Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Ľuboslav Kačalka

Aké dlhy má váš finančný poradca?

20.08.2014 | Ľuboslav Kačalka

Kto chce radiť ostatným, nesmie sa správať nezodpovedne, hlavne sa zbytočne zadlžovať

  • Tlačiť
  • 0

Potrebu plánovania rodinných rozpočtov pripomínajú pravidelne nezávislí finanční sprostredkovatelia. Celkom prirodzene, veď radiť ľuďom je ich chlebíček. Kým im to jeden z najprísnejších zákonov v Európe nezakázal, hovorili si finanční poradcovia. Tí lepší naozaj vedia poradiť. Ako si však vybrať zo širokej ponuky? Opýtajte sa jednoduchú otázku, komu a koľko dlhujú. 

Okrem hypotéky by nemal mať poradca žiadne dlžoby z rozšafnosti. Kto radí ostatným, nesmie sa správať nezodpovedne. Obľúbené príslovie, že obuvník chodí bosý, naozaj nie je v tomto prípade namieste.

Niektorí profesionáli sa napriek tomu zadlžujú až po uši. Dôvodom je, paradoxne, kariéra. Väčšina firiem využíva viacúrovňový riadiaci model. Pre budovanie kariéry je veľmi efektívne vychovať si vlastných ľudí, ktorí, jednoducho povedané, budú pracovať na vás.

No ako ich stimulovať, aby pracovali naozaj veľa? V biznise, kde je motivácia o veľkých slovách, ešte väčších autách, luxusných hodinkách a na mieru šitých drahých oblekoch, to nemusí byť taký problém.

Ak ste mladý začínajúci agent, toto všetko vidíte u svojho manažéra a počujete, že na klientov to naozaj zaberá. Že vy na to zatiaľ nemáte? Nevadí, požičiame vám a dokonca výhodnejšie ako v banke. Žiadne samaritánstvo to však nie je, kto začína kariéru s dlžobami, ten nemá inú možnosť, ako pracovať viac. A pod tlakom je ľahké skĺznuť do situácie, keď vysoká provízia prevýši záujem klienta.

Hoci zákonodarcovia mysleli aj na takúto možnosť, do praxe ju dostali v bezzubej podobe. Klient má síce právo poznať výšku provízie, no s jedinou výnimkou pri životnom poistení. Pritom práve takzvané IŽP (investičné životné poistenie) je provízne najzaujímavejšie a často je to nástroj, ako vytiahnuť z klienta najviac peňazí.

Navyše, provízie sú už beztak zahrnuté v cene. Výška a štruktúra dlhov dokáže o motivácii konkrétneho sprostredkovateľa povedať oveľa viac. A že agent nemusí zo zákona o svojich dlhoch hovoriť? No jasné, že nemusí! No rovnako sa s ním klient vôbec nemusí baviť, ak to neurobí. Vzťah klient a jeho poradca totiž bez dôvery nemôže fungovať.

Téme finančného plánovania sa venuje aktuálne vydanie TRENDu 32/2014 v článku S obálkami to pôjde ľahšie. V predaji už iba dnes. 

Ilustračné foto: SITA/AP.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Osobné financie

Diskusia (0 reakcií)

Ľuboslav Kačalka

Ľuboslav Kačalka
  • Počet článkov: 43
  • Priemerná čítanosť: 3355
  • Priemerná diskutovanosť: 8
  • RSS blogu

O blogu

Reportér TRENDU od júla 2013. Sledujte môj Twitter alebo sa so mnou spojte na LinkedIn



 



Môj FACEBOOKový profil: Ľubo Kačalka vie, o čom finančníci neradi hovoria

Prehľad mojich článkov nájdete tu

Ľuboslav Kačalka

Ľuboslav Kačalka
  • Počet článkov: 43
  • Priemerná čítanosť: 3355
  • Priemerná diskutovanosť: 8
  • RSS blogu

O blogu

Reportér TRENDU od júla 2013. Sledujte môj Twitter alebo sa so mnou spojte na LinkedIn



 



Môj FACEBOOKový profil: Ľubo Kačalka vie, o čom finančníci neradi hovoria

Prehľad mojich článkov nájdete tu

Kalendár sa načítava...