Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

V nákladných dodávkach neumierajú len sýrski migranti

02.04.2016 | Roman Kanala

Diskusia (8 reakcií)

06.04.2016 | oko

svajciari si robia povest vzornych obcanov, ktori dodrziavaju zakony a dodrziavali by ich dokonca aj keby neboli... :)
ked vidim v europe na ceste uhanat vysoko nad povolenou rychlostou nejakeho imbecila, zvycajne je to svajciar.
ako to teda s nimi je?

07.04.2016 | Parhel

Tak nemusel to byt zrovna Svajciar, ale mohol to byt tzv. novy Svajciar. Nieco podobne mas aj s Rakusanmi v BA - ked vidis rakuske auto, tak 50 % z nich nevyzeraju, ako keby pochadzali z Europy. :) Hlavne SPZ Wien. Su to rozne etnika, ktore chodia za lacno, napr. na Staru Vajnorsku, nakupovat lacne smejdy od Cinanov a predavaju to vo svojich obchodikoch.

07.04.2016 | Roman Kanala

Mne sa stalo, že som šiel ešte po starej ceste na Hainburg do Bratislavy. Zo Ženevy, teda dosť unavený po 1100 km, reflexy spomalené. Za mnou šiel jeden dobytok a len predbiehať a predbiehať. Vytruboval, vyblikával, napokon ma predbehol tak, že som musel pribrzdiť. Hovorím si, boha Rakúšan, jazdí ako Bratislavák. Potom si cvičenie zopakoval ešte dvakrát vpredu. Všetci sme ho tíško nenávideli. Získal tým pár sekúnd, ktoré som mu plynulou jazdou zrušil a na hranice som prišiel tesne za ním. Pomaly sme sa posúvali k lenivému colníkovi. Pozerám, dobytok vytiahol slovenský pas. Tak si hovorím, dobrý večer, stará mama, pekne sme došli a všetko bolo jasné. Nielen jazdil ako dobytok. On bol dobytok.

07.04.2016 | Parhel

Na tejto ceste aj dnes casto panuje podobna situacia, dost casto sa tam obieha ako dobytok. A samozrejme, aj Slovaci, aj Rakusania. Zazil som tam uz dokonca ultra nebezpecneho Poliaka s dodavkou bez pudu sebazachovy.

07.04.2016 | Parhel

S Portugalcami za volantom nemam skusenosti, ale predpokladam, ze je to nieco ako s Poliakmi. Kto isiel niekedy v piatok z BA po D1 smerom na sever, alebo v nedelu opacnym smerom - je to katastrofa.

Dorabane lacne oslepujuce xenony, rychla chrapunska jazda, asi polovica z nich su dodavky, tlacenie sa za auta pred nimi, anteny stupajuce az do neba. Casto rakuske SPZ s obrovskou antenou a s odpornym stylom jazdy - okamzite viete, o koho ide. :)

Co sa tyka Slovakov - v minulosti (a mozno aj teraz) existovali rozni cierni vodici, ktori takto zvazali opatrovatelky zo zapadnejsich krajin na Slovensko a potom naspat. Rovnako na cierno, bez riadnych prestavok, nonstop jazda (obcas sa striedali dvaja). Bolo to najma v casoch, ked este pre Slovakov nebol otvoreny pracovny trh v AT.

07.04.2016 | Roman Kanala

Portugalci sú horší, ako Poliaci. Tam u nich je to právo silnejšieho. Prednosť nemá ten, kto ju má, ale má ju ten, kto si ju vezme. Kto má väčšie auto, alebo silnejšie auto, alebo doťukané auto, aby bolo vidno, že mu je všetko jedno, ten má univerzálnu prednosť. Dopravné predpisy majú len charakter nezáväzného dopočenia, ale inak nie je nutné ich nejak striktne dodržiavať. K tomu južanský kohútsky temperament, všeobecne nízke IQ, a charakter zlomyselnej opice. Niečo ako Bratislavák pôvodom z Kežmarku skrížený s Poliakom.

Tie dodávky načierno majú prerobené s trochou šťastia s pevnými lavicami. Inak tam môžu mať aj skladacie stoličky. Je jasné, čo sa stane pri náhlom pribrzdení, alebo náhlej zmene smeru jazdy. A ako i v tomto prípade, ak dôjde k čelnej zrážke, prežije len vodič, lebo len on je pripútaný.

Príznačné je, že všetci nariekajú, ako niektorí kvôli vidine zisku ponúkajú takýto prevoz. Ale preboha sú aj oficiálne linky a nie sú drahšie, len treba platiť za kufor a nezastavia pred domom v rodnej dedine. Jazdia s tromi šoférmi, idú po diaľnici, platia poistné, mýto, techniceké kontroly a majú vodičáky D so skúškami na prepravu osôb. Akoby niekto tie úbohé opičky nútil nastúpiť do dodávky bez okien. Veď keď niečo také vidím, tak neexistuje, aby som do toho šiel. Ale tie opičky tam nastúpia a tešia sa, ako ušetrili. Ak sa niečo stane, tak sa stane niečo strašné a potom nariekajú.

07.04.2016 | Parhel

Tak Portugalci su jeden z europskych narodov, s ktorym nemam este ziadne skusenosti - ale vdaka za informacie, do buducnosti budem aspon pripraveny. Celkom ma pobavil ten Bratislavak povodom z Kezmarku. :) Co sa tyka BA, je to dost specialita a pre neznalych sa tam jazdi odporne, vacsina vodicov je doslova hlupa, nevie predvidat...velka opiciaren. Co som zazil vo svojom zivote v BA premavke, to asi v ziadnom inom vacsom meste. A to som bol dokonca aj v Polsku. Mam pocit, ze najhlupejsi vodici su len ti migrujuci Poliaci. V Polskom vnutrozemi je to podobne, ako na Slovensku.

07.04.2016 | Roman Kanala

Úplne najhorší sú Rusi. Oni sú schopní hrať sa na golovuški udariuški na ceste. Zo Ženevy do Versoix viedla dlhá rovná štvorprúdová cesta na brehu jazera. Smery boli oddelené len dvoma pruhmi, roky to stačilo, potom prišli Rusi. Z požičovne si vzali rýchle autá, Lamborghini, Ferrari, Porsche a šli sa pretekať. Štyria vedľa seba. Oproti šiel dôchodca na Golfe, brzdil, čelná zrážka. V okamihu zrážky Golf už takmer zastavil, Rusi šli asi 160. Chudák dôchodca ostane na vozíčku. Rusov ako pustili z výsluchu, tak utekali na letisko a vzali prvé lietadlo hocikam. Policajti dostali po ušoch, ale dobrá správa je, že tých Rusov tu už asi neuvidíme. Zlá správa je, že prídu iní a nebudú lepší. Na tej ceste do Versoix už oddelili smery zvodidlami.

Portugalci majú autá imatrikulovné doma, lebo švajčiarske technické kontroly sú prísne. Skúšobný komisár by si všimol, ak by v dodávke boli diery na ukotvenie sedačiek mimo homologácie. Aj poistné je vyššie a v prípade, že sa vozidlo líši od parametrov v techničáku, poisťovňa nemusí preplatiť nehodu.

Listy z Ženevy

Listy z Ženevy
  • Počet článkov: 139
  • Priemerná čítanosť: 2687
  • Priemerná diskutovanosť: 22
  • RSS blogu

O blogu

Roman Kanala - fyzik, inžinier, ekonóm, žije a pôsobí v Ženeve.