2

precitaj si dole link zu aj rakusania ich nakopnu do prdele!

18.06.2015 | libertarian

Našiel som hodne iné čísla :
Z prognózy vývoja rómskej populácie
počet Rómov do roku 2030 sa pravdepodobne zvýši zo 422-tisíc (7,8 % z celej populácie) na takmer 590-tisíc (10,6 %)
ženy v segregovaných rómskych osadách majú priemerne 4 – 5 detí, v čiastočne začlenených lokalitách 3 deti

Zdroj: Prognostický ústav SAV

18.06.2015 | Motylx

To nás teda prevalcuju...
Z rovnakého zdroja....,, vyššia dojcenska úmrtnosť, stredná dĺžka života u rómskych mužov nižšia o 6-7 rokov, u žien dokonca o 8-9 rokov.
Problém je úplne inde ako v ciganoch.
Obaja to vieme.
Nechapem, o co ti ide.

18.06.2015 | Motylx

Problémom je sociálny, zabezpečovací ústav, ŠTÁT, ktorý zabezpečuje kdekoho... niekoho aj násobne.
Cigáni len pochopili a prispôsobili sa.
No a?
Pochopili by a prispôsobili by sa aj inému systému.

18.06.2015 | IvanPe

:)
Mam rad tieto manipulacne blogy, kde je diskuter vyzyvany na diskusiu o "zborenych mytoch" a ked nediskutuje autor blogu uz predom vie, ze bude obvineny z konspiracie. Vlastne to tomu autorovi uplne staci a dalsej diskusie sa uz ani nechysta zucastnit: ucastni sa jej len do momentu obvinenia z konspiracie.
K teme:
Myslim, ze je jednoduche riesenie a aj spravodlive, platne pre nasich emigrantov "vtedy" a bude vynutene a platne i dnes:
- pomozme emigrantom po urcitu dobu zakladnymi zivotnymi potrebami, ta doba pomoci sa skonci, ked
A. Emigrant zacne prispievat do socialneho systemu (napr sa zamestna)
B. Uplynie testovacie obdobie ked to nedokazal (napr pol roka)
C. Testovacie obdobie uplynie aj v ted ak emigrant porusi akykolvek platny zakon na uzemi statu ktory mu pomaha sa zaradit do systemu
D. Po uplynuti testovacieho obdobia by emigranti boli zaradeni do specialneho pripravneho systemu na uzemi odkial prisli, alebo uzemi blizkom (teda napr kdesi v Afrike), dostavali by skoly ktore by museli navstevovat atd.
no a mozno za
E. Pomahat by mala cela Europa a nie staty samostatne.
F. Zrusit institut minimalnej mzdy v EU.
G. Zmensit stat na priamu demokraciu lokalneho charakteru ako povinnost. Ci by znamenalo stat v takej forme ako existuje (republika) zrusit a zaviest demokraciu (so stalym vplyvom na moc).
O parametroch tychto bodov som ochotny diskutovat.
Tvrdim, ze my narozdiel od tych co emigrovali z bolsevizmu (CSSR a tak), sme to tu museli odmakat a prevratit a vytrpiet. Rovnako to musia zvladnut dnesni emigranti doma, utek nic neriesi.

18.06.2015 | noname2

nastastie sa prebudili aj rakusania prave ti co maju tych nemakacenkov u seba ;-)

http://m.kurier.at/chronik/niederoesterreich/asyllager-hu­nderte-traiskirchner-protestieren-in-wien/135.192.­805

18.06.2015 | Niless

V tej zuvackovej prednaske je povedané všetko...na jednom mieste všetky logické argumenty podlozene nazornou ukazkou ako to je po matematickej stránke. Ak niekto napriek tomu zostane tvrdiť ze aj tak treba tých ludi vpustit potom je tela. A nezaznel tam jeden fakt predstavte si co všetko by sa dalo dokazat s tými desiatkami mil. USD ktoré vyjdu navnivoč zaplatenim prevadzacom.

18.06.2015 | Motylx

Viem si predstaviť aj otvorené hranice.
Museli by sa však zmeniť pravidlá hry.
.

18.06.2015 | Motylx

http://www.mises.cz/...

19.06.2015 | noname2

blabotanie nejakeho absolventa humanitnich blbosti! ;-P

19.06.2015 | Niless

Ja viem Vy si to viete predstavit ale zaviest v EU anarchokapitalizmus je nieco podobne ako zaviest demokraciu do Afriky. Sme takisto nepripraveni na tento styl fungovania spolocnosti ako Africania na demokraciu.

19.06.2015 | Motylx

To asi áno, ale predstavitelne to je.
Len som ponúkol myšlienku.
Súhlasím s urzom, že v súčasnej situácii je nutné pritvrdit.
Práve z dôvodov, o ktorých píše.
Autorovi tohto článku zjavne unikajú.
Aj mnohé ďalšie.

19.06.2015 | Motylx

Na rozdiel od urzu považujem za problém aj islam.
To si tiež autor nevšíma.
?

19.06.2015 | IvanPe

Inak tam by sa asi malo zacat, vyfiltrovat z utecencov len aktivnych krestanov. Nie kvoli naboznstvu ale kvoli vzitemu sposobu prezitia = kultura. Kulturna antropologia by o zivotnych navykoch vedela rozpravat svoje.

19.06.2015 | Motylx

http://www.armadnino...
.
Doplnil by som linkovany článok ešte tým, že moslim je pre neveriaceho necitatelny a jeho správanie nepredvidatelne. A ako sa dozvedáme z rôznych zdrojov, aj nebezpečné.
Pretože, aj keď si prečíta koran, nájde v ňom protirecenia, tak pre muslima v nom protirecenia nie sú. Skrátka, myslia inak. Ani čítaním ich zdrojov a snahou o ich pochopenie sa nezladime.

19.06.2015 | tomashalas

BOHATE SKUSENOSTI S PRISTAHOVALCAMI MAJU NEMCI AJ FRANCUZI.......VSETCI DOBRE VIEME, AKE MAJU SKUSENOSTI. AUTOR BY SI MAL OSVOJIT MINIMALNE DVE DETI Z KENE A POTOM HO BUDEM BRAT VAZNE.

19.06.2015 | noname2

ale nemci a francuzi drzia huby? preco?

19.06.2015 | MaGi007

1) Lebo maju maslo na hlave ?
2) Dost problemov so svojimi africanmi ?
3) lebo starocia kolonializovali afriku ?
4) lebo preventivne bombardovali severnu afriku ? na cele s UK a USA ?

19.06.2015 | MaGi007

Autor je bud plateny troll alebo to robi zdarma ... neviem co z toho je horsie, teda viem :-)

Kludne si moze podat ruku s tymto trololom...
http://ziegler.blog...

25.06.2015 | Roman Kanala

Autor 24. 6. na túto tému napísal redakčný článok, kde v podstate len zopakoval svoje argumenty z blogu:
http://www.etrend.s...

25.06.2015 | temp

P. Kanala, vo vasich diskusnych prispevkoch viete cely problem perfektne vystizne zhrnut, zanalyzovat jednotlive problemove body atd.. Aj pod tym novsim clankom. Potesi citat take prispevky, po tom co nam media serviruju.

Ľuboslav Kačalka

Ľuboslav Kačalka
  • Počet článkov: 43
  • Priemerná čítanosť: 3369
  • Priemerná diskutovanosť: 8
  • RSS blogu

O blogu

Reportér TRENDU od júla 2013. Sledujte môj Twitter alebo sa so mnou spojte na LinkedIn



 



Môj FACEBOOKový profil: Ľubo Kačalka vie, o čom finančníci neradi hovoria

Prehľad mojich článkov nájdete tu