Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Byrokratka roka pracuje v banke

31.12.2015 | Ľuboslav Kačalka

Diskusia (8 reakcií)

31.12.2015 | Radovan Jokel

Z pohľadu Vás ako jedinca voči jednej banke to môže vyzerať ako písomné potvrdenie nezmyslu (nezosobášenia sa so všetkými potenciálnymi nevestami), z pohľadu banky voči jej desaťtisícom klientov je to len poistka proti prípadnému a nevyhnutnému bordelu v dátach. Pokiaľ si relatívne jednoduchým spôsobom s bankou vyriešime otázku zasielania/nezasielania marketingových ponúk, vyhneme sa spolu prípadným chybám v dôležitejších veciach.

31.12.2015 | Ľuboslav Kačalka

Ďakujem za názor, no celkom nesúhlasím. Banka nemá problém napísať vytvoriť dokument, v rámci ktorého pracovník na pobočke napíše, že klient (ne)súhlas vôbec nepodpísal. Východzí stav je, že banka nesmie dáta marketingovo využívať. A to má mať prednastavené pri každom klientovi, pokiaľ nemá v systéme súhlas.
Skôr by som povedal, že ak banka nezvláda spracovať, či klient súhlasí s marketingovými informáciami, je pravdepodobné, že urobí chybu práve aj pri tých dôležitejších veciach.

01.01.2016 | LPB

Mám dojem, že aj v tomto prípade je na vine (hlavne) analytik/programátor bankového systému. Tie systémy sú nepružné, ku každej kravine je metodika, úradníci robia iba podľa schváleného postupu, bod po bode. Inak by boli podžubaní, aj finančne. Viackrát som sa v banke stretol s odpoveďou "to sa nedá", "to nám systém nedovolí".

Je to typicý problém veľkých molochov. Napríklad aj telekomov... A vôbec sa to nezlepšuje. V "konkurenčnom" prostredí.

01.01.2016 | Ľuboslav Kačalka

Áno, systémy sú nastavené doslova na "pásovú obsluhu" zákazníkov. Ale dôležitú úlohu zohrávajú aj pobočkoví pracovníci, ktorí nie sú schopní samostatne uvažovať. (Otázka je, či to nie je zámer, pretože takí ochotne predajú aj nevýhodný produkt.)
Práve preto pomerne často komunikujem s vedúcimi pobočiek, ktorí spravidla skôr pochopia, akú absurditu vyprodukovali a vedia to riešiť. No v tomto prípade to riaditeľka pobočky ešte viac vyhrotila. A to ma zaskočilo.

01.01.2016 | OliWer

Mne sa zase stalo, že klientovi v banke tvrdili, že zmenu (rozumej zrušenie môjho prístupu k firemnému účtu) musím zrealizovať ja ako čerstvo odvolaný konateľ (argumentom: Zmenu musí realizovať ten, kto účet otváral), pričom klient, ktorý eseročku od nás kúpil, mal v ruke výpis z ORSR starý cca 2 dni, na ktorom svietil ako jediný konateľ a jediný spoločník. V banke ho tak zmagorili (pracovník to vraj konzultoval aj s riaditeľom pobočky), že mi zavolal, či majú pravdu v banke alebo som mal pravdu ja, keď som mu napísal, že s aktuálnym výpisom z ORSR má ísť do banky zrušiť podpisové právo k firemnému účtu mne a zaviesť ho sebe. Neviem, či sme už dosiahli úroveň vyspelého kapitalizmu, kde už nikto nepoužíva mozog a na činnosti, na ktoré nebol zaškolený (alebo si to nepamätá) jednoducho odmieta realizovať. Ja vidím problém v tom, že dokázateľne klesá odbornosť pracovníkov pobočiek v bankách - platy sú nízke, je tam obrovská fluktuácia, ľudia tú pozíciu berú iba ako východisko z núdze (česť výnimkám). Pozorujem to niekoľko rokov na pobočke jednej banky, ktorá už fúzovala 2x. Začínali sme spoluprácu pred cca 8 rokmi, kedy v ničom nebol problém (po zoznámení a predstavení sa na pobočke sa dalo veľa urobiť aj e-mailovou inštrukciou s dodatočným podpísaním papierov o deň či dva), teraz je problém vo všetkom s výnimkou vkladov/výberov hotovosti. Všetko ostatné komplikuje pracovníkom tej pobočky život, čo dávajú patrične najavo. najnovšie už nikto na pobočke nehovorí po anglicky, takže klientov, ktorí si chcú oitvoriť účet, už posielame inde.

02.01.2016 | citatelTrendu

Čo ti poviem: Špeciálne, keď som prechádza do Orange, som si dala záležať na tom, aby som preškrtla že súhlasím so spracovaním osobných údajov pre marketingové účely. Výsledok? Okamžite mi začali chodiť reklamné sms z rôznych obchodov. zaujímavé, kým som bola v O2, nedošla mi jedna, jediná reklamná SMS. Bohužiaľ, s údajmi klientov sa kupčí a šéfovci to neriešia. Inak by ma zaujímal postoj Úradu na ochranu osobných údajov, prečo neurobí u týchto veľkých firiem raziu.

03.01.2016 | didinko

Si tak skromne tipnem: Slovenská sporiteľňa? V tej banke sa mi zdá, ako keby jedinou podmienkou na prijatie priečinkového zamestnanca bolo byť čo možno najnekompetentnejší a najprotivnejší ku klientovi.

06.01.2016 | Ľuboslav Kačalka

V tomto prípade nie, ale mám pocit, že prístup v prípade viacerých bánk veľmi podobný :)

Ľuboslav Kačalka

Ľuboslav Kačalka
  • Počet článkov: 43
  • Priemerná čítanosť: 3353
  • Priemerná diskutovanosť: 8
  • RSS blogu

O blogu

Reportér TRENDU od júla 2013. Sledujte môj Twitter alebo sa so mnou spojte na LinkedIn



 



Môj FACEBOOKový profil: Ľubo Kačalka vie, o čom finančníci neradi hovoria

Prehľad mojich článkov nájdete tu